Cada Cop Millor...
Moderador: Airald
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Cada Cop Millor...
Jo a la Varadero vaig canviar l´amortiguador per aquest Hagon i anavem molt millor que els originals i les l´amortiguador