ESTIC CANSAT DE LLADRES

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

VicBo
Presentats
Entrades: 130
Membre des de: ds. ago. 29, 2009 8:35 pm

ESTIC CANSAT DE LLADRES

Entrada Autor: VicBo » dc. nov. 17, 2010 5:29 pm

Doncs sí companys i companyes, visc en un edifici amb parking comunitari on un beneit es dedica a sabotejar les motos.

A mi ja m'ha passat 4 vegades: una es va emportar el tub d'escapament de la moto del meu fill,, l'altra la bugia i la pipa, una altra em va robar les peces i femelles del bastidor per tensar la cadena, etc. He fet denúncia als mossos cada vegada, i fins i tot en una ocasió vaig aconseguir que es personessin al parking per impressionar una mica el veinat.

Vaig demanar posar càmeres a la comunitat però com que estem en crisi ningú es vol gastar un duro. He demanat tancar la plaça d'aparcament com si fos un box i la comunitat no em deixa (diu que si ho fa tothom no passarem).

Total com que no puc posar un cable elèctric de 5000 volts per tal que cada vegada que toqui la moto el lladre hi quedi soquerrat, vaig pensar en comprar una caixa metal·lica i posar-hi les motos dintre, tal com Stelman va mostrar que feien a Anglaterra. El problema radica que una caixa així (per exemple un contenidor marítim de 3m x 2m que també ho he mirat) pesa al voltant de 750 Kg, s'ha de portar doncs amb un camió i no passar per la porta.

A ALGÚ SE LI ACUDEIX ALGUN SISTEMA MILLOR? US HO AGRAIRÉ ETERNAMENT.

La càmara ja ho descarto doncs amb ua sencilla gorra ja no li veis la cara i com que tampoc hi ha gaire llum..... M'AGRADARIA ALGUNA COSA MÉS DEFINITIVA.

SALUT

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Re: ESTIC CANSAT DE LLADRES

Entrada Autor: Trencaferro » dc. nov. 17, 2010 5:50 pm

La veritat és que el què et passa és una pu%#a i a més de dificil solució.
Jo el què faria és comprar una carcassa de camara de video-vigilancia i penjar-la a la teva plaça.
Evidentment no et grabarà res però pot ser força dissuassori i barat, ja que ja en fan de "mentida" precisament per aquest proposit.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. nov. 17, 2010 6:05 pm

Has de canviar de parquing comunitari, per molt que no t'entri al cap.

Perquè si et dic que si pagues a un matón perquè li trenqui les cames al lladre -el preu són 1.000€ per servei- potser no seria el métode adequat. ;)
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Molinenc
Presentats
Entrades: 921
Membre des de: dt. maig 19, 2009 7:33 am
Ubicació: Molins de rei

Entrada Autor: Molinenc » dc. nov. 17, 2010 6:22 pm

I si et poses una alarma a la moto?

Per el que expliques, sembla com si fos un habitual del parking, fins i tot potser es un veí i tot.

Tinc un amic que es va instal·lar una alarma a la moto, i a la mínima que mous la moto, salta l'alarma, i fot un escandol de cullons, i suposo que si li comença a sona l'alarma al lladre, fotrà el camp.

Una altre solució (i sense complicar-se la vida amb un contenidor marítim), es que un ferrer et faci una caixa metalica perque i puguis guardar la moto dins, i amb un dels dos laterals i poses una bisagra a la caixa i al terra, i just a l'altre banda un nança per poder obrir la caixa, i fots un candau i llestos. No se si m'explico...

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dc. nov. 17, 2010 6:24 pm

Semblant el que ha posat el Steelman en el seu post:

viewtopic.php?f=3&t=9998&highlight=

Però fet de metall i rectangular, i posar-ho fixe al terra.

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » dc. nov. 17, 2010 7:22 pm

Com diuen per aquí, és complicat.
A mi al parking comunitari també me n'han fet alguna a la moto i a veïns al cotxe i te mala solució :enfadat
És més, no tinc bicicleta perquè a casa no m'hi cap i al parking les roben o les trinxen directament :enfaduu :Disparant
A més a més, encara que la comunitat et deixés fer una estructura metàlica, gairebé segur que te l'han de fer a mida i la broma pot sortir bastant carota, suposo.
...en fi, a veure si a algú se li acut alguna solució :roll:
Ja és llastimós que haguem d'estar així...
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dc. nov. 17, 2010 9:38 pm

Acabo de dissenyar una caixa amb una persina metalica, que aniria acollada al terra. Ideal per posar en un garaig o plaça de parking.

