El Meu Primer Viatge
Moderador: Airald
- Molinenc
- Presentats
- Entrades: 921
- Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
- Ubicació: Molins de rei
El Meu Primer Viatge
Hola. Aquest juliol volem fer una volta per españa amb la moto, i com es la primera vegada que faré una sortida llarga de varis dies, us volía demanar assesorament..., perque tinc dubtes.
Com l'intenció es canviar la moto d'aquí poc (espero...) y no tinc baúl per aquesta moto, tampoc el compraré ara..., per tant hem pensat en comprar unes alforges, i repartir el material del viatge entre les alforges, la bossa de diposit i una motxila a l'esquena de la Montse.
Les preguntes son:
Us emporteu greix o oli per lubricar la cadena quan feu un viatge?
A part de les botes de moto, us emporteu un altre calçat?
Com m'aniràn sortint més dubtes, ja us aniré preguntant.
Moltes gràcies anticipades! :D
Com l'intenció es canviar la moto d'aquí poc (espero...) y no tinc baúl per aquesta moto, tampoc el compraré ara..., per tant hem pensat en comprar unes alforges, i repartir el material del viatge entre les alforges, la bossa de diposit i una motxila a l'esquena de la Montse.
Les preguntes son:
Us emporteu greix o oli per lubricar la cadena quan feu un viatge?
A part de les botes de moto, us emporteu un altre calçat?
Com m'aniràn sortint més dubtes, ja us aniré preguntant.
Moltes gràcies anticipades! :D
- Jomila
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dl. set. 07, 2009 11:44 am
- Ubicació: Rubi
Re: El Meu Primer Viatge
Bones,
si et vols comprar unes alforges a la MOTO d'aquest mes on hi ha la comparativa de les trails q es comenta en un altre post també hi ha un article sobre varius tipus d'alforges amb preus.
Salut
si et vols comprar unes alforges a la MOTO d'aquest mes on hi ha la comparativa de les trails q es comenta en un altre post també hi ha un article sobre varius tipus d'alforges amb preus.
Salut
- Molinenc
- Presentats
Moltes gràcies Jomila. :D
- Jordivfr
- Presentats
- Entrades: 400
- Membre des de: dl. maig 03, 2010 3:56 pm
- Ubicació: Badalona
Jo t'aconsellaria que portessis un altre calçat a més de les botes d'anar amb moto, ja que si tens intenció de caminar una mica per fer turisme, les botes no són el més còmode.
El greix per la cadena també cal portar-lo si en el còmput total del viatge faràs més de 1.000 Km o et cau una tempesta a sobre entre etapes.
El greix per la cadena també cal portar-lo si en el còmput total del viatge faràs més de 1.000 Km o et cau una tempesta a sobre entre etapes.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
A) Felicitats xl primer viatge!!! Aixo crea adicció
B) Fent un viatge , per espanya i a l´estiu. Un altre calçat no es recomenable, es una obligacio!!
C) lo del oli de la cadena, ja t'han respost si has de engrassar cada 500/1000 km's, a la que el viatge superi aquests km's...
T'he mogut el post al apartat de Rutes i viatges
B) Fent un viatge , per espanya i a l´estiu. Un altre calçat no es recomenable, es una obligacio!!
C) lo del oli de la cadena, ja t'han respost si has de engrassar cada 500/1000 km's, a la que el viatge superi aquests km's...
T'he mogut el post al apartat de Rutes i viatges
Ex ...moltes coses
- Molinenc
- Presentats
Gràcies Jordis, però en aquest cas us emporteu l'engorrós pot spray? O us poseu en un petit pot (que ocupi meys espai) una mica de grasa de tota la vida?
Dedueixo que amb el tema del calçat, quan feu ruta aneu amb les botes de moto, i quan ja esteu instal·lats i us moveu per les rodalies us poseu un caçat més comode. Es així?
Dedueixo que amb el tema del calçat, quan feu ruta aneu amb les botes de moto, i quan ja esteu instal·lats i us moveu per les rodalies us poseu un caçat més comode. Es així?
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Jo prenc l´spray, que es el unic que tinc. Pero clar jo tinc maletes grosses ...
Per el calçat el que faig es quant faig ruta de moto, calçat de moto
Al hotel,camping,fonda...em poso l´altre calçat i a caminar per alla on sigui (muntanya,ciutat,..)
Un altre opcio, per que el calçat ocupa molt i si vas just d´espai...es portarte unes botes de caminar tipus ..

