Els que s'han tret el nou A2 no poden sortir a l'estranger!
Moderador: Airald
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Angeleta" post="141101"][quote user="James Bond" post="141096"]Angeleta,
Cal que ens en assabentem be de tot això, o sinó a la propera assemblea d'Hijpanitat SCI tindràs de venir de paquet :mrgreen:
Vssssssss
007[/quote]
Mira que simpatic!! Doncs ara que ho dius, després de mig any més o menys, aquest dissabte vaig anar de paquet d'una Kawa Z 750 i he de dir que m'ho vaig passar bé i no vaig experimentar allò que tothom em deia que quan conduïs ja no podria anar més de paquet. A més, després vaig ser jo qui va agafar la moto en qüestió i vaig conduir-la amb un paquet. El meu primer paquet en una moto que no és la meva!! (No he portat mai paquet a la meva). Em van agradar les dues experiències (és que no estava acostumada a anar amb una esportiva).
O sigui que ja ho saps: el proper cop que hi hagi assemblea d'Hijpanitat potser sí que hi haurà un nou paquet però, vols dir que seré jo? La teva VFR em fa patxoca... :twisted:
Ara seriosament: hem de fer alguna cosa pq Hijpanitat emprengui accions legals contra aquesta normativa que ens exclou d'alguns viatges i als quals no estem disposats a renunciar (ejem, parlo en plural majestàtic...)[/quote]
Si en lloc d'anar cap a Europa aneu cap a Àfrica, seguir que no hi haurà cap problema :mrgreen:
Cal que ens en assabentem be de tot això, o sinó a la propera assemblea d'Hijpanitat SCI tindràs de venir de paquet :mrgreen:
Vssssssss
007[/quote]
Mira que simpatic!! Doncs ara que ho dius, després de mig any més o menys, aquest dissabte vaig anar de paquet d'una Kawa Z 750 i he de dir que m'ho vaig passar bé i no vaig experimentar allò que tothom em deia que quan conduïs ja no podria anar més de paquet. A més, després vaig ser jo qui va agafar la moto en qüestió i vaig conduir-la amb un paquet. El meu primer paquet en una moto que no és la meva!! (No he portat mai paquet a la meva). Em van agradar les dues experiències (és que no estava acostumada a anar amb una esportiva).
O sigui que ja ho saps: el proper cop que hi hagi assemblea d'Hijpanitat potser sí que hi haurà un nou paquet però, vols dir que seré jo? La teva VFR em fa patxoca... :twisted:
Ara seriosament: hem de fer alguna cosa pq Hijpanitat emprengui accions legals contra aquesta normativa que ens exclou d'alguns viatges i als quals no estem disposats a renunciar (ejem, parlo en plural majestàtic...)[/quote]
Si en lloc d'anar cap a Europa aneu cap a Àfrica, seguir que no hi haurà cap problema :mrgreen:
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Ramon" post="141123"]Si en lloc d'anar cap a Europa aneu cap a Àfrica, seguir que no hi haurà cap problema :mrgreen:[/quote]
No gràcies, de moros ja ni han per aquí, per això tirem sempre cap al nord. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Per cert : algú amb carnet A2 s'apunta a fer un Tourmalet ? :D :D :D
No gràcies, de moros ja ni han per aquí, per això tirem sempre cap al nord. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Per cert : algú amb carnet A2 s'apunta a fer un Tourmalet ? :D :D :D
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Bravo
- Presentats
- Entrades: 985
- Membre des de: ds. abr. 28, 2007 10:47 pm
- Ubicació: Viladecans
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
Si em permeteu...
A l'espai de la Unió Europea, la Responsabilitat Civil queda coberta si la tens coberta al païs d'estacionament habitual del vehicle. Això mateix serveix pels països riberencs del Mediterrani. Quan als països que no estiguin ni a la Unió Europea ni siguin riberencs del Mediterrani, s'ha de portar sempre la Carta Verda, que cobreix la Responsabilitat Civil fins els límits de l'Assegurança Obligatòria.
Quan a la cobertura o no de l'assegurança, sempre i quan la cobertura estigui vigent al païs d'origen, és a dir: si aquí un conductor novell té cobertura d'una assegurança ben feta (amb els riscos convenientment comunicats a la companyía) la cobertura serà també vàlida a la Unió Europea i a la resta de païssos acollits al conveni de la Carta Verda.
