TEMA EMISORES

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Re: TEMA EMISORES

Entrada Autor: JoanF » dl. oct. 04, 2010 12:02 am

[quote user="James Bond" post="140395"]Jo no hi donaria tantes voltes.

En Jesús, en Miquel Pericas, en Pepi1600, en Sagal i jo mateix, i em sembla que em deixo algú altre, portem la Puxing, fins i tot algú la porta a la vista.

Ens ha parat la G.C., l'Erzaintza i els de l'esquadra, i anem endollats amb els autocom i ningú ens ha dit mai res.

Com ja hem dit altres vegades aaui al fòrum, amb el tema de emissores, intercomunicadors etc. si te la volen fotre te la fotran tant si portes emissora com walkie o el que sigui.

Vssssssss
007[/quote]
Ja em tornen a ignorar. Jo també la porto. Amb el Geroni no tenim cap problema (toca fusta) en la comunicació. Ens han parat el mossos diversses vegades i mai em tingut cap problema.
Ah!! la meua és Motorola com la de l'agent secret.
;)

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. oct. 04, 2010 12:10 am

[quote user="JoanF" post="140444"]Ja em tornen a ignorar. Jo també la porto. Amb el Geroni no tenim cap problema (toca fusta) en la comunicació. Ens han parat el mossos diversses vegades i mai em tingut cap problema.
Ah!! la meua és Motorola com la de l'agent secret.
;)[/quote]

Perdona Joani, tu portes un walkie Motorola , no la emissora Puxing i ell demanava sobre la Puxing xina, no es que t'hagi ignorat, ja saps que jo sempre hi penso amb tu :twisted: :twisted:

I con be dius jo també tinc els walkies Motorola, però d'emisora tinc la Puxing.

Ah !! i els catalans toquem ferro, no fusta. :mrgreen: :mrgreen:

Vssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 04, 2010 12:22 am, en total s’ha editat 6 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dl. oct. 04, 2010 4:13 pm

Molt ben matitzat això de les emisores i els walkies, però com jo mateix, els que aquí pregunten, no sé si tenen massa clar la diferièncie entre amb dues coses. Crec, qué de vegades, diuen emisora quant volen dir walkie, si m'he equivoco ho sento.
Ah... i els catalans toquem el qué podem o ens deixen, com els demés.
:twisted:
JoanF l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 04, 2010 4:15 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Xepe71
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
Ubicació: Reus - Ganxet per adopció

Entrada Autor: Xepe71 » dl. oct. 04, 2010 4:53 pm

Potser és que no ho tinc massa clar la diferència, ja que jo els posava tots en el mateix sac i només els diferenciaven en si eren només eren PMR o emetien en més freqüències. A veure si és així:

Walkies en dieu d'aquells aparells portàtils que no necessiten llicència. Solen tenir 8 canals i subtons, i se'ls coneix com a [strike]PTT (Push To Talk)[/strike] PMR446. Entre aquests hi han els Midland G7, del que m'han parlat bé, i possiblements molts dels Motorola que hi ha per aquí;

Emissora són les que necessiten llicència, i poden ser de CB (Banda Ciutadana, 27MHz, com ho són les President) o bé d'altres tipus (com ara la Putxing 777). Aquestes solen permetre fer escoltes i emetre en moltes més freqüències, i inclouen les dels walkies (446MHz).

És així?

Per mi, un walkie feia referència a que fos portable (com diu la wikipedia: "Un walkie-talkie, o transmisor-receptor portátil, es un transceptor de radio portátil."), i una emissora és qualsevol cosa que emeti ones de radio (s'inclouen emissores de radio, mandos de cotxes teledirigits, etc.).

Per tant m'adapto a la vostra nomenclatura, i el meu interès està (bàsicament) en els walkies PMR446, no en les emissores. Suposo que és lo que la majoria de gent utilitza, oi?

Gracies per l'aclariment!
Xepe71 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 04, 2010 10:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Ramon_vfr
Presentats
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. oct. 04, 2010 5:08 pm

Ho expliques molt be, però el tamany de la emissora puxing es com el del walkie i això pot donar lloc a confusió d'ambdós aparells.

La Puxing emet a 4 w i els walkies a 0'5 w, ja et pots imaginar la diferència de potència d'emissió i recepció que hi ha, amb els walkies una simple muntanyeta o un puig entre els dos aparells i ja no sens res.

