Ruta Al Parc National De Cevennes

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Jordi Runer
Presentats
Entrades: 153
Membre des de: ds. maig 02, 2009 2:00 pm
Ubicació: Alt Empordà

Ruta Al Parc National De Cevennes

Entrada Autor: Jordi Runer » dt. juny 08, 2010 12:30 am

Hola que tal.

Com disposava d'uns dies lliures, he aprofitat per fer una escapada al Parc Nacional de Cévennes i les Grans Causses.
Com de costum, vaig sortir molt aviat per aprofitar el temps, evitar la calor i veure sortir el sol sobre la moto. Del que no em vaig lliurar, va ser del fort vent que normalment sempre bufa a la zona.

Imatge

La primera parada, Narbonne, per esmorzar en el seu mercat central, on justament estan muntant les parades amb tot el tràfec que això comporta.

Imatge

Un passeig pel centre, veure el seu ajuntament, catedral i poc més.

Imatge

Segueixo de ruta camí de Besiers

Imatge

Però el meu objectiu és un altre, el Lac du Salagou, on el color vermell del terreny argilós, juntament amb el verd de la vegetació i el blau de l'aigua, formen una combinació espectacular. Dir que aquest llac no és natural, es va formar per la construcció d'una presa a finals dels seixanta.

Imatge

Després de l'aigua, ara toca anar a buscar un paisatge totalment diferent, muntanya i roca en el seu estat més pur i que serà el preàmbul del que m'espera aquests dies.
El Circ de Navacelles, és un impressionant amfiteatre natural amb un desnivell de més de 300 metres i en el seu centre al poble de Navacelles, on destaca perfectament l'erosió que ha produït el meandre del riu, encara que actualment té un altre curs.
Són d'aquests paisatges que mai s'obliden, us ho puc garantir.

Imatge

Amb les imatges encara a la retina em dirigeixo cap a La Couvertoirade.
L'origen d'aquest poble es remunta a l'any 1200 quan els Templers van edificar un castell als peus del qual va créixer el poble que, al segle XV, va ser protegit per les muralles

Imatge

Següent destinació, Roquefort sud Soulzon, i com no podia ser d'una altra manera, vaig visitar una de les seves Caves, on després d'una explicació geològica amb una maqueta animada de com es va formar la depressió on es troba el poble s'inicia la visita a la cova per un intricat camí de sales i passadisos. Finalitzat el recorregut n’hi ha una sala amb maquetes on s'explica la història del Roquefort des de l'època dels romans, fins als nostres dies, per finalitzar amb la degustació de tres tipus de formatge.
Com va dir el guia "Va ser necessari que la muntanya s'enfonsés, perquè el Roquefort veiés la llum"

Imatge

Molt a prop es troba la població de St Affrique, a destacar la seva església gòtica

Imatge

I com el que no vol la cosa em trobo davant l'impressionant viaducte de Millau, però el meu destí no és aquest, el meu destí és Peyre, un bonic poble enfilat al vessant de la muntanya i amb unes vistes del viaducte, de luxe.
Curiós contrast, un poble tan antic davant a una obra d'enginyeria tan moderna.

Imatge

I ja sense més demora m'encamino (millor dit em enmoto) cap a Les Gorgues del Tarn, on tinc l'allotjament i poso punt final a la primera jornada.

El Tarn, neix a la muntanya Lozère a uns 1.700 metres, i en el seu curs s'obre pas a través de dos grans altiplans calcaris, la Causse Sauveterre i la Méjean, formant el que avui coneixem com les Gorgues del Tarn.
Pobles medievals, castells i unes impressionants crestes de roca calcària són els companys de viatge.

Primera destinació del dia, Point Sublim, és un mirador de la gran corba que fa el Tarn al Circ de les Baumes, a destacar les formes esculpides a la roca (Dolomites).

Imatge

Descendeixo de nou cap al riu per fer la carretera en sentit contrari al curs fluvial.

Circ de les Baumes.

Imatge

Pobles encaixonats a peu de riu, si no estàs atent passen desapercebuts, al contrari d'altres que destaquen com La Malene,

Imatge

Hauterive, disposen d'un original sistema per creuar el riu, una tirolina mecànica.

Imatge

Chateau de la Caze, ara convertit en hotel.

Imatge

Sainte Enimie, al casc antic d'aquests pobles sembla que el temps s'ha parat.

