Les Curses De MotoGP Ja No Són El Què Eren ??
Moderador: Airald
- Albert_KTM
- Presentats
- Entrades: 646
- Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
- Ubicació: Torelló City (Osona)
Les Curses De MotoGP Ja No Són El Què Eren ??
No sé ..... ahir el vespre .... tot remirant aquest video :eyes
[youtube]N2y_qqlF1oo[/youtube]
Em va fer la impressió que abans hi havia més emoció als Grans Premis. :roll:
Serà que amb tanta electrònica, control de tracció i "mariconades" s'està perdent l'escència de les motos ?
Serà allò de que "todos los tiempos pasados fueron mejores" ?
Serà que falta que es trobin un parell de super-cracks en igualtats de condicions per poder lluitar ?
Serà que m'estic fent gran ? :evil:
Jo disfrutava com un nen petit amb les curses de Schwantz , Raieny, Garner i companyia. Sobretot amb les frenades del Schwantz , que amb una moto amb inferioritat mecànica aconseguia estar quasi sempre davant de tot, amb aquelles entrevessades inversemblants , de dibuixos animats ....
Al obrir gas a la sortida d'una corba amb una moto de 500cc i dos temps ..... s'havia de saber molt bé el què es feia. L'entrega de potència era brutal i el rang de voltes utilitzables era super escàs.
El tacte del gas, el moment ideal per obrir-lo ..... gairabé s'havien de tenir mans de cirugià :eyes Si no s'aconseguia, la derrapada estava assegurada fins al final de recta :mrgreen:
Avui en dia costa que m'aixequi del sofà al veure una lluita. Amb els controls de tracció, es comenta que els pilots obren gas sense contemplació i el "sistema" ja s'encarrega de dosificar-lo .... no sé fins a quin punt és cert tot això ...
Els enfrontaments directes entre Lorenzo i Rossi es poden contar amb els dits d'una mà, l'any que l'Stones va guanyar el mundial tenia una Ducati tant superior que quasi no hi va haver lluita.
Els altres anys hi ha hagut un domini aclaparador del Sr. Rossi ( que és d'una altra galàxia )
Vosaltres que en penseu ?
Falten supermega cracks ?? O es que sobra tecnologia i "limitacions" electròniques .....
O no ... o disfruteu més ara que abans ...... igual sóc jo que estic melancolic :mrgreen:
Salut
[youtube]N2y_qqlF1oo[/youtube]
Em va fer la impressió que abans hi havia més emoció als Grans Premis. :roll:
Serà que amb tanta electrònica, control de tracció i "mariconades" s'està perdent l'escència de les motos ?
Serà allò de que "todos los tiempos pasados fueron mejores" ?
Serà que falta que es trobin un parell de super-cracks en igualtats de condicions per poder lluitar ?
Serà que m'estic fent gran ? :evil:
Jo disfrutava com un nen petit amb les curses de Schwantz , Raieny, Garner i companyia. Sobretot amb les frenades del Schwantz , que amb una moto amb inferioritat mecànica aconseguia estar quasi sempre davant de tot, amb aquelles entrevessades inversemblants , de dibuixos animats ....
Al obrir gas a la sortida d'una corba amb una moto de 500cc i dos temps ..... s'havia de saber molt bé el què es feia. L'entrega de potència era brutal i el rang de voltes utilitzables era super escàs.
El tacte del gas, el moment ideal per obrir-lo ..... gairabé s'havien de tenir mans de cirugià :eyes Si no s'aconseguia, la derrapada estava assegurada fins al final de recta :mrgreen:
Avui en dia costa que m'aixequi del sofà al veure una lluita. Amb els controls de tracció, es comenta que els pilots obren gas sense contemplació i el "sistema" ja s'encarrega de dosificar-lo .... no sé fins a quin punt és cert tot això ...
Els enfrontaments directes entre Lorenzo i Rossi es poden contar amb els dits d'una mà, l'any que l'Stones va guanyar el mundial tenia una Ducati tant superior que quasi no hi va haver lluita.
Els altres anys hi ha hagut un domini aclaparador del Sr. Rossi ( que és d'una altra galàxia )
Vosaltres que en penseu ?
Falten supermega cracks ?? O es que sobra tecnologia i "limitacions" electròniques .....
