Reportatge Sobre L'accidentalitat

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Reportatge Sobre L'accidentalitat

Entrada Autor: Storm » dc. nov. 03, 2010 1:26 pm


Avatar de l’usuari
Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: Reportatge Sobre L'accidentalitat

Entrada Autor: Xavier » dc. nov. 03, 2010 7:51 pm

Gràcies pel fil Storm.

Hi he fet un cop d'ull ja que no l'havía llegit al diari. Ho he trobat interessant.

Salut!

Avatar de l’usuari
Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Reportatge Sobre L'accidentalitat

Entrada Autor: Albert » dj. nov. 04, 2010 11:45 am

Holaaaa,

Merci Toni per avisar-nos. La part final m'agrada especialment:
Todo lo que necesitas saber para sobrevivir sobre dos ruedas en una ciudad pero que nadie te explicó antes. Así podría empezar Seguro en moto (www.seguroenmoto.com), que acaba dedicando un capítulo entero a la recopilación de un centenar de consejos prácticos sobre seguridad. Se trata de consejos sencillos, donde prevalece el sentido común y el conocimiento acumulado por los autores durante más de tres décadas de conducción. Si el conductor de motocicleta tuviera que quedarse con un mandamiento, especialmente en los núcleos urbanos, este sería la anticipación por encima de todas las cosas. Una actitud activa de conducción para prever los movimientos del resto de los vehículos.
Entre los consejos, observar las ruedas de los coches, y no la carrocería, antes de realizar un giro o un cambio de carril, para anticiparse así a un movimiento brusco e imprevisto del coche. Pararse en los semáforos en los laterales de la vía, y no en el centro, es una maniobra preventiva sencilla para evitar el impacto trasero de un coche, habitual cuando un vehículo llega despistado, se dispone a saltarse un semáforo o circula a una velocidad excesiva.
Siempre tener un dedo en el claxon, para poder advertir en cualquier momento la presencia del motorista, o dos dedos a punto en el freno son también consejos prácticos de seguridad, como tener en cuenta el ángulo muerto del retrovisor. "Es una actitud, una técnica mental", destacan los autores de Seguro en moto.
:???: :???:
Sort,

Avatar de l’usuari
Ricmel
Presentats
Entrades: 522
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Re: Reportatge Sobre L'accidentalitat

Entrada Autor: Ricmel » dj. nov. 04, 2010 6:06 pm

La veritat és que quan vaig a Barcelona quedo estorat de como van alguns motoristes: canviant de carril constantment, passant entre cotxes amb uns espais gairebé inexistents, etc.

I una altre cosa que em fa mal als ulls és veure les voreres plenes de motos. Les voreres són pels vianants i cal habilitar tots els aparcaments necessaris sobre l'asfalt.
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Avatar de l’usuari
Monxu
Presentats
Entrades: 584
Membre des de: dj. ago. 12, 2010 9:16 am
Ubicació: Torelló

Re: Reportatge Sobre L'accidentalitat

Entrada Autor: Monxu » dc. nov. 10, 2010 12:20 pm

Molt interessant, merci!

Avatar de l’usuari
Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Reportatge Sobre L'accidentalitat

Entrada Autor: Alucinamaripili » dc. nov. 10, 2010 5:44 pm

Holaaaa,

Merci Toni per avisar-nos. La part final m'agrada especialment:
Todo lo que necesitas saber para sobrevivir sobre dos ruedas en una ciudad pero que nadie te explicó antes. Así podría empezar Seguro en moto (www.seguroenmoto.com), que acaba dedicando un capítulo entero a la recopilación de un centenar de consejos prácticos sobre seguridad. Se trata de consejos sencillos, donde prevalece el sentido común y el conocimiento acumulado por los autores durante más de tres décadas de conducción. Si el conductor de motocicleta tuviera que quedarse con un mandamiento, especialmente en los núcleos urbanos, este sería la anticipación por encima de todas las cosas. Una actitud activa de conducción para prever los movimientos del resto de los vehículos.
Entre los consejos, observar las ruedas de los coches, y no la carrocería, antes de realizar un giro o un cambio de carril, para anticiparse así a un movimiento brusco e imprevisto del coche. Pararse en los semáforos en los laterales de la vía, y no en el centro, es una maniobra preventiva sencilla para evitar el impacto trasero de un coche, habitual cuando un vehículo llega despistado, se dispone a saltarse un semáforo o circula a una velocidad excesiva.
Siempre tener un dedo en el claxon, para poder advertir en cualquier momento la presencia del motorista, o dos dedos a punto en el freno son también consejos prácticos de seguridad, como tener en cuenta el ángulo muerto del retrovisor. "Es una actitud, una técnica mental", destacan los autores de Seguro en moto.
:???: :???:
Jo em quedo amb això, i no només en ciutat, sempre!
La veritat és que quan vaig a Barcelona quedo estorat de como van alguns motoristes: canviant de carril constantment, passant entre cotxes amb uns espais gairebé inexistents, etc.

I una altre cosa que em fa mal als ulls és veure les voreres plenes de motos. Les voreres són pels vianants i cal habilitar tots els aparcaments necessaris sobre l'asfalt.
El problema d'aparcar als llocs habilitats a tal efecte (al menys a Barcelona) és que et tiren la moto a terra aparcant i ni s'immuten, per això sempre que es pugui, s'ha de deixar a la vorera, una persona a peu no te la pot tirar.
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. nov. 10, 2010 5:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “General”