Imatge

D'aquí em dirigeixo al mirador de Saint Chely du Tarn, una altra perspectiva de la Gorgues des de l'angle contrari

Imatge

Ara mateix em trobo a la plana de Causse Méjean on hi ha poblacions encantadores com Rouveret, que es troba direcció al mirador de Roc des Hourtous, ha hores d'ara ja no se quin es més espectacular, la veritat és que estic gaudint d'unes vistes que segur trigaré molt de temps a oblidar.

Imatge

Descendeixo cap al riu per visitar Meyrueis i seguir el curs de les Gorgues de la Jonte. Abans d'arribar al final, decideixo pujar de nou cap a la plana i passar per Volpilière, St Pierre des Tripiers i baixar cap a Le Truel.

Imatge

I amb això poso final a la jornada d'avui, que demà toca més.

El dia es fa de dia esplèndid com els anteriors. A través d'unes carreteres molt reduïdes i sense trànsit em dirigeixo de nou cap a Meyrueis,

Imatge

El destí és l'observatori meteorològic del Mont Aigoual, però abans gaudeixo amb l’Abisme de Bramabiau.

Imatge

A la sortida d'un revolt trobo un cotxe bolcat, m’aturo per veure si necessiten ajuda però ja no hi ha ningú, així que segueixo el meu camí cap al Col de la Serreyréde

Imatge

A l'observatori, es pot visitar una exposició sobre meteorologia i instrumental antic, a part de tot el relacionat amb aquest món, molt amè i didàctic.
En un dia clar diuen que es pot veure el Canigó, el Mont Ventus i el Montblanc entre d’altres molts punts de referència, avui no era el cas, llàstima.

Següent destí, Florac, aquí està el Centre d'acollida de visitants del Parc Nacional de Cévennes, es troba en un castell, on es pot visitar una exposició amb maquetes i plafons, explicant la formació geològica, flora, fauna i costums dels habitants, ... cal destacar que el parc té una densitat de població de dos habitants per quilòmetre quadrat.

Imatge

Torno a guanyar alçada per passar per Sant Rome de Dolan, Le Massegros, i baixar per una carretera encantadora direcció Boyne, Le Rozier i Peyreleau.
A Le Rozier, es veu un pont derruït per la forta riuada de 1900, que no només es va dur aquest pont, sinó 14 més.

Imatge

I punt final per avui.

Quan em llevo, veig que el dia està ennuvolat, bé, així és menys dolorós haver de tornar a casa.
Primera destinació, el castell de Peyrelade, impressionant, des de lluny, el que sembla una roca mês, amb forma de proa d'un vaixell, quan te acostes veus que és el castell adossat i que passa desapercebut, actualment ho estan restaurant.

Imatge

A través de carreteres secundàries passant per Belmont sud Lance, St Pons de Tomeres, Lacuna i Labastide, amb pluja i boira em dirigeixo cap a Carcassona, que està a rebentar de gent, i com ja el conec decideixo anar a recrear-me amb el Canal de Midy, veient el pas d'una embarcació amb el sistema d’encluses

Imatge

De Carcassonne, seguint la màgia de la zona, vaig a Rennes le Chateau, molt s'ha escrit sobre el misteri d'aquest poble, no és el meu cas parlar sobre això.

I des d'aquí passant per Rennes els Banys, per on passa el Meridià Verd, que uneix Dunkerque amb Barcelona, poso direcció a les Gorges del Galamus.

Imatge

I ara sí, sense més demora camí de casa però abans d'arribar el cel em deixa aquesta imatge.

Imatge

Una salutació a tothom
Si voleu veure més fotos aquí.

http://picasaweb.google.com/Runerworld/ ... esJuny2010 #
Salut i bones rutes

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Ruta Al Parc National De Cevennes

Entrada Autor: Albert » dt. juny 08, 2010 7:22 am

Holaaaa,

Enhorabona per aquests dies tan ben aprofitats en la moto, i merci per fer-nos partícips d’aquesta bonica ruta amb una crònica quasi ideal, plena de detalls i explicacions i amb la quantitat justa de fotos, que he pogut ampliar amb el link.

Gràcies.

:shock: :razz: :razz:
Sort,

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dt. juny 08, 2010 8:12 am

Quina ruta mes xula.
Felicitats per la sortida i gràcies per compartir-ho !! ;)
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 08, 2010 10:15 am

No fa falta anar gaire lluny de casa per veure indrets mooolt macos. Gràcies per ensenyar-nos-ho.

