CONTROL VELOCITAT AL EIX : MULTA DOBLE

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Re: CONTROL VELOCITAT AL EIX : MULTA DOBLE

Entrada Autor: Jesus » dg. oct. 31, 2010 1:52 am

[quote user="AT" post="144148"][quote user="Kpeps" post="144139"][quote user="AT" post="144071"][quote user="Kpeps" post="143968"]ja se sap,el no anar com toca porta consequencies,un altre dia no correran tant :roll: :roll: ara que trobo que si es aixi que nomes han multat un 2'1 % dels que circulaven per l'eix,esta molt be ja que la gent es va conciencian que correr no es bo i menys en una carretera que trobes camions constantment i es dolentissima.[/quote]

El problema principal Kpeps es que no es posen els radars en els llocs més adecuats per la seguretat vial...més aviat es posen en els llocs més adecuats per una bona recaptació.

Si vols un dia fem una llista de les carreteres més perilloses de l'estat i comprovem en quantes d'elles hi han radars, i una altre llista de les carreteres i autopistes amb més radars i veuràs que son els trams menys perillosos. Sense anar més lluny, de Molins de Rei fins a Barcelona (10 Km) per la B-23 hi han dos radars d'anada i dos de tornada (i a part els camuflats...) i t'aseguro que es un tram amb molt pocs accidents i això que cada dia i passen milers de cotxes...[/quote]

mira,els radars fixes,alias '' enganxa beneits'' son uns saca quartos,ara els mobils son els enganxa espabilats i a aquests estem tots exposats, el que no es pot pretendre es que d'aquests no ni hagin perque si no seria una bogeria.[/quote]

Enganxa beneits perque? no ho entenc.

el que no es pot entendre es que encanvi de gastar-se els diners en radars (entre 60.000 i 90.000 euros cada un), no solventin els problemes reals de la seguretat vial. Però en fi, si tu creus que estar amagat darrera d'una columna o uns arbres en una baixada esperant que tots anem pagant les multes solventen les morts que cada any hi han a les carreteres....Jo, sincerament penso que hi han altres formules.

Salutacions.[/quote]

Hi tant, les dues caigudes que he tingut han estat provocades pel mal estat del ferm, una hi havia sorra i un altre hi havia una bassa de gasoil ( no dic taca i a sobre era de nit).

En comptes de gastar-se tanta pasta en ràdars, millor que se'ls gastin en tenir les carreteres en codicions i amb uns guardarrails com cal.

PD: Que jo sàpiga ningú surt en moto a fer-se mal ... al menys jo no... surto per gaudir d'ella i amb ella... a un ritme en el que em trobi bé.
Gas a la burra!!!

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dg. oct. 31, 2010 5:54 am

Mireu, això es un tema molt delicat i molt complicat.
Primerament dir-vos que la meva opinió es que si que hi ha moltes vies on la velocitat actual, per mi es ridicula pels vehicles que tenim i el tipus de via, i que jo personalment penso que amb aquests limits no es el mateix anar amb EXCÉS DE VELOCITAT que amb VELOCITAT EXCESSIVA. Ara bé, de moment tots sabem el què marquen les senyals, sabem com estan les coses, i sé perfectament que si supero aquests limits se a lo què m'exposo si m'enxampen. O sigui, que les vegades que he estat fotografiat he callat i he pagat religiosament. En calent evidentment que quan et toquen la butxaca t'emprenyes, pero fredament sempre penso que es el millor i el més barat que em pot passar en una carretera.
I a partir d'aqui ve lo complicat, si a una via limitada a 100 la gent circula a més de 120, si apujo el limit a 120 o 130 a quina velocitat circularan? Sembla una tonteria, però rumieu-hi i veureu que no es tant senzill.

El tema Eix Transversal, els que l'hem hagur de fer diariament per questions de feina, tots sabem com és, per lo tant estic totalment d'acord amb el Kpeps, ja que actualment en tot l'Eix no hi ha cap punt que no sigui perillós o no hi hagi hagut accidents, i aqui els accidents no es produeixentven revolts tancats sino en rectes.
A mes degut als últims accidents que hi va haver en aquesta via encara no dfeia una setmana que per les noticies i els diaris sortia publicat que augmentarien el nombre de controls i el nombre de radars a l'Eix, o sigui que el que han enxampat aqui no té EXCUSA de cap mena.
I Randy, tens tota la raó, jo recordo quan es va ignagurar sobretot el primer tram Vic Girona que era un circuit de velocitat, però aleshores no hi passava ningú i practicament era una carretera particular pels de Vic i Girona.
En aquells temps aquest tram jo l'havia vist fer amb moto amb poc més de dotze minuts! Evidentment eren altres temps...

