MARROC 22 Agost 5 Setembre

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Re: MARROC 2 QUINZENA AGOST, Si Anemmmmmmmmm

Entrada Autor: Pasqual » dt. juny 29, 2010 7:44 pm

SISCOLT, com ja t'han comentat, el Ramadàn NO ÉS CAP PROBLEMA. Jo he viatjat per el Marroc en aqueste époques (varia cada any les dates) i no he tingut cap problema. Sobretot e les rutes més turístiques. Jo em preocuparia més de la calor. Un consell, viatgeu d'hora al matí i al migdia feu migdiada.
Del tema d'hotels (tot son gustos), la cadena Xaluca, s'aprofiten dels que no coneixen el marroc i volen anar al segur. Els preus son EXAGARADISSIMS! però....

Si expliques la ruta que penses fer, et podré donar algunes adreces
Pasqual l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. juny 29, 2010 7:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

SISCOLT
Presentats
Entrades: 113
Membre des de: dc. març 12, 2008 7:08 pm
Ubicació: CERVERA - LLEIDA

Entrada Autor: SISCOLT » dt. juny 29, 2010 8:47 pm

STEELMAN,gràcies pel teu suport ;)
PASQUAL, Doncs la ruta basicament es baixar pel centre i pujar per la costa, estem oberts a qualsevol suggeriment dels que ja heu passat per allà.
En principi es fer FEZ, fent nit a mig camí baixant cap a Merzouza, on estariem un parell de dies, Ourzazate, Marrakesh, Essauira, i cap a dalt, en total 12-12 dies pel Marroc, que et sembla ??Que farias tu??
Pensa que si no s'anima algú a ultima hora, anen la meva dona i jo amb una BMW K1200LT, o sigui que pistes si no puc llogar alguna enduro per allà, va a ser que no... jejeje

Salutacions ben cordials i tota ajuda serà molt ben vinguda ;)

Sisco
Un amic es aquell/a que et coneix molt bé i tot i així, t'estima. :ksss

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dt. juny 29, 2010 11:47 pm

La ruta que proposes és la més tradicional i és perfecte per fer en 8-10 dies si no t'aturés massa. Segons a quina hora passis l'estret (i per on) pots anar tranquilament a dormir a Fez (i encara et quedarà temps per fer una primera ullada a la `Medina). Si entreu per Ceuta, el cafè a Chefchauen és obligat. Si entres per Tànger, cal parar a Asilah (i no prendre res, és carissim). Al voltant de Fez: Volubilis, Meknes (personalment m'encanta) i el bosc d'Ifrane (amb els seus monos). Arriba a Merzouga des de Fez és un dia llarg, però és pot fer perfectament. La carretera en general en bon estat i el contacte amb el desert a la tarda perfecte per la calor i per que tens el sol gairebe a l'esquena. La principal ciutat al mig és Er-Rachidia (personalment molt lletga i sense encant). millor arribar fins a Rissani i Erfoud.
Camí de Ouarzazatte cal aturar-se a Tinehir (gorges del Todra) i a Boumedian (gorges del Dades).
Aqui us proposo una variant per poder veure la val del Drâa (fins a Zagora o millor Mhamid) és agafar un 10 km abans de Boumedian (en direcció Tinehir) la carretera que va a Ikinouen i que empalma a K'nob amb la carretera que ve d'Erfoud i arriba fins a empalmar la de la vall de Drâa (entre Ouarzazatte i Zagora)

Aquí hi ha una volteta ràpida per fer des de Zagora cap a Foum Zguid i tornar o be cap a Agdz (a la Vall del drâa de nou) o millor (per a mi) per Tazenakht i tornar al Nord fins a empalmar a uns 20 km de Ouarzazatte en direcció a Marrakesh. El famos port de Tizi Tichka que no us podeu perdre.

A Marrakesh, per anar cap a Essaouira, jo propossaria no fer-ho directe (son unes 2h - 2,30 h) i gaudir del port més alt del Marroc (i perillòs) el Tizi n'Test, gairebé a 2.500 m d'alçada i al peu del Toubkal la muntanya més alta del Marroc. El paisatge val la pena. Tant que l'última vegada el vaig fer dos cops. Per aqui arribarieu a Agadir (cap encant tret del port) i tornar cap a Essaouira per la costa (preciós i amb poc trànsit). Essaouira (com Asilah) molt maco però car i turistic.

Si encara us quedesin ganes i temps (cosa que dubto) podrie fer una "petita" volta des d'Agadir cap a Tiznit i sobretot Mirhleft (camí de sidi-Ifni) però potser millor per un altre viatge.

