La durada dels pneumàtics

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: La Durada Dels Pneumàtics

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. juny 02, 2010 10:23 pm

A sobre catxondeix.

Em va durar 3.000 quilòmetres, la mare que els va.....

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dj. juny 03, 2010 2:00 am

Holaaaaa,

[quote user="bichusten" post="122458"]
....NO MIREM LA DATA DE FABRICACIO), la calitat es mes baixa, es lo que ya, com la crisis
[/quote]

Carles, si vols dir això parla per tu mateix i no ens posis a tots en el mateix sac, jo et puc dir que no he muntat mai un pneumàtic amb mes de quatres mesos, com a màxim, des de la data de fabricació. Es el primer que miro fins i tot abans de que me’l canviïn.

Ja se que la majoria de gent no s’ho mira, però et puc assegurar que no es el meu cas.

:evil: :evil: :evil:
Sort,

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Entrada Autor: Minino » dj. juny 03, 2010 9:42 am

Sempre miro la data de fabricació (però quan demanes un pneumatic i l'han de portar et quedes amb el pneumatic) Ara no és com fa algun tienpo enrere que tenien pneumàtics en espera per vendre'ls a 24 hores t'ho serveixen i no tenen stop.Como vaig dir en el primer post com més nou és el pneumatic abans es gasta corris o no i si aconsegueix passar l'estiu et dura més (jo tinc un joc sencer al balcó) haver si s'asseca una mica perquè 6.000 km un roda de darrere és molt poc, sobre els materials emprats, jo us puc dir que totes les firmes de pneumàtics que hi ha a Espanya i Europa gasten gairebé tots les mateixes matèries primeres (els portava tant a Michelin Valladolid, Victoria, Brouges França, Brigeston Burgos, a Basauri Fierstone good year Luxemburg etc un dels compostos i la resta dels components segueix sent el mateix ¿abans de sortir sempre analítica de contol qualitat (més que en els productes d'alimentació)?.
Conclusió que si el pneumatic no està una mica seca t'ho càrregues en dues accelerades,
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 03, 2010 4:10 pm

[quote user="Albert" post="122538"]...... jo et puc dir que no he muntat mai un pneumàtic amb mes de quatres mesos, com a màxim, des de la data de fabricació. Es el primer que miro fins i tot abans de que me’l canviïn.

[/quote]

Doncs com més dies porta fabricat un pneumàtic, més dura. Encara que sembli una tonteria el silice de la goma es reseca una miqueta i fa que no es gasti tan ràpidament. Obviament no tindrà l'adherència de un acabat de fabricar, clar.

Comproveu-ho vosaltres mateixos amb una goma d'esborrar llapis, amb una de nova de trinca i amb una que porti molts dies al calaix.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dv. juny 04, 2010 1:02 am

Holaaaa,

[quote user="Randy-650" post="122616"]
Doncs com més dies porta fabricat un pneumàtic, més dura. Encara que sembli una tonteria el silice de la goma es reseca una miqueta i fa que no es gasti tan ràpidament. Obviament no tindrà l'adherència de un acabat de fabricar, clar.
[/quote]

He d’entendre que tu recomanes muntar pneumàtics vells per augmentar la durabilitat en perjudici de l’adherència??

Es cert que amb el pas del temps la goma del pneumàtic s’endureix i perd part de les seves propietats inicials, però les fàbriques estimen que aquest canvi no es massa significatiu fins mes enllà de 1 any. En qualsevol cas si no n’he muntat mai cap amb de quatre mesos d’antiguitat (els originals no ho se), el problema es el mateix: cada vegada duren menys.

:enfadat :enfadat :enfadat
Sort,

Bichusten
Presentats
Entrades: 380
Membre des de: dt. abr. 28, 2009 5:46 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Bichusten » dv. juny 04, 2010 4:24 pm

No pot ser que l'esfal de les carreteres son mes ABRASIVES.
Tenia el neumatic semi nou i després de fer tres vegades Llagostera Tossa (quan l'asfaltaven ) . La motillo te 11,4 CV :enfadat :enfadat :enfadat Duracio 4000 Km.

