Quin Pes Us Sembla El Límit Raonable Per A Una Moto?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon

Quin pes us sembla el límit raonable per a una moto?

150 kg. (supermotard for ever...)
2
12%
200 kg. (nakeds lleugeres i esportives en general)
2
12%
250kg. (grans nakeds, la majoria d'esport - turisme)
10
59%
300 kg (GTs)
2
12%
350 kg. (on és la marxa enrerre?)
1
6%
400 kg (buf...)
0
No hi ha cap vot

Vots totals: 17

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Quin Pes Us Sembla El Límit Raonable Per A Una Moto?

Entrada Autor: Leclerk » dj. oct. 07, 2010 12:31 pm

Arrel de la flamant novetat de BMW amb el nou motor de 6 cilindres, fa dies que li dono voltes al tema dels pesos en les motos.

Jo no he portat mai una moto més pesada que la meva actual Multistrada (amb les dues maletes carregades) i veient la tirada que tenen les grans GT entre els mototuristes m'agradaria saber els pros i contres de les màquines més pesades.

Realment compensen les grans dimensions de les GTs més espectaculars a canvi de suportar pesos de més de 270 kg?

La Victory Vision Tour anuncia 380 kg de pes !! A on collons vas amb això ! :shock:

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Quin Pes Us Sembla El Límit Raonable Per A Una Moto?

Entrada Autor: GRUM » dj. oct. 07, 2010 12:56 pm

Jo per constitució física i comoditat, prefereixo motos relativament lleugeres, tot i que cada cop és més difícil, ja que per sota de 200kgs no hi ha massa ventall de possibilitats de mitja cilindrada.
M'agrada poder tocar bé de peus i poder tirar la moto enrera jo sol si fa falta sense haver d'avisar a la grua :oops:
Trobo que en general, les motos cada cop són MÉS, en tots els aspectes, més potents, més pesades, més altes, més electrònica, bufff, massa per mi :???:
Jo amb una coseta una mica més baixa, més lleugera i sense tanta potencia ni electronica ja faria el fet, però no formo part del sector majoritari del mercat :oops:
Seguiré buscant... el dia que tingui €
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Sergibuda
Presentats
Entrades: 2075
Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: Sergibuda » dj. oct. 07, 2010 1:03 pm

La moto que utilitzo normalment pesa uns 370 Kg, si a això li sumes els líquids i el meu pes, moc més de 500 Kg i la veritat és que ho faig molt còmodament.
Sergibuda l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. oct. 07, 2010 1:03 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
sergibuda

they called me an accident

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. oct. 07, 2010 1:07 pm

Això es molt subjectiu i difícil de respondre ja que cada moto està pensada per un ús determinat i amb unes característiques concretes i si els quilos hi son es per alguna cosa.

La Goldwing se'n va cap els 450 quilos i quan hi has fet dos metres amb ella es lleugera com una ploma i si le fas anar per les carreteres per les quals està pensada es una joia.

La Pan € amb els dipòsits de liquits plens, top-case i maletes se'n va als 350 quilos i no hi ha cap problema per anar per qualsevol tipus de carretera.

Una moto de 200 quilos no la facis anar a segons quines velocitats per autopasta i durant molta estona, quedaràs rebentat en comparació amb la GW.

Penso que depèn de l'us que en vulguis fer cal una moto amb unes característiques determinades i a voltes això inclou mes pes.

Vsssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. oct. 07, 2010 1:45 pm

Opino igual que el secret agent:

[quote user="James Bond" post="141045"]Això es molt subjectiu i difícil de respondre ja que cada moto està pensada per un ús determinat i amb unes característiques concretes i si els quilos hi son es per alguna cosa.

[/quote]

Però aprofondiré un xic més:
  • Trial: per mi el pes ideal és sobre els 60-65 kg, doncs en els trencats pots enfilar-la bé
  • Moto-cross: amb 80 kg tens força control al salts
  • Enduro : més o menys de l'ordre dels 100 kg també, així si has de remar no has de fer tanta força
  • Supermotard: si pesa menys de 100 kg les derrapades pots controlar-les amb contra-manillar, si pesa més, costa més
  • Naked: 180 kg màxim, així tens un juget en revolts
  • Turisme GT: si pesa entra 250 i 300 kg tens aplom en vies ràpides
  • Maxi-GT: No ho sé, mai n'he portat cap
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dj. oct. 07, 2010 1:49 pm

[quote user="Randy-650" post="141047"]Opino gial que el secret agent:

[quote user="James Bond" post="141045"]Això es molt subjectiu i difícil de respondre ja que cada moto està pensada per un ús determinat i amb unes característiques concretes i si els quilos hi son es per alguna cosa.

