Slowdown Catalunya Central

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Slowdown Catalunya Central

Entrada Autor: GRUM » dl. oct. 25, 2010 10:04 am

Després de mooolt de temps de no penjar cap sortida, doncs l'estiu és mala temporada per mi per sortir a rodar, aquí us deixo una mini-crònica de la sortida que per un cúmul de circumstàncies, vaig tenir la sort de poder disfrutar tot solet aquest dissabte al matí.
Hi ha una zona aprop de Manresa que, malgrat tenir tant aprop, desconeixia totalment. Fa uns dies vaig anar a fer una petita incursió al primer tram de la ruta, la carretera de Súria a Serrateix i Viver. Em va sorprendre molt positivament i vaig descobrir-hi alguna altra carretereta o camí asfaltat d'aquells que em tempta i m'activa la neurona pensant a on deu anar a parar.
Així que aquest dissabte, tot i tenir altres plans previstos, a darrera hora es van anular, així que no m'ho vaig pensar dos cops i vaig decidir anar a fer una "exploratoria" més completa de la zona en qüestió i allargar-la amb trams ja ben coneguts.
Ruta
El darrer tram d'enllç des del punt K fins a Manresa el vaig fer pel tros de la Serra de Castelltallat i St. Mateu de Bages, que no surt al google, però ja he explicat en altres ocasions.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Re: Slowdown Catalunya Central

Entrada Autor: Oscar » dl. oct. 25, 2010 10:08 am

Que no tenia piles la càmara? :twisted:
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dl. oct. 25, 2010 10:16 am

Enfilo de Manresa funs a Súria sense pena ni gloria, és un matí frescot, vaig que cada cop hi ha més boira i humitat, haurem d'extremar les precaucions als revolts, doncs la zona és bastant humida i no voldria tenir cap ensurt, així que tranquilitat i bons revolts. De Súria ja em desvio direcció Serrateix, aquesta carretera ja està millor, transit gairebé inexixtent, i paisatges (intueixo sota la boira) molt bonics.
Aquest trencall ja fa dies que em ronda pel cap, però el deixo per una altra ocasió.
Imatge
Eps, que gairebé no em veig ni el meu propi reflexe en el retrovisor de la Blues
Imatge
Hauria fet més fotos de la bellesa de la zona, però, la boira ho impedia
Imatge
Això és Sant Joan de Montdarn, un lloc curiós, en el seu temps havia sigut bastant important, ara ha quedat dependent de la parròquia de Navàs (em sembla), però bé val una visita. A mi, la zona m'encanta, està plena de grans pedres repartides per tot el paisatge que li dones un aire especial, ha de ser un bon lloc per fer fotografies en un dia de bona llum.
Imatge
Em dirigeixo cap a Casserres per carreteres desèrtiques, m'encanta. Quan arribo a Casserres, dubto, no sé ben bé per on he de seguir, així que pregunto a un xicot molt amable d'una botiga agricola que em dóna unes indicacions molt precises que m'ajuden a no perdre'm.
Eps, qui hi ha aquí darrera.
Imatge

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dl. oct. 25, 2010 10:28 am

Curiós, sembla que per aquestes terres, les pintures rupestres desprenen uns aires catalanistes ben arrelats
Imatge
Continúo el meu camí, disfrutant d'allò més de la zona i el trànsit inexistent, la boira sembla que s'aixeca i la terra fa una olor especial, s'intensifiquen les olors, feia temps que no m'ho passava tant bé.
Arribo a Montmajor, aquí teniu el museu del bolet, un altre lloc que mereix una visita
Imatge
Aquí l'estrella de la jornada, avui ens ho estem passant d'allò més bé junts
Imatge
Després, paro a fer una cafè amb llet per recuperar-me una mica de la humitat ambiental. En acabat, em dirigeixo, ara si, cap a zones ben conegudes per mi (i molts de vosaltres), deixant-me anar una mica més i gaudint de la carretera i el solet que comença a escalfar. De camí cap a Pinós, un altre trencall que fa temps que tenia pendent, aquest cop, m'hi endinsso. Són uns 2 o 3kms d'asfalt nou de trinca, carretera estreta i algún boletaire perillós pel mig amb el cotxe, però la carretera s'ho val. De sobte s'acava l'asfalt
Imatge
Cap problema, ja veig el que estava buscant
Imatge
Deixo la moto en un racó que no molesti i anem a veure el Dolmen

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dl. oct. 25, 2010 10:37 am

Aquest és el caminet que hi deu portar.
Imatge
Gairebé estic decebut, no per l'estat del Dolmen, sinó perquè m'esperava fer una bona passejada pel bosc i resulta que no hi ha ni 30metres del trencall a la construcció. Això si, està en un estat immillorable i molt ben cuidat.
Imatge
Llastima que hi ha uns quants "boletaires" aficionats que no paren de cridar pel bosc i fer merder, espatllant una mica la màgia del moment, però què hi farem
Imatge
Imatge
Després continúo disfrutant de les carreteretes de la catalunya central, curiós, no he trovat ni una sola moto, de fet, les poques que he vist, estaven parades al parking de dos bars, com son aquesta gent els "moterus" :twisted:
Vaig tornant cap a casa, que haig de fer el dinar i encara em queda el millor, el tram de la Serra de Castelltallt, on avui, al ser cap de setmana, em trobo més transit de l'habitual, algunes carrosses i aquests espectadors de luxe
Imatge
Imatge
Acabo de disfrutar dels darrers revolts de la jornada, ara si, més alegret.
Fet i fet, m'acaben sortint uns 184kms de revolts i carreteretes revirades i mig oblidades que he disfrutat moltíssim. Realment, feia temps que no m'ho passava tant bé...

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dl. oct. 25, 2010 10:37 am

Gràcies senyor,pel passeig.Aviam quan fem alguna junts :mrgreen:
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dl. oct. 25, 2010 10:40 am

Ei, que tal Oscar, doncs per mi cap problema, de fet, crec que és una ruta que pot ser interessant per qualsevol que no conegui la Catalunya Central, ara, si us haig de fer jo de Road Lider, haureu de prendre til.la abans de sortir i moolta paciència, que el meu ritme és de "tortugo-turisme" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dl. oct. 25, 2010 10:54 pm

Gràcies per explicar-nos la sortida Grum !

J-C
Presentats
Entrades: 530
Membre des de: ds. maig 03, 2008 9:54 pm
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: J-C » dt. oct. 26, 2010 12:04 am

hola,molt maca aquesta ruta,ja la tinc apuntada per fer,gracies company
Imatge

SALUT I KILOMETRES

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dt. oct. 26, 2010 12:15 am

Gràcies per compartir aquests llocs tan guapos !!!

V'sss :cool:
GeSus
Gas a la burra!!!

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. oct. 26, 2010 1:19 am

Pel dinar de Nadal farà uns 3-4 anys fem passar per aquesta zona, tenint de guia al company ride, i vem parar a dinar a Castelladrall. :D

Gràcies per ensenyar-nos-ho la teva ruteta turistica. :form
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dt. oct. 26, 2010 10:18 am

quins llocs mes macos sense anar gaire lluny de casa,gracies per les fotos i les explicacions.
Imatge

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”