Bichusten
Presentats
Entrades: 380
Membre des de: dt. abr. 28, 2009 5:46 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Bichusten » dv. juny 04, 2010 4:27 pm

[quote user="Albert" post="122538"]Holaaaaa,

....NO MIREM LA DATA DE FABRICACIO), la calitat es mes baixa, es lo que ya, com la crisis
[/quote]

Carles, si vols dir això parla per tu mateix i no ens posis a tots en el mateix sac, jo et puc dir que no he muntat mai un pneumàtic amb mes de quatres mesos, com a màxim, des de la data de fabricació. Es el primer que miro fins i tot abans de que me’l canviïn.

Ja se que la majoria de gent no s’ho mira, però et puc assegurar que no es el meu cas.

:evil: :evil: :evil:[/quote]

No creus que, la MAJORIA, no mirem la data?????

Albert
Presentats

Entrada Autor: Albert » dl. juny 07, 2010 11:28 am

Holaaaa,

[quote user="bichusten" post="122802"][quote user="Albert" post="122538"]Holaaaaa,

[/quote]

:evil: :evil: :evil:[/quote]

No creus que, la MAJORIA, no mirem la data?????[/quote]

Efectivament....

Tal com he dit mes amunt...

:razz: :razz: ;)
Sort,

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: La durada dels pneumàtics

Entrada Autor: Steelman » dl. juny 07, 2010 5:46 pm

Buscant unes fotos meves m´he trobat amb aquesta.
Imatge

Em va passar el mateix que l´Alucina pero amb dos diferencies

A) amb el doble de km's , la meitat fet en cinc-sis dies per el Pirineu
B) que a mi em quedava molta pastilla al mig de la goma, pero al lateral....
Ex ...moltes coses

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. juny 07, 2010 6:55 pm

Com la vegi en Randy, aquesta foto.....et farà pam pam. :mrgreen:

Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Siset » dj. jul. 22, 2010 9:34 am

Em toca canviar pneumàtic darrera unaltre vegada a la Deu i he fet una ullada aquest fil.
Els primers eran BT020 i van durar 14.500 darrera i 19.500 davant.
Ara son BT 021 i el de darrera porta 14.500 i en te per 1000Km més com a molt. Davant en porta 9.500 km i encara li queda bastant dibuix. El 90% del temps vaig sol i no corro gaire, per tant trobo que el de darrera m'hauria de durar una mica més, tot i que al centre ja no te dibuix i a les vores encara n'hi queda una mica.
A falta de coneixer més marques, tornaré a muntar els BT021. Si algú coneix una opció millor li agrairé.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. jul. 22, 2010 9:38 am

[quote user="Siset" post="128949"]
A falta de coneixer més marques, tornaré a muntar els BT021. Si algú coneix una opció millor li agrairé.[/quote]

Si. Pel teu estil de conducció t'aniran 50.000 vegades millor els Michelin Pilot Road 2CT. ;)

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » dj. jul. 22, 2010 10:50 am

Quan demaneu els pneumàtics, pareu compte que la sèrie sigui la adequada per cada moto. M'explico. A part de les mesures que han de coincidir amb la llanta (p ex 120/90/17), i el model que desitgeu (p ex Bridgestone BT 020), per a segons quins models existeix una subclassificació. Les PANs p ex, disposen de la BT020 F (que es lleugerament diferent a les altres lletres (GG, BB, M, J, UU).

Mireu aquesta web de venta de pneumàtics: http://www.neumaticos-pneus-online.es/m ... 70-17.html
Cerqueu el model que desitgeu i veureu que n'hi ha diversos amb lletres diferents.

Bé, tinc el coneixement directe d'un propietari de PAN que la BT020 normal sense lletres, li va durar menys de 7000km, quan habitualment amb la BT020 F, passava els 13000km llargs.

En la FZ1 p ex, els Metzeler M3 són els L : http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... htweiter=1.

Quina diferència hi pot haver? Potser és només carcasa... què se jo! El que si és cert que molt probablement la vida tan reduïda pot estar relacionat amb no dur el model específic per cada moto.