Espero haver-vos aclarit una mica el tema.
A l'espai de la Unió Europea, la Responsabilitat Civil queda coberta si la tens coberta al païs d'estacionament habitual del vehicle. Això mateix serveix pels països riberencs del Mediterrani. Quan als països que no estiguin ni a la Unió Europea ni siguin riberencs del Mediterrani, s'ha de portar sempre la Carta Verda, que cobreix la Responsabilitat Civil fins els límits de l'Assegurança Obligatòria.
Quan a la cobertura o no de l'assegurança, sempre i quan la cobertura estigui vigent al païs d'origen, és a dir: si aquí un conductor novell té cobertura d'una assegurança ben feta (amb els riscos convenientment comunicats a la companyía) la cobertura serà també vàlida a la Unió Europea i a la resta de païssos acollits al conveni de la Carta Verda.
Espero haver-vos aclarit una mica el tema.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
jo dubto que un gendarme pari una matricula estrangera i conegui carnets i normatives tan amplies ,vamos ni acavats de sortir de l'academia :roll: :roll: com diu en Bravo ademes les companyies d'aseguranses donen cobertura als seus clients, si al pais d'origen van correctament asegurats.
- Jordi 68
- Presentats
- Entrades: 96
- Membre des de: dj. juny 28, 2007 11:33 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Vallès
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
Hola ,quan ho he llegit m he cadat de pedre,es la primera noticia,en el manual de teorica no possa res. Aqest mati he parlat amb l amo de TODO TEST i no te constancia,diu que s informara be,pero no creu que sigui aixi,en quan sapiga res ja us informare.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Bravo" post="141138"]Si em permeteu...
A l'espai de la Unió Europea, la Responsabilitat Civil queda coberta si la tens coberta al païs d'estacionament habitual del vehicle. Això mateix serveix pels països riberencs del Mediterrani. Quan als països que no estiguin ni a la Unió Europea ni siguin riberencs del Mediterrani, s'ha de portar sempre la Carta Verda, que cobreix la Responsabilitat Civil fins els límits de l'Assegurança Obligatòria.
Quan a la cobertura o no de l'assegurança, sempre i quan la cobertura estigui vigent al païs d'origen, és a dir: si aquí un conductor novell té cobertura d'una assegurança ben feta (amb els riscos convenientment comunicats a la companyía) la cobertura serà també vàlida a la Unió Europea i a la resta de païssos acollits al conveni de la Carta Verda.
Espero haver-vos aclarit una mica el tema.[/quote]
Gràcies per l'aclaració, company. :bow
A l'espai de la Unió Europea, la Responsabilitat Civil queda coberta si la tens coberta al païs d'estacionament habitual del vehicle. Això mateix serveix pels països riberencs del Mediterrani. Quan als països que no estiguin ni a la Unió Europea ni siguin riberencs del Mediterrani, s'ha de portar sempre la Carta Verda, que cobreix la Responsabilitat Civil fins els límits de l'Assegurança Obligatòria.
Quan a la cobertura o no de l'assegurança, sempre i quan la cobertura estigui vigent al païs d'origen, és a dir: si aquí un conductor novell té cobertura d'una assegurança ben feta (amb els riscos convenientment comunicats a la companyía) la cobertura serà també vàlida a la Unió Europea i a la resta de païssos acollits al conveni de la Carta Verda.
Espero haver-vos aclarit una mica el tema.[/quote]
Gràcies per l'aclaració, company. :bow


- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
Bones, tot i que com ja us vaig dir miraria de fer gestions i fer la consulta per a diferents llocs, però com que van passant els dies jo estic de vacances cosa que no ho puc fer directament, i veig que fins la setmana vinent tothom tira pilotes fora, miro d'acalri algun dubte i posar-ne algun altre sobre la taula.
Primer, aqui a Catalunya no hem de patir, ningú ens denunciarà ja que aqui és vàlid i en el moment que passem la frontera sigui quina sigui és competència de les autoritats del seu país.