Ens podires ficar la ruta detallada?
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dt. juny 08, 2010 11:03 am

Carai!!!! :eyes :eyes :eyes
Quan acabi d'empassar saliva i netejar la bava, ja et felicitaré com deu mana :mrgreen:
Impressionant, segur que has disfrutat moltíssim d'aquesta ruta, gràcies per la detallada crònica i les magnífiques fotos...
PD: m'encanta la cbf, algún dia... :roll:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. juny 08, 2010 12:44 pm

gracies per la cronica,es una part de França que tinc pendent i cada dia veig mes clar que no trigare gaire en anar-hi :cerv :cerv :cerv :cerv
Imatge

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dt. juny 08, 2010 1:20 pm

Impressionant !!!!

Precioses les fotografies, gràcies per compartir-ho.

Quants racons per descobrir...

Salut.

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dt. juny 08, 2010 2:24 pm

Felicitats per la ruta espectacular.Com diu en Randy,si poguessis posar la ruta sobre el mapa
per tindre una idea,mes d´un ho agrairem,merci.
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dt. juny 08, 2010 7:26 pm

Una molt bona ruta.

M'agradat molt el teu relat.

Gracies per compartir!!
Rodar en moto es lo meu

MikelRT
Presentats
Entrades: 784
Membre des de: dj. juny 18, 2009 7:47 pm
Ubicació: Hostalric La Selva

Entrada Autor: MikelRT » dt. juny 08, 2010 7:55 pm

Jordi, Felicitats per la cronica i gràcies per compartir-la :D

Veig que per aquets monts de deu no t'has perdut!!! :mrgreen:

Salutacions :lol:

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. juny 08, 2010 8:02 pm

Unes fotos i una crònica exquisides....merci Jordi. :D

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. juny 08, 2010 8:20 pm

[quote user="Jordi Runer" post="123197"]

De Carcassonne, seguint la màgia de la zona, vaig a Rennes le Chateau, molt s'ha escrit sobre el misteri d'aquest poble, no és el meu cas parlar sobre això.

[/quote]

Desconeixia per complet la història de Rennes le Château. :shock:

FONT: Wikipedia

Leyenda sobre Rennes-le-Château

La leyenda cuenta que el párroco Bérenger Saunière (1852-1917) habría encontrado unos documentos o un tesoro secreto en uno de los pilares del altar de la iglesia mientras llevaba a cabo una reforma de la misma; cuestión que en su día corroboraron dos de los seis obreros que trabajaron en la obra, que fueron supuestos testigos, y que aún vivían en 1958.

Dos pergaminos de dudosa veracidad, que están reproducidos y expuestos en el museo del propio pueblo, serían parte del secreto que fue encontrado por Saunière. En uno de ellos se muestra el árbol genealógico de la dinastía merovingia, cuyos miembros, según algunas teorías que interpretan esta leyenda, serían descendientes de Jesús de Nazaret.

Se dice que al mismo tiempo que el cura descubrió el secreto oculto en la iglesia, su nivel de vida se disparó, y empezó a frecuentar selectos y restringidos círculos entre cuyos integrantes no faltaban miembros de la realeza europea. Los escépticos apuntan que este enriquecimiento se debía a que el padre Saunière vendía misas, haciendo caso omiso a las estrictas limitaciones de dicha actividad indicadas en el código eclesiástico; y que además solicitaba donativos para la construcción de una residencia de sacerdotes ancianos o enfermos que nunca se edificó, fondos que desvió muchas veces para su propio uso.

Torre Magdala, construida por encargo de Bérenger Saunière; albergaba la biblioteca del párroco. Rennes-le-Château.De igual modo, la leyenda asocia el descubrimiento del fabuloso tesoro al inicio de una serie de peculiares construcciones en el pueblo, tales como la Torre Magdala -dedicada a María Magdalena-, así como la reconstrucción de la iglesia parroquial, en la que el abate dejó varias señales, como una inscripción en la entrada en la que se lee: Terribilis est locus iste (Este lugar es terrible, cita extraída del Génesis). Esculturas representando al demonio Asmodeo, guardián de los secretos, y un viacrucis muy peculiar también adornan esta parroquia.

Al mismo tiempo Saunière también habría llevado a cabo una "reforma" en el cementerio de la iglesia, cambiando de lugar varias lápidas y borrando totalmente una de ellas.

La leyenda dice asimismo que Saunière estuvo tres semanas en París, donde pasó mucho tiempo en el Museo del Louvre y compró reproducciones de tres cuadros sin vinculación aparente entre sí: Los pastores de la Arcadia de Poussin, un San Jerónimo de Teniers y un retrato anónimo del papa san Celestino V. El cuadro de Poussin es quizá el más intesesante desde el punto de vista simbólico: en él se ven cuatro pastores frente a un sepulcro, observando una inscripción que dice Et in Arcadia ego (Y en la Arcadia yo [estoy]). Algunas interpretaciones sugieren que se trata de un anagrama que, reordenando las letras, formaría en latín la frase Aquí está la tumba de Dios. El paisaje que se puede ver de fondo del cuadro pertenecería asimismo, según la leyenda, a Rennes le Château, en cuyos alrededores, curiosamente, existía una tumba al aire libre muy parecida a la representada por Poussin, y desparecida en la actualidad.