No t´ofereix la mateixa proteccio en la moto que les botes, pero molt millor que un calçat normal, i despres per caminar per ciutat/camp/...doncs ja et serveix ;)
Per el calçat el que faig es quant faig ruta de moto, calçat de moto
Al hotel,camping,fonda...em poso l´altre calçat i a caminar per alla on sigui (muntanya,ciutat,..)
Un altre opcio, per que el calçat ocupa molt i si vas just d´espai...es portarte unes botes de caminar tipus ..

No t´ofereix la mateixa proteccio en la moto que les botes, pero molt millor que un calçat normal, i despres per caminar per ciutat/camp/...doncs ja et serveix ;)
Ex ...moltes coses
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Si no has de fer viatges molt sovint el millor és comprar-te unes alforges, i així podràs aprofitar-les per si un dia canvies de moto. Això si, no les compris de 20 l. que si no no t'hi cabrà res. Podries mirar unes com aquestes:
http://www.antag.es/go/search/idx/10000 ... t/1/go.htm
I sobre que la Montse porti motxila a l'esquena, creu-me, si no vols que la propera vegada et digui per anar de vacances en cotxe, no li obliguis a dur-la. Tu saps el què és en plena canicula estiuenca, amb la jaqueta i a 40º, portar una motxila? :eyes Apart d'això, es cansarà i li farà mal tot, i qui ho pagarà seras tu. :twisted:
El millor calçat, unes bambes, i a dins omplir-ho de roba interior o mitjons, aixi aprofites l'espai.
Ah! I sobretot, una bona bossa sobredipòsit.
Apa, carretera i manta.
I sobre que la Montse porti motxila a l'esquena, creu-me, si no vols que la propera vegada et digui per anar de vacances en cotxe, no li obliguis a dur-la. Tu saps el què és en plena canicula estiuenca, amb la jaqueta i a 40º, portar una motxila? :eyes Apart d'això, es cansarà i li farà mal tot, i qui ho pagarà seras tu. :twisted:
El millor calçat, unes bambes, i a dins omplir-ho de roba interior o mitjons, aixi aprofites l'espai.
Apa, carretera i manta.

- Molinenc
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="124730"]Si no has de fer viatges molt sovint el millor és comprar-te unes alforges, i així podràs aprofitar-les per si un dia canvies de moto. Això si, no les compris de 20 l. que si no no t'hi cabrà res. Podries mirar unes com aquestes:
Apa, carretera i manta.
[/quote]
Gràcies Randy.
De la motxilla a l'esquena ja li vaig comentar a la Montse de no portar-la, o si ho fa mig buida, perque si no es un pal, però tambe té rao, que més que res es per portar-la per les escursions esporadiques. Vaia, fer-la servir de bolso. Ja saps que la majoria de dones si no porten bolso van perdudes... :mrgreen: Ho sigui, que no sería una motxilla plena de coses. On portaría el equipatge sería entre les alforges i la bossa disposit.
Una altre pregunta. Totes les alforges valen per totes les motos?
Les que me mirat son aquestes:
http://www.kappamoto.com/catalogo-onlin ... rie/*TK731*/
Son de 17 litres, però extensibles fins a 30 litres cada una. Trobo que estan be perque si un dia viatges amb poca roba vas amb 17 litres, i si necessites més, l'extens i es converteix en 30. I així no vas amb una alforja grossa sempre.
Apa, carretera i manta.
Gràcies Randy.
De la motxilla a l'esquena ja li vaig comentar a la Montse de no portar-la, o si ho fa mig buida, perque si no es un pal, però tambe té rao, que més que res es per portar-la per les escursions esporadiques. Vaia, fer-la servir de bolso. Ja saps que la majoria de dones si no porten bolso van perdudes... :mrgreen: Ho sigui, que no sería una motxilla plena de coses. On portaría el equipatge sería entre les alforges i la bossa disposit.
Les que me mirat son aquestes:
http://www.kappamoto.com/catalogo-onlin ... rie/*TK731*/
Son de 17 litres, però extensibles fins a 30 litres cada una. Trobo que estan be perque si un dia viatges amb poca roba vas amb 17 litres, i si necessites més, l'extens i es converteix en 30. I així no vas amb una alforja grossa sempre.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="AT" post="124734"]
[/quote]
Si, sols has de mirar que no et toqui el tub d'escapament. A les V-Strom toquen al tub, per exemple. Però a la GS-500 no.
[/quote]
Si, sols has de mirar que no et toqui el tub d'escapament. A les V-Strom toquen al tub, per exemple. Però a la GS-500 no.

- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
- Ubicació: Manresa
AT, sobre les alforges, jo tinc unes bagster novetes, només les he fet servir un dia "per provar". Si vols provar com et van, a disposició o, fins i tot, te les podria deixar pel viatge si no vols comprar, sempre i quant, no coincideixi amb els dies 18 i 19 de juliol, que segurament, siguin els únics que pugui marxar amb moto i les necessitaré. Ja em diràs alguna cosa...
Ah, son d'uns 20l extensibles a 30 o més, em sembla recordar :roll:

Són aquestes o gairebé iguals ;)

Són aquestes o gairebé iguals ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.
Coleccionista de vivències.
- Molinenc
- Presentats
[quote user="GRUM" post="124743"]AT, sobre les alforges, jo tinc unes bagster novetes, només les he fet servir un dia "per provar". Si vols provar com et van, a disposició o, fins i tot, te les podria deixar pel viatge si no vols comprar, sempre i quant, no coincideixi amb els dies 18 i 19 de juliol, que segurament, siguin els únics que pugui marxar amb moto i les necessitaré. Ja em diràs alguna cosa...

Són aquestes o gairebé iguals ;)[/quote]
Doncs moltes gràcies Grum. De fet encara no em acabat de decidir les dates, però si un cas ja t'aviso. M'aniria molt be provar-les abans de comprar-les. :D

Són aquestes o gairebé iguals ;)[/quote]
Doncs moltes gràcies Grum. De fet encara no em acabat de decidir les dates, però si un cas ja t'aviso. M'aniria molt be provar-les abans de comprar-les. :D
- Oscar
- Presentats
- Entrades: 1616
- Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
- Ubicació: montroig de Segarra
La veritat és molt bonic anar preparant el primer viatje llarg,encara recordo
el viatje a Santiago amb la meva GS 500,quina casualitat.Crec que amb les alforges
i la bosa sobredipòsit has de tindre prou,a la força,no castiguis la teva companya.Utilitza
la bosa del dipòsit per tema indispensable,xubasqueros,grasa,càmera,etc.I roba i estris
els justos.Potser pensis que és impossible,però finalment ho aconseguiràs,calçat de
recanvi,es clar,jo utilitzo les converse de roba perque ocupen menys,ja veuràs com ho
aconsegueixis.Ja informaràs del destí i possibles rutes.
el viatje a Santiago amb la meva GS 500,quina casualitat.Crec que amb les alforges
i la bosa sobredipòsit has de tindre prou,a la força,no castiguis la teva companya.Utilitza
la bosa del dipòsit per tema indispensable,xubasqueros,grasa,càmera,etc.I roba i estris
els justos.Potser pensis que és impossible,però finalment ho aconseguiràs,calçat de
recanvi,es clar,jo utilitzo les converse de roba perque ocupen menys,ja veuràs com ho
aconsegueixis.Ja informaràs del destí i possibles rutes.
Que gran aquest de Bilbao