Segon, el què estic mirant d'esbrinar, és si a França i la resta de paisos de la Unió, es troben amb el mateix, ja que si fós així no és simplement que et parin els gendarmes i et posin una sanció, sinó que el què més em temo, és que et puguin dir que aquell tipus de permís, A2 per exemple no t'habilita a conduir en aquell estat i t'immobilitzin la moto fins que no vingui algú amb un permís autoritzat a fer-ho, cosa que si anem un grup i van motos soles, o els que van de "paquet" no tenen permis A ja l'hem cagada i és una putada haver de deixar la moto allà.
I terçer i més important, el tema de l'assegurança, també he estat mirant coses en aquest apartat, i la veritat és que no pinta tot tan bé com dieu aqui més amunt. Teniu raó al dir que la moto està assegurada en el país d'origen i això és vàlid, i fins aqui cap problema, el problema és pot generar si per desgràcia fem mal o danys a terçeres persones o coses. Aqui la cosa ja es complica, i posaré un exemple:
Anem conduint per França, la moto ens patina, vaig directe contra un vianant i li trenco la cama. Evidentment, es fa un part i és la companyia asseguradora la que és fa càrrec dels (Hipotètics) 60.000€ de la indemmització, la qual pagaria a la persona afectada; ara bé, un cop aquí, ja sabem tots que les companyies no son tontes i alhora de pagar ho busquen tot i més, i si ens arribessin a trovar que aquell permís no és vàlid per conduir en aquell país, ens podrien reclamar via judicial el 100% de l'import de la indemnització!!! (Penseu que ara ja passa en molts casos en què el cotxe porta el seguro en nom del pare, condueix el fill de 18 anys i hi ha algun accident greu, les companyies reclament la part proporcional de l'indemnitació que s'han estalviat de la pòlissa.).
O sigui que, i corretgiu-me si hi ha alguna cosa no certa, jo de moment per si de cas no me la jugaria fins que tinguem més informació, que no passa mai res fins el dia que passa.
P.D. I perdoneu la parrafada!!!!
Primer, aqui a Catalunya no hem de patir, ningú ens denunciarà ja que aqui és vàlid i en el moment que passem la frontera sigui quina sigui és competència de les autoritats del seu país.
Segon, el què estic mirant d'esbrinar, és si a França i la resta de paisos de la Unió, es troben amb el mateix, ja que si fós així no és simplement que et parin els gendarmes i et posin una sanció, sinó que el què més em temo, és que et puguin dir que aquell tipus de permís, A2 per exemple no t'habilita a conduir en aquell estat i t'immobilitzin la moto fins que no vingui algú amb un permís autoritzat a fer-ho, cosa que si anem un grup i van motos soles, o els que van de "paquet" no tenen permis A ja l'hem cagada i és una putada haver de deixar la moto allà.
I terçer i més important, el tema de l'assegurança, també he estat mirant coses en aquest apartat, i la veritat és que no pinta tot tan bé com dieu aqui més amunt. Teniu raó al dir que la moto està assegurada en el país d'origen i això és vàlid, i fins aqui cap problema, el problema és pot generar si per desgràcia fem mal o danys a terçeres persones o coses. Aqui la cosa ja es complica, i posaré un exemple:
Anem conduint per França, la moto ens patina, vaig directe contra un vianant i li trenco la cama. Evidentment, es fa un part i és la companyia asseguradora la que és fa càrrec dels (Hipotètics) 60.000€ de la indemmització, la qual pagaria a la persona afectada; ara bé, un cop aquí, ja sabem tots que les companyies no son tontes i alhora de pagar ho busquen tot i més, i si ens arribessin a trovar que aquell permís no és vàlid per conduir en aquell país, ens podrien reclamar via judicial el 100% de l'import de la indemnització!!! (Penseu que ara ja passa en molts casos en què el cotxe porta el seguro en nom del pare, condueix el fill de 18 anys i hi ha algun accident greu, les companyies reclament la part proporcional de l'indemnitació que s'han estalviat de la pòlissa.).
O sigui que, i corretgiu-me si hi ha alguna cosa no certa, jo de moment per si de cas no me la jugaria fins que tinguem més informació, que no passa mai res fins el dia que passa.
