Primeres impressions de la Yamaha SuperTenere 1200

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Primeres Impressions De La Yamaha SuperTenere 1200

Entrada Autor: Randy-650 » dc. ago. 25, 2010 7:27 pm

[quote user="Jacks" post="133466"]
En la primera revisio vaig fer el cambi de oli i vaig posar oli sintetic i tot just hara porto 3250km i no ma gastat ni una gota...... :smile: :smile: :smile:[/quote]

Millor! ;)
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dc. ago. 25, 2010 7:57 pm

[quote user="Randy-650" post="133464"][quote user="Jesus GS" post="133460"]

Randy ... que me dius .... mig litre d'oli als 1000Km, entre això i lo del top-case ... no se que dir-te ... suposo que deuen ser casos molt i molt aillats ... una flor no fa estiu.[/quote]

Tinc entès que Yamaha recomana al llibre de manteniment de la ST que es posi mineral.

Tu fica sintètic a la GS i fota-li canya, aviam què et gasta. :razz:

En canvi, a la meva estimadeta i super-revolucionada Bandy porto sintètic del bó i no gasta ni gota. Però clar, no l'apreto a tope tampoc, sols al 80-90%.[/quote]

La veritat la GS una mica d'oli si que gasta, dels 10.000 - 20.000 Km em va gastar uns 500cc d'oli, però crec qeu és del tot normal ( sobretot en un motor refrigerat per aire, on hi més toleràncies que en un refrigerat per aigua )... ara en porta 25.000 i tot just li tocaria ficar un rajoli ( 100cc ). El que no recordo quin tipus d'oli és ... el vaig comprar quan vaig fer la revisió al concesionari.

Pel fet d'apretar-la , doncs no ens hem d'enganyar, una mica si que l'apreto, però normalment no passo de 6.000 voltes i la mitjana crec que deu ser unes 4.000 voltes, és a dir que el motor el porto a un 60%-70% , tot aprofitan la zona bona de parell motor.

V'sss
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 25, 2010 8:00 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Gas a la burra!!!

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Entrada Autor: Xavmar » dc. ago. 25, 2010 9:09 pm

[quote user="Jesus GS" post="133460"]Xavmar, quant de temps sense saber res de tu !!! Doncs no se que dir-te, ja que no he provat mai cap Adventure ( estic obert a ofertes :mrgreen: ) i no se si realment hi ha molta diferència de comportament entre una i l'altre... a part del pes i l'autonomia... però perla manera que anava en Jaks l'altre dia, al menys en asfalt crec que li poden donar molta guerra a una GS.

Steelman, quant dius que et va costar fer-te amb ella als revols, a que et refereixes concretament, no es prou àgil, costa d'entrar ... ja diràs company.

Randy ... que me dius .... mig litre d'oli als 1000Km, entre això i lo del top-case ... no se que dir-te ... suposo que deuen ser casos molt i molt aillats ... una flor no fa estiu.
[/quote]

Ho comento per capacitat de gasolina, crec que s'asembla mes a la GS normal, pero per l'altre banda crec que el pes es com la de l'ADV, cosa que fa que sigui mesnya atractiva.

També crec que el problema que te Steelman amb les corves no el tindria amb la GS, no per ser una GS, sino per el Telelever.

A veure si puc sortir algun dia amb Mototurisme, pero mira quina mala sort que les sortides mensuals que feu fins final de mes sempre concideix que tinc als meus fills!!!!

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. ago. 25, 2010 9:24 pm

[quote user="xavmar" post="133480"]També crec que el problema que te Steelman amb les corves no el tindria amb la GS, no per ser una GS, sino per el Telelever.[/quote]

Em sembla que no. Els que tenen Telever, la gran majoria, acostumen a frenar fort a l'entrada del revolt ja que la forquilla no s'enfonsa i els hi permet fer-ho, tomben i acceleren molt fort a la sortida.

L'Steelman, igual que molts altres d'aquí al fòrum no conduïm així, sinó que ja entrem al revolt donant gas, perquè tenim un altra manera de conduir i de fer els revolts, amb lo qual el telelever no incideix en la traçada.

Vsssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. ago. 25, 2010 9:52 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dc. ago. 25, 2010 9:36 pm

[quote user="James Bond" post="133488"] Els que tenen Telever, la gran majoria, acostumen a frenar fort a l'entrada del revolt ja que la forquilla no s'enfonsa i els hi permet fer-ho, tomben i acceleren molt fort a la sortida.