- Guixmo
- Presentats
- Entrades: 398
- Membre des de: dl. feb. 22, 2010 7:41 pm
- Ubicació: Osona
At,
La meva experiencia es mínima, ja que el meu primer llarg viatge a estat el de cabo de roca, ara no recordo si diumenge pots venir. jo vaig instalar unes maletes rigides i la veritat es que em va sobrar espai.
Jo he posat unes Givi que fins hi tot trec esl ferros quan no he de dur les maletes(Cosa molt pràctica), si vols diumenge ens busquem, i t'ho ensenyo i aixi ho veus!que no portare les maletes!
jo el que vaig fer, apart d'escoltar diferents consells, em vaig fer una llista, i evidentment la grssa en espray es mes comoda, i les sabates tambe!ah i una altre cosa la roba impermeable!!!
i a l'esquena de la montse res de res sino a la que portis 200km n'estarà fins els mismisimos!!!
salud i peles
La meva experiencia es mínima, ja que el meu primer llarg viatge a estat el de cabo de roca, ara no recordo si diumenge pots venir. jo vaig instalar unes maletes rigides i la veritat es que em va sobrar espai.
Jo he posat unes Givi que fins hi tot trec esl ferros quan no he de dur les maletes(Cosa molt pràctica), si vols diumenge ens busquem, i t'ho ensenyo i aixi ho veus!que no portare les maletes!
jo el que vaig fer, apart d'escoltar diferents consells, em vaig fer una llista, i evidentment la grssa en espray es mes comoda, i les sabates tambe!ah i una altre cosa la roba impermeable!!!
i a l'esquena de la montse res de res sino a la que portis 200km n'estarà fins els mismisimos!!!
salud i peles
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Jo he vist aquestes per vendre
http://www.vstromclub.es/viewtopic.php?f=82&t=45920
Veient que vols canviar la moto, jo compraria les alforges bones si les has de fer servir amb la nova. Si la nova ha de tindre maletes, miraria de gastar-me el mínim amb les alforges.
http://www.vstromclub.es/viewtopic.php?f=82&t=45920
Veient que vols canviar la moto, jo compraria les alforges bones si les has de fer servir amb la nova. Si la nova ha de tindre maletes, miraria de gastar-me el mínim amb les alforges.
Storm l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 19, 2010 12:17 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- Molinenc
- Presentats
Moltes gràcies Guixmo i Storm.
En principi Guixmo no crec que em pugui escapar a la sortida de diumenge, però si finalment puc fer una escapada vindría. El que segur que no faig es quedarme a dinar.
Si storm, no se quina montura serà la propera, però no crec que li posi maletes laterals (ara per ara). Tenia l'intenció de comprar unes alforjes, però el Grum s'ha ofert a deixarme-les perque les pugui provar avans de comprar.
Gràcies.
En principi Guixmo no crec que em pugui escapar a la sortida de diumenge, però si finalment puc fer una escapada vindría. El que segur que no faig es quedarme a dinar.
Si storm, no se quina montura serà la propera, però no crec que li posi maletes laterals (ara per ara). Tenia l'intenció de comprar unes alforjes, però el Grum s'ha ofert a deixarme-les perque les pugui provar avans de comprar.
Gràcies.
- Itaca
- Presentats
- Entrades: 683
- Membre des de: dt. gen. 01, 2008 8:34 pm
- Ubicació: l'empordanet
La grasa de la cadena crec que és molt millor que te l'emportis en esprai, ara bé jo normalment busco algun de més petit que el tinc a casa i el faig servir en els viatges.
De calçat si no voleu fer caminades per la montanya a l'estiu també es poden portar esperdenyes que fan poc bulto i van bé per anar a peu quan baixes de la moto.
Pel que fa a la motxila a l'esquena, busca qualsevol altra solució.
Que us vagi molt bé el viatge.
De calçat si no voleu fer caminades per la montanya a l'estiu també es poden portar esperdenyes que fan poc bulto i van bé per anar a peu quan baixes de la moto.
Pel que fa a la motxila a l'esquena, busca qualsevol altra solució.
Que us vagi molt bé el viatge.
I quan creieu que arribeu, sapigueu trobar noves sendes.....http://youtu.be/6Gnde5_8VrI

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV

soci AMM nº 6862
BMW F 650 ST - BMW GS1200ADV
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaaa,
Totalment d’acord amb el que ja t’han dit. Si t’has de comprar unes alforges per un sol viatge, es una llàstima, millor si pots aprofitar l’oferiment que t’han fet.
L’esprai: imprescindible, en tot cas intenta buscar-ne un de mes petit.
Les sabates pensa que si només portes les botes de la moto pots tornar amb el peus que no te’ls reconeguis!!
La dona amb la motxilla, d’acord si ha de ser la seva bossa, però res mes. Podria acabar amb l’esquena molt cansada i tots dos en patiríeu les conseqüències.
Ànim per aquest primer viatge, que sempre impressiona una mica.
:razz: :razz:
Totalment d’acord amb el que ja t’han dit. Si t’has de comprar unes alforges per un sol viatge, es una llàstima, millor si pots aprofitar l’oferiment que t’han fet.
L’esprai: imprescindible, en tot cas intenta buscar-ne un de mes petit.
Les sabates pensa que si només portes les botes de la moto pots tornar amb el peus que no te’ls reconeguis!!
La dona amb la motxilla, d’acord si ha de ser la seva bossa, però res mes. Podria acabar amb l’esquena molt cansada i tots dos en patiríeu les conseqüències.
Ànim per aquest primer viatge, que sempre impressiona una mica.
:razz: :razz:
Sort,
- Molinenc
- Presentats
Us adjunto la ruta que em pensat aquest estiu:
http://maps.google.es/maps?f=d&source=s ... yer=c&pw=2
http://maps.google.es/maps?f=d&source=s ... yer=c&pw=2
Molinenc l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. juny 25, 2010 12:33 am, en total s’ha editat 2 vegades.
- Molinenc
- Presentats
Al final em pensat que potser serà millor comprar una maleta. He pensat en una shad de 42, 45 o 46 litres. D'aquesta manera, quan anem a visitar llocs podem deixar els cascos dins de la moto.
Vosaltres o feu o be aneu carretejant amb els cascos?
Vosaltres o feu o be aneu carretejant amb els cascos?