Quina reflex comprar?
Moderador: Airald
- Miquelpericas
- Presentats
- Entrades: 4360
- Membre des de: dj. gen. 18, 2007 7:27 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Quina reflex comprar?
Bones!
Tinc una Canon compacta de fa forces anys i s'acosta el moment de jubilar-la. Com que no em puc fer "gran" amb una moto de més de 1000cc, he pensat que és hora de fer-se "gran" amb una reflex. :mrgreen: No em vull gastar masses diners, doncs és la primera. Què m'aconselleu?
Gràcies!
PD: Podriem aprofitar aquest fil per a que cadascú opini sobre la seva càmera (pros i contres).
Tinc una Canon compacta de fa forces anys i s'acosta el moment de jubilar-la. Com que no em puc fer "gran" amb una moto de més de 1000cc, he pensat que és hora de fer-se "gran" amb una reflex. :mrgreen: No em vull gastar masses diners, doncs és la primera. Què m'aconselleu?
Gràcies!
PD: Podriem aprofitar aquest fil per a que cadascú opini sobre la seva càmera (pros i contres).
Miquel Pericas Castarlenas (AMM nº 15257)
Honda NT700VA Deauville '06: "La Fosca"
Album de fotos
Album de fotos
- Sagal
- Presentats
- Entrades: 5673
- Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
- Ubicació: Calldetenes - Osona
Re: Quina Reflex Comprar?
Jo he tingut la Canon 450D amb un 18/200 i perefecte, la vaig vendre fa 3 setmanas tirada de preu, llàstima. És molt bona màquina.
Ara m'he comprat la Canon 5D Mark II amb un 24/70 f2,8 canon i un 70/200 f2,8 també canon, aquesta és una passada de màquina, peró són calers,
Ara m'he comprat la Canon 5D Mark II amb un 24/70 f2,8 canon i un 70/200 f2,8 també canon, aquesta és una passada de màquina, peró són calers,

- Joanstrom
- Presentats
- Entrades: 599
- Membre des de: dl. ago. 02, 2010 6:12 pm
- Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
A casa tenim una Canon 450D.
LA vam comprar amb un objectiu Tamron 28/200, per alló de ser pràctics i portar només un objectiu, i..................gran cagada, al final he buscat objectius Canon amb estabilitzador d'imatge (IS), i la millora és espectacular
, tot i que sempre has de càrregar més pes.
Però tot vol el seu sacrifici :D
És la única recomanació que et puc fer per experiència pròpia, però jo no sóc cap expert!
Salut,
PD: a ebay anuncios hi ha bastant moviment de material fotogràfic.
LA vam comprar amb un objectiu Tamron 28/200, per alló de ser pràctics i portar només un objectiu, i..................gran cagada, al final he buscat objectius Canon amb estabilitzador d'imatge (IS), i la millora és espectacular
Però tot vol el seu sacrifici :D
És la única recomanació que et puc fer per experiència pròpia, però jo no sóc cap expert!
Salut,
PD: a ebay anuncios hi ha bastant moviment de material fotogràfic.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14817
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Quina reflex comprar?
Jo tinc una pentax K10D
És una bona maquina, i te moltes opciions, a més te la carcassa de ferro que fa que sigui mes pesada (:() pero que a la vegada sigui mes segura en cas de caigudes, i portarla per els llocs en moto.
De totes maneres com et vaig dir, jo et recomenaria una Nikon o una Canon.
La raó no es que siguin més bones, que més o menys per el nivell que tenim la majoria ens serviran.
Si no per que en el mercat trobaras mes accesoris de la industria auxiiliar i pròpia, per aquestes marques que no per altres.
Ah,si tant et fa aixo dels accessoris, unes maquines reflex que tambe tenen una molt bona relació calitat/preu son les Sony Alpha.
És una bona maquina, i te moltes opciions, a més te la carcassa de ferro que fa que sigui mes pesada (:() pero que a la vegada sigui mes segura en cas de caigudes, i portarla per els llocs en moto.
La raó no es que siguin més bones, que més o menys per el nivell que tenim la majoria ens serviran.
Si no per que en el mercat trobaras mes accesoris de la industria auxiiliar i pròpia, per aquestes marques que no per altres.
Ah,si tant et fa aixo dels accessoris, unes maquines reflex que tambe tenen una molt bona relació calitat/preu son les Sony Alpha.