[/quote]

Però aprofondiré un xic més:
  • Trial: per mi el pes ideal és sobre els 60-65 kg, doncs en els trencats pots enfilar-la bé
  • Enduro : més o menys de l'ordre dels 100 kg també, així si has de remar no has de fer tanta força
  • Supermotard: si pesa menys de 100 kg les derrapades pots controlar-les amb contra-manillar, si pesa més, costa més
    [*]Maxi-GT: No ho sé, mai n'he portat cap
[/quote]

Randy:ja fá dies que et dic que tens que probar la GW i tu.,ni cas. :evil:
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. oct. 07, 2010 2:46 pm

[quote user="Geroni" post="141048"]

Randy:ja fá dies que et dic que tens que probar la GW i tu.,ni cas. :evil:[/quote]

Jesús, t'estimo i t'aprecio tant que em sabria molt greu que me la deixéssis i per qualsevol cosa patís un incident amb la teva estimadeta GW. Crec que és fàcil d'entendre. :oops:

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dj. oct. 07, 2010 8:07 pm

[quote user="Randy-650" post="141058"][quote user="Geroni" post="141048"]

Randy:ja fá dies que et dic que tens que probar la GW i tu.,ni cas. :evil:[/quote]

Jesús, t'estimo i t'aprecio tant que em sabria molt greu que me la deixéssis i per qualsevol cosa patís un incident amb la teva estimadeta GW. Crec que és fàcil d'entendre. :oops:[/quote]

Randy, quant vulguis pots probar la meva, no quedis
ImatgeImatge

PEPI600
Presentats
Entrades: 2364
Membre des de: dt. oct. 16, 2007 5:02 pm
Ubicació: Palau-Solità i Plegamans

Entrada Autor: PEPI600 » dj. oct. 07, 2010 9:32 pm

Tal com et diuen més amunt, el pes un cop en marxa ja no té massa importància, en parat amb una mica de manya tot es mou :roll: :roll: :roll:
Imatge Imatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dj. oct. 07, 2010 9:53 pm

[quote user="PEPI600" post="141116"]Tal com et diuen més amunt, el pes un cop en marxa ja no té massa importància, en parat amb una mica de manya tot es mou :roll: :roll: :roll:[/quote]

Penso el mateix, per carretera un cop la tens en marxa cap problema.
La GW és molt pesada però molt manejable.

Per pistes, depèn de per on vagis aniràs millor amb una DR-400 que amb una ADV, es clar que si vols viatjar millor una ADV.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dj. oct. 07, 2010 10:07 pm

el pes de cada moto es equivalent al us que se li dona,encara que a vegades trobo models que son exagerats,d'altre banda tenim motos com les GW que jo pensava que eran uns tanques d'autopista i realment anant al darrere m'he quedat parat de com les fan anar,o sigui que cada pes es el que toca i si estan ben fetas nomes es engorros moure-les en parat.
Imatge

J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: J-C » dv. oct. 08, 2010 12:35 am

[quote user="Randy-650" post="141047"]Però aprofondiré un xic més:
  • Maxi-GT: No ho sé, mai n'he portat cap
[/quote]

+1, es nota que entens, moto+pes depen de perque es faixi servir.
J-C l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 08, 2010 12:37 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: Albert » dv. oct. 08, 2010 3:58 am

Holaaa,

Com quasi tots els que han dit la seva en aquest fil penso que el pes es molt i molt relatiu.. si la moto està ben equilibrada.

Abans de comprar la Pan vaig voler provar-la, el pes i les mides em feien molt de respecte. Amb 5 minuts en vaig tenir prou per quedar-ne convençut. Es cert que arrossega moltes inèrcies, especialment en les frenades, però he portat motos actuals que amb molt menys pes costa molt mes fer-les entrar als revolts tancats.

:cool: :cool:
Sort,

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dv. oct. 08, 2010 12:41 pm

[quote user="Randy-650" post="141047"]

Naked: 180 kg màxim, així tens un juget en revolts
Turisme GT: si pesa entra 250 i 300 kg tens aplom en vies ràpides
Maxi-GT: No ho sé, mai n'he portat cap
[/quote]

Aleshores estem d'acord en que el pes és necessari per garantir un aplom amb màquines grosses que venen amb una protecció aerodinàmica excelent per a circular a velocitats elevades.