Marroc enganxa i no en fareu prou amb un viatge.

Tot el recorregut que us dic està asfaltat i ben indicat (no cal ni GPS). Hi han gasolineres (excepte el Tizi n'Tichka) i hotels i hotelets per tot. Desde 20€ podeu trobar habitacions amb cuarto de bany, AC i esmorzar netes i en condicions.

Si m'inspiro un altre dia (i us interessa) us segueixo explicant...

Repeteixo Marroc, enganxa

(perdoneu el rotllo) ;)

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dt. juny 29, 2010 11:57 pm

Pascual ja pots seguir explican que alguns agafem apunts per quant ens decidim a anar-hi. ;)

salut.
Salut i kilómetres

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dc. juny 30, 2010 12:03 am

[quote user="Siono1000" post="126242"]Pascual ja pots seguir explican que alguns agafem apunts per quant ens decidim a anar-hi. ;)

salut.[/quote]

Fins que no facis els deures del Cap Nord, no hi han més rutes :lol: :lol: :lol: :lol:

Mira que et fas pregar, eh? :mrgreen:

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. juny 30, 2010 12:27 am

Ara mi estic barallan. :roll:

Potser que algún dia ens expliquis tu alguna de les teves "aventuretes" també. :D

Salut.
Salut i kilómetres

SISCOLT
Presentats

Entrada Autor: SISCOLT » dc. juny 30, 2010 6:29 pm

PASQUAL, no et tallis ni un pel i continua, que tens una bona ració de birres pagades :mrgreen: .
Per cert que et sembla la posibilitat de marxar en vaixell des de Barcelona a Tanger??
Salutacions

Sisco

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. juny 30, 2010 7:29 pm

[quote user="SISCOLT" post="126304"]PASQUAL, no et tallis ni un pel i continua, que tens una bona ració de birres pagades :mrgreen: .
Per cert que et sembla la posibilitat de marxar en vaixell des de Barcelona a Tanger??
Salutacions

Sisco[/quote]

És una bona idea, t'estalvies un pilot de quilòmetres per l'autopasta ;)

Això mateix ho van fer l'Itaca i en Sacot, AQUÍ en pots llegir la seva crònica del viatge.

SISCOLT
Presentats

Entrada Autor: SISCOLT » dc. juny 30, 2010 7:51 pm

Hola Ra-mon, per això faig la pregunta,ahir s'em va caure la baba de tota la setmana.... :eyes
em pots passar dades de quina companyia fa el trajecte, camarots, preus, i tot el que se t'acudeixi, hotel a Tanger?'etc.etc.

Moltes gràcies per avançat

Ssisco

SISCOLT
Presentats

Entrada Autor: SISCOLT » dv. jul. 02, 2010 12:20 am

Hola
http://www.furgovw.org/index.php?topic=188307.0
En aquesta adreça acabo de trobar mapas free del MArroc pel Tomtom, si algú l'interessa ja ho sap
Jo continuo amb les gestions per organitzar la ruta ;)
Salutacions

Sisco

SISCOLT
Presentats

Re: MARROC 22 Agost 5 Setembre, T'apuntes??

Entrada Autor: SISCOLT » dg. jul. 04, 2010 9:57 pm

La ruta mes o menys sera...
Tanger o Ceuta-Fes
Fes-Erfoud
Erfoud- Merzouga
MErzouga-Ouarzazate (passant per les gargantas del Toldra y Dades)
Ouarzazate-Agadir- Sidi Ifni (pasant per el Tizi n'Test)
Sidi Ifni-Essauira
Essauira-Marrakesh
Marrakesh-Rabat
Rabat-Tanger
y pa'casa
Que sembla?? sugeriments??

Salut

Sisco

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dl. jul. 05, 2010 12:34 am

[quote user="SISCOLT" post="126918"]La ruta mes o menys sera...
Tanger o Ceuta-Fes
Fes-Erfoud
Erfoud- Merzouga
MErzouga-Ouarzazate (passant per les gargantas del Toldra y Dades)
Ouarzazate-Agadir- Sidi Ifni (pasant per el Tizi n'Test)
Sidi Ifni-Essauira
Essauira-Marrakesh
Marrakesh-Rabat
Rabat-Tanger
y pa'casa
Que sembla?? sugeriments??

