Turisme Als Arbres...!!!

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Edelweiss
Presentats
Entrades: 1100
Membre des de: dc. set. 09, 2009 1:11 am
Ubicació: Barcelones

Turisme Als Arbres...!!!

Entrada Autor: Edelweiss » dt. set. 14, 2010 1:15 am

Hola a tots...!

Pod ser ja coneixeu aquest tipus d'hotels però als que no el coneguin aquí us envio una petita informació.

No estaria malament per una de les KDD de mototurisme oi...? (Una bona ruta en moto i descansar gaudint de la natura del goig d’una estada en contacte directe en l’entramat de branques d’un bonic arbre).

És una forma d’allotjament rural alternatiu. A l’estar penjades als arbres, les cabanes no disposen d’electricitat ni aigua corrent (per això, hi ha un centre de serveis complementaris).

Segur que seria de lo mes divertit... ;)

LES GUILLERIES
El Massís de les Guilleries està situat al vèrtex entre la Serralada Prelitoral i la Serralada Transversal, formant part, doncs, de totes dues unitats de relleu. Es situa al límit de les comarques de la Selva i Osona, a l’entorn de Sant Hilari Sacalm, poble que n’és la capital. Es tracta d’un massís generalment humit i verdós, poblat per alzinars i algunes suredes que l’hi donen un caire mediterrani, i per rouredes i fagedes, boscos que l’ambienten més en els paisatges típics euro-siberians. Tot i això, bona part ha estat substituïda per conreus forestals, principalment castanyedes i plantacions de pins i avets.
Podem trobar-hi Sant Miquel de les Formigues o de Solterra, el qual és el cim més alt amb 1.204 metres, i també els embassaments de Sau i de Susqueda.

Com a subcomarca, les Guilleries està formada pels municipis de Sant Hilari Sacalm, Osor, Susqueda, Vilanova de Sau, Sant Sadurní d’Osormort, Espinelves i Viladrau.

Espai Natural de les Guilleries-Savassona

Situació i accessos
L’Espai Natural Guilleries-Savassona és un dels 12 espais protegits de l’Àrea d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona, té una extensió de 8.300 hectàrees i es troba situat a la comarca d’Osona. Contacta amb el Collsacabra pel Nord, amb la plana de Vic per ponent, amb els contraforts del Montseny pel Sud i amb la comarca de la Selva per orient. Comprèn dos espais naturals inclosos en el PEIN: les Guilleries i Savassona que tenen la particularitat de trobar-se a la zona de transició de dues regions: el Sistema Transversal i el Mediterrani.

L'Espai Natural de les Guilleries-Savassona forma part dels municipis de Folgueroles, Sant Julià de Vilatorta, Tavèrnoles, Vilanova de Sau i Sant Sadurní d'Osormort. Pertany a la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona i està gestionat des de l'any 1998 per un consorci format pels cinc ajuntaments i la Diputació de Barcelona i es regeix pel Pla especial aprovat el 2004.

Medi físic
L’Espai Natural de les Guilleries-Savassona gaudeix d’una situació privilegiada ja que està situada a una zona de contacte entre la regió mediterrània i l’euro-siberiana o centreeuropea. Es distingeixen tres unitats paisatgístiques: les Guilleries, Savassona i el Collsacabra. Les formacions muntanyoses es troben cobertes majoritàriament de bosc, amb combinacions diverses d’alzinar, roureda i pineda. A les zones de menys pendent, el bosc s'alterna amb prats i cultius. Singularitzen el paisatge la roca despullada i l'embassament de Sau, amb la seva àrea d’influència.

Flora Es poden diferenciar dues àrees boscoses: els boscos de les Guilleries, densos i humits amb predomini del roure; i els boscos de Savassona, més àrids, amb sotabosc menys poblat i domini de l’alzina i del pi. A zones especialment obagues i humides, s’installa el freixe i el faig. Cal destacar que als fons de les valls, amb torrents i cursos d’aigua permanents, trobem boscos en galeria o boscos de ribera com, per exemple, salzedes, oms i vernedes. L’explotació forestal constitueix un recurs econòmic important a l’àrea.

Fauna
El contacte entre la regió mediterrània a les parts més baixes i la regió euro-siberiana a les cotes més altes confereix un caràcter singular a la fauna d’aquest espai.

Els ocells forestals constitueixen un dels principals patrimonis de la zona amb espècies remarcables com l'esparver i l'àliga marcenca que nia a la zona, procedent de l'Àfrica. Tampoc hi manquen petits mamífers com la rata sellarda o l'esquirol i les espècies més comunes com la guineu, la geneta i el porc senglar.

Hi abunden també espècies com ara el rossinyol, el raspinell, les mallerengues i el pica-soques blau, el cucut i el gamarús. Els rèptils característics d'aquests ambients boscosos són el llangardaix verd i la serp d'Esculapi. Altres espècies característiques d'aquest bosc són l'eriçó comú, el talpó roig, el talpó muntanyenc i el liró gris.

Mitjà socioeconòmic
Als municipis de l’Espai Natural, el sector primari ha passat a conviure amb un cert desenvolupament industrial i del sector serveis. Encara que es manté l’activitat agrícola, forestal i ramadera, s’ha produït un abandonament progressiu del sector primari motivat per les dificultats associades a les peculiaritats físiques del territori, la manca de mà d’obra qualificada i la dificultat per incorporar noves tècniques i aconseguir productes més competitius.