P.D.Per cert, t'has deixat els Visa GT, els Uno Turbo i els R-5 Turbo!
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dg. oct. 31, 2010 6:29 am

I amb el tema de radars, teniu raó, les vies no estan al 100% i es poden millorar moltes coses, que n'hi ha que estan mal posats? Segurissim que si, però s'ha de reconèixer que la mitjana de velocitat ha baixat en general per part de tots i cada vegada estem més concienciats, i encara que faci rabia reconèixe-ho ptser es gràcies això.
Aquests que dieu de Molins de Rei, estan en recta, es veritat, però amb el volum de trànsit que hi sol haver que passaria si anessim tots a 120 o a 150 per allà al mig dels camions?
I per últim dues preguntes que deixo a l'aire: vosaltres on els posaria'ho per evitar accidents?
I en cas de que no en tinguessim, quines són aquestes altres formules que dieu?

M'agradaria saber'ho perquè són temes que m'hi he trencat molt les banyes i aquests sistemes tampoc m'agraden gaire, però la veritat que no hi he trobat cap alternativa.

Ups!, i perdoneu les parrafades.

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dg. oct. 31, 2010 9:57 am

jo crec que els radars fixes ( sempre fixes i indicats ) s´haurien de posar als llocs on veritablement hi han hagut accidents ( a un punt negre amb varis accidents greus = un radar ) Mentre no s´arregli la carretera en aquell punt !!!!!

jo fugiria de radars mòbils, doncs donen la sensació de ser un punt fàcil de recaptació i poca cosa més

i sobretot les indicacions de velocitats máximes in situ fer-les amb sentit comú. ( es a dir: quantes vegades em trobat una indicació de xx Kms/h en un revolt i es més perillós respectar-la que no pas anar al ritme marcat pel conjunt de la circulació )
vull dir agafar un revolt marcat a 40 quan tothom l´agafa a 70 amb el perill de que si es respecta pots quedar " engullit " pel de darrere ???)

Jo crec que si els ussuaris notessim les limitacions están fetes amb coherencia es respecterien.

Amb un viatge als EEUU ( pais on els conductors solen creure i on el cotxe no es objecte de culte com aqui ) doncs a les autopistes d´allà circular a 120/130 amb trànsit no amb massa fluidessa i on el limit es a 100 o 110 i el sheriff no fer absolutament res, per considerar que no hi ha perill, ara bé qui anava passant d´un carril a l´altre o adelantant per la dreta ( allà es pot fer ) a més velocitat que la resta , merexia estar castigat .

Resumin en la meva modesta opinió: Limits de velocitats coherents i realment adequats al moment ( i no allò de ; Manolo: aquest revolt que es tancat fot-li la senyal de 50 )
i Radars fixes sempre i en el lloc adequat.
Radars mòbils : mai ( per la mala imatge recaptatoria) excepte alguna ocasió particular.

I també bombardejar a la gent amb informació ( feta amb intel.ligència i que s´ho creguin ) de la total incompatibilidad de drogues i alcohol en la conducció, inclús amb imatges reals fortes.

Es el que crec i així ho explico.

[/i]
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 31, 2010 10:07 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dg. oct. 31, 2010 9:59 am

Trencaferro i G12 Red, ja teniu raó amb el que dieu, però no creiei que més que ficar mitjans per enxampar-nos, es tindria que :
- Millorar l'estat de les vies per evitar accident.
- No deixar homologar vehicles que escedeixen els límits legals.

V'sss
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 31, 2010 10:04 am, en total s’ha editat 2 vegades.
Gas a la burra!!!