Salut

Sisco[/quote]

He buscat un link antic que vaig escriure per una gent de Tarragona que van anar al marroc l'any passat. És aquest:

http://www.bmwmotos.com/cgi-bin/yabb2.4 ... 534153/2#2

(jo soc l'aviroc) per no repetirme amb els lloc de dormir, ho pots mirar allà. També he vist que havies posat el mateix tema al Fòrum BMW i que ja t'han contestat quantitat "d'experts". Aviat et sobrarà informació :lol: :lol:

De la ruta que proposes, hauries d'intentar dir les etapes (on faràs les nits) per poder ajudarte més. Fins a Ouarzazatte cap problema, però ja portaràs de 5 a 7 dies de viatge. Mira, la meva opinió, és que en un primer viatge al Marroc i de 15 dies, t'obliidis de Sidi Ifni. Ha no ser que hagis fet al mili allà. NI la Suerte Loca ni el Bellavista mereixen la visita si no és per seguir cap al Sud. De ouarzazatte a Agadir no és pasa per el Tizi n'Test. Si vol fer-ho has d'anar a Marraqueix primer. Millor si no fas la vall del Drâa fer Ouarzazatte Marraqueix per el Tizi n'Ticka i si vol fer el Tizi n'Test fer-ho des de Marraqueix.

Compte be el dies. No vulquis veure-ho tot en un primer viatge. portaràs moltes fotos i no coneixeres gaire res...

Del tema aduana, jo prefereixo (de les tres) Tànger, tot i que sembla que Ceuta ha millorat, però jo no en tinc gaire bon record, Del barco BCN_Tànger jo ho trobo una bona opció si s'avenen els dies. Si surts el diuemenge pots anar a dormir a Fez el dimarts al vespre. Però si surts el dissabte al matí en moto (o divendres a la tarda), dorms a Fez el dilluns....ai`xò si, cansat, amb el cul adolorit i una nit d'hotel mínima per el camí

Sort al viatge

SISCOLT
Presentats

Entrada Autor: SISCOLT » dj. jul. 08, 2010 8:34 pm

Hola a tots
PASQUAL, moltes gràcies per la teva ajuda, vaig absorvint tota la informació :lol:
Referent als llocs on passarem les nits, em guiaré per les teves indicacions, 1-FEZ, 1-Erfoud,1-2 Merzouza ??,1 Toldra-Dades,1 Ouarzazate,1 Marrakesh, 1-2 Essauira??,(o pobles costers) 1 RAbat?? Que et sembla? que m'aconsejaries??
Ara estic mirant quines companyies navieres fan el trajecte BCN- TANGER, (a veure que trobo i que em diu RA-MON)

Salut i gràcies de nou

Sisco

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dv. jul. 09, 2010 9:40 am

[quote user="SISCOLT" post="127491"]Hola a tots
PASQUAL, moltes gràcies per la teva ajuda, vaig absorvint tota la informació :lol:
Referent als llocs on passarem les nits, em guiaré per les teves indicacions, 1-FEZ, 1-Erfoud,1-2 Merzouza ??,1 Toldra-Dades,1 Ouarzazate,1 Marrakesh, 1-2 Essauira??,(o pobles costers) 1 RAbat?? Que et sembla? que m'aconsejaries??
Ara estic mirant quines companyies navieres fan el trajecte BCN- TANGER, (a veure que trobo i que em diu RA-MON)

Salut i gràcies de nou

Sisco[/quote]

Ara sembla més lògic. Erfoud, Merzouga son uns 30 km. Merzouga només te l'interès de les dunes. Ho dic perquè podeu agafar el mateix hotel per dos dies. No oblideu de visitar el mercat de Rissani i sobretot (si coincideix) el d'animals que fan a l'entrada del poble. De Merzouga a Todrà i Dades és un dia llarg de moto, potser ho podeu dividir i veure només el Todra i anara dormir al Dades o (millor de preu) a Boumedian. A l'endemà podeu fer el Dades i anara adormir a Ouarzazatte. Ouarzazatte-Marraqueix és la travessa de l'Atlas per excel·lència i val la penar de gaudirla. aturarse i fer fotos (atenció a la gasolina!) per arribar a mitja tarda a marraqueix amb temps per dutxar i sopar a la Plaça. Personalment Rabat ho trobo lleig i sense interès. Heu pensat de tornar per l'interior i veure Meknès?

Sort i bon viatge i sobretot deixeu la ruta prou flexible per poder adaptarte al dia dia. Poder improvisar sobre la marxa

SISCOLT
Presentats

Entrada Autor: SISCOLT » dc. jul. 14, 2010 11:57 pm

PASQUAL, MOLTES GRACIES ;)
Aquests dies estic una mica liat, però ja tinc la reserva feta per marxar el 22 d'agost en vaixell Barna-Tanger, a travès del RACC sobre 230 leuretes en camarot, 2 persones i moto, em sembla un molt bon preu, sobre tot comptant que arribarem al Marroc ben descansats.
Referent al desert, que penses que val més la pena fer les dos nits a ERFOUD??
En quant a tornar per l'interior per visitar Meknes, ho decidirem sobre la marxa, en funció de temperatures, i també de com trobem la costa,(som molt platjeros .) pot ser també que ho visitem de baixada, també pot estar be, no??