O no ... o disfruteu més ara que abans ...... igual sóc jo que estic melancolic :mrgreen:
Salut
Albert_KTM l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 20, 2010 4:51 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
Re: Les Curses De MotoGP Ja No Són El Què Eren ??
Crec que ens estem fent grans !!! ;) ... ara seriosament potser el problema és que hi ha massa elèctronica a les actuals MotoGP, facilitant molt el pilotage ... els nois de 250 de seguida es fant amb aquest monstres de +200CV, quant fa uns anys un pilot de 250 tenia un llarg periode d'aprenentatge amb les 500 ... fins i tot en Rossi va trigar una temporada a guanyar amb la 2T ... i ell mateix a reconegut que és molt més difícil portar la 500 al límit que una 4T actual.
Potser tindrien que fer com a la F1 i treure part de les ajudes electròniques.
V'sss
Potser tindrien que fer com a la F1 i treure part de les ajudes electròniques.
V'sss
Gas a la burra!!!
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Si noi, també he sentit una mica de nostalgia...
Em sembla que sí que hi havía més emoció. En qualsevol cas, Albert, jo només puc respondre a una de les quatre preguntes que et fas sensa por d'equivocarme: sí noi, et fas gran. Com tots.
M'ha agradat molt veure aquest video que has penjat.
Salut !
Nota: Un recordeu d'en Randy Mamola ?
Em sembla que sí que hi havía més emoció. En qualsevol cas, Albert, jo només puc respondre a una de les quatre preguntes que et fas sensa por d'equivocarme: sí noi, et fas gran. Com tots.
M'ha agradat molt veure aquest video que has penjat.
Salut !
Nota: Un recordeu d'en Randy Mamola ?
- Jesus
- Presentats
Xavier, aquí et deixo la típica escena d'en Randy ... un pilot molt espectacular i crec que va arribar a ser Sots-Campió de 500cc.
[youtube]0vzHO9Evb1g?fs=1[/youtube]
PD: l'estil d'en Toni Elias em recorda molt al d'en Randy Mamola ;)
[youtube]0vzHO9Evb1g?fs=1[/youtube]
PD: l'estil d'en Toni Elias em recorda molt al d'en Randy Mamola ;)
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 20, 2010 5:35 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Jo crec que sempre ha estat igual, només akgunes carreres han estat disputades, igual que ara. El que passa és que no tenim memòria.
Per els que no saben qui era en Kevin Schwantz en penjo un altre, el pobre sempre va haber de lluitar en inferioritat mecánica, que no inferioritat de pilotatge. ;)
Era el meu Idol i només va guanyar un campionat i per els pels. :tremolant
Salut i que gaudiu.
Per els que no saben qui era en Kevin Schwantz en penjo un altre, el pobre sempre va haber de lluitar en inferioritat mecánica, que no inferioritat de pilotatge. ;)
Era el meu Idol i només va guanyar un campionat i per els pels. :tremolant
Salut i que gaudiu.
Siono1000 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 20, 2010 10:20 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Salut i kilómetres
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Ara millor ;)
[youtube]glmiU0C-nHI[/youtube]
[youtube]glmiU0C-nHI[/youtube]
- Siono1000
- Presentats
- Entrades: 2573
- Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
- Ubicació: Baix Empordà
Merci Ra-amon. :D
Encara no sé que he fet malament. Ho tindré d'estudiar. :mrgreen:
Aixo si que és un avançament. :tremolant
[youtube]tJC6q5_LtSI[/youtube]
I aquest ja no en parlem. :eyes
[youtube]RtXI6Tjeiuc[/youtube]
Salut.
Encara no sé que he fet malament. Ho tindré d'estudiar. :mrgreen:
Aixo si que és un avançament. :tremolant
[youtube]tJC6q5_LtSI[/youtube]
I aquest ja no en parlem. :eyes
[youtube]RtXI6Tjeiuc[/youtube]
Salut.
Siono1000 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. oct. 20, 2010 11:12 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Salut i kilómetres
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Gràcies pel video Jesús. Aquest paio era la p.lla, muntava un circ ell solet amb menys de res.
Salut !
Salut !