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dg. oct. 31, 2010 10:12 am

[quote user="Jesus GS" post="144179"]Trencaferro i G12 Red, ja teniu raó amb el que dieu, però no creiei que més que ficar mitjans per enxampar-nos, es tindria que :

V'sss[/quote]

com es pot homologar un vehicle que no excedeixi el limit legal ? quin limit ??? els 120 per autopista ????
val d´acord ? velocitat màxima 120, però recorda que podries anar a 120 pel carrer major del teu poble..... :roll:

ja arribarà un dia ( espero no veure-ho ) que el nostre Gps integrat al cotxe o a la moto reberà instruccions conectat a les senyals de trànsit i aquestes enviaran l´informació a la centraleta del nostre cotxe i adecuará la velocitat a la de la senyal ...ciencià ficció ??????
:roll: :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 31, 2010 10:13 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dg. oct. 31, 2010 10:31 am

[quote user="Gs12 red" post="144180"][quote user="Jesus GS" post="144179"]Trencaferro i G12 Red, ja teniu raó amb el que dieu, però no creiei que més que ficar mitjans per enxampar-nos, es tindria que :

V'sss[/quote]

com es pot homologar un vehicle que no excedeixi el limit legal ? quin limit ??? els 120 per autopista ????
val d´acord ? velocitat màxima 120, però recorda que podries anar a 120 pel carrer major del teu poble..... :roll:

ja arribarà un dia ( espero no veure-ho ) que el nostre Gps integrat al cotxe o a la moto reberà instruccions conectat a les senyals de trànsit i aquestes enviaran l´informació a la centraleta del nostre cotxe i adecuará la velocitat a la de la senyal ...ciencià ficció ??????
:roll: :roll: :roll:[/quote]

Doncs de fet seria la mesura més justa i a més es podria adaptar a les condicions de la via ( obres, volum de circulació, pluja, ... etc ), ... ;) però partin d'uns límits un 25% superiors als actuals ( que tocaria revissar , ja que n'hi han que fan riure ... com la carretera de S'Agaro a Castell d'Aro limitada en alguns trams a 30 Km/h :eyes ).

Ara per exemple es podria limitar una relació pes / potència o de pes / parell motor.
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 31, 2010 10:38 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Llagasta
Presentats

Entrada Autor: Llagasta » dg. oct. 31, 2010 10:33 am

[quote user="Jesus GS" post="144184"][quote user="Gs12 red" post="144180"][quote user="Jesus GS" post="144179"]Trencaferro i G12 Red, ja teniu raó amb el que dieu, però no creiei que més que ficar mitjans per enxampar-nos, es tindria que :

V'sss[/quote]

Doncs de fet seria la mesura més justa i a més es podria adaptar a les condicions de la via ( obres, volum de circulació, pluja, ... etc ), ... ;) però partin d'uns límits un 25% superiors als actuals ( que tocaria revissar , ja que n'hi han que fan riure ... com la carretera de S'Agaro a Castell d'Aro limitada en alguns trams a 30 Km/h :eyes ).[/quote]

tu que ets d´allà....es creible o no es creible aixó dels 30 Kms/h ??
ho respecta la gent ???

creus que si els limits fossin més adequats a la via, la gent els respectaria.???
a vegades penso que si la gent no repecta les lleis, es per què aquestes lleis no son justes i que s´haurien de canviar.
:roll: :roll:

:roll: :roll: :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 31, 2010 10:35 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. oct. 31, 2010 10:44 am

[quote user="AT" post="144148"]
Enganxa beneits perque? no ho entenc.[/quote]

a veure ,per la sencilla rao que son radars que els que els coneixen frenan quan hi arriven (els tipics de les rondas) i enganxan als que no son de las poblacions,ademes la majoria estan un km abans amb un retol de ''radar'' vamos que es per beneits i prou.
Imatge

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dg. oct. 31, 2010 10:57 am

[quote user="Gs12 red" post="144186"][quote user="Jesus GS" post="144184"][quote user="Gs12 red" post="144180"][quote user="Jesus GS" post="144179"]Trencaferro i G12 Red, ja teniu raó amb el que dieu, però no creiei que més que ficar mitjans per enxampar-nos, es tindria que :

V'sss[/quote]

Doncs de fet seria la mesura més justa i a més es podria adaptar a les condicions de la via ( obres, volum de circulació, pluja, ... etc ), ... ;) però partin d'uns límits un 25% superiors als actuals ( que tocaria revissar , ja que n'hi han que fan riure ... com la carretera de S'Agaro a Castell d'Aro limitada en alguns trams a 30 Km/h :eyes ).[/quote]

tu que ets d´allà....es creible o no es creible aixó dels 30 Kms/h ??
ho respecta la gent ???

creus que si els limits fossin més adequats a la via, la gent els respectaria.???
a vegades penso que si la gent no repecta les lleis, es per què aquestes lleis no son justes i que s´haurien de canviar.
:roll: :roll:

Encar et diria més ... circular a 30Km/h per allà es perillós ... la gent ja circula amb compte, però a una mitjana de 60 Km/h ... i jo a vegades he circulat a més velocitat amb total control de la situació ... ja que és un tram que no té cap mena de perill.