[IMG=http://img707.imageshack.us/img707/8121/boxbike.jpg][/IMG]

Uploaded with ImageShack.us

La meva pregunta es:

Sincerament. Estarieu disposats a pagar uns 600 euros (que calculo que podría costar la fabricació d'aquest mini garatge) i així tenir la moto a dins sense preocupar-se dels lladres?
Molinenc l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. nov. 17, 2010 9:39 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dc. nov. 17, 2010 10:58 pm

AT no ho veus molt economic aquest invent ?? em sembla que valdria mes de fabricar aquesta caixa,ja informaras.....
Imatge

Molinenc
Presentats

Entrada Autor: Molinenc » dc. nov. 17, 2010 11:26 pm

[quote user="Kpeps" post="146941"]AT no ho veus molt economic aquest invent ?? em sembla que valdria mes de fabricar aquesta caixa,ja informaras.....[/quote]

Només he fet una estimació, però no crec que puji massa més. Simplement son un parell de plaques d'algún material dur resistent al intent d'obertura, mecanitzat amb les guies per poder desplaçar la persiana i la persiana (que sería el que més pujaría).

En tot cas s'hauria de demanar pressupost en una empresa de persianes metaliques...

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 18, 2010 12:16 am

[quote user="AT" post="146933"]Acabo de dissenyar una caixa amb una persina metalica, que aniria acollada al terra. Ideal per posar en un garaig o plaça de parking.

[/quote]

Doncs no sembla mala idea, no, i tampoc penso que sigui massa car. El problema vindria en que en un garatge comunitari no el deixarien posar. :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Santos
Presentats
Entrades: 227
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental

Entrada Autor: Santos » dj. nov. 18, 2010 12:26 am

I si el baixes amb un remolc? Ben centrat no has de notar el pes i al desenganxarlo del cotxe aixeques la llança fins que descansi del darrera al terra i el deslligues per poguer descarregarlo

VicBo
Presentats
Entrades: 130
Membre des de: ds. ago. 29, 2009 8:35 pm

Entrada Autor: VicBo » dj. nov. 18, 2010 1:58 am

Caram AT aquesta idea de la caixa metàl·lica m'agrada molt i al parking la podria posar perquè representa que és un moble (=no faig obra Randy) i cap perfectament dintre de la plaça d'aparcament.

I de quin material seria que no peses molt? Hi podria posar dues motos?

L'alarma també és una solució però no definitiva encara que disuasòria ho deu ser. Per quins preus les puc trobarr?

Gràcies atots per endavant

Sharky
Presentats
Entrades: 2535
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:05 am
Ubicació: Vallbona d'Anoia (Barcelona) "Josep Lluis i Soco"

Entrada Autor: Sharky » dj. nov. 18, 2010 8:42 am

Jo miraria el tema de la alarma més economic, pots trobar-les per voltants de 100 €, amb avis al comandament a distancia, si arriba la cobertura
es clar.

Jo tinc una de la marca BELKIN, cuan algú fa saltar l'alarma a més a més de fer soroll, envia senyal al teu comandament avisant que la estan tocant.

Salut.
PAN EUROPEAN 1300 ST PLATA

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. nov. 18, 2010 9:53 am

Quina putada...
Jo el que faria es
A) penjar cartells al parquing de q hi ha camares de seguretat
B) posar carcasses de camares de seguretat amb aquells leds que es varen posar de moda per simular alarmes dels cotxes,per tot el parking

I parlar amb el president de la comunitat que si no volen posar mesures, aleshores al proxim furt que es fagi responsable l'assegurança comunitaria del furt
Ex ...moltes coses