[/quote]

I et dono tota la raó. Diumenge en una pujada vaig deixar passar en STELVIO 00, amb tanta mala fortuna que va donar massa gas a l'Adventure i quan s'en va donar compte es va menjar el revolt seguent. Va clavar els frens, i com que no es va enfonsar del davant va poder rectificar la traçada com si no hagués passat res.

Quan vem parar ho vem estar parlant. Això ho fa amb la Bandy i s'en va recte. :twisted:

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dj. ago. 26, 2010 12:57 am

[quote user="Randy-650" post="133492"][quote user="James Bond" post="133488"] Els que tenen Telever, la gran majoria, acostumen a frenar fort a l'entrada del revolt ja que la forquilla no s'enfonsa i els hi permet fer-ho, tomben i acceleren molt fort a la sortida.

[/quote]

I et dono tota la raó. Diumenge en una pujada vaig deixar passar en STELVIO 00, amb tanta mala fortuna que va donar massa gas a l'Adventure i quan s'en va donar compte es va menjar el revolt seguent. Va clavar els frens, i com que no es va enfonsar del davant va poder rectificar la traçada com si no hagués passat res.

Quan vem parar ho vem estar parlant. Això ho fa amb la Bandy i s'en va recte. :twisted:[/quote]

Ja ho diuen que la GS perdona molt !!!... però això de donar gas no més entrar al revol ... no sé, a mi m'agrada arribar amb la feina feta, deixar correr la moto i tot sortint del revol començar a donar gas suaument ... tot i que si que és veritat que amb el Telelever pots entrar fins més enllà de la cuina tirant de frens i no pasa res ... és genial !!!
Gas a la burra!!!

Xavmar
Presentats

Entrada Autor: Xavmar » dj. ago. 26, 2010 9:16 am

[quote user="James Bond" post="133488"][quote user="xavmar" post="133480"]També crec que el problema que te Steelman amb les corves no el tindria amb la GS, no per ser una GS, sino per el Telelever.[/quote]

Em sembla que no. Els que tenen Telever, la gran majoria, acostumen a frenar fort a l'entrada del revolt ja que la forquilla no s'enfonsa i els hi permet fer-ho, tomben i acceleren molt fort a la sortida.

L'Steelman, igual que molts altres d'aquí al fòrum no conduïm així, sinó que ja entrem al revolt donant gas, perquè tenim un altra manera de conduir i de fer els revolts, amb lo qual el telelever no incideix en la traçada.

Vsssssssss
007[/quote]

Cullons!!!!!, perdó.
No ho havia sentit mai això d 'entrar a la corba donant gas, jo sempre he cregut que es comença a donar gas al vèrtex de la mateixa, sempre s’aprenen coses.
A veure si un dia coincidim i m’ensenyeu.

De totes maneres no canviem de tema que aquest es Primeres impresions amb la nova la Super Tenere 1200
Xavmar l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 26, 2010 9:44 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. ago. 26, 2010 2:35 pm

[Bones...
Per parts
TEMA OLI
JO ja porto casi 9000km i no ha gastat ni gota d´oli.
La varadero als 6000 ja m'arribava seca

Tema revolts
A veure jo no soc un gran pilot de motos com alguns que tenim per aqui, tinc un nivell mitja-baix.
Aixi que al canviar de moto tinc un periode d´adaptació mes llarg que molta gent.
La Varadero, era una moto "sosa" com les deuvilles que havia tingut, aixi que el tema dels revolts era facil. NO s´havien de treballar. Anaves a ritme pq la moto no podia més i ja esta.
La ST és mes esportiva, amb el que el tema de suspensios,frens,acceleració,agilitat..es completament diferent i m´havia d'acostumar a les seves reaccions.
Als Alps, hi ha moltes carreteres de revolts (i moltes paelles), pero com que sempre anavem carregant, anavem amb el chip de viatge no vaig poder "entrenar" els revolts.
Amb tot de tant en tant m´inspirava (com poso a la cronica) i tot molt be.
A la tornada he sortit dos dies a fer revolts.El primer amb el Javi i el Albert, no els podia seguir, pero clar era el primer dia de revolts!
El segon, amb el James ,javi i Albert la cosa va canviar.
Vaig agafar una mica més el ritme i he crec que he agafat una mica el "truco" de la moto.
Aixi que la moto en revolts va perfecte, era jo que no sabia :(

entrada als revolts
James. pq no obres una enquesta sobre com conduim en revolts.
Ja ho vares comentar de fer-la ;)
Ex ...moltes coses

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dj. ago. 26, 2010 3:49 pm

[quote user="Steelman" post="133548"][

entrada als revolts
Ja ho vares comentar de fer-la ;)[/quote]

