Els Que Portem Ulleres

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Pardo
Presentats
Entrades: 374
Membre des de: dv. maig 07, 2010 9:34 am
Ubicació: Igualada

Els Que Portem Ulleres

Entrada Autor: Pardo » dj. nov. 11, 2010 12:23 am

A veure per on començo, jo quasi sempre porto ulleres (graduades es clar) i al mati quan vaig a treballar i surto del garatge amb la moto, si fa una mica de fred se m’entelen les ulleres i això em fot bastant perquè no hi gipo gens, obro la visera del casc i mentres vaig fent ja es desentela, però quan paro amb un semàfor es tornen a entelar, si això ho faig amb una de les sortidetes matinals de diumenges em passa el mateix.
Un dia amb una colla vàrem anar a Sort a buscar loteria i a l’alçada de Ponts hi havia una boira intensa molt densa i vaig haver de parar per traurem les ulleres ja que vaig acabar cegaton perdut, al reiniciar la marxa s’entelava la visera del casc i crec que va ser perquè la temperatura interior era massa baixa.
A partir d’aquí vaig començar a buscar algun líquid antivaho i el vaig trobar “ZeroOne NO FOG” (http://zeroone.es/nofog/index.html) el vaig aplicar a la visera i a les ulleres, e de dir que la visera molt bé però a les ulleres res de res, ja que no funciona amb ulleres amb tractament antireflexant.
A la visera finalment he substituït el líquid antivaho per un pinlock, cosa que jo no coneixia i gràcies a en Gearbox m’en va fer cinc cèntims i ja el tinc posat , hi ha una petita pèrdua de visió però realment es millor que el líquid. (http://www.pinlock.com/)

Bé la qüestió seria que continuo tenint el mateix problema amb les ulleres, a no ser que m’en faci unes de noves sense tractament.
Algú sap com puc solventar el problema de les ulleres? :mrgreen:
SUZUKI BANDIT GSF600S
[img align=left]http://img821.imageshack.us/img821/9382 ... cat150.jpg[/img]

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Re: Els Que Portem Ulleres

Entrada Autor: Gearbox » dj. nov. 11, 2010 8:20 am

Em sembla que fan unes lentilles que no s'entelen... :mrgreen: :mrgreen: ;)
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 11, 2010 9:12 am

És complicat, noi. Jo també en porto i a vegades les passo pu%&$. Això si, d'anar amb un casc amb la peça de la barbeta o no hi ha diferència, i molta.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Ricmel
Presentats
Entrades: 522
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Ricmel » dj. nov. 11, 2010 9:46 am

[quote user="Gearbox" post="145980"]Em sembla que fan unes lentilles que no s'entelen... :mrgreen: :mrgreen: ;)[/quote]

Jo faig servir aquestes lents de contacte que no s'entelen :D :D :D
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Pardo
Presentats

Entrada Autor: Pardo » dj. nov. 11, 2010 9:57 am

[quote user="Ricmel" post="146000"][quote user="Gearbox" post="145980"]Em sembla que fan unes lentilles que no s'entelen... :mrgreen: :mrgreen: ;)[/quote]

Jo faig servir aquestes lents de contacte que no s'entelen :D :D :D[/quote]

I per els que portem lents progresius, també fan lentilles? que son d'un sol us? sabeu preus?

Jo no se pas si m'acostumaria, aixó de portar algo dins del ull, seria qüestió de provar-ho.Pero l'altra solució es fer-me unes ulleres sense tractament antireflexant, pero es que son molt cutres.

Salut. :mrgreen:
SUZUKI BANDIT GSF600S

Leclerk
Presentats
Entrades: 631
Membre des de: dt. abr. 17, 2007 4:17 pm
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: Leclerk » dj. nov. 11, 2010 10:20 am

Dissabte passat sortint amb la colla vam patir un dia molt emboirat a la zona entre Granollers i Sant Celoni - Hostalrich. I em va passar just el que descrius, amb la visera baixada, com sempre a l'hivern, ulleres entelades, pero al dur-la una mica oberta la boira "pixanera" em va deixar les ulleres ben xopes i gairebé no m'hi veia.

Jo també contemplo les lentilles (fa uns anys en vaig dur les d'un sol us), pero per mandra i per que tampoc son gaires els dies de boira tan fotuda com la de dissabte o acabo deixant estar.

PD: Vam triar anar arran de mar per evitar la boira i ens trobem Tossa - Sant Feliu de Guixols tancat pel Rally de Classsics Costa Brava :(

Pardo
Presentats

Entrada Autor: Pardo » dj. nov. 11, 2010 12:05 pm

[quote user="Randy-650" post="145991"]És complicat, noi. Jo també en porto i a vegades les passo pu%&$. Això si, d'anar amb un casc amb la peça de la barbeta o no hi ha diferència, i molta.[/quote]

Randy-650, que vols dir amb lo de la peça de la barbeta o no? Es la peça aquella que tanca sota el casc?
Imatge
SUZUKI BANDIT GSF600S

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. nov. 11, 2010 1:10 pm

Jo vaig amb lents, i la visera oberta
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 11, 2010 1:23 pm

[quote user="Pardo" post="146013"]

Randy-650, que vols dir amb lo de la peça de la barbeta o no? Es la peça aquella que tanca sota el casc?
[/quote]

Correcte. Aquesta peça em referia. Si no la portes entre aire fred de fora, i el contrast amb el calent de dins...