Enllaç CABANES ALS ARBRES A CTRA DE VALLCLARA / SANT HILARI SACALM

[youtube]ahu12iQSA6c&feature=player_embedded[/youtube]
[youtube]Z9jjD0YlgFc&feature=player_embedded[/youtube]
[youtube]ScZ5DaC6rvQ&feature=player_embedded[/youtube]
[youtube]xQniUZYaq1M&feature=player_embedded[/youtube]

Enllaç GUIA DELS MILLORS HOTELS ALS ARBRES
Edelweiss l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 14, 2010 1:21 am, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatgeImatge

La felicitat no depèn del que ens pugui passar,
sinó de la forma que percebem el que ens passa...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Turisme Als Arbres...!!!

Entrada Autor: Randy-650 » dt. set. 14, 2010 1:25 am

Gràcies per la informació, Carme. Potser algú encara s'hi apunta. :D

Ho moc a l'apartat rutes, lloc més escaient.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dt. set. 14, 2010 4:52 am

Carai, ho tinc al costat de casa i no ho sabia.
ImatgeImatge

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dt. set. 14, 2010 6:26 am

Nosaltres ho vam mirar per curiositat,i de caps de setmana tenen ocupats
quasi un any.A la gent ens agrada fer el mico :mrgreen:
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Indi
Presentats
Entrades: 58
Membre des de: dv. abr. 09, 2010 1:18 am

Entrada Autor: Indi » dt. set. 14, 2010 6:51 am

Em recorda les cases dels wookies (?) a la guerra de les Galàxies...al retorn del Jedi, per ser exactes...

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dt. set. 14, 2010 7:57 am

Carme, més val que la Mar no vegi aquest fil, sino..... quant em toqui fer de Jane et trucaré :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Moltes gracies per l´informació ;)

Siset
Presentats
Entrades: 213
Membre des de: ds. abr. 26, 2008 1:41 am
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Siset » dt. set. 14, 2010 12:03 pm

[quote user="Mareta" post="136642"]Carme, més val que la Mar no vegi aquest fil, sino..... quant em toqui fer de Jane et trucaré :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Moltes gracies per l´informació ;)[/quote]

I qui et fará de Tarzán?

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dt. set. 14, 2010 12:07 pm

Holaa,

[quote user="Mareta" post="136642"]Carme, més val que la Mar no vegi aquest fil, sino..... quant em toqui fer de Jane et trucaré :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Si t'arriba el moment de fer de Jane, avisa si us plau que no m'ho voldria perdre!!!!

:b9 :b9 :mrgreen:
Sort,

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dt. set. 14, 2010 1:14 pm

Al meu fill li regalen una estada de cap de setmana per el seu aniverari, pero haura d'esperar fins el Març del proper any, tot es ple.

Una curiosa proposta, si tingues alguns anys menys potser m'engrescaria, ara per ara... :???:

Salut.
Salut i kilómetres

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dt. set. 14, 2010 3:45 pm

[quote user="Siset" post="136688"][quote user="Mareta" post="136642"]Carme, més val que la Mar no vegi aquest fil, sino..... quant em toqui fer de Jane et trucaré :b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

I qui et fará de Tarzán?[/quote]

Jo crec que ho farem diferent....... hi anirem un grup d´amigues amb nens.
Mares en una barraca i nens a l´altre i... que pasi el que déu volgui.

Malament... malament..... segur que no ens s´ho pasarem ;)

El Tarzàn el deixaré per ......quant vagi a la jungle en moto......es clar ;)

Eva
Presentats

Entrada Autor: Eva » dt. set. 14, 2010 3:48 pm

[quote user="Albert" post="136689"]Holaa,

Si t'arriba el moment de fer de Jane, avisa si us plau que no m'ho voldria perdre!!!!

:b9 :b9 :mrgreen:[/quote]

No pateixis que jo t´avisaré.... però si he de fer de Jane ... ho faré en propietat i hauras de fer molt i molts de km per vehore-ho ;) .

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dt. set. 14, 2010 4:17 pm

Crec que aquest cap de setmana algu de Mototurisme hi ha estat....ja li comentare que ens faci cinc centims ;)
Ex ...moltes coses

Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrada Autor: Molinenc » dt. set. 14, 2010 5:10 pm

Si no falla res, en principi un cap de setmana d'octubre m'allotjaré en una cabana d'aquestes :D , ja us explicaré que tal ;)

Feisser
Presentats
Entrades: 898
Membre des de: dv. abr. 18, 2008 6:33 am
Ubicació: Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: Feisser » dt. set. 14, 2010 6:01 pm

Un altre opció per fer-hi al mico... però a dormir a casa...
El Bosc Vertical

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. set. 14, 2010 6:02 pm

quina canya,no haguere dit mai que existis una cosa aixi,en contacte amb la natura total,per un cap de setmana diferent ho tindre molt en compte,gracies. ;) ;)
Imatge

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dt. set. 14, 2010 10:50 pm

Mira que ens agrada fer el mico a tots plegats :eyes :eyes :eyes

Jo que en pensava que per aqui nomes corria gent assenyada i resulta que molts ja tenen les cabanyes de Tarzan a la llista de llocs a on anar.

Salut.
Salut i kilómetres

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dt. set. 14, 2010 11:22 pm

Holaa,
Doncs a veure que ens diu en AT que segons diu, es veu que te previst anar a l'octobre... ;)

De ben segur seria de lo mes divertit anar-hi tots plegats "en una ruta de cap de setmana", i vinga que si s'ha de fer de Jane (sempre que no faci fresqueta) encara es podriem posar les dones el vestit clàssic de Jane i el homes a l'estil Tarzan... :b9 (pasali el fil a la Floreta a veure que l'hi sembla... ;) ).
ImatgeImatgeImatge

Edelweiss
Presentats

Entrada Autor: Edelweiss » dt. set. 14, 2010 11:26 pm

Un altre opció per fer-hi al mico... [/url]
Doncs Feisser aquesta opciò tambè pod resultar força divertida per fer-hi de ·mico-mtoturistes..· :razz:
ImatgeImatgeImatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”