El fallecimiento repentino de Saunière es otro de los enigmas, ya que se dice que su compañera y sirvienta encargó un féretro con su nombre antes de que el cura enfermara. En su lecho de muerte, se dice que fue visitado por un sacerdote vecino, quien salió pálido de la estancia, y se negó a darle la extremaunción. ¿Qué le confesó Saunière al cura en sus últimos momentos de vida?.

Hoy en día una ordenanza municipal prohíbe expresamente excavar en el pueblo; sin embargo, los partidarios de los misterios afirman que los símbolos continúan allí para quien sepa verlos, y que éstos parecen querer ofrecer al visitantes ciertas pistas sobre lo que se oculta en Rennes le Château.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dt. juny 08, 2010 8:30 pm

Una ruta molt maque. Gracies per compartir-la.
Les fotos i l´explicació ... un 10. Gracies

Sergi3
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Sergi3 » dt. juny 08, 2010 8:48 pm

Quina ruta mes xula. Nosaltres vam fer alguna cosa semblant l'octubre passat. Quins records, no m'hen canso de veure fotos de les cevennes i de les gorges del tarn. Els dos cops que hi he anat ha estat a la tardor i a l'hivern, pero a la primavera no.

:cerv

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dt. juny 08, 2010 8:55 pm

Excel·lent crònica i fotos.

Aquesta zona es un dels llocs que solem anar Hijpanitat quan podem.

Gràcies per compartir la sortida amb nosaltres.

Vssssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Jordi Runer
Presentats

Entrada Autor: Jordi Runer » dt. juny 08, 2010 8:57 pm

[quote user="Randy-650" post="123225"]No fa falta anar gaire lluny de casa per veure indrets mooolt macos. Gràcies per ensenyar-nos-ho.

Ens podires ficar la ruta detallada?[/quote]

Hola que tal.
Ho sento, abdico, això de fer mapes no es el meu fort.

Però no es molt complicat, ja que la zona es com un cercle.
El que passa es que jo anaba agafant les carreteres transversals per pujar a les Causses i tornar a baixar a les gorges per visitar pobles encantadors i els impressionants miradors.
De fet en qualsevol oficina de turisme o hotel, et proporcionaran un mapa.

Em sap greu, m'hauré d'aplicar més en això de pujar mapes.

Una salutació a tothom.
Salut i bones rutes

Jordi Runer
Presentats

Entrada Autor: Jordi Runer » dt. juny 08, 2010 9:09 pm

[quote user="Mikelgs" post="123344"]Jordi, Felicitats per la cronica i gràcies per compartir-la :D

Veig que per aquets monts de deu no t'has perdut!!! :mrgreen:

Salutacions :lol:[/quote]

Hola que tal.

Qui diu que no m'he perdut? jeje.
L'últim dia de camí cap a Carcassonne, per la zona entre Belmont sur Rance, Lacune i St Pons de Thomieres, entre la pluja, la boira i que vaig trobar un lloc en obres per la zona de la Ruta dels Llacs, t'asseguro que vaig donar unes cuantes voltes extres, ara bé, aixó serveix per coneixer llocs nous jeje (qui no es conforma es per que no vol)

Una salutació.
Salut i bones rutes

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. juny 09, 2010 8:17 am

Una ruta fantàstica, amb molt bones fotos i comentaris.

Gràcies per explicar-nos-ho.
;)

Tramunt
Presentats
Entrades: 84
Membre des de: dl. set. 07, 2009 12:08 am
Ubicació: entre VallesOcc. i Anoia

Entrada Autor: Tramunt » dc. juny 09, 2010 7:52 pm

Bon fotos, be, millor que les meves, jo vaig passar-hi fa 10 dies..., ( tinc una foto repatida. :D )

[img align=left]http://adslsubi.en.eresmas.net/forimg/a ... Small).JPG[/img]
Tramunt l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 09, 2010 7:53 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Entrada Autor: Kel » dj. juny 10, 2010 12:42 am

Jordi ha estat un plaer llegir la teva ruta i veure les teves fotos, megnìfiques, per cert ;)

Gorgues del Tarn
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”