Et deixo Enllaç pq jutgisper tu mateix :enfaduu
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 31, 2010 11:02 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrada Autor: Molinenc » dg. oct. 31, 2010 11:15 am

[quote user="Kpeps" post="144187"][quote user="AT" post="144148"]
Enganxa beneits perque? no ho entenc.[/quote]

a veure ,per la sencilla rao que son radars que els que els coneixen frenan quan hi arriven (els tipics de les rondas) i enganxan als que no son de las poblacions,ademes la majoria estan un km abans amb un retol de ''radar'' vamos que es per beneits i prou.[/quote]

Kpeps: Doncs crec que no es qüestió de ser beneits o no, es qüestió de saber si hi han radars o no. Si passes sovint per una carretera amb radars ja saps on son, però si fas un viatge i no veus la senyal (que no sempre hi es...) et pots emportar una foto tranquilament. A mi per sort encara no m'han fotut mai una multa, però se que tard o d'hora hi cauré. No se si serà un radar fixe o un mòbil, però el que si que et puc avançar es que serà en un lloc sense perill.

Trencaferro: Avans de posar la limitació de 80 a la B-23 fins a Molins de Rei, es podia anar a 120, i hi havien els mateixos accidents que ara (o sigui, molt pocs). Curiosament aquesta norma la van tirar endavant per el tema de la contaminació (que aquí podriem obrir un altre debat) i no per accidents. Però es molt fàcil posar 4 radars en 10 km. dona una de pasta.... :lol:

La opinio de GS12Red es molt bona. Penso que la policia i els politics haurien de ser més honrats i posar la velocitat adecuada a tots els llocs i si et passes 5 km per hora que et caigues una bona multa.
La sensació que tinc jo quan vaig en algunes carreteres vies rapides o autopistes / autovies es que la velocitat maxima no esta ben aplicada. Hi han velocitats màximes que no han canviat desde que anavem amb seat 600. Ho abans les autopistes eren molt insegures a 120km/h o be ara es passen de segures, perque els cotxes han canviat molt i les autopistes tenen la mateixa màxima.

Hi han llocs que la velocitat es rídicula. El tram de max. 60 km/h a la ronda de dalt que m'hen diueu? no es recaptatori? Si has d'anar frenant per no passar-te de la velocitat!

La curva per entrar a la B-23 quan vens de Castellbisbal de la AP-7, la màxima es 40 Km/h! I ningú la fa a 40Km/h. Si algún dia ens posen un radar al rètol lluminos que hi ha just abans de la curva, cau fins i tot el papamòbil!! :lol:

En fi, la meva opinió final es que sempre que vaig circulant per carreteres catalanes / espanyoles es que sempre disposo d'un marge de tolerància del ràdar. I gairabe sempre faig servir aquest marge de tolerància perque les velocitats màximes molt sovint no estan ben aplicades. La policia a part de fotre multes també haurien d'anar actualitzant les velocitats a les nostres carreteres. En els punts que s'hagin d'abaixar que es faci, però ens els trams que s'hagi de pujar que tambe es puji la velocitat, perque tan perillòs es un paio que va molt ràpid com un paio que va massa lent, i es el que passa quan et trobes un dominguero que va respectant 100% les senyals viaries.

Salutacions companys!