Molt bé. Però la meva reflexió és que, si actualment amb tants radars no es pot correr com fa uns anys, de què et serveix una màquina que gran part del pes que té només es treu profit anant a velocitats prohibides en autopista?? I en canvi tot aquest pes, poc o molt, penalitza l'agilitat en carreteres més revirades.

Jo ja no vaig tranquil per autopista a mes de 130 o 140km/h per els radars.

Salut.

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. oct. 08, 2010 2:04 pm

[quote user="Leclerk" post="141200"] Però la meva reflexió és que, si actualment amb tants radars no es pot correr com fa uns anys, de què et serveix una màquina que gran part del pes que té només es treu profit anant a velocitats prohibides en autopista?? I en canvi tot aquest pes, poc o molt, penalitza l'agilitat en carreteres més revirades.

Jo ja no vaig tranquil per autopista a mes de 130 o 140km/h per els radars.

[/quote]

Bona reflexió. La resposta és que si vols una MOTO saps que tindràs pes afegit. Diga'm una moto super-lleugera que es pugui considerar MOTO PER VIATJAR. No crec que em diguis una XT 660, o una Suzuki GS 500, tot i que hi ha gent que ho fa, oi? :roll:

Pensem que la suma de tots els components necessaris per muntar una moto adequada acostuma a sobrepassar els 200 kg, i si volem treure pes s'hauria de recòrrer a la indústria auxiliar amb uns preus prohibitius.

Parlant de l'agilitat en carreteres revirades, quedaries parat de com s'arriba a anar amb una Paneuropean o una RT 1200, i aqui al fòrum tenim a molt integrants que ho demostren a cada sortida. Moltes vegades compta més el repartiment de pesos i geometries de direccio que no pas el pes en si.

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. oct. 08, 2010 4:42 pm

Per la meva conducció (més que tranquila) no dono tanta importància a frenades, inèrcies, geometries... segur que no vaig mai ni a un 50% de possibilitats de la moto. En canvi a l'hora de moure la moto en parat o maniobrar a baixa velocitat, això una de les coses que més em preocupa a l'hora de buscar un pes relativament lleuger en una moto.
És evident que segons el tipus de moto hi ha diferents pesos, jo em refereixo a una moto per tot fer. No discutiré mai que una Pan no pugui ser àgil (i menys havent vist alguns membres d'aquí portar-les) simplement, que per mi, és una moto de dimensions i pes excessiu. No ho he provat, però dedueixo que em costaria força maniobrar-la en parat, tenint en compte que de vegades, si no és pla, ja em costa moure els 200 i una mica més de la Bandit. Ara, tirades gaire llargues per carreteres bones amb una Bandit...buff, l'esquena, espatlles i coll acaba passant factura.
En fi, cadascú s'espavili amb la seva ;)

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. oct. 08, 2010 5:10 pm

[quote user="GRUM" post="141218"] Ara, tirades gaire llargues per carreteres bones amb una Bandit...buff, l'esquena, espatlles i coll acaba passant factura.
[/quote]

Álaaaaaaaaaaaaaaaa, sageraooooooooooooooo!!! :???:

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. oct. 08, 2010 6:01 pm

A tu no et passa perquè ets un paio curtit en mil-i-una batalles, però a mi, que soc novell en tot això, et puc assegurar que em passa factura :(

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. oct. 08, 2010 6:59 pm

[quote user="GRUM" post="141224"]A tu no et passa perquè ets un paio curtit en mil-i-una batalles, però a mi, que soc novell en tot això, et puc assegurar que em passa factura :([/quote]

jo ja fa uns quants anys que vaig amb moto i et puc assegurar que ja em fa mal l´esquena i també em passa factura :-o
pero la culpa no es de l´ergonomia de la moto si no de la mateixa bèstia
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 08, 2010 7:01 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dv. oct. 08, 2010 9:04 pm

La meva moto amb nosaltres a sobre pesa mitja tona i un cop en marxa és com una bicicleta, o sigui que no té massa importància el que pesi, si hi vas a gust i hi tens un mínim d'idea, és igual el que pesi la moto.

Respon

Torna a “General”