PTT vol dir Push to Talk, prémer per parlar. Als dos aparells, walkie i emissora cal prémer per parlar, amb lo qual quan ens referim a PTT volem dir el cable que un un extrem porta el botó per prémer i i l'altra extrem que es connecta a l'aparell.

Perquè ets facis una idea pots veure la meva emissora Puxing AQUÍ

VSssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 04, 2010 5:17 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dl. oct. 04, 2010 5:29 pm

Hola Xepe.

Des de la meva perspectiva de radioaficionat (amb llicència de classe A) et volia aclarir una mica els conceptes que exposes.
Básicament, qualsevol aparell que emet ones de radiofrequència és una emisora. Pot ser portàtil (llavors s'en diu walkie-talkie), pot ser fixe (instal.lada a casa) o mòbil (instal.lada en un cotxe, moto o altre vehicle que li permeti alimentar-se de la seva bateria). Evidentment que també podem trobar emisores muntades en vaixells o avions, però crec que no és el cas.

Pel tema de freqüències i llicències t'adjunto un escrit que he trobat a internet (està en castellà :???: ) que ho resumeix força bé, fent referencia al model puxing777 que comentes.

El puxing 777, es la copia china de la famosa marca ALAN, concretamente el modelo alan CT-200. El alan ct-200 actualmente está descatalogado por el nuevo 210.
Antes de empezar a hablar del walkie tenemos que ponernos primero en situación. Este walkie NO es un pmr, es un walkie UHF de uso NO libre, es decir, necesitamos una licencia para poder operar con él.

Extraído de la Wikipedia

Definición de PMR

PMR446 (Personal Mobile Radio, 446 MHz) es una frecuencia de radio que se encuentra dentro del espectro UHF y está abierto para el uso personal sin necesidad de licencia en la mayor parte de los países miembros de la Unión Europea. Es preciso, sin embargo, que el aparato no sea modificado y que la antena sea la del transmisor de origen.

Definición de UHF

UHF (siglas del inglés: Ultra High Frequency, frecuencia ultra alta) es una banda del espectro electromagnético que ocupa el rango de frecuencias de 300 MHz a 3 GHz. En esta banda se produce la propagación por onda espacial troposférica, con una atenuación adicional máxima de 1 dB si existe despejamiento de la primera zona de Fresnel.

Los radioaficionados también cuentan con dos bandas UHF:
la banda de 70cm entre los 430 y 440 MHz, y con carácter secundario; es decir, deben compartir las frecuencias con otros servicios y no son prioritarios.

Esos otros servicios pueden ser por ejemplo transmisores de baja potencia para apertura de garages, repetidoras hogareñas de televisión y dispositivos de comunicación de baja potencia.
la banda de 23cm en 1200 MHz

etc, etc.

Si os queréis leer todo el tocho aquí:
http://es.wikipedia.org/wiki/UHF
http://es.wikipedia.org/wiki/PMR446

O sigui:
Els PMR son d'ús lliure, siguin walkie-talkie (portatils) o no.
Els UHF son d'ús amb llicència, siguin walkie-talkie (portatils) o no.

Espero haver aclarit una mica aquests conceptes.

Edito:
contrariament a algunes creences, la potència de l'aparell no defineix la seva denominació. És evident que, a més potència, més cobertura, però també més consum de bateria. Per aquest motiu es solen fabricar els walkie-talkies (que son portàtils i, per tant, alimentats amb bateries) amb poca potència, i les emisores mòbils o fixes amb més potència.
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. oct. 04, 2010 5:55 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Panotxa
Presentats
Entrades: 1308
Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Panotxa » dl. oct. 04, 2010 5:35 pm

Moltes gracies Gearbox!

Segueixo el tema amb atenció, fa temps que vull posar-me una a la moto, que pugui configurar amb el BT2.

Es la mateixa configuració que deia en Ferranga, no se com li va...però és el que m'interessa.

Seguiré investigant...Salut! ;)

Ramon_vfr
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dl. oct. 04, 2010 5:46 pm

Molt bona explicació Gearbox.

Però per resumir i seguint el llenguatge que utilitzem als fòrums de motos

Walkie = Sense llicència, menys potent

Emissora = Amb llicència, tot i que em sembla que no en te ningú..

VSsssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. oct. 04, 2010 10:13 pm

[quote user="James Bond" post="140551"]Molt bona explicació Gearbox.

Però per resumir i seguint el llenguatge que utilitzem als fòrums de motos

Walkie = Sense llicència, menys potent

Emissora = Amb llicència, tot i que em sembla que no en te ningú..

VSsssss
007[/quote]

James, perdona que discrepi però sembla que queda prou clar que tot son emissores amb la diferència que segons la freqüència que facis servir cal pagar, o no, una quota per ús de la freqüència. La de 446 Mhz és lliure, sense necessitat de permisos per usar-la.
L'altra particularitat és que segons la portabilitat es diferencien amb nom diferents: un walkie-talkie, o transmisor-receptor portátil, es un transceptor de radio portátil., em sembla que queda molt clar ;)

Potser seria bo que als fòrums de motos es comencés a fer servir el lèxic adequat ;)

Ramon_vfr
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dc. oct. 06, 2010 10:15 pm

[quote user="Ramon" post="140622"]James, perdona que discrepi però sembla que queda prou clar que tot son emissores amb la diferència que segons la freqüència que facis servir cal pagar, o no, una quota per ús de la freqüència. La de 446 Mhz és lliure, sense necessitat de permisos per usar-la.
L'altra particularitat és que segons la portabilitat es diferencien amb nom diferents: un walkie-talkie, o transmisor-receptor portátil, es un transceptor de radio portátil., em sembla que queda molt clar ;)

Potser seria bo que als fòrums de motos es comencés a fer servir el lèxic adequat ;)[/quote]

Com que veig que domines molt el tema, (potser et penses que nosaltres això no ho sabíem) digues con vols que anomenen a partir d'ara els dos tipus d'aparells que utilitzem per diferenciar-los quan parlem entre nosaltres (els que en tenim) i que sigui de manera fàcil i entenedora. Pensa que nosaltres no en tenim tanta d'experiència en walkies i emissores, només fa cinc anys que en portem i sempre ho hem anomenat així.

A partir d'aquí et pots dedicar anar-ho explicant i donar lliçons per els diferents fòrums perqué utilitzin un lèxic correcte.

Vssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 06, 2010 10:55 pm, en total s’ha editat 9 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. oct. 06, 2010 11:01 pm

[quote user="James Bond" post="140977"][quote user="Ramon" post="140622"]James, perdona que discrepi però sembla que queda prou clar que tot son emissores amb la diferència que segons la freqüència que facis servir cal pagar, o no, una quota per ús de la freqüència. La de 446 Mhz és lliure, sense necessitat de permisos per usar-la.

Potser seria bo que als fòrums de motos es comencés a fer servir el lèxic adequat ;)[/quote]

Com que veig que domines molt el tema, (potser et penses que nosaltres això no ho sabíem) digues con vols que anomenen a partir d'ara els dos tipus d'aparells que utilitzem per diferenciar-los quan parlem entre nosaltres (els que en tenim) i que sigui de manera fàcil i entenedora. Pensa que nosaltres no en tenim tanta d'experiència en walkies i emissores, només fa cinc anys que en portem i sempre ho hem anomenat així.

A partir d'aquí et pots dedicar anar-ho explicant i donar lliçons per els diferents fòrums perqué utilitzin un lèxic correcte.
Vssssssss
007[/quote]

jo sempre els he anomenat RADIOCOMANDO :oops: :oops: :oops: :oops:
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 06, 2010 11:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. oct. 06, 2010 11:22 pm

[quote user="Gearbox" post="140549"] Este walkie NO es un pmr, es un walkie UHF de uso NO libre, es decir, necesitamos una licencia para poder operar con él.
[/quote]

Doncs no entenc com molts que porteu emisores us han parat diversos cossos policials i mai us han dit res.... :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dc. oct. 06, 2010 11:42 pm

Perqué tenim bò dins del cos. :twisted: :twisted:
Suposo que sempre depen de qui et trobis i si l`agafes de bones o de mal.les.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 07, 2010 3:10 pm

[quote user="Randy-650" post="140991"][quote user="Gearbox" post="140549"] Este walkie NO es un pmr, es un walkie UHF de uso NO libre, es decir, necesitamos una licencia para poder operar con él.
[/quote]