Busqueu el vostre aquí: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... bike_Tyres
a Brand poseu la marca, i a profile el model (p ex 020) de BT020 n'hi ha 13 de diferents!!
Caganer l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 22, 2010 10:52 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. jul. 22, 2010 11:49 am

[quote user="CAGANER" post="128957"]Quan demaneu els pneumàtics, pareu compte que la sèrie sigui la adequada per cada moto. .....[/quote]

Tinc entès que només sol passar en certs models de motos amb molt de pes i molt de par, tipus Pan, RT, K-GT, FJR, GTR, GW i fins i tot la nova VFR. Això que comentes de la Pan ja n'hi han molts que s'hi han trobat. :mad:

A les motos "normaletes" no cal mirar-lo tant amb lupa. I el que jo em pregunto, i no sé la resposta, és si en una Deauville 700 -com comenta en Siset- li fiquem un pneumàtics apte per una Pan, dura més km. :roll:

El web que dius de Delti és on jo compro els pneumàtics, tant de cotxe com de moto. :D

Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am

Entrada Autor: Siset » dj. jul. 22, 2010 2:38 pm

Gràcies Randy,
De totes maneres he trobat aquesta comparativa que potser ja coneixes, i que m'ha semblat interessant. El gràfic de desgast de la roda de radere es molt clar, hi han dos grups de peneumàtics amb pendents de desgast molt diferenciades, i el pilot road2 2CT sembla estar clarament per sobre del BT021 mantenint bons nivells d'adherència, sobre tot en mullat.
De totes maneres sembla que el que s'emporta la palma es el Roadtec Z6 de Metzeler.

http://www.moterosbajocero.es/showthread.php?t=154

Alucinamaripili
Presentats

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. jul. 22, 2010 3:53 pm

[quote user="Siset" post="128974"]Gràcies Randy,
De totes maneres he trobat aquesta comparativa que potser ja coneixes, i que m'ha semblat interessant. El gràfic de desgast de la roda de radere es molt clar, hi han dos grups de peneumàtics amb pendents de desgast molt diferenciades, i el pilot road2 2CT sembla estar clarament per sobre del BT021 mantenint bons nivells d'adherència, sobre tot en mullat.
De totes maneres sembla que el que s'emporta la palma es el Roadtec Z6 de Metzeler.

http://www.moterosbajocero.es/showthread.php?t=154[/quote]

Són els que he muntat jo, a mi no em duren gens i aquests sembla que al menys faran 5.000. :mrgreen:

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dj. jul. 22, 2010 4:10 pm

Són els que he muntat jo, a mi no em duren gens i aquests sembla que al menys faran 5.000. :mrgreen:
és que vas com un boig!!!! :twisted: :twisted:

Brum-brum
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Brum-brum » dj. jul. 22, 2010 5:16 pm

jo amb un pilot road vaig fer 46000 km i el vaig canviar per culpa d'un clau (30000 km l'antic propietari i 16000 nosaltres)

A mi m'agraden molt el diablo strada darrera io el diablo normal davant i sin tinc caler els pilot road2, els strada hem duren un mínim de 20k km i els pilot road un mínim de 25k km. I no corro gaire jo tampoc ja

Vaig probar un Z6 durant 4000 km i la veritat es que molt bé.
Brum-brum l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 22, 2010 5:17 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]Imatge[/align]
[align=center]Objectiu: Dolimiten! - Objectiu: Grossglockner![/align]

Xurrumeku
Presentats
Entrades: 334
Membre des de: dc. set. 05, 2007 7:15 pm

Entrada Autor: Xurrumeku » dj. jul. 22, 2010 5:23 pm

[quote user="Siset" post="128974"]Gràcies Randy,

http://www.moterosbajocero.es/showthread.php?t=154[/quote]

A la revista "MOTOCICLISMO" de fa unes 3 setmanes, la proba queda aixis:

1- PILOT ROAD 2 TC
1- PIRELLI ANGEL
3- BRIDGESTONE BT-023

ETC.........

Nota: els dos primers quedan empatats

ELS Z6 QUEDAN D'ELS ULTIMS
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. jul. 22, 2010 6:27 pm

és que vas com un boig!!!! :twisted: :twisted:
El que jo no entenc és com l'Alucina no toca amb els tubs d'escapament a terra. :mrgreen:

P.D: Va ser pujar la pre-càrrega de l'amortidor del darrera i ja no li balla als revolts. :eyes

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”