Que pasa amb les normes de circulació???

Millores, opinions i proves de la web i del mateix fòrum

Moderador: Airald

Respon
Kel
Presentats
Entrades: 3513
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
Ubicació: Girona
Contacta:

Re: Que Pasa Amb Les Normes De Circulació???

Entrada Autor: Kel » dv. gen. 22, 2010 6:53 pm

Algun cop que he fet de cruïllero, el que faig el posar els 4 intermitents. Crec que és la forma més visible de ser reconegut i al meteix temps indicar a tothom que estic fent avançaments. Els warning, els vaig posant i treguen segons la situació
Kel l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. gen. 22, 2010 6:53 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Que pasa amb les normes de circulació???

Entrada Autor: Steelman » dv. gen. 22, 2010 6:58 pm

Una pregunta al aire......

Esteu dient que si no es un cruïllero no deixeu avançar??????

Ho pregunto per que....a part de que els Cruilleros han de mostrar que estavan avançant amb els intermietns, crec que en les sortides sempre hem d´estar facilitat l´avançament a qualsevol altre membre que ens faci l´indicacio de que ens vol avançar (de fet es el que marca les normes de circulació de transit, no les de mototurisme)

Ho dic pq sembla que els Cruilleros tinguin carta verda avançar i que els hem de diferenciar pq aixi sigui i no es aixi.

Sempre hem de circular amb sentit comu en tot moment, respectant les distancise de seguretat i les normes de circulacio ... i si QUALSEVOL ens vol sobrepassar, amb la senyalització oportuna no hauria de tenir problema.

SI es cruiller doncs millor per que arribara abans a tornar a fer la feina (que hauriem de fer tots plegats), i si no hes, doncs tb per que l´avançat anira al seu ritme sense preocupar-se de qeu faci de tap al de darrera, i el "avançador" anira al seu ritme.
Ex ...moltes coses

Bolero
Presentats
Entrades: 596
Membre des de: ds. març 28, 2009 6:36 am
Ubicació: Torroella de Montgri

Entrada Autor: Bolero » dv. gen. 22, 2010 7:45 pm

A mi em sembla que sempre es deixa passar a qui va a un ritme mes alt i ja està, sigui o no cruillero.
Es la meva opinió
Pot esser al final s'ha interpretat malament
Bona terra, la nostra!!!! :birracat

Joan XT
Presentats
Entrades: 2641
Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL

Entrada Autor: Joan XT » dv. gen. 22, 2010 11:25 pm

[quote user="Bolero" post="104939"]A mi em sembla que sempre es deixa passar a qui va a un ritme mes alt i ja està, sigui o no cruillero.
Es la meva opinió
Pot esser al final s'ha interpretat malament[/quote]
+ 1
I si no estic equivocat quan has fet una cruïlla no estàs obligat ha tornar a estar davant, és a dir, que TOTS podem fer de cruillero.
Imatge
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93

Jordi Ponsa
Presentats
Entrades: 292
Membre des de: dl. set. 29, 2008 10:48 am
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Jordi Ponsa » dt. gen. 26, 2010 7:38 pm

Volia fer un petit comentari, i segons s'ha dit en aquest post, no es tracta de senyalar a ningú, simplement és pq en premguem conciència.
En la sortida de la Selva, vaig ser avançat tres vegades per la dreta, potser el meu error era deixar massa espai a la meva esquerra, i per tant si que hauria de procurar anar més a la meva dreta, però això no justifica els adelantaments..

També vaig poder veure adelantaments amb continua.... suposo que els cotxes que es varen avançar devien pensar " carai amb els moteros", per canviar aquesta imatge hauriem d'evitar aquestes coses...

Salut i Kms.

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dt. gen. 26, 2010 9:33 pm

[quote user="Jordi Ponsa" post="105732"]Volia fer un petit comentari, i segons s'ha dit en aquest post, no es tracta de senyalar a ningú, simplement és pq en premguem conciència.
En la sortida de la Selva, vaig ser avançat tres vegades per la dreta, potser el meu error era deixar massa espai a la meva esquerra, i per tant si que hauria de procurar anar més a la meva dreta, però això no justifica els adelantaments..

També vaig poder veure adelantaments amb continua.... suposo que els cotxes que es varen avançar devien pensar " carai amb els moteros", per canviar aquesta imatge hauriem d'evitar aquestes coses...

Salut i Kms.[/quote]

+1
Imatge Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Que pasa amb les normes de circulació???

Entrada Autor: Randy-650 » dt. gen. 26, 2010 9:36 pm

No patiu, a la propera sortida ja farem una estiradeta d'orelles al/s responsables. :evil:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Josey Wales
Presentats
Entrades: 1758
Membre des de: dt. gen. 09, 2007 3:28 am
Ubicació: Manresa (Bages)

Entrada Autor: Josey Wales » dg. jul. 25, 2010 12:15 pm

[quote user="Randy-650" post="105781"]No patiu, a la propera sortida ja farem una estiradeta d'orelles al/s responsables. :evil:[/quote]
Ha passat un any i seguim igual....

Bé, fa unes quantes sortides que no venia i per tant escau que hagi estat en aquesta però deu passar el mateix normalment.

Tot i que ja se'n parla als >Consells de les sortides< crec que hi hauria d'haver un post apart per als cruïllers >Com fer de cruïller< p.e., doncs hauria de ser més clar com fer-ne i què fer.
En la passada sortida molta gent va fer-ne i per tant va estar molt ben assenyalada, tot i un parell de llocs que vaig trobar a faltar-hi el cruïller, però és clar, hi poden haver moltes interpretacions de què és un trencall a senyalitzar.
També em vaig trobar en un trencall amb uns cruïllers que feien tota la fila de no ser dels nostres... ( i sí que ho eren) però em vaig parar per què no ho veia clar. Ja passa que a voltes ens trobem amb altra gent i també ens podem trobar amb altres sortides de grups, com hem de diferenciar-nos? doncs no podem pretendre conèixer a una cinquantena de motos, almenys jo no puc.

Tanmateix, penso que si tots fem de cruïllers no caldria que en acabat tornéssim a avançar a tothom per tornar-ho a fer amb el que guanyariem en estalvi de riscos. No em vaig fixar en si es posàven els intermitents a l'avançar però suposo que sí doncs ja és cosa de les normes de trànsit assenyalar qualsevol avançament.

I no cal dir res dels envaïments de continua doncs els interessats ja s'hi poden veure a les fotos... molts, per cert. Encara que a voltes, i a causa del ritme imposat i per no fer nosa també em vaig veure menjat-me una mica algun revolt...
Ara bé, penso que una cosa és això i altra avançar en recta sols per guanyar unes posicions. A una moto de curses d'aquestes que venien amb nosaltres i que ho va fer ja la vaig pitar!
Com ja vaig dir una altra vegada, els qui acostumen a fer això sempre tenen més probabilitats de patir un accident per excés de confiança, en cas d'un imprevist com ara un vehicle invadint el nostre carril.
Hauria de quedar clar que en aquestes sortides anem a fer una ruta "tranquilament" havent-s'hi d'adaptar tothom obligatoriament i independetment del tipus de moto que es dugui.

Salut!
ImatgeUnforgiven

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dg. jul. 25, 2010 4:42 pm

Josey, tu mateix ho resumeixes:

[quote user="Josey Wales" post="129269"]
Hauria de quedar clar que en aquestes sortides anem a fer una ruta "tranquilament" havent-s'hi d'adaptar tothom obligatoriament i independetment del tipus de moto que es dugui.

Salut![/quote]

Tornem a repetir, i no ens cansarem mai, que tothom ha de portar el ritme que li convingui. Si vols anar a ritme, cap al davant, si vols anar al teu aire, cap al mig, i si vols anar de tranqui, cap al final.

Això que comentes que en un parell de cruilles hi faltava un cruiller, no m'ho crec. Jo sempre anava 4 o 5 motos al darrera del road lider -en aquest cas en Bond- i observava i inspeccionava que TOTES les cruilles estiguéssin ben fetes -fins i tot a tres els vaig corregir la posició- , i crec que la sortida anterior va estar perfecte en quant a cruilles. El tema dels altres grups de motos, no sé què dir-te; si tu veus una cruïlla amb un motero parat, ves cap on diu ell. Si veus un grupet parat, NO els hi facis cas.