Eso James porque yo no porto horquillas pero tampoco freno en la entrada a las curvas, lo que no se si acelero o no :roll:

:shock: o tambien gente experrimentada como Randy podrian explicarlo
Javihospitalet l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 26, 2010 3:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Ramon_vfr
Presentats
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. ago. 26, 2010 4:51 pm

[quote user="JAVIHOSPITALET" post="133552"][quote user="Steelman" post="133548"][

entrada als revolts

Eso James porque yo no porto horquillas pero tampoco freno en la entrada a las curvas, lo que no se si acelero o no :roll:

:shock: o tambien gente experrimentada como Randy podrian explicarlo[/quote]

Jordi, lo de l'enquesta ho vaig dir quan tots quatre anàvem " a ritme", un ritme molt alt i en que tots traçàvem igual i conduíem de la mateixa manera, sense frenar, sense reduir i accelerant a l'entrada dels revolts, vàrem fer el comentari de que la majoria de gent no condueix així, que la majoria per entrar als revolts frenen o redueixen marxes i acceleren quan estan al mig o quan surten del revolt.

Javi, mariconasssssooooooooo !! yo si que se que haces en las curvas. A la que em descuido si no accelero abans d'entrar ja em marxa, i aquest també es dels que té la llum de fre fossa, no se li encén mai.

Randy, ja ho saps, tu mateix :D :D

Vssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 26, 2010 4:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. ago. 26, 2010 4:54 pm

[quote user="JAVIHOSPITALET" post="133552"]

:shock: o tambien gente experrimentada como Randy podrian explicarlo[/quote]

Jo experimentat????? Si tothom em passa quan i per on vol. :oops:

Per carretera vaig la mar de tranquil, sense correr, creu-me, i si no mira-ho en el video que va penjar la Laiona. :shock:

[youtube]tl97rgk2ZHw[/youtube]

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dj. ago. 26, 2010 6:04 pm

Ei, ei, això de llegir a gent que sabeu de que parleu sempre va bé per aprendre coses:
1- El dia que organitzeu unes "master classs" de conducció aviseu, jo entre que soc novell, sempre surto sol i m'encanto amb una papallona al passar, no evoluciono ni a "tirus". :oops:
2-dedueixo que el telelever és ideal per els que, com jo, no t'enim ni idea de conduir ja que permet més marge d'error :roll:
En fi, seguiré atent als comentaris dels experts, per seguir aprenent coses :martell
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dj. ago. 26, 2010 6:37 pm

Sensa voler-me ficar on no em demanen, crec que efectivament hi ha tipus de conducció diferent. En qualsevol cas, crec, que per conduïr com feu alguns de manera quasi magistral sensa gairebé tocar els frens es necessiten dos coses molt importants:

- Moltes hores de vol
- Molta confiança en un mateix i amb la màquina que es porta

Pot ser no són raons tècniques, però a mí em semblen cabdals. Aquest estil de conduïr -que per ara no és el meu- es fàcil de reconeixer, normalment marquen un ritme de conducció alt sensa anar a tota hòstia a les rectes però miren de mantenir-lo al revolts. A mí per exemple, no em suposa cap esforç seguir-los en trams rectes o de corbes molt ràpides però quan s'arriba a trams revirats em dóna l'impressió que van fent igual i és on em costa mantenir la distància si ho aconsegueixo (com veieu sempre vaig al darrera).

D'alguna manera podríem anomenar-ho "conducció constant".

En referència al comentari d'en Grum sobre el telelever, no sé si les motos que en porten permeten més marge d'error, en general anar en moto en permet poc de marge d'error. El què jo crec és que les motos que en porten, si no en portessin a l'entrar als revolts, o frenades o reduccions brusques fotaríen més cops de cap que un toro quan li "posen les banderilles" i les convertiría en màquines molt perilloses.

Perdoneu el rotllo.

Salut i gas !

Ramon_vfr
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. ago. 26, 2010 6:48 pm

[quote user="Xavier" post="133586"]D'alguna manera podríem anomenar-ho "conducció constant".
[/quote]

Aquesta manera de conduir ja te una expressió, es el que anomenem anar " a ritme "

AQUÍ a la pàgina 4 i veuràs una definició que fa temps que circula per internet del que es "anar a ritme"

Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dj. ago. 26, 2010 7:10 pm

KURVAS FONITAS !

Gràcies per la indicació. Ha valgut la pena llegir-ho.