P.D. I perdoneu la parrafada!!!!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Angeleta
- Presentats
- Entrades: 456
- Membre des de: dt. oct. 21, 2008 4:14 pm
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Trencaferro" post="141189"]
I terçer i més important, el tema de l'assegurança, també he estat mirant coses en aquest apartat, i la veritat és que no pinta tot tan bé com dieu aqui més amunt. Teniu raó al dir que la moto està assegurada en el país d'origen i això és vàlid, i fins aqui cap problema, el problema és pot generar si per desgràcia fem mal o danys a terçeres persones o coses. Aqui la cosa ja es complica, i posaré un exemple:
Anem conduint per França, la moto ens patina, vaig directe contra un vianant i li trenco la cama. Evidentment, es fa un part i és la companyia asseguradora la que és fa càrrec dels (Hipotètics) 60.000€ de la indemmització, la qual pagaria a la persona afectada; ara bé, un cop aquí, ja sabem tots que les companyies no son tontes i alhora de pagar ho busquen tot i més, i si ens arribessin a trovar que aquell permís no és vàlid per conduir en aquell país, ens podrien reclamar via judicial el 100% de l'import de la indemnització!!! [/quote]
T'agraeixo enormement la teva explicació. A mi, personalment, el que més em preocupa és aquest punt de l'asseguradora. Saps què passa amb Andorra? hi ha res d'específic per a aquest país?
I els que tenim l'A2, d'aquí a dos anys, si ens treiem finalment l'A també tindrem la restricció per Europa? D'aquí a dos anys serà el 2012 encara... Em penso que més valdrà esperar-nos l'anyet que faltarà... El que no entenc és sota quina llei s'emparen per fer aquesta normativa: corregeix-me si us plau, però si els carnets de conduir B1 valen per tot Europa, com pot ser aquesta norma? Em fa l'efecte que buscant, buscant, hi ha d'haver alguna contradicció per derogar aqueta norma. Algun advocat, si us plau??
I terçer i més important, el tema de l'assegurança, també he estat mirant coses en aquest apartat, i la veritat és que no pinta tot tan bé com dieu aqui més amunt. Teniu raó al dir que la moto està assegurada en el país d'origen i això és vàlid, i fins aqui cap problema, el problema és pot generar si per desgràcia fem mal o danys a terçeres persones o coses. Aqui la cosa ja es complica, i posaré un exemple:
Anem conduint per França, la moto ens patina, vaig directe contra un vianant i li trenco la cama. Evidentment, es fa un part i és la companyia asseguradora la que és fa càrrec dels (Hipotètics) 60.000€ de la indemmització, la qual pagaria a la persona afectada; ara bé, un cop aquí, ja sabem tots que les companyies no son tontes i alhora de pagar ho busquen tot i més, i si ens arribessin a trovar que aquell permís no és vàlid per conduir en aquell país, ens podrien reclamar via judicial el 100% de l'import de la indemnització!!! [/quote]
T'agraeixo enormement la teva explicació. A mi, personalment, el que més em preocupa és aquest punt de l'asseguradora. Saps què passa amb Andorra? hi ha res d'específic per a aquest país?
I els que tenim l'A2, d'aquí a dos anys, si ens treiem finalment l'A també tindrem la restricció per Europa? D'aquí a dos anys serà el 2012 encara... Em penso que més valdrà esperar-nos l'anyet que faltarà... El que no entenc és sota quina llei s'emparen per fer aquesta normativa: corregeix-me si us plau, però si els carnets de conduir B1 valen per tot Europa, com pot ser aquesta norma? Em fa l'efecte que buscant, buscant, hi ha d'haver alguna contradicció per derogar aqueta norma. Algun advocat, si us plau??
Hi va haver un temps en què els dimonis foren àngels
- Coes
- Presentats
- Entrades: 1158
- Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
- Ubicació: Arenys de Mar
- Contacta:
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
avui he rebut la renovació el carnet de conduir i posen el dels carnets AM i A2 no seran ..... 
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Coes" post="141214"]avui he rebut la renovació el carnet de conduir i posen el dels carnets AM i A2 no seran .....
[/quote]
El carnet AM és el que antigament era el carnet de ciclomotor. ;)
I el tema no va sobre la renovació, va sobre els que s'han tret el carnet ara. No has de patir per res, tranquil, que per cert, dedueixo que ets el que portes més anys de carnet de tot el fòrum.