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm

Entrada Autor: GRUM » dj. nov. 18, 2010 10:05 am

Malauradament, això de les assegurances és complicat. Potser per aquí hi ha algú més capacitat que jo per parlar del tema (jo el desconec), però diria que en els parkings comunitaris, l'assegurança no es fa responsable de res.
A mi em van rebentar el seient d'un scooter per robar els guants i un casc que hi tenia a sota. Evidentment, era algú que sabia que li deixava. En altres casos, han robat bicicletes (tot i estar fortament lligades), o fins i tot les lletres (tipus GTI, TDI...) d'algún altre veí, components de ciclomotors, benzina, etc.
És una gran pu...da, però són els temps que vivim, sense respecte per les coses alienes. :cry:
Jo fins hi tot havia anat als mossos a fer la denúncia, però només serveix per perdre el temps a comisaria ja que, per coses així, difícilment s'hi posen.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Ramon_vfr
Presentats
Entrades: 6889
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
Contacta:

Entrada Autor: Ramon_vfr » dj. nov. 18, 2010 10:05 am

[quote user="Steelman" post="146962"]Quina putada...
Jo el que faria es
A) penjar cartells al parquing de q hi ha camares de seguretat
B) posar carcasses de camares de seguretat amb aquells leds que es varen posar de moda per simular alarmes dels cotxes,per tot el parking

I parlar amb el president de la comunitat que si no volen posar mesures, aleshores al proxim furt que es fagi responsable l'assegurança comunitaria del furt[/quote]

I si el lladre es de la comunitat ? estarà assabentat de totes aquestes mesures.

I no es el mateix un furt que un robatori.....
NEVER SAY NEVER AGAIN

Imatge

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dj. nov. 18, 2010 10:10 am

Que ho posi l´ignasi a la seva zona de parking, nomes ho sabra ell (i qui llegeixi el forum)
i lo de la diferencia entre furt i robatori, no ho sabia, pensava que era el mateix

he buscat i
furtAcció delictiva consistent a apoderar-se, amb ànim de lucre, d'un
bé moble d'altri contra la voluntat del propietari, sense ...

robatori Apoderament d'una cosa moble realitzat amb ànim de lucre i
violentant o intimidant les persones o forçant les coses. ...
Ex ...moltes coses

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dj. nov. 18, 2010 10:27 am

Ostres AT.

Aquesta teva idea té molt bona pinta. Particularment trobo que està molt bé i el preu no el trobo gens car. Crec que valdría la pena aprofondiri una mica més.

Pels motoristes i gent que té bicis als garatges comunitaris pot ser una solució excepcional (mira la reacció de l'Ignasi). Segur que has llençat una una idea que si no la desenvolupes tú ho farà algú altra.

Et felicito pel disseny.

Salut !

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. nov. 18, 2010 10:32 am

[quote user="Steelman" post="146969"]Que ho posi l´ignasi a la seva zona de parking, nomes ho sabra ell (i qui llegeixi el forum)
i lo de la diferencia entre furt i robatori, no ho sabia, pensava que era el mateix

he buscat i
furtAcció delictiva consistent a apoderar-se, amb ànim de lucre, d'un
bé moble d'altri contra la voluntat del propietari, sense ...

robatori Apoderament d'una cosa moble realitzat amb ànim de lucre i
violentant o intimidant les persones o forçant les coses. ...[/quote]

Ho poso més fàcil i entenedor:

Furt: manga coses d'un altre amb un valor de fons 400€. (o sigui, es un pu&:o xorissu)
Robatori: fa el mateix que en un furt però la quantitat que et pren és superior als 401€. En aquest cas, també és delicte quan t'intimiden o trenquen alguna cosa per accedir a lo que volen robar. (o sigui es un pu&o xorisso i a més un cabr€&n.)
Per cert si et roben el cotxe o la moto no és delicte, perquè la justicia ho entent com un "furt d'us de vehicle"" amb lo que si el deixa abandonat abans de x hores no li passara absolutament res.
En resum: això es Disneylandia pels mànguis, el seu destí preferit, ningú els fa res, estan la mar de bé i si algun dia els enxampen, ja hi ha el cap de la policia el Sauron que se'n cuida de dir que els dolens són ells per haver-li arrugat la camisa.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » dj. nov. 18, 2010 10:59 am

Quanta raó tens,Trencaferro :enfaduu :enfaduu :enfaduu
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”