Ex ...moltes coses
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Contacta:
La meva "sugerencia" si es la primera reflex que tindras,es comprar de segona má,hi ha bones maquines i amb garantia. La depreciacio amb una reflex es produeix de nova a segona má,despres si es de tercera o quarta quasi no té depreciacio,per tant quan ja coneguis per experiencia propia el que vols o necesitas ,la vens ( et pagaran quasi bé el mateix) i compras la reflex diguem definitiva.
(Encara que aixó de definitiva es un eufemisme,mai son definitivas).Si ho necesitas et podré dir llocs on trobaras reflex amb garantia de segona má.
(Encara que aixó de definitiva es un eufemisme,mai son definitivas).Si ho necesitas et podré dir llocs on trobaras reflex amb garantia de segona má.
- Miquelpericas
- Presentats
- Contacta:
[quote user="STELVIO 00" post="132342"]Si ho necesitas et podré dir llocs on trobaras reflex amb garantia de segona má.[/quote]
És una idea que també m'estudiaré. Gràcies pel consell. On recomanas comprar-la de segona ma?
És una idea que també m'estudiaré. Gràcies pel consell. On recomanas comprar-la de segona ma?
Album de fotos
Album de fotos
- Miquelpericas
- Presentats
- Contacta:
[quote user="Steelman" post="132337"]Jo tinc una pentax K10D
Ah,si tant et fa aixo dels accessoris, unes maquines reflex que tambe tenen una molt bona relació calitat/preu son les Sony Alpha.[/quote]
Si, pensava seguir el teu consell de comprar una Nikon o una Canon.
Ah,si tant et fa aixo dels accessoris, unes maquines reflex que tambe tenen una molt bona relació calitat/preu son les Sony Alpha.[/quote]
Si, pensava seguir el teu consell de comprar una Nikon o una Canon.
Album de fotos
Album de fotos
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Jo tinc una Nikon. :D
El model? No ho sé.... :oops: Si és necessari pujo adalt i ho miro. :lol:
Fa bones fotos? Depèn de si tinc el dia o no. :oops: Però com que la fotografia no és lo meu, no puc fer miracles. :mrgreen:
El preu? Me la va regalar la dona. O sigui, que tampoc ho sé. :oops:
Objectius? Fer fotos, clar.
No, pera...objectius en tinc dos, un de petit i un de gros. El gros és per lluny, i el petit per a prop. :mestre
Si t'he ajudat en algo, millor. Si no t'he ajudat, ignora aquest missatge. :pcenfado
El model? No ho sé.... :oops: Si és necessari pujo adalt i ho miro. :lol:
Fa bones fotos? Depèn de si tinc el dia o no. :oops: Però com que la fotografia no és lo meu, no puc fer miracles. :mrgreen:
El preu? Me la va regalar la dona. O sigui, que tampoc ho sé. :oops:
Objectius? Fer fotos, clar.
Si t'he ajudat en algo, millor. Si no t'he ajudat, ignora aquest missatge. :pcenfado

- Xepe71
- Presentats
- Entrades: 427
- Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
- Ubicació: Reus - Ganxet per adopció
A mi m'agrada força la fotografia, i et donaré alguns consells (que no tens perquè seguir):
- les tres marques que conec (Nikon, Canon i Pentax) són fantàstiques. No n'hi ha una de millor que l'altra, les diferències són mínimes. Són les Honda, Yamaha i Triumph de les càmeres.
- Ves a una botiga i agafales en mà. Probablement et sentis més còmode amb una d'elles perquè se't adapta millor i perquè els botons són "on han de ser".
- no agafis l'objectiu "de serie", un 18-55, sigui de la marca que sigui que és de qualitat més que justa. Agafa com a mínim un 18-105 o un 18-200 per començar. No et gastis 800€ en la càmera i 90€ en l'objectiu, no té sentit. Si te'n gastes 400 en la càmera, posa'n 2-400 mes en l'objectiu.
- Jo no compraria de segona mà a no ser que sigui una ganga. Pensa que compres electrònica, i que es devalua mooolt ràpidament, i que la tecnologia està canviant cada any. Una càmera està prevista per fer un número determinat de fotos (unes 100 000). Amb la tonteria que són gratis, en fas moltes mes de les que et penses. Jo he fet 50 000 fotos en un any amb una càmera, i unes 15000 amb l'altra. I sóc un aficionat de cap de setmana!
Dit això, et voldria convèncer perquè NO et compris una reflex. Evidentment, amb una rèflex fas fotos de millor qualitat: millor òptica, millor sensor, etc. Però tenir una reflex significa portar 2kg de material, com a mínim, tot el trajecte. Significa que el dia que te la deixes a casa, no fas fotos.