Doncs no entenc com molts que porteu emisores us han parat diversos cossos policials i mai us han dit res.... :roll:[/quote]

perque els deuen parar per altres coses i no saben de la normativa,suposso, ja que si no es legal no entenc que no diguin res.
Imatge

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dj. oct. 07, 2010 3:39 pm

[quote user="Ramon" post="140622"] ...L'altra particularitat és que segons la portabilitat es diferencien amb nom diferents: un walkie-talkie, o transmisor-receptor portátil, es un transceptor de radio portátil, em sembla que queda molt clar ;) [/quote]

Justa la fusta, Ramon !! :razz:

Efectivament el nom l'adquireixen segons la seva portabilitat, no pas segons la seva potència. De fet les anomenades "emisores" que alguns Mototuristes porten a la seva moto, no deixen de ser walkies, ja que son aparells portàtils amb bateria pròpia.

Respecte a la potència, jo tinc un walkie-talkie de 8w de potència :shock: ... és un aparell més potent que algunes emisores fixes, però s'en diu walkie perquè és portàtil (i es fot la bateria que dona gust ! :| )

Una altra puntualització sobre les llicències: la freqüència de 446 Mhz (que utilitzen els PMR) no és lliure a qualsevol potència. M'explico: els PMR, per poder-los utilitzar sense llicència, no poden passar (a espanya) de 500 mW de potència. A partir d'aquesta potencia el seu ús és sota llicència.

I, per acabar, el tema de si ens paren els mossos: Evidentment que si ens paren i portem un walkie o emisora UHF ens haurien de demanar la llicència, i si no la tenim, actuar en conseqüència... el que passa sovint, és que el mosso (o mossa) no coneix en profunditat la legislació sobre el tema i sovint no sap diferenciar entre un PMR i un UHF. Per tant, si no ho tenen clar, no diuen res. :???:
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 07, 2010 3:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dj. oct. 07, 2010 4:05 pm

Es que si volen,per el sol fet de portar emisora,sigui la que sigui,et poden multar perque no es pot parlar per un dis.li interfono,autocom,cardo,el que vulguis,está prohibit parlar circulant en moto.
I,siusplau,potser que deixem de donar mes pistes del que portem o no portem. :cool:
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dj. oct. 07, 2010 9:34 pm

Quí té un Midland 445 BT ?
Com us va ?
Les piles duren molt ? Quan ? Porteu l'emissora endollada a la bateria ?
La qualitat de so és correcte ?
Cal un botó PTT o veu servir el VOX control o el botó AUX dels midland cada vegada que voleu parlar ?
Amb això queda anulat l'endoll per conectar l'MP3 ?

Merci ;)

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. oct. 07, 2010 9:49 pm

Ramon, a Jaca et portaré un ptt per si et fa falta i mires com va. Si et va bé ja arribarem a un acord. ;)
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dj. oct. 07, 2010 9:59 pm

[quote user="Randy-650" post="141126"]Ramon, a Jaca et portaré un ptt per si et fa falta i mires com va. Si et va bé ja arribarem a un acord. ;)[/quote]

Randy, un ptt és només el botonet o hi va el walkie ? :roll:

Porta, porta, així ens ho mirarem i en parlem ;)

Ramon_vfr
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. oct. 07, 2010 10:10 pm

[quote user="Ramon" post="140622"] ...L'altra particularitat és que segons la portabilitat es diferencien amb nom diferents: un walkie-talkie, o transmisor-receptor portátil, es un transceptor de radio portátil, em sembla que queda molt clar ;) [/quote]

[quote user="Gearbox" post="141069"]Justa la fusta, Ramon !! :razz:

Efectivament el nom l'adquireixen segons la seva portabilitat, no pas segons la seva potència. De fet les anomenades "emisores" que alguns Mototuristes porten a la seva moto, no deixen de ser walkies, ja que son aparells portàtils amb bateria pròpia.
[/quote]

[quote user="Ramon" post="140622"]

[quote user="Ramon" post="141117"]
Porteu l'emissora endollada a la bateria ?
[/quote]

A veure si prediquem amb l'exemple i comencem parlar correctament :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 07, 2010 11:49 pm, en total s’ha editat 7 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

El petit Princep

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”