Millor portar-la. Jo per l'hivern porto un Schuberth que ho té, i vaig millor.

Pardo
Presentats

Entrada Autor: Pardo » dj. nov. 11, 2010 3:49 pm

[quote user="Randy-650" post="146029"][quote user="Pardo" post="146013"]

[/quote]

Correcte. Aquesta peça em referia. Si no la portes entre aire fred de fora, i el contrast amb el calent de dins...

Millor portar-la. Jo per l'hivern porto un Schuberth que ho té, i vaig millor.[/quote]

Ostres, pués jo la tinc posada i quan paro amb un semàfor ja he vegut oli, obro la visera i respiro amb la boca tirant l'aire cap abaix ja que si no :enfadat :enfaduu no hi gipo.
Seguiré buscant a veure si trobo un remei, una vegada vaig sentir que els óptics fan servir una fórmula que va molt bé, pero no se si funcione amb els vidres amb tractament.
SUZUKI BANDIT GSF600S

Pardo
Presentats

Entrada Autor: Pardo » dj. nov. 11, 2010 3:53 pm

[quote user="Steelman" post="146024"]Jo vaig amb lents, i la visera oberta[/quote]

Però Steelman que a l'hivern fot un fred que pela per anar amb la visera oberta. :mrgreen:
SUZUKI BANDIT GSF600S

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. nov. 11, 2010 4:00 pm

Vale ho poso tot.
lentilles,ulleres de sol,visera oberta i ...aspirines a la bossa ;)
Ex ...moltes coses

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 11, 2010 4:01 pm

[quote user="Pardo" post="146048"]

Ostres, pués jo la tinc posada i quan paro amb un semàfor ja he vegut oli, obro la visera i respiro amb la boca tirant l'aire cap abaix ja que si no :enfadat :enfaduu no hi gipo.
[/quote]

Tant l'estiu com l'hivern si paro en un semàfor el primer que faig és aixecar la visera, és una pràctica adquirida.

El que vaig observar quan tenia una Deauville amb pantalla super-alta és que no s'entelaven gens les ulleres. :roll: O sigui, que com més et toqui l'aire al casc, pitjor.

Pardo
Presentats

Entrada Autor: Pardo » dj. nov. 11, 2010 4:17 pm

Si fa molt de fred, el que faig es treurem les ulleres ja que de lluny hi veig bé, però de aprop si porto el gps ho veig borrós, per aixó amb les ulleres com que son progresives van de conya, el problema es que la edat no perdona :shock:
:b9 :b9 :b9
SUZUKI BANDIT GSF600S

Xavmar
Presentats
Entrades: 207
Membre des de: dt. set. 15, 2009 7:02 pm

Entrada Autor: Xavmar » dj. nov. 11, 2010 4:53 pm

[quote user="Randy-650" post="146029"][quote user="Pardo" post="146013"]

[/quote]

Millor portar-la. Jo per l'hivern porto un Schuberth que ho té, i vaig millor.[/quote]

Randy, disculpa pero em sembla que això no es així.

Em sembla que si entra aire fred dintre del cas no s'hauria d'entelar doncs la diferencia de temperatura amb l'exterior seria menor, de l'altre manera si no deixem entrar aire fred dintre al haver major diferencia de temperatura amb l'exterior si s'entelarà.

Bé, això es el que crec

:tremolant :tremolant :tremolant
Xavmar l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 11, 2010 4:57 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dj. nov. 11, 2010 5:28 pm

[quote user="xavmar" post="146073"]Em sembla que si entra aire fred dintre del cas no s'hauria d'entelar doncs la diferencia de temperatura amb l'exterior seria menor, de l'altre manera si no deixem entrar aire fred dintre al haver major diferencia de temperatura amb l'exterior si s'entelarà.

Bé, això es el que crec[/quote]

Jo diria que és tal com dius, s'entela per la diferència de temperatura.
A vegades només s'entela la pantalla del casc i a vegades les ulleres i tot, i això ja és molt més empipador i amb la sol·lució d'obrir la pantalla com fa l'Steelman hi ha l'agreujant que si hi ha boira pixanera a més a més es mullen :(
Caldrà estudiar-se el mètode a seguir per evitar-ho, potser refredar les ulleres abans ? o escalfar-les ? o no deixar que es refredin (o s'escalfin) ? ... ?