Portar una bona compacta, per altra banda, significa que portes un paquet gran com un paquet de tabac. Que vols fer la foto, i la tindras allà amb tu. Que vols controlar manualment els paràmetres i podras fer-ho. Que la qualitat, tot i no ser una reflex, hi és. Que és menys "intrusiva", i que la gent li té menys por i actua amb més naturalitat. Evidentment, fa menys patxoca que una reflex...
Si et quedes amb una compacta, llavors possiblement el millor sigui Canon, seguit de Panasonic. I et suggereixo que et miris la Canon G11, la Canon S90 i la Panasonic LX3 (optica Leica molt lluminosa).
La meva tria en el seu dia va ser una Nikon D90 (Nikon perquè ja tenia objectius Nikon), i la LX3. Amb el temps me 'he adonat que és la compacta la que fa el 90% de les fotos, perquè és la que vé sempre amb mi, i per això et recomano que NO ET QUEDIS AMB UNA REFLEX. Recorda: no hi ha càmera, no hi ha foto!
Un lloc on pots mirar preus (a Barcelona i per internet) és Jordi Bas. No t'assessoren massa bé :???: , però són força competitius en preus i tenen botiga on podras tocar abnas de comprar (i a reclamar, si es dongués el cas).
- les tres marques que conec (Nikon, Canon i Pentax) són fantàstiques. No n'hi ha una de millor que l'altra, les diferències són mínimes. Són les Honda, Yamaha i Triumph de les càmeres.
- Ves a una botiga i agafales en mà. Probablement et sentis més còmode amb una d'elles perquè se't adapta millor i perquè els botons són "on han de ser".
- no agafis l'objectiu "de serie", un 18-55, sigui de la marca que sigui que és de qualitat més que justa. Agafa com a mínim un 18-105 o un 18-200 per començar. No et gastis 800€ en la càmera i 90€ en l'objectiu, no té sentit. Si te'n gastes 400 en la càmera, posa'n 2-400 mes en l'objectiu.
- Jo no compraria de segona mà a no ser que sigui una ganga. Pensa que compres electrònica, i que es devalua mooolt ràpidament, i que la tecnologia està canviant cada any. Una càmera està prevista per fer un número determinat de fotos (unes 100 000). Amb la tonteria que són gratis, en fas moltes mes de les que et penses. Jo he fet 50 000 fotos en un any amb una càmera, i unes 15000 amb l'altra. I sóc un aficionat de cap de setmana!
Dit això, et voldria convèncer perquè NO et compris una reflex. Evidentment, amb una rèflex fas fotos de millor qualitat: millor òptica, millor sensor, etc. Però tenir una reflex significa portar 2kg de material, com a mínim, tot el trajecte. Significa que el dia que te la deixes a casa, no fas fotos.
Portar una bona compacta, per altra banda, significa que portes un paquet gran com un paquet de tabac. Que vols fer la foto, i la tindras allà amb tu. Que vols controlar manualment els paràmetres i podras fer-ho. Que la qualitat, tot i no ser una reflex, hi és. Que és menys "intrusiva", i que la gent li té menys por i actua amb més naturalitat. Evidentment, fa menys patxoca que una reflex...
Si et quedes amb una compacta, llavors possiblement el millor sigui Canon, seguit de Panasonic. I et suggereixo que et miris la Canon G11, la Canon S90 i la Panasonic LX3 (optica Leica molt lluminosa).
La meva tria en el seu dia va ser una Nikon D90 (Nikon perquè ja tenia objectius Nikon), i la LX3. Amb el temps me 'he adonat que és la compacta la que fa el 90% de les fotos, perquè és la que vé sempre amb mi, i per això et recomano que NO ET QUEDIS AMB UNA REFLEX. Recorda: no hi ha càmera, no hi ha foto!
Un lloc on pots mirar preus (a Barcelona i per internet) és Jordi Bas. No t'assessoren massa bé :???: , però són força competitius en preus i tenen botiga on podras tocar abnas de comprar (i a reclamar, si es dongués el cas).
- Miquelpericas
- Presentats
- Contacta:
Una reflexió interessant a tenir en compte. Moltes gràcies! ;)
Album de fotos
Album de fotos
- Miquelpericas
- Presentats
- Contacta:
[quote user="xepe71" post="132367"]Un lloc on pots mirar preus (a Barcelona i per internet) és Jordi Bas. No t'assessoren massa bé :???: , però són força competitius en preus i tenen botiga on podras tocar abnas de comprar (i a reclamar, si es dongués el cas).[/quote]
Un bon lloc on he trobat també bons preus és a Fidelcolor.