- Jesus
- Presentats
També caldria mencionar al grean Eddie Lawson, que després de guanyar el Mundial 88 amb Yamaha, al 89 va portar la indominable NSR ... que segons en Gadner ers inconduible ... i va tornar a emportar-se el gat a l'aigua ... un tio currant i discret .
[youtube]VwxPPj22Ep8?fs=1[/youtube]
[youtube]VwxPPj22Ep8?fs=1[/youtube]
Gas a la burra!!!
- Albert
- Presentats
- Entrades: 7280
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
- Ubicació: Tarragona
Holaaa,
Quan la tecnologia, tant perfecte i sense errades, comença a estar pel damunt dels propis pilots, tan imperfectes, plens de manies i sovint imprecisos en la busca d’aquelles centèsimes de segon que li manquen, penso que podem donar per liquidada tota emoció i lluita per veure qui arriba primer.
Des del moment en que el reglatge de las suspensions combinat amb la goma del pneumàtic, la rigidesa de la carcassa i la temperatura del asfalt pot fer que un pilot guanyi o perdi 1 segon per volta, només pot guanyar aquell que te TOTS els reglatges de la seva màquina en perfecte estat per afrontar les condicions d’aquell circuit en aquell moment. Possiblement si la cursa fos a l’endemà el resultat seria prou diferent.
Massa variables per mesurar i ajustar per que sigui la moto la que decideixi si ha donar tot el gas que diu el pilot o donar-lo poc a poc tal com mana l’ordinador, que calcula el consum, l’adherència... tot allò que no ens podem ni imaginar.
Si no ho arreglen un dia o altre acabarem com les curses de F-1, quasi cada dia mes infumables, en les que per veure un avançament en pista has d’esperar als doblats!!!

Quan la tecnologia, tant perfecte i sense errades, comença a estar pel damunt dels propis pilots, tan imperfectes, plens de manies i sovint imprecisos en la busca d’aquelles centèsimes de segon que li manquen, penso que podem donar per liquidada tota emoció i lluita per veure qui arriba primer.
Des del moment en que el reglatge de las suspensions combinat amb la goma del pneumàtic, la rigidesa de la carcassa i la temperatura del asfalt pot fer que un pilot guanyi o perdi 1 segon per volta, només pot guanyar aquell que te TOTS els reglatges de la seva màquina en perfecte estat per afrontar les condicions d’aquell circuit en aquell moment. Possiblement si la cursa fos a l’endemà el resultat seria prou diferent.
Massa variables per mesurar i ajustar per que sigui la moto la que decideixi si ha donar tot el gas que diu el pilot o donar-lo poc a poc tal com mana l’ordinador, que calcula el consum, l’adherència... tot allò que no ens podem ni imaginar.
Si no ho arreglen un dia o altre acabarem com les curses de F-1, quasi cada dia mes infumables, en les que per veure un avançament en pista has d’esperar als doblats!!!
Sort,
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Jo crec que el problema està en que les 2T d'abans no es portàven com les 4T d'ara. Allò eren motors purs i durs, no com ara que amb les 4T-electròniques obren gas a fons al mig del revolts i tan panxus. Abans feies això i surties volant. Hi havia més tècnica abans.
Els grans del fòrum haureu sentit com petava una 500 de les antigues. Als prinicpis de Montmeló, quan passava una Yamaha les quals feien un soroll diferent a les Honda i Suzuki, em quedava embobat. :eyes Si no recordo malament giràven a 18.000 rpm, i sempre tenies que estar alt de voltes per tenir potència disponible. No com ara.... :evil:
Us faig una pregunta als veterans:
-Amb quina moto es disfrutava més, amb una Yamaha RD-350 o ara amb una CBR-600 RR? Jo ho tinc claríssim, amb la RD.
[youtube]hdJsDDTFr4Y[/youtube]
Els grans del fòrum haureu sentit com petava una 500 de les antigues. Als prinicpis de Montmeló, quan passava una Yamaha les quals feien un soroll diferent a les Honda i Suzuki, em quedava embobat. :eyes Si no recordo malament giràven a 18.000 rpm, i sempre tenies que estar alt de voltes per tenir potència disponible. No com ara.... :evil:
Us faig una pregunta als veterans:
-Amb quina moto es disfrutava més, amb una Yamaha RD-350 o ara amb una CBR-600 RR? Jo ho tinc claríssim, amb la RD.