Els cruillers, molts, ho reconec, quan surten de la cruilla els hi agrada tornar ràpidament al davant de tot, i com que moltes vegades no els deixen avançar, fan avançaments al limit. A la parada a l'ermita vaig estirar les orelles a dos integrants per no deixar passar a la gent que es vol ficar al capdavant.
L'excés de confiança és un dir, a molta gent li va patinar el pneumàtic al primer tram de la ruta -fins l'ermita- i a partir d'aqui ja van afluixar el ritme (jo mateix).

Josey, tranquil que no hi han tants riscos com et penses, al menys jo no vaig veure a ningú anar més enllà dels seus limits, i això en una sortida de un bon grup de motos és fàcil de veure, doncs hi ha gent que els veus forçats, no sent el nostre cas.

Resumeixo: et falten més sortides amb nosaltres,la veritat. ;)

Josey Wales
Presentats

Entrada Autor: Josey Wales » dg. jul. 25, 2010 7:01 pm

"Et falten més sortides"
Deu ser això! :lol:
ImatgeUnforgiven

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dg. jul. 25, 2010 9:34 pm

[quote user="Randy-650" post="129290"] Resumeixo: et falten més sortides amb nosaltres,la veritat. ;)[/quote]

+ 1 Per la part que em toca ;)

També em vaig trobar en un trencall amb uns cruïllers que feien tota la fila de no ser dels nostres... ( i sí que ho eren) però em vaig parar per què no ho veia clar. Ja passa que a voltes ens trobem amb altra gent i també ens podem trobar amb altres sortides de grups, com hem de diferenciar-nos? doncs no podem pretendre conèixer a una cinquantena de motos, almenys jo no puc.[/quote]

Doncs això es tant simple com apropar-t'hi i els hi demanes si son de Mototurisme o no

Encara que a voltes, i a causa del ritme imposat i per no fer nosa també em vaig veure menjat-me una mica algun revolt...[/quote]

Be en aquest cas qui imposa el teu ritme ets tu mateix, així que ja veuràs que fas...

Vsssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. jul. 25, 2010 10:41 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dl. jul. 26, 2010 10:56 pm

a mi em sembla que es un grup amb moltes motos i cadascu porta el seu ritme per lo que no h ha d'haver cap problema,l'unic que en aquest sentit voldria dir,es que a vegades quan venen trams de curves tancades les motos van molt juntes i no queda espai per posar-te si vols avansar i has de pensar-tho mes dun cop per no molestar i generalment els companys que et veuen per el retrovisor et deixen pas pero si no ho veig clar no paso,els cruillers el que si tindrien que fer quan pasan les motos del grup es marcar una mica el cami (aixo molts ho fan igual que saludar al cruiller) i aixi segur qe saps que es un cruiller i no un que ha parat perque no sap per on navega.
Imatge

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. jul. 27, 2010 12:37 am

[quote user="Kpeps" post="129430"].....generalment els companys que et veuen per el retrovisor et deixen pas.....[/quote]

No, noi, no, no et deixen passar en el 99% dels casos. :(

Som molt poquets, i ho podem comptar amb una mà, els que quan són atrapats treuen gas i fan senyal amb la mà perquè passin. A mi no m'agrada estorbar, i si m'atrapen, passeu-me, però també m'agrada quan atrapo a algú, que em deixi passar, i es clar, si no es deixen, doncs a vegades has de fer adelantaments que poden empipar a l'adelantat. :oops:

És complicat, Kpeps, tot plegat, ja ho veus. :lol:

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dt. jul. 27, 2010 7:34 am

Randy, doncs a mi em sembla que normalment si que la gent s'arramba al veure't les intencions d'avançar, a vegades fan senyals amb la ma o posen l'intermitent i altres no, però en general et deixen pas.

Tot i això i segons la carretera pot ser que no se n'adonin que els vols avançar i per això caldria posar sempre l'intermitent per marcar encara més aquesta maniobra.

Josey Wales
Presentats

Entrada Autor: Josey Wales » dt. jul. 27, 2010 8:45 am

"si no es deixen" haha! :lol: :lol: Ei, a partir d'ara que ningú deixi passar a en Randy!!!!
No, és broma, home! deixeu-lo, deixeu-lo! :D

A veure, "per la part que us toca" a alguns, crec que ja he dit que no te res a veure amb els organitzadors de la sortida d'Osona del juliol, els temes aquí parlats, però si no voleu que es facin crítiques constructives per mirar de trobar solucions, vosaltres mateixos. En resum sols es tracta de que en aquest fil es parlava de coses que encara no van prou bé i per això us n'he fet esment. :|

Tanmateix no vaig ser l'únic a parar-me en el punt del cruïller "no clar", per exemple.