Un bon lloc on he trobat també bons preus és a Fidelcolor.
Album de fotos
Album de fotos
- Kel
- Presentats
- Entrades: 3513
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:42 pm
- Ubicació: Girona
- Contacta:
Miquel no oblidis la SONY, és realment una marca interessant en rèflex.
Si vols et passo els telf del meu fillol (ara farà 4art d'enginyeria informàtica) que és un enamorat de la marca i et donarà els motius que jo no sé donar-te
Si vols et passo els telf del meu fillol (ara farà 4art d'enginyeria informàtica) que és un enamorat de la marca i et donarà els motius que jo no sé donar-te
[align=center]http://www.remences.com[/align]
..........................................................................
- Kel
- Presentats
- Contacta:
La opció d'una compacta no és dolenta del tot
mira't això F100 i F45 i F100
La practicitat d'una compacta és un valor a comptar. No té la mateixa qualitat que una rèflex, no molt menys; però és molt més útil a l'hora de portar-la a sobre. La Panasonic F100, grava vídeo a 1080, en RAW, 10 imatges per segon a més d'altres com l'angular de 25.
Això si, una rèflex és una rèflex. Amb l'F100 per 450 € ja ho tens tot, i d'aquí un parell d'anys pots comprar-te una rèflex que ara és al laboratori de disseny.
Apa, et deixo amb els meus dubtes ;)
mira't això F100 i F45 i F100
La practicitat d'una compacta és un valor a comptar. No té la mateixa qualitat que una rèflex, no molt menys; però és molt més útil a l'hora de portar-la a sobre. La Panasonic F100, grava vídeo a 1080, en RAW, 10 imatges per segon a més d'altres com l'angular de 25.
Això si, una rèflex és una rèflex. Amb l'F100 per 450 € ja ho tens tot, i d'aquí un parell d'anys pots comprar-te una rèflex que ara és al laboratori de disseny.
Apa, et deixo amb els meus dubtes ;)
Kel l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. ago. 21, 2010 10:50 am, en total s’ha editat 2 vegades.
- Sergi3
- Presentats
- Entrades: 1454
- Membre des de: dv. jul. 13, 2007 6:55 pm
Doncs jo no et puc dir res mes. Fa uns mesos vaig tenir el mateix dilema, fa uns mesos, i fa uns anys. Jo sempre he tingut reflex, m'agrada jugar amb les velocitats,i diafragma. pero la primera digital va se una compacta, amb una bona optica. comoda perque era mes o menys petita, pero "limitada" per jugar, despres li vaig regalar a l'Esther una compacta, una Lumix z5, una virgueria de camara, tot automatic, de conya, si el que vols es disparar amb tot automatic. I com et deia fa uns mesos vaig tornar a caure, i despres de molt mirar, vaig comprar la nikon d90 amb un objectiu 18-100. Entre d'altres perque ja tenia un objectiun nikon, que puc aprofitar. La veitat es que si vols jugar, com una reflex no hi ha res!!
apa a seguir pensant :mrgreen:
apa a seguir pensant :mrgreen:
Només tu pots decidir que fer amb el temps que se t`ha donat
- Miquelpericas
- Presentats
- Contacta:
Gràcies per les idees de tothom. He obert el ventall de possibilitats i també estic mirant les compactes de gama alta. Tenen un preu força més ajustat. Tenen menys possibilitats, però potser serien suficients, ara per ara.
He vist la Nikon Coolpix P100, que està força bé:
- zoom 26x estabilitzat
- possibilitat de captar imatges en HDR
- 10,3 megapixel
- pantalla mobil
- ...
Les idees del Kel també les tindré molt en compte.
He vist la Nikon Coolpix P100, que està força bé:
- zoom 26x estabilitzat
- possibilitat de captar imatges en HDR
- 10,3 megapixel
- pantalla mobil
- ...
Les idees del Kel també les tindré molt en compte.
Album de fotos
Album de fotos
- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
- Ubicació: Manresa
Ei, no sé si ja has fet el gran pas, però si encara dubtes, he trobat això (gràcies a Edelweis per Dzoom) que potser et resulti interessant...
Evil-bridge o reflex
Espero que et pugui ser útil ;)
Evil-bridge o reflex
Espero que et pugui ser útil ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.
Coleccionista de vivències.
- Miquelpericas
- Presentats
- Contacta:
Gràcies! Sempre és interessant llegir altres opcions. :D
Album de fotos
Album de fotos
- Kel
- Presentats
- Contacta: