La durada dels pneumàtics
Moderador: Airald
- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Re: La Durada Dels Pneumàtics
[quote user="Frank" post="134502"]A veure si ens entenem.
Una cosa és que tingui que portar un Códig F,
i l'altra molt diferent és que un "BT-021F", així, a seques
sigui per la roda del darrera.
Segur que aquest códig F que dieu deu anar a un altre lloc,
sino, pot portar a moooolta confussió,
doncs a Bridgestone classifiquen els pneumàtics
tal com he dit:
BT-021F al davant i BT-021R al darrere.[/quote]
A veure, jo no sé si has comprat algún pneumàtic per la Paneuropean?
Jo si, i el pneumàtic era el BT020 codig F, pel darrera seria el R i pel davant F, lletres que en aquest cas tenen poca importancia, doncs dificilment podràs muntar mai el pneumàtic del davant al darrera o al reves.
Per tema de desgast es important el tema del códig F, que no té res a veure amb si es del davant o del darrera.
Anunci de venda pneumàtic especific paneuropean
Una cosa és que tingui que portar un Códig F,
i l'altra molt diferent és que un "BT-021F", així, a seques
sigui per la roda del darrera.
Segur que aquest códig F que dieu deu anar a un altre lloc,
sino, pot portar a moooolta confussió,
doncs a Bridgestone classifiquen els pneumàtics
tal com he dit:
BT-021F al davant i BT-021R al darrere.[/quote]
A veure, jo no sé si has comprat algún pneumàtic per la Paneuropean?
Jo si, i el pneumàtic era el BT020 codig F, pel darrera seria el R i pel davant F, lletres que en aquest cas tenen poca importancia, doncs dificilment podràs muntar mai el pneumàtic del davant al darrera o al reves.
Per tema de desgast es important el tema del códig F, que no té res a veure amb si es del davant o del darrera.
Anunci de venda pneumàtic especific paneuropean

- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
PEPI600,
Tot a vingut de quan en "Caganer" ha dit que:
"les PANs p ex, disposen de la BT020 F"
i un pneumàtic BT020 F "a seques", és del davant.
És el que posa imprés en el propi pneumàtic.
És la seva nomenclatura.
independentment del que tu dius al respecte, de que
"dificilment podràs muntar mai el pneumàtic del davant al darrera o al reves"
totalment d'acord, pero la nomenclatura, és la nomenclatura,
per mes voltes que li donem
altre cosa és:
BT020 F F
BT020 R F
que sí que son per les Pan
De totes maneres, ja ha quedat clar en el meu post anterior al teu :D
Osti, quanta cua a portat això
Si ho sé, no dic res ;)
l'unic que intentava, és que no és confongués a la gent.
una altra vegada, no diré res.
.
Tot a vingut de quan en "Caganer" ha dit que:
"les PANs p ex, disposen de la BT020 F"
i un pneumàtic BT020 F "a seques", és del davant.
És el que posa imprés en el propi pneumàtic.
És la seva nomenclatura.
independentment del que tu dius al respecte, de que
"dificilment podràs muntar mai el pneumàtic del davant al darrera o al reves"
totalment d'acord, pero la nomenclatura, és la nomenclatura,
per mes voltes que li donem
altre cosa és:
BT020 F F
BT020 R F
que sí que son per les Pan
De totes maneres, ja ha quedat clar en el meu post anterior al teu :D
Osti, quanta cua a portat això
Si ho sé, no dic res ;)
l'unic que intentava, és que no és confongués a la gent.
una altra vegada, no diré res.
.
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. set. 03, 2010 11:16 am, en total s’ha editat 6 vegades.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]

- PEPI600
- Presentats
- Entrades: 2364
- Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
- Ubicació: Palau-Solità i Plegamans
Hola Frank
No sé que vols dir amb aixó de que un altre cop no diràs res, justament quan hi ha diferencies d´opinió es quan més es pot apendre :D :D
Ara el que digui que no sap les especificacions del pneumàtic per muntar a la Paneuropean li podem estirar de les orelles :mrgreen: :mrgreen:
No sé que vols dir amb aixó de que un altre cop no diràs res, justament quan hi ha diferencies d´opinió es quan més es pot apendre :D :D
Ara el que digui que no sap les especificacions del pneumàtic per muntar a la Paneuropean li podem estirar de les orelles :mrgreen: :mrgreen:

- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaa,
[quote user="Sharky" post="134443"]Bé després de aproximadament 6000 Km, he tingut de canviar el neumatic del darrera Dunlop Roadsmart Sportmax fet caldo, en canvi el de davant esta com nou. (l'adherencia d'aquests neumatics tant en sec com en mullat es molt bona , pero la duració es molt curta sobretot al darrera)
[/quote]
Aquest pneumàtic es el que porto jo ara al darrera. Li he fet quasi 9.000 kms. I ja està a les ultimes. La veritat es que segons la conducció i rutes que facis es pot allargar força la durada. En autopista i carreteres sense gaire revolts li costa molt i molt quadrar-se, però a la fas uns quants revolts forçant una mica: es mor ben ràpid!!! Jo tampoc el tornaré pas a muntar aquest. Potser miraré si fan els Z8 o els BT 023 per la Pan.

[quote user="Sharky" post="134443"]Bé després de aproximadament 6000 Km, he tingut de canviar el neumatic del darrera Dunlop Roadsmart Sportmax fet caldo, en canvi el de davant esta com nou. (l'adherencia d'aquests neumatics tant en sec com en mullat es molt bona , pero la duració es molt curta sobretot al darrera)
[/quote]
Aquest pneumàtic es el que porto jo ara al darrera. Li he fet quasi 9.000 kms. I ja està a les ultimes. La veritat es que segons la conducció i rutes que facis es pot allargar força la durada. En autopista i carreteres sense gaire revolts li costa molt i molt quadrar-se, però a la fas uns quants revolts forçant una mica: es mor ben ràpid!!! Jo tampoc el tornaré pas a muntar aquest. Potser miraré si fan els Z8 o els BT 023 per la Pan.
Sort,
- Xepe71
- Presentats
- Entrades: 427
- Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
- Ubicació: Reus - Ganxet per adopció
Jo tinc uns Michelin Pilot Road, amb 15000km i en fantàstic estat (crec que passaré dels 20000km sense problemes). Solc anar sol i tranquilet...
Quan hagi de canviar, de ben segur que li demanaré al meu mecànic els mateixos neumàtics!
Quan hagi de canviar, de ben segur que li demanaré al meu mecànic els mateixos neumàtics!
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: La durada dels pneumàtics
Michelin Pilot Road 2 CT del darrera= 4.785 km :crys
Com pot ser que l'últim em va durar uns 7.000??????????? No ho entenc, cada dia corro menys, i em duren menys..... :evil: Serà que porto la suspensió massa dura a ambdós trens? :???:
Mirarem els Pirelli Angel ara.
Com pot ser que l'últim em va durar uns 7.000??????????? No ho entenc, cada dia corro menys, i em duren menys..... :evil: Serà que porto la suspensió massa dura a ambdós trens? :???:
Mirarem els Pirelli Angel ara.

- Albert
- Presentats
Holaaa,
Penja alguna foto de com s’han gastat, una imatge es molt esclaridora.
:( :(
:( :(
Sort,
- Randy-650
- Presentats
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Albert" post="139234"]
:( :([/quote]
Oi tant, rei!

I lo bó és que pel mig està nou de trinca!!!

Conclusió: els Pilot Road 2 CT serveixen per fer rectes i de tant en tant revolts. Si sempre fas revolts i cap recte, duren dos dies. :(
:( :([/quote]
Oi tant, rei!

I lo bó és que pel mig està nou de trinca!!!

Conclusió: els Pilot Road 2 CT serveixen per fer rectes i de tant en tant revolts. Si sempre fas revolts i cap recte, duren dos dies. :(

- Frank
- Presentats
Ufff. hi ha gent d'aquest foro, que et diria que estan novets :lol: :lol: :lol:
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. feb. 08, 2011 12:46 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]
[/align]