Randy-650
Presentats

Re: Primeres impressions de la Yamaha SuperTenere 1200

Entrada Autor: Randy-650 » dj. ago. 26, 2010 7:18 pm

Potser hauriem d'obrir un fil nou per parlar del ritme i tot això, que al final barregem les sindries amb els préssecs i no parlem de la SuperTénéré.Imatge

Xavmar
Presentats

Entrada Autor: Xavmar » ds. ago. 28, 2010 7:56 am

[quote user="Steelman" post="133548"][Bones...
Per parts
TEMA OLI
JO ja porto casi 9000km i no ha gastat ni gota d´oli.
La varadero als 6000 ja m'arribava seca

Tema revolts
A veure jo no soc un gran pilot de motos com alguns que tenim per aqui, tinc un nivell mitja-baix.
Aixi que al canviar de moto tinc un periode d´adaptació mes llarg que molta gent.
La Varadero, era una moto "sosa" com les deuvilles que havia tingut, aixi que el tema dels revolts era facil. NO s´havien de treballar. Anaves a ritme pq la moto no podia més i ja esta.
La ST és mes esportiva, amb el que el tema de suspensios,frens,acceleració,agilitat..es completament diferent i m´havia d'acostumar a les seves reaccions.
Als Alps, hi ha moltes carreteres de revolts (i moltes paelles), pero com que sempre anavem carregant, anavem amb el chip de viatge no vaig poder "entrenar" els revolts.
Amb tot de tant en tant m´inspirava (com poso a la cronica) i tot molt be.
A la tornada he sortit dos dies a fer revolts.El primer amb el Javi i el Albert, no els podia seguir, pero clar era el primer dia de revolts!
El segon, amb el James ,javi i Albert la cosa va canviar.
Vaig agafar una mica més el ritme i he crec que he agafat una mica el "truco" de la moto.
Aixi que la moto en revolts va perfecte, era jo que no sabia :(

entrada als revolts

Per cert, que et va fer decidir per aquesta moto i no una altre, com una ADV?
T'ho pregunto doncs per el poc que se de vosaltres dos, feu forces KM's i crec que aquesta moto no es que tingui el diposit gaire gran

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » ds. ago. 28, 2010 5:16 pm

[quote user="Randy-650" post="133590"]Potser hauriem d'obrir un fil nou per parlar del ritme i tot això, que al final barregem les sindries amb els préssecs i no parlem de la SuperTénéré.Imatge[/quote]

+1 ... a veure si tindrem que ficar-nos aparells de telemetria per mesurar quant obrim i tanquem gas !!! :martell
Gas a la burra!!!

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dg. ago. 29, 2010 1:03 pm

[quote user="xavmar" post="133849"]
[/quote]
Doncs diversos motius. Et dire, i no és un secret que la ADV és la moto que més m´agrada de totes pero..
A) 5000e de diferencia en tenen la culpa
B) La ST tb m´agrada moltissim
C) BMW i tot el que l'envolta em comença a cansar.

Per el que dius del diposit. La ST te un diposit de 23l. Porto una mitjana de 6,1l/100km, amb el que puc fer casi 400km en un diposit!!!! NO crec que aixo sigui poquet.
Ah una cosa més.
Quant comprem una moto, sobretot en les trails, durant un temps sempre estas posant una serie de coses al teu gust.
Que si defenses, que si pantalles, que si boses, que si protectors,.....
I en aquest punt estic, espereu quant tingui la ST totalment al meu gust ;)
Ex ...moltes coses

Xavmar
Presentats

Entrada Autor: Xavmar » dg. ago. 29, 2010 2:00 pm

[quote user="Steelman" post="134031"][quote user="xavmar" post="133849"]
[/quote]
Doncs diversos motius. Et dire, i no és un secret que la ADV és la moto que més m´agrada de totes pero..
A) 5000e de diferencia en tenen la culpa
B) La ST tb m´agrada moltissim
C) BMW i tot el que l'envolta em comença a cansar.

Per el que dius del diposit. La ST te un diposit de 23l. Porto una mitjana de 6,1l/100km, amb el que puc fer casi 400km en un diposit!!!! NO crec que aixo sigui poquet.
Ah una cosa més.
Quant comprem una moto, sobretot en les trails, durant un temps sempre estas posant una serie de coses al teu gust.
Que si defenses, que si pantalles, que si boses, que si protectors,.....
I en aquest punt estic, espereu quant tingui la ST totalment al meu gust ;)[/quote]

OK, t'ho comentava sobre tot per l'autonomia i veient els viatges que feu.
A disfrutarla. :lol: :lol: :lol:

Respon

Torna a “General”