[youtube]hdJsDDTFr4Y[/youtube]

- Ride
- Presentats
- Entrades: 2669
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
- Ubicació: Castellnou de Bages
[quote user="Albert_KTM" post="142946"]
Salut[/quote]
Ja ho has dit tot, no cal afegir res més...
Salut[/quote]
Ja ho has dit tot, no cal afegir res més...
- Albert_KTM
- Presentats
- Entrades: 646
- Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
- Ubicació: Torelló City (Osona)
Així estem practicament tots d'acord ?? :eyes :eyes
No surt cap "defensor" de les noves tecnologies i de les noves normes a motoGP ?? :evil:
Aaaaaaaaa quins videos ......gràcies a tots.
He passat una bona estona !!!
El segon video d'en Siono1000 és d'aquelles frenades que parlàvem d'en Schwantz , increibles, inversemblants .... com un tio pot frenar tant tard amb comparació a tot un campió del mon. Que no está apurant la frenada contra un xixarel.lo .... cuidaduuuuuuuuu ... La difernència és abismal, encara que tingui la referencia del de davant i tot el què vulguis, és una cosa d'un altre mon :eyes :eyes
Respecte a la RD350 ...... discrepo una mica Randy :oops: :oops:
Jo prefereixo anar amb una 600 actual ....
.
.
.
.
.
.
.
i tornar a casa :mrgreen:
Que una cosa és la competició, en mans d'autèntics fora de sèrie i professionals com una casa de pagès , i una altra molt diferent és donar-me "la viuda negra" (com se l'hi deia, si no recordo malament) a mi .
Et vas escalfant, escalfant .... i acabes per terra.
Per no parlar de xassís, suspensions, frens ..... actuals, que li donen 20 voltes a la pobre RD
No surt cap "defensor" de les noves tecnologies i de les noves normes a motoGP ?? :evil:
Aaaaaaaaa quins videos ......gràcies a tots.
He passat una bona estona !!!
El segon video d'en Siono1000 és d'aquelles frenades que parlàvem d'en Schwantz , increibles, inversemblants .... com un tio pot frenar tant tard amb comparació a tot un campió del mon. Que no está apurant la frenada contra un xixarel.lo .... cuidaduuuuuuuuu ... La difernència és abismal, encara que tingui la referencia del de davant i tot el què vulguis, és una cosa d'un altre mon :eyes :eyes
.
.
.
.
.
.
.
Que una cosa és la competició, en mans d'autèntics fora de sèrie i professionals com una casa de pagès , i una altra molt diferent és donar-me "la viuda negra" (com se l'hi deia, si no recordo malament) a mi .
Per no parlar de xassís, suspensions, frens ..... actuals, que li donen 20 voltes a la pobre RD
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Albert_KTM" post="143039"]
.
.
.
.
.
.
.
Per no parlar de xassís, suspensions, frens ..... actuals, que li donen 20 voltes a la pobre RD[/quote]
Doncs jo penso que tindria més plaer portant una RD-350 (de la 500 no et parlo...) que no pas una 600 japonesa últim model. Ara, no estic dient d'anar al limit, obviament la RD tenia moltes carències. :???:
.
.
.
.
.
.
.
Per no parlar de xassís, suspensions, frens ..... actuals, que li donen 20 voltes a la pobre RD[/quote]
Doncs jo penso que tindria més plaer portant una RD-350 (de la 500 no et parlo...) que no pas una 600 japonesa últim model. Ara, no estic dient d'anar al limit, obviament la RD tenia moltes carències. :???:

- Brum-brum
- Presentats
- Entrades: 446
- Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
- Ubicació: Barcelona
tot i que acançaments com els que heu mostrat també hi son ara, laguna seca:
[youtube]sfPM77TsGaA[/youtube]
Rossi Lorenzo montmelo 2009:
[youtube]vO5z_aWdhEY[/youtube]
[youtube]sfPM77TsGaA[/youtube]
Rossi Lorenzo montmelo 2009:
[youtube]vO5z_aWdhEY[/youtube]
-
- Presentats
- Entrades: 207
- Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm
També estava la RD500

:eyes :eyes :eyes
:eyes :eyes :eyes