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dg. oct. 31, 2010 11:21 am

Vaig que ningú opina quan fa anys feien el Critèrium SoloMoto a Calafat i la revista SoloMoto va aconseguir que el peatge del tram Martorell-Calafat fós gratuït per les motos. Allà Martorell ens juntàvem potser 100-150 motos, i cap a Calafat que falta gent. I maricon l'últim. :razz:

JesusGS, no hi anaves tu?????? :twisted:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dg. oct. 31, 2010 11:31 am

[quote user="Randy-650" post="144195"]Vaig que ningú opina quan fa anys feien el Critèrium SoloMoto a Calafat i la revista SoloMoto va aconseguir que el peatge del tram Martorell-Calafat fós gratuït per les motos. Allà Martorell ens juntàvem potser 100-150 motos, i cap a Calafat que falta gent. I maricon l'últim. :razz:

JesusGS, no hi anaves tu?????? :twisted:[/quote]

quins records aixo que dius,aquell any del peatge gratuit no recordo si amb l'Alguersuari que sempre portava un pilot al camping i va portar en Loris Regiani,recordo que vaig anar gas a fons amb la VF 750 F,desde el peatge de Tarragona fins el de Hospitalet de l'Infant enganxat amb una Paso 750 i encara baixaven algunas Crono 350,ventos i altres maquinas de Mototrans i velles glories nacionals,abans d'arrivar ens va pasar una GPZ 1000 RX que semblava que anavem parats,sens dubte eren altres epoques :roll: :roll: aixo avui en dia no et pasa ni pel cap :crys :crys
Imatge

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dg. oct. 31, 2010 11:32 am

[quote user="Randy-650" post="144195"]Vaig que ningú opina quan fa anys feien el Critèrium SoloMoto a Calafat i la revista SoloMoto va aconseguir que el peatge del tram Martorell-Calafat fós gratuït per les motos. Allà Martorell ens juntàvem potser 100-150 motos, i cap a Calafat que falta gent. I maricon l'últim. :razz:

JesusGS, no hi anaves tu?????? :twisted:[/quote]

No, vaig anar de més grandet a fer alguna tanda a Calafat ... al temps del Critèrium tenia una MBX i baixar des de Girona :tremolant ... potser l'hagués fos ;)
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 31, 2010 11:37 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Trencaferro
Presentats

Entrada Autor: Trencaferro » dg. oct. 31, 2010 12:35 pm

Gs12 red, les motos i cotxes no poden anar auto-limitats, per diferents motius, el primer és que a la comunitat europea no hi ha una norma establerta sobre això i cada pais fa servir la seva, aqui 120 autopistes, França 130, Italia 150 i per exemple les autoban alemanes sense limits en algun tram.
L'altre és una questió de "seguretat". Si, encara que soni extrany, jo sempre he dit que la seguretat es una cosa cara i per rics, i m'explico:
Posem per exemple que jo tinc un utilitari diem un corsa 1.2 amb 60 o 80cv de betzina, que la seva velocitat màxima sigui de uns 155km/h. Porta ABS, ESP, etc, etc, però a vegades no parem atenció en una cosa molt important i per mi de les que més, quants metres tarda a frenar el cotxe a una velocitat legal de 120? Posem per cas que siguin 78mts.
En cambi ara agafo un cotxe de 300cv autolimitat o no a 250km/h la mateixa frenada a 120 saps quants metres escurça la frenada? Potser mes de 10!
S apliquem tot això al xassis i d'altres elements , quin es mes segur dins els limits normals, un que agafi160km/h o un que pugui arribar a 300?
Per aquests motius, jo estic totalment en contra de les limitacions de serie, a la moto no li porto i no se ni si existeix, però en el cotxe el limitador el porto manual i en llocs com les rondes el poso a 80 o 82 i ja no em preocupo, això si la sensació super extranya!
El què passa que això que dic és molt "bonic" i tornem a estar en el sentit comú, quanta gent en aquest pais aplica la lògica a les carreteres? I amb 18 anys hagues tingut cap i hagues estat capaç d'autolimitar el cotxe?
Bufff, ho veieu perqiè dic que és molt complicat, una norma pot ser bona per alguns, però una pistola per uns altres, i el problema és que n'hi ha d'haver una per totohom.

Jesus
Presentats

Entrada Autor: Jesus » dg. oct. 31, 2010 12:56 pm

Trencaferro, ja veig que li has donat voltes al tema i realment no sembla fàcil la cosa ...però pot ser el primer que tindrien que fer és unificar els criteris de velocitat i així ja podríen limitar els vehicles, però tenint en compte una relació pes/potència/parell i les condicions de la via... un altre cosa seria que cotxes d'alta gama podrien ser més segurs i més luxossos que els utilitaris, però a nivell de velocitat màxima tots estarien igual.
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 31, 2010 1:29 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
Gas a la burra!!!

Respon

Torna a “General”