Importació?
Moderador: Airald
- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
- Ubicació: Manresa
Importació?
Una curiositat, és possible, factible i viable importar una moto de model actual, però que pel motiu que sigui, no es porta al nostre país?
És millor a través de la marca oficial o a través d'importadors paral.lels? Quins papers/tràmits s'han de fer?
I la mare dels ous, incrementa molt el preu de la moto?
Suposo que tot això deu dependre, en gran mesura, del país d'origen de la importació...
És millor a través de la marca oficial o a través d'importadors paral.lels? Quins papers/tràmits s'han de fer?
I la mare dels ous, incrementa molt el preu de la moto?
Suposo que tot això deu dependre, en gran mesura, del país d'origen de la importació...
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Importació?
Fas cada pregunta que n'hi ha per matar-te..... :Disparant

- Jesus
- Presentats
- Entrades: 3584
- Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
- Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA
No et compliquis la vida i compra aquí ... que després si tens algun problema ningú es vol fer càrrec.
Gas a la burra!!!
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
si la moto es ven a Europa pero no aqui,suposso que la pots portar,el problema em sembla es que si no esta homologada per matricularla es un cristu,portada d'un altre continent ja es complica l'asunto,a part dels impostos que hauras de pagar es clar, fa anys quan hi va haver molt furor de motos d'importacio paralela el problema van ser las garantias si la botiga tancava la gent es tenia que pagar las reparacions de la seva butxaca,un exemple que recordo es que Suzuki amb uns models molt venuts com las GSX 600-750 F posavan uns escapes que es podrien amb 3 mesos i molta gent va tenir problemes,mes d'una nsr 250-400 o RGV 500 ,RD 500 corrien per aqui i las marcas no las potavan,encara que mes val que no t'emboliquis
- Xepe71
- Presentats
- Entrades: 427
- Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
- Ubicació: Reus - Ganxet per adopció
Ho dic sense coneixement de causa, però si, es pot importar un vehicle des d'un altre país.
Per lògica, la marca oficial et dirà que no, que no la tenen en catàleg. Però hi han empreses que es dediquen a fer importacions d'aquest tipus.
Em sembla haver llegit/sentit que si, que incrementa el preu. Entre altres coses, has de passar la ITV, i suposo que no deu ser una ITV normal (parlo d'una moto nova, l'ITV és lo que et permet tenir el permís de circulació, el paperet verd). Pe runa moto de segona mà, matriculada a l'estranger, pagues uns 800€. Sovint això fa que, una moto que a l'estranger es vengui molt bé de preu de segona mà, no surti a compte importar-la, ja que perds aquesta quantitat en la importació.
Dit això... en quina moto estàs pensant?
Per lògica, la marca oficial et dirà que no, que no la tenen en catàleg. Però hi han empreses que es dediquen a fer importacions d'aquest tipus.
Em sembla haver llegit/sentit que si, que incrementa el preu. Entre altres coses, has de passar la ITV, i suposo que no deu ser una ITV normal (parlo d'una moto nova, l'ITV és lo que et permet tenir el permís de circulació, el paperet verd). Pe runa moto de segona mà, matriculada a l'estranger, pagues uns 800€. Sovint això fa que, una moto que a l'estranger es vengui molt bé de preu de segona mà, no surti a compte importar-la, ja que perds aquesta quantitat en la importació.
Dit això... en quina moto estàs pensant?

Les motos no perden oli, marquen territori...
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
[quote user="Jesus GS" post="147832"]No et compliquis la vida i compra aquí ... que després si tens algun problema ningú es vol fer càrrec.[/quote]
Pero si no vol comprar,només es per liar la troca ;) ;) ;)
Pero si no vol comprar,només es per liar la troca ;) ;) ;)
- Caganer
- Presentats
- Entrades: 250
- Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
- Ubicació: Manlleu (Osona)
Hi ha casos com la Yamaha FZ8 naked amb ABS que no es ven a Spain, però si arreu. La pots encomanar d'importació (indústria paralela que es diu) a Europa. Yamaha España no es fa càrrec de la garantia, però en tens una que crec és algo similar a una assegurança (no conec el detall). Si hi ha un problema menor, no crec que hi hagi problema a arreglar-ho, si la cosa es complica, tinc els meus dubtes. Amb els cotxes passa igual.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Bàsicament, tal com dic al principi, és per curiositat.
Però tot sovint veig motos que m'agraden en presentacions i revistes i finalment, pels motius que sigui, resulta que es porten a altres mercats i no al nostre. Per això la meva pregunta.
Llavors, en què es basen les marques per comercialitzar els models en un o altre mercat??
No si, per no poder, no em puc permetre ni comprar-me la moto que voldria de segona mà al mercat nacional, però un model que m'encanta però només el fan per japó, que jo sàpiga és aquest:

Pura curiositat i abusar una mica dels coneixements que teniu per aquí ;)
Sense ànim de tocar massa la pera, eh :twisted:
Però tot sovint veig motos que m'agraden en presentacions i revistes i finalment, pels motius que sigui, resulta que es porten a altres mercats i no al nostre. Per això la meva pregunta.
Llavors, en què es basen les marques per comercialitzar els models en un o altre mercat??
No si, per no poder, no em puc permetre ni comprar-me la moto que voldria de segona mà al mercat nacional, però un model que m'encanta però només el fan per japó, que jo sàpiga és aquest:

Sense ànim de tocar massa la pera, eh :twisted:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
[quote user="GRUM" post="147874"]
Sense ànim de tocar massa la pera, eh :twisted:[/quote]
Tranquil que si ho fas tampoc passa res ;) ;) ;)
Es per divertir nos,oi ? Doncs endevant ,ja veuras com amb els coneixements que té la gent del foro,jo no,et donaran explicacions :D
Tranquil que si ho fas tampoc passa res ;) ;) ;)
Es per divertir nos,oi ? Doncs endevant ,ja veuras com amb els coneixements que té la gent del foro,jo no,et donaran explicacions :D
- Xepe71
- Presentats
- Entrades: 427
- Membre des de: ds. ago. 14, 2010 7:56 pm
- Ubicació: Reus - Ganxet per adopció
[quote user="GRUM" post="147874"]Bàsicament, tal com dic al principi, és per curiositat.

Si és per una Honda 1100 com aquesta, fes les preguntes que vulguis!

Si és per una Honda 1100 com aquesta, fes les preguntes que vulguis!

Les motos no perden oli, marquen territori...
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Com alguns sabeu, em dedico al tema dels cotxes, i ara fa dos anys, abans de la crisis em feia un fart d’importar-ne de totes marques i models.
El cas és que em vaig animar a portar d’Alemanya una Benelli TNT amb 1000KMs. Els passos a seguir son:
Comprovar si el model en qüestió té contranseya d’homol•logació a Espanya, el que hauràs de preguntar a la sucursal de la marca aquí. En cas de que no hi sigui, ho complica tot molt.
Llavors, com és normal, localitzar-la, negociar preu, i aconseguir que algú de confiança vagui a veure-la i provar-la per saber si està bé (no sigui que arribis allà i sigui un munt de ferros).
Acte seguit, anar allà on sigui, pagar-la, anar a transit per tal de que et donin (pagant, clar)unes matrícules que duren 1 setmana (a no ser que la portis amb remolc o camió), i una vegada aquí, passar ITV, pagar l’impost de matriculació, i a matricular-la. El impost de matriculació va en funció de l’antiguitat de la moto i del model.
Jo vaig tenir sort, la vaig portar a un servei oficial d’aquí al cap d’unes setmanes per un problema, i me’l varen passar en garantía (la garantía l’has de demanar al venedor si la moto té menys d’un any, clar).
Espero haver estat d’ajuda.
El cas és que em vaig animar a portar d’Alemanya una Benelli TNT amb 1000KMs. Els passos a seguir son:
Comprovar si el model en qüestió té contranseya d’homol•logació a Espanya, el que hauràs de preguntar a la sucursal de la marca aquí. En cas de que no hi sigui, ho complica tot molt.
Llavors, com és normal, localitzar-la, negociar preu, i aconseguir que algú de confiança vagui a veure-la i provar-la per saber si està bé (no sigui que arribis allà i sigui un munt de ferros).
Acte seguit, anar allà on sigui, pagar-la, anar a transit per tal de que et donin (pagant, clar)unes matrícules que duren 1 setmana (a no ser que la portis amb remolc o camió), i una vegada aquí, passar ITV, pagar l’impost de matriculació, i a matricular-la. El impost de matriculació va en funció de l’antiguitat de la moto i del model.
Jo vaig tenir sort, la vaig portar a un servei oficial d’aquí al cap d’unes setmanes per un problema, i me’l varen passar en garantía (la garantía l’has de demanar al venedor si la moto té menys d’un any, clar).
Espero haver estat d’ajuda.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 26, 2010 8:59 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.