Vaig errat? :roll:
El carnet AM és el que antigament era el carnet de ciclomotor. ;)
I el tema no va sobre la renovació, va sobre els que s'han tret el carnet ara. No has de patir per res, tranquil, que per cert, dedueixo que ets el que portes més anys de carnet de tot el fòrum.
Vaig errat? :roll:


- Coes
- Presentats
- Entrades: 1158
- Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
- Ubicació: Arenys de Mar
- Contacta:
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Randy-650" post="141216"][quote user="Coes" post="141214"]avui he rebut la renovació el carnet de conduir i posen el dels carnets AM i A2 no seran .....
[/quote]
El carnet AM és el que antigament era el carnet de ciclomotor. ;)
I el tema no va sobre la renovació, va sobre els que s'han tret el carnet ara. No has de patir per res, tranquil, que per cert, dedueixo que ets el que portes més anys de carnet de tot el fòrum.
Vaig errat? :roll:[/quote]
ja el tinc renovat sense cap problema, pro a la carta i posent el text esmentat de AM i A2.
per cert el meu primer carnet data del 1956 :eyes expedit a anglaterra i aqui desde el 1958 :form
El carnet AM és el que antigament era el carnet de ciclomotor. ;)
I el tema no va sobre la renovació, va sobre els que s'han tret el carnet ara. No has de patir per res, tranquil, que per cert, dedueixo que ets el que portes més anys de carnet de tot el fòrum.
Vaig errat? :roll:[/quote]
ja el tinc renovat sense cap problema, pro a la carta i posent el text esmentat de AM i A2.
per cert el meu primer carnet data del 1956 :eyes expedit a anglaterra i aqui desde el 1958 :form
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Coes" post="141222"] ...per cert el meu primer carnet data del 1956 :eyes expedit a anglaterra i aqui desde el 1958 :form[/quote]
Co**ons, Coes !! jo encara no habia nascut !! :tremolant
Co**ons, Coes !! jo encara no habia nascut !! :tremolant
- Coes
- Presentats
- Entrades: 1158
- Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
- Ubicació: Arenys de Mar
- Contacta:
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Gearbox" post="141226"][quote user="Coes" post="141222"] ...per cert el meu primer carnet data del 1956 :eyes expedit a anglaterra i aqui desde el 1958 :form[/quote]
Co**ons, Coes !! jo encara no habia nascut !! :tremolant[/quote]
;) sera que vas trigar molt a sortir del cau
Co**ons, Coes !! jo encara no habia nascut !! :tremolant[/quote]
;) sera que vas trigar molt a sortir del cau
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Angeleta" post="141193"][quote user="Trencaferro" post="141189"]
I terçer i més important, el tema de l'assegurança, també he estat mirant coses en aquest apartat, i la veritat és que no pinta tot tan bé com dieu aqui més amunt. Teniu raó al dir que la moto està assegurada en el país d'origen i això és vàlid, i fins aqui cap problema, el problema és pot generar si per desgràcia fem mal o danys a terçeres persones o coses. Aqui la cosa ja es complica, i posaré un exemple:
Anem conduint per França, la moto ens patina, vaig directe contra un vianant i li trenco la cama. Evidentment, es fa un part i és la companyia asseguradora la que és fa càrrec dels (Hipotètics) 60.000€ de la indemmització, la qual pagaria a la persona afectada; ara bé, un cop aquí, ja sabem tots que les companyies no son tontes i alhora de pagar ho busquen tot i més, i si ens arribessin a trovar que aquell permís no és vàlid per conduir en aquell país, ens podrien reclamar via judicial el 100% de l'import de la indemnització!!! [/quote]
T'agraeixo enormement la teva explicació. A mi, personalment, el que més em preocupa és aquest punt de l'asseguradora. Saps què passa amb Andorra? hi ha res d'específic per a aquest país?
I els que tenim l'A2, d'aquí a dos anys, si ens treiem finalment l'A també tindrem la restricció per Europa? D'aquí a dos anys serà el 2012 encara... Em penso que més valdrà esperar-nos l'anyet que faltarà... El que no entenc és sota quina llei s'emparen per fer aquesta normativa: corregeix-me si us plau, però si els carnets de conduir B1 valen per tot Europa, com pot ser aquesta norma? Em fa l'efecte que buscant, buscant, hi ha d'haver alguna contradicció per derogar aqueta norma. Algun advocat, si us plau??[/quote]
D'aqui a dos anys si aconsegueixes el permis A no hi tindràs cap problema ja que el A si que és vàlid per a tots els estats membres.