- Randy-650
- Presentats
[quote user="Frank" post="139378"]Ufff. hi ha gent d'aquest foro, que et diria que estan novents :lol: :lol: :lol:[/quote]
I més dels que et penses, ja ho sé. ;) Però jo amb la meva seguretat MAI jugo, sempre porto un marge a sobre. I a més, llegueix això que vaig posar un dia....
[quote user="Randy-650" post="97548"][quote user="Ignasi Tapia" post="97519"]Santi, comenta amb el teu germá la experiència amb la RT i el Pilot Road 2 posterior... Vàrem acabar un viatge treient les lones pels laterals... aixó si, el centre perfecte !!![/quote]
Això passa amb tots els pneumàtics. En questió de km's passen de tenir poc dibuix a veure's els fil-ferros. I és degut a que la última capa del compost no està tractada com la capa superficial. I és per això que sempre és aconsellable canviar els pneumàtics quan ja es veuen gastats, i no apurar-los massa, perquè si estàs lluny de casa com va passar-li per ejemple al Carles (el de la Varadero), després has de ficar el que troves, no el que vols.
O sigui, que NO és un defecte dels Pilot Road 2CT, si no de quasibé tots els pneumàtics.[/quote]
I més dels que et penses, ja ho sé. ;) Però jo amb la meva seguretat MAI jugo, sempre porto un marge a sobre. I a més, llegueix això que vaig posar un dia....
[quote user="Randy-650" post="97548"][quote user="Ignasi Tapia" post="97519"]Santi, comenta amb el teu germá la experiència amb la RT i el Pilot Road 2 posterior... Vàrem acabar un viatge treient les lones pels laterals... aixó si, el centre perfecte !!![/quote]
Això passa amb tots els pneumàtics. En questió de km's passen de tenir poc dibuix a veure's els fil-ferros. I és degut a que la última capa del compost no està tractada com la capa superficial. I és per això que sempre és aconsellable canviar els pneumàtics quan ja es veuen gastats, i no apurar-los massa, perquè si estàs lluny de casa com va passar-li per ejemple al Carles (el de la Varadero), després has de ficar el que troves, no el que vols.
O sigui, que NO és un defecte dels Pilot Road 2CT, si no de quasibé tots els pneumàtics.[/quote]

- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Jo amb aquestes gomes aniria a fer la transpirenaica la mar de tranquil. :mrgreen:
- Randy-650
- Presentats
[quote user="Alucinamaripili" post="139399"]Jo amb aquestes gomes aniria a fer la transpirenaica la mar de tranquil. :mrgreen:[/quote]
Tu ets molt brutu. :lol: Quan el desmonti ja te'l portaré a la botiga si el vols aprofitar una mica més. :evil:
Tu ets molt brutu. :lol: Quan el desmonti ja te'l portaré a la botiga si el vols aprofitar una mica més. :evil:

- Albert
- Presentats
Holaaa,
[quote user="Randy-650" post="139405"][quote user="Alucinamaripili" post="139399"]Jo amb aquestes gomes aniria a fer la transpirenaica la mar de tranquil. :mrgreen:[/quote]
Tu ets molt brutu. :lol: Quan el desmonti ja te'l portaré a la botiga si el vols aprofitar una mica més. :evil:[/quote]
En això te tota la raó el Randy!!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
[quote user="Randy-650" post="139405"][quote user="Alucinamaripili" post="139399"]Jo amb aquestes gomes aniria a fer la transpirenaica la mar de tranquil. :mrgreen:[/quote]
Tu ets molt brutu. :lol: Quan el desmonti ja te'l portaré a la botiga si el vols aprofitar una mica més. :evil:[/quote]
En això te tota la raó el Randy!!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sort,
- Frank
- Presentats
Veus, Alucina, crea't la fama... i ..
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. set. 29, 2010 3:20 am, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]
[/align]

- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
La meva RT els gasta exactament igual que la Bandy d'el Randy.
També fan aquesta pestanya de goma arrencada als laterals... i si et serveix de consol, Randy, jo també em vaig polir el del darrere amb 5000 Km !! :???:
També fan aquesta pestanya de goma arrencada als laterals... i si et serveix de consol, Randy, jo també em vaig polir el del darrere amb 5000 Km !! :???:
- Josep973
- Presentats
- Entrades: 2131
- Membre des de: dl. juny 04, 2007 2:25 pm
- Ubicació: Preixens-Lleida
Avui e canviat els pneumatics de la 1200 gs
Metzeler Tourance devant 31000 kms
Metzeler Tourance radere 20000 kms
com es logic e tornat a montar Metzeler Tourance
Metzeler Tourance devant 31000 kms
Metzeler Tourance radere 20000 kms
com es logic e tornat a montar Metzeler Tourance
no hi ha major plaer que el trovar un vell amic,
tret del de fer-ne un de nou.
tret del de fer-ne un de nou.
- Albert
- Presentats
Holaaa,
Josep973: això si que es fer durar el pneumàtics!!!!
:eyes :eyes
Josep973: això si que es fer durar el pneumàtics!!!!
:eyes :eyes
Sort,
- Monxu
- Presentats
- Entrades: 584
- Membre des de: dj. ago. 12, 2010 9:16 am
- Ubicació: Torelló
Vaia cracks , jo els Bridgestone Batlax que em venien de serie amb la GSR em van durar 3400 el de darrere i uns 5000 el de davant :oops:
en canvi els mitchelin pilot road m'estan donant més bon resultat, el de darera em va durar practicament el doble de kmts i el de davant uns 7000 també mes o menys, tot i que el pilot road és una mica dur per portar-lo al davant de la meva moto crec, ara vaig igualment amb pilot road a darrere i amb el power a davant, dona més confiança, en total és el 3er joc de pneumàtics que hi poso. també cal dir que com a conuctor amb poca experiència abans tendia molt a apurar molt la frenada i a avançar la accelerada, cosa fatal per als pneumàtics...... :(
en canvi els mitchelin pilot road m'estan donant més bon resultat, el de darera em va durar practicament el doble de kmts i el de davant uns 7000 també mes o menys, tot i que el pilot road és una mica dur per portar-lo al davant de la meva moto crec, ara vaig igualment amb pilot road a darrere i amb el power a davant, dona més confiança, en total és el 3er joc de pneumàtics que hi poso. també cal dir que com a conuctor amb poca experiència abans tendia molt a apurar molt la frenada i a avançar la accelerada, cosa fatal per als pneumàtics...... :(
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Jo fa un any que tinc la Pan, quan la vaig comprar anava amb Pilot Road CT2, hi vaig fer uns 3 o 4.000 kms i com que m'hi sentia bé vaig continuar posant-los.
Un joc de rodes em duren uns 9.000 kms però moltes vegades els he canviat per que haig de fer una viatge llarg i quedaria fotut a mig fer.
Con dieu, normalment a la part del centre encara hi queda molta goma i podria fer-hi un parell de milers de quilòmetres més per autovia/autopasta :roll:
Comprenc que es desgastin molt més a les bandes perquè m'agrada passar per les curves aplanadet i tombadet ;)
Resumint: s'agafen molt als revolts i no els hi fa por l'aigua :D
Un joc de rodes em duren uns 9.000 kms però moltes vegades els he canviat per que haig de fer una viatge llarg i quedaria fotut a mig fer.
Con dieu, normalment a la part del centre encara hi queda molta goma i podria fer-hi un parell de milers de quilòmetres més per autovia/autopasta :roll:
Comprenc que es desgastin molt més a les bandes perquè m'agrada passar per les curves aplanadet i tombadet ;)
Resumint: s'agafen molt als revolts i no els hi fa por l'aigua :D
- Randy-650
- Presentats
[quote user="Ramon" post="139671"]
[/quote]
Doncs no ho entenc, noi. :shock:
Jo vaig paradet amb la Bandy, no m'agrada córrer, i m'ha durat 5.000 km el del darrera, amb 85 CV a la roda, i tu amb la Pan amb 125 CV i que vas molt més lleugeret que jo et duren 9.000 km?
Cada dia veig coses més rares...... :shock: O potser serà el meu estil de conducció, que és menja-pneumàtics? :tremolant
[/quote]
Doncs no ho entenc, noi. :shock:
Jo vaig paradet amb la Bandy, no m'agrada córrer, i m'ha durat 5.000 km el del darrera, amb 85 CV a la roda, i tu amb la Pan amb 125 CV i que vas molt més lleugeret que jo et duren 9.000 km?
Cada dia veig coses més rares...... :shock: O potser serà el meu estil de conducció, que és menja-pneumàtics? :tremolant