També és clar que tothom que vulgui ha de poder avançar perquè també hi ha altra gent circulant per les carreteres, a més a més; però penso jo que si en grup nombrós se'n poden estalviar uns quants de nostres, benvinguts siguin. I sempre sense aixafar la continua, recordem-ho si us plau! Tampoc no ha de ser necessari assenyalar amb la mà que t'avançin com es suggereix com si anéssim amb bicicleta... :razz:

Suposo que sí que el ritme me'l poso jo, però si surt molta gent a les fotos aixafant la contínua per alguna cosa serà... :???:

Vinga, col·laborant millorarem!
ImatgeUnforgiven

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. jul. 27, 2010 6:25 pm

Em sembla que el més important és que es vagi posant sol.lució a tos els problemes que es van trobant, encara que sembli una obvietat.

L'únic problema que hi ha hagut últimament va ser la mala coordinació de cruillers en la mensual passada o l'altre (deu ser l'edat), i s'hi ha posat fil a l'agulla, ara més aviat es posa gent de més, però ja no hi ha més problemes amb això.

El que vull dir, és que s'han de mirar els problemes colectius i trobar sol.lucions colectivament, amb bona voluntat i de bon rollo, ja que com tothom sap.......són quatre dies i dos plou.
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 27, 2010 6:28 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dt. jul. 27, 2010 7:55 pm

Aqui l'únic que es pot queixar sóc jo, a vegades en deixo algú enrera i encara el tinc que deixar passar, ja te collons això, jajajajaja.
Vinga va que amb la quantitat de motos que anem, no podem demanar més bon resultats i som uns cracks tots plegats
ImatgeImatge

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dt. jul. 27, 2010 8:20 pm

A mi m´agradaria agrair la bona feina que fan els cruilleros.
També i evidenment només és la meva opinió, tampoc voldria que os ho agafesiu com una critica constructiva, que no ho és, simplement un comentari.

Jo, per exemple, tant si porto a la meva filla com a cualsevol mototuriste, m´agrada anar poc a poc i gaudir de la sortida.
Soc la primera en donar pas si veig que un cruillero PORTA L´INTERMITENT i em vol adelantar.
També és veritat, que en zona de corbes, francament no vé d´un minut ni de dos el fer adelantament.
Sres. cruilleros, agafe-ho en calma , el adelantament ha d´ésser prudent i sobretot, per el bé dels que tenim molta menys experiencia que vosaltres, ha d´ésser segur, tant per vosaltres com per nosaltres.

Básic, básic l´intermitent. No podem estar esbrinant si la moto que de sobte tenim al darrera és cruillero o no.
Si poseu el intermitent, os facilitarem, en bé de tots, molt més la feina.

De veritat, només es la meva opinió.
I francament crec que TOT a les sortides va molt i molt bé.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dt. jul. 27, 2010 8:23 pm

[quote user="Sagal" post="129552"]
Vinga va que amb la quantitat de motos que anem, no podem demanar més bon resultats i som uns cracks tots plegats[/quote]

MOLT BÉ, SANTI!!!!!!! :bow

Això és el que penso jo a nivell col.lectiu. Altre cosa mooolt diferent és a nivell individual, que costa més d'arreglar-ho.... :roll:

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. jul. 27, 2010 10:07 pm

[quote user="Randy-650" post="129562"][quote user="Sagal" post="129552"]
Vinga va que amb la quantitat de motos que anem, no podem demanar més bon resultats i som uns cracks tots plegats[/quote]

MOLT BÉ, SANTI!!!!!!! :bow

Això és el que penso jo a nivell col.lectiu. Altre cosa mooolt diferent és a nivell individual, que costa més d'arreglar-ho.... :roll:[/quote]

la veritat es que son unes sortides que per el meu entendre rondan la perfeccio,jo m'ho paso de co....ns i al meu entendre tothom te respecte pels demes,es la meva opinio,jo deixo pasar i em deixen pasar. :mrgreen: :mrgreen:
i no es ser PI LO TA ;) ;) ;)
Imatge

Respon

Torna a “Millores, suggeriments i proves”