L'altre pregunta que em feies és lo d'Andorra que no és de la UE, aqui hi ha un conveni bilateral d'ambos estats, en teoria no hi hauria d'haver-hi problema, però el què em preocupa és que al paper posa "solo valido dentro del territorio nacional" i res més.
De totes maneres espero que al llarg de la propera setmana podré donar una resposta exacta de tot això.
I terçer i més important, el tema de l'assegurança, també he estat mirant coses en aquest apartat, i la veritat és que no pinta tot tan bé com dieu aqui més amunt. Teniu raó al dir que la moto està assegurada en el país d'origen i això és vàlid, i fins aqui cap problema, el problema és pot generar si per desgràcia fem mal o danys a terçeres persones o coses. Aqui la cosa ja es complica, i posaré un exemple:
Anem conduint per França, la moto ens patina, vaig directe contra un vianant i li trenco la cama. Evidentment, es fa un part i és la companyia asseguradora la que és fa càrrec dels (Hipotètics) 60.000€ de la indemmització, la qual pagaria a la persona afectada; ara bé, un cop aquí, ja sabem tots que les companyies no son tontes i alhora de pagar ho busquen tot i més, i si ens arribessin a trovar que aquell permís no és vàlid per conduir en aquell país, ens podrien reclamar via judicial el 100% de l'import de la indemnització!!! [/quote]
T'agraeixo enormement la teva explicació. A mi, personalment, el que més em preocupa és aquest punt de l'asseguradora. Saps què passa amb Andorra? hi ha res d'específic per a aquest país?
I els que tenim l'A2, d'aquí a dos anys, si ens treiem finalment l'A també tindrem la restricció per Europa? D'aquí a dos anys serà el 2012 encara... Em penso que més valdrà esperar-nos l'anyet que faltarà... El que no entenc és sota quina llei s'emparen per fer aquesta normativa: corregeix-me si us plau, però si els carnets de conduir B1 valen per tot Europa, com pot ser aquesta norma? Em fa l'efecte que buscant, buscant, hi ha d'haver alguna contradicció per derogar aqueta norma. Algun advocat, si us plau??[/quote]
D'aqui a dos anys si aconsegueixes el permis A no hi tindràs cap problema ja que el A si que és vàlid per a tots els estats membres.
L'altre pregunta que em feies és lo d'Andorra que no és de la UE, aqui hi ha un conveni bilateral d'ambos estats, en teoria no hi hauria d'haver-hi problema, però el què em preocupa és que al paper posa "solo valido dentro del territorio nacional" i res més.
De totes maneres espero que al llarg de la propera setmana podré donar una resposta exacta de tot això.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Gearbox" post="141226"][quote user="Coes" post="141222"] ...per cert el meu primer carnet data del 1956 :eyes expedit a anglaterra i aqui desde el 1958 :form[/quote]
Co**ons, Coes !! jo encara no habia nascut !! :tremolant[/quote]
Deixa ,deixa ,Josep,que en aquell temps en Josep Mª anava en carro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Co**ons, Coes !! jo encara no habia nascut !! :tremolant[/quote]
Deixa ,deixa ,Josep,que en aquell temps en Josep Mª anava en carro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- Coes
- Presentats
- Entrades: 1158
- Membre des de: dj. ago. 28, 2008 6:06 pm
- Ubicació: Arenys de Mar
- Contacta:
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="STELVIO 00" post="141230"][quote user="Gearbox" post="141226"][quote user="Coes" post="141222"] ...per cert el meu primer carnet data del 1956 :eyes expedit a anglaterra i aqui desde el 1958 :form[/quote]
Co**ons, Coes !! jo encara no habia nascut !! :tremolant[/quote]
Deixa ,deixa ,Josep,que en aquell temps en Josep Mª anava en carro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
es deia Taratana lenye :hot Tartana es el equivalent al AVE actual :mrgreen:
Co**ons, Coes !! jo encara no habia nascut !! :tremolant[/quote]
Deixa ,deixa ,Josep,que en aquell temps en Josep Mª anava en carro :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
es deia Taratana lenye :hot Tartana es el equivalent al AVE actual :mrgreen:
Coes l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 08, 2010 7:08 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
Al final ja he pogut sortir de dubtes amb tota seguretat.
En resum, tal i com posa el paper que ha ensenyat el Randy, efectivament el permis AM i A2 no són vàlids per a la resta de paissos de la UE. La causa és la unificació de permisos a tots els paissos, però com que la modificació dels permisos és fa als parlaments, en aquest cas hem estat els primers, cosa que fa que la resta de paissos encara no ho tinguin en vigor i per tant no sigui vàlid fins a la data 2013.
Em consta que a França, ara mateix estàn a punt d'aprovar l'AM, i suposo que en breu treuran la llei per l'A2, tot i així encara que ells ho tinguin es trobaran el mateix, no els hi serà vàlid per sortir del seu país fins a la data esmentada, ja que es podrien trobar que Alemania encara no ho tingui en vigor per exemple.
Andorra i els paissos que hi ha conveni bilateral no hi ha cap problema, nosaltres els hi reconeixèm els seus carnets i ells els nostres. (Marroc, la majoria de sud Americans i alguns paissos de l'Est)
Espero que amb això ja quedi clar, evidentment que és una putada per tots els que us acabeu de treure l'A2, i com diuen en Bable o Asturià "Ye lo que hay!"
Si algú té algun dubte o consulta que no quedi a demanar.
En resum, tal i com posa el paper que ha ensenyat el Randy, efectivament el permis AM i A2 no són vàlids per a la resta de paissos de la UE. La causa és la unificació de permisos a tots els paissos, però com que la modificació dels permisos és fa als parlaments, en aquest cas hem estat els primers, cosa que fa que la resta de paissos encara no ho tinguin en vigor i per tant no sigui vàlid fins a la data 2013.
Em consta que a França, ara mateix estàn a punt d'aprovar l'AM, i suposo que en breu treuran la llei per l'A2, tot i així encara que ells ho tinguin es trobaran el mateix, no els hi serà vàlid per sortir del seu país fins a la data esmentada, ja que es podrien trobar que Alemania encara no ho tingui en vigor per exemple.
Andorra i els paissos que hi ha conveni bilateral no hi ha cap problema, nosaltres els hi reconeixèm els seus carnets i ells els nostres. (Marroc, la majoria de sud Americans i alguns paissos de l'Est)
Espero que amb això ja quedi clar, evidentment que és una putada per tots els que us acabeu de treure l'A2, i com diuen en Bable o Asturià "Ye lo que hay!"
Si algú té algun dubte o consulta que no quedi a demanar.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
Gràcies Trencaferro per l'informació. Ara ja queda clar del tot.
Angeleta, ja ho saps :evil:
Vsssssss
007
Angeleta, ja ho saps :evil:
Vsssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 13, 2010 5:30 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
Això dels carnets es la h*stia en patinet. :enfaduu :enfaduu
Per possar un exemple, possaré el de la meva filla, 18 anys.
- 14 anys, llicencia de ciclomotor: ni examen ni res, només assistir a cinc classes de teorica a prou feina i pagar uns calerons. Resultat: pot conduir un ciclomotor arreu del mon anant dos a cavall.
- 16 anys, A1 : Examen de teòrica per tota la vida i examen de pista i circulació. Ja fa dos anys que podia donar voltes per el mon i ara se li demana que aprengui el codi de Circulació i certifique que domina una moto. Tot plegat força patetic...ho podien haver demanat abans amb el ciclomotor, ara crec que ja es tard.
- 18 anys. A2: fins que no faci exactament dos anys del A1 ha de fer examen de pistes i examen de circulació. Quant faci els dos anys només de circulació. Ja fa 4 anys que va en moto i ha de certificar que sap anar-hi altre cop. Ara resulta que amb l'A1 podia anar a fora i amb l'A2 no??
- 20 anys, A : No ho se segur, però crec que altre cop examen de circulació. A tornar a certificar que sap anar amb moto. El divertit es que sense cap A, aqui podria conduir les motos del A1 sense cap examen fent valer el B1. :tremolant
Total que en 4 anys s'haurà examinat 3 cops de circulació només per la moto i una altre per el cotxe. Tot plegat ho trobo molt lamentable. Potser que s'aclareixin i deixin de donar per el sac.
Si hagués sortit del cau un mes abans ( com diu en Coes) s'hauria estalviat molts calers. Al final ho tinc clar que tot es tema de calers.
Total que amb els meus tres fills he pagat 3 llicencies de ciclomotors, 3 A1, 2 A amb limitació a dos anys , un A2 i encara en falta un A. Tot plegat ho trobo una acollonada.
Salut.
Per possar un exemple, possaré el de la meva filla, 18 anys.
- 14 anys, llicencia de ciclomotor: ni examen ni res, només assistir a cinc classes de teorica a prou feina i pagar uns calerons. Resultat: pot conduir un ciclomotor arreu del mon anant dos a cavall.
- 16 anys, A1 : Examen de teòrica per tota la vida i examen de pista i circulació. Ja fa dos anys que podia donar voltes per el mon i ara se li demana que aprengui el codi de Circulació i certifique que domina una moto. Tot plegat força patetic...ho podien haver demanat abans amb el ciclomotor, ara crec que ja es tard.
- 18 anys. A2: fins que no faci exactament dos anys del A1 ha de fer examen de pistes i examen de circulació. Quant faci els dos anys només de circulació. Ja fa 4 anys que va en moto i ha de certificar que sap anar-hi altre cop. Ara resulta que amb l'A1 podia anar a fora i amb l'A2 no??
- 20 anys, A : No ho se segur, però crec que altre cop examen de circulació. A tornar a certificar que sap anar amb moto. El divertit es que sense cap A, aqui podria conduir les motos del A1 sense cap examen fent valer el B1. :tremolant
Total que en 4 anys s'haurà examinat 3 cops de circulació només per la moto i una altre per el cotxe. Tot plegat ho trobo molt lamentable. Potser que s'aclareixin i deixin de donar per el sac.
Si hagués sortit del cau un mes abans ( com diu en Coes) s'hauria estalviat molts calers. Al final ho tinc clar que tot es tema de calers.
Total que amb els meus tres fills he pagat 3 llicencies de ciclomotors, 3 A1, 2 A amb limitació a dos anys , un A2 i encara en falta un A. Tot plegat ho trobo una acollonada.
Salut.
Salut i kilómetres
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Els Que S'han Tret El Nou A2 No Poden Sortir A L'estrang
[quote user="Siono1000" post="141990"]Això dels carnets es la h*stia en patinet. :enfaduu :enfaduu
Per possar un exemple, possaré el de la meva filla, 18 anys.
- 14 anys, llicencia de ciclomotor: ni examen ni res, només assistir a cinc classes de teorica a prou feina i pagar uns calerons. Resultat: pot conduir un ciclomotor arreu del mon anant dos a cavall.
Salut.[/quote]
Doncs ara això encara és més collonada, ja que les llicencies han desaparegut suprimides pel nou permis de conduir AM, lo què implica la tonteria més gran del món, ja que només es pot treure a partir dels 15 anys, quan als 16 ja et pots treure l'A2.
De totes maneres, amb 14 anys mai s'ha pogut portar a ningú de "paquet" , pots portar acompanyant amb un ciclomotor sempre i quant el conductor siguir major d'edat.
Salut!
Per possar un exemple, possaré el de la meva filla, 18 anys.
- 14 anys, llicencia de ciclomotor: ni examen ni res, només assistir a cinc classes de teorica a prou feina i pagar uns calerons. Resultat: pot conduir un ciclomotor arreu del mon anant dos a cavall.
Salut.[/quote]
Doncs ara això encara és més collonada, ja que les llicencies han desaparegut suprimides pel nou permis de conduir AM, lo què implica la tonteria més gran del món, ja que només es pot treure a partir dels 15 anys, quan als 16 ja et pots treure l'A2.
De totes maneres, amb 14 anys mai s'ha pogut portar a ningú de "paquet" , pots portar acompanyant amb un ciclomotor sempre i quant el conductor siguir major d'edat.
Salut!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.