"Sóc un tipus lluitador i perfeccionista. Vaig néixer a Palma de Mallorca, però penso que la meva ànima prové d'Esparta. Des que vaig venir al món, vaig anar criat i ensinistrat per a una causa. En el cas dels espartans era per defensar el seu poble i seva llibertat fins a la mort. En el meu cas, per arribar al més alt del motociclisme ". Jorge Lorenzo (Palma de Mallorca, 4 de maig de 1987) escrivia aquestes línies fa dos anys. Era el pròleg de la biografia escrita pel periodista de TVE Ernest Riveras i publicada per L'Esfera dels Llibres d'EL MÓN, presagi una realitat que aquest diumenge ha pres cos quan el pilot espanyol s'ha proclamat campió del món de MotoGP, la més alta distinció possible.
Dani Amatriaín, el seu 'manager' fins al 2008, el va descobrir en una prova de la Copa Aprilia Caja Madrid, al circuit de Jerez. "Més que per la seva rapidesa, em va cridar l'atenció per la manera de traçar les corbes. Com si ho hagués fet tota la vida, com si fos un professional. Em va picar la curiositat de veure qui era aquell xaval de 10 anys". Va ser al 'box' i allà es va trobar per primera vegada amb Chicho, el pare de Jordi, un personatge clau en tota aquesta història. "Li vaig preguntar pel pilot. Li vaig comentar que m'havia cridat l'atenció i que volia conèixer-lo. Era un personatge molt peculiar i curiós. Totalment pelat, amb una cresta, amb dues estrelles".
Un mes després de la primera trobada, Chicho va viatjar a Barcelona per demanar-li ajuda i deixar-li un vídeo amb les evolucions del seu fill. "Vaig quedar al.lucinat amb les imatges. Com entrenava, com derrapava. Em va sorprendre aquest desvergonyiment i temperament, aquesta manera d'utilitzar la moto amb naturalitat. Era tan petit que sorprenia que fes tot això tan bé. I la mirada ... ja tenia mirada de campió ". Amatriaín veia com es complia el seu somni de trobar un nen amb talent i formar des de baix. Educar com a pilot, però també com a persona. Li va donar el 48, el seu número talismà, amb el qual corria a finals de la dècada dels 80 i principis dels 90.
Sense cultura social, a més de tímid, no estava educat per perdre. Era un dèspota irracional de només 10 anys, envoltat de desconeguts que treballaven per a ell. El seu pare el va construir per guanyar i projectar-hi els seus desitjos i somnis, però va oblidar l'afecte i l'educació. "Vaig adoptar les seves coses bones, però també les dolentes. Una d'elles era aquesta capacitat per ser distant amb la gent. No sabia conviure amb els altres", explica Lorenzo en la seva biografia. Enrere queda és actitud. Ha sabut guanyar-se l'afecte de Yamaha, marca per la qual va fitxar el 2008. Tres anys després, Lorenzo és campió del món amb les mateixes armes que Valentino Rossi.