Salutacions i de nou molt agraits per la teva ajuda.

Sisco

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dj. jul. 15, 2010 9:12 am

[quote user="SISCOLT" post="128164"]PASQUAL, MOLTES GRACIES ;)
Aquests dies estic una mica liat, però ja tinc la reserva feta per marxar el 22 d'agost en vaixell Barna-Tanger, a travès del RACC sobre 230 leuretes en camarot, 2 persones i moto, em sembla un molt bon preu, sobre tot comptant que arribarem al Marroc ben descansats.
Referent al desert, que penses que val més la pena fer les dos nits a ERFOUD??
En quant a tornar per l'interior per visitar Meknes, ho decidirem sobre la marxa, en funció de temperatures, i també de com trobem la costa,(som molt platjeros .) pot ser també que ho visitem de baixada, també pot estar be, no??

Salutacions i de nou molt agraits per la teva ajuda.

Sisco[/quote]

Això ja agafa forma... :lol: :lol: Ja ens explicaràs l'experiència del barco.

Estar 2 dies a Erfoud o Merzouga, és (com tot) una questió de gustos. Pensa que si vens de Fez, arribaràs tard a Merzouga. Si vols veure, Rissani o les dunes o arribarte a Taouz, et caldrà 1dia sencer. Mira, vas el mes d'Agost i farà una calor de mil dimonis. Busca't un hotelet amb piscina. Tot i que no és la millor época de l'any, fer una nit a les dunes, és una bona experiència. Si esteu disposats a pasar calor: 2 nits (o 3). Com que crec que no faràs pistes, potser val la pena contactar amb algun hotel que ho preparin (Ali el cojo, per exemple) i que a més et donin una volta amb 4x4 per l'Erg

A tota la part oriental de l'Atlas fa molta calor a l'estiu.

Si us agrada la platja, cap problema. Des de Mirlheft (patria dels "surferus") fins a Casablanca (passant per Essaouira) tens per escollir.

Miraré de buscarte un dels hotels d'Essaouira aconsellables. Ara no m'en recordo del nom, però està entrant per la primera porta de la muralla al final del passeig, al primer carrerò a l'esquerra. Esmorzar a la terrassa, una delicia. Ja t'ho enviaré.

Bon viatge

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dj. jul. 15, 2010 4:45 pm

Mirleft: Hi vaig dormir una nit del novembre passat i no hi havia ningú, tot era molt tranquil, si hi vas ja ens ensenyaràs les fotos, m'agradrà veure com és a l'estiu ;)
AQUÍ pots veure algunes fotos de Mirleft

SI arribeu a Mirleft baixeu un tros més avall seguins l carretera i abans de Sidi Ifni hi ha LEGZIRA, és molt bonic !

Imatge

Imatge

Imatge
Ra-mon l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. jul. 16, 2010 11:44 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dv. jul. 16, 2010 8:09 pm

Aquest és l'hotel on vam estar a Mirleft. Senzill, però net. Inconvenient, els banys fora de l'habitació. Molt barat 12€ per persona (el mes de febrer). Cal regategar

Imatge

Imatge

Com tota la costa, bon peix a bon preu

Imatge

Segueix els consells d'en Ramon (l'Africà) :lol: :lol:

Imatge

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dv. jul. 16, 2010 8:38 pm

[quote user="Pasqual" post="128383"]
Segueix els consells d'en Ramon (l'Africà) :lol: :lol: [/quote]

Pasqual, em sembla que ets més africà tu que no pas jo, jo només hi he estat 3 o 4 vegades a Àfrica i només una en moto, en canvi tu .... ;)

A veure quan hi tornem :roll:

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dv. jul. 16, 2010 11:44 pm

[quote user="Ra-mon" post="128389"][quote user="Pasqual" post="128383"]
Segueix els consells d'en Ramon (l'Africà) :lol: :lol: [/quote]

Pasqual, em sembla que ets més africà tu que no pas jo, jo només hi he estat 3 o 4 vegades a Àfrica i només una en moto, en canvi tu .... ;)

A veure quan hi tornem :roll:[/quote]

Quan ho tinguem tot a punt. Ja saps; Alacant-Oran, Tot argèlia (per gardhaia perquè per tindouf està dificil :lol: ) Tamanrraset (i si encra existeix el Bidò 5) a Malí. Pais Dogon. Jo sempre disposat

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”