Willy
Presentats
Entrades: 95
Membre des de: dc. gen. 06, 2010 6:25 pm
Ubicació: Alt Penedès

Entrada Autor: Willy » dj. nov. 11, 2010 5:45 pm

La boira pixanera es un mon a part i no hi ha res a fer!!! per la resta la pantalla amb el pintlock i l'entrada d'aire de sota oberta jo no he tingut mai cap problema.
El tema de les ulleres!! uf jo m'he plantejat el de les lentilles de fer servir i tirar, però l'oculisa no m'ho va recomanar (no tinc una graduació excessiba), per el que quan hem poso la braga hem trec les ulleres, de moment encara m'ho puc permetre (quan comenci a confondre als mossos amb pals de telefon hem tornaré a plantejar el de les lentilles seriosament!!!
V'sss

Pardo
Presentats

Entrada Autor: Pardo » dj. nov. 11, 2010 8:54 pm

A veure si en treiem l'entrellat, aixó es el que he trobat per la web.
http://los-porques.blogspot.com/2010/05 ... s-del.html

¿Por qué se empañan los cristales del coche?

Todos hemos visto cómo el cristal de nuestro coche se empañaba mientras conducíamos, o cómo al salir del baño nos encontrábamos el espejo del baño completamente empañado. Hoy vamos a explicar por qué ocurre esto y cómo podemos hacer para evitarlo.

Como muchos sabréis, el aire contiene vapor de agua, es lo que conocéis como humedad del aire. De hecho, el aire podrá disolver mayor cantidad de vapor de agua cuanto mayor sea su temperatura. Esto lo vemos continuamente en los climas tropicales cálidos, que pueden contener muchísima humedad, mientras que los polares casi nada. Ocurre que este agua permanecerá en estado de vapor siempre que se encuentre por encima de una cierta temperatura, denominada temperatura de rocío. ¿Y qué ocurre cuando el aire, lleno de vapor de agua, entra en contacto con el cristal frío? Pues simple y llanamente que se enfría y condensa, en forma de unas minúsculas gotitas, empañándolo. Pero, ¿de dónde viene tanta humedad dentro del coche? Pues de nosotros, que al respirar, expulsamos aire "empapado" debido a la humedad que hay en la boca y fosas nasales.

Ya sabemos qué es lo que ocurre, veamos ahora cómo solucionarlo. Lo que típicamente se ha venido haciendo es o bien poner la calefacción o el aire acondicionado, o bien abrir la ventanilla. Analicemos cada caso:

Si abrimos la ventanilla, lo que hacemos es renovar el aire del vehículo. Por lo general, y aunque llueva, el aire del exterior tendrá mucha menos humedad que el del interior de nuestro vehículo. Esto se debe a que al ser un espacio pequeño, hay muy poco aire, y este se humedece con relativa facilidad. Esta suele ser la solución más rápida y cómoda. ¿Cual es el problema? Pues justamente que no hemos resuelto el problema, sino que lo hemos retrasado. El nuevo aire introducido volverá a humedecerse y los cristales volverán a empañarse.

La otra solución es poner el aire acondicionado o la calefacción. Aquí surge el eterno dilema: aire frío o caliente. Pues da igual. La temperatura no interviene, al menos directamente. Me explico. Por internet circula el bulo de que la condensación se debe a que la parte interior del cristal está a una temperatura mayor que la parte exterior... Como habéis visto, lo único que importa es la humedad del aire, ya que el cristal siempre va a tener la temperatura suficientemente baja como para empañarlo. La luneta trasera del coche posee unos filamentos calientes que pueden calentar dicho cristal, desempañándolo, pero en el parabrisas no tenemos este dispositivo. Así que la única solución es secar el aire del interior del coche, introduciendo aire nuevo seco o de la calefacción o del aire acondicionado. Ventaja de la calefacción: que al ser aire caliente podrá disolver mayor vapor de agua, retrasando la condensación. Ventaja del aire acondicionado: al parecer (pues lo desconocía) el sistema del aire acondicionado lleva un dispositivo de secado bastante bueno, por lo que dicho aire saldrá más seco que el de la calefacción. Conclusión, que cada uno elija en función del coche y de cómo le funcione cada sistema, pero sobretodo en función del calor o frío que tenga!!

Doncs el que jo entenc es que hauriem de anar renovant l'aire del interior del casc continuament i conforme es vagin refredant les ulleres millor,pero sempre i quan no hi hagi boira pixanera tot anirà millor, o sigui el sotabarba dels casc fora.

Us semble correcte? :mrgreen:
SUZUKI BANDIT GSF600S

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dv. nov. 12, 2010 11:41 am

Llentilles, fiables al 100 %, no tarden gens a arribar i els preus a gairebé la meitat que aquí.

http://www.contactlenses.co.uk/

Vssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 12, 2010 1:07 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dv. nov. 12, 2010 11:45 am

I la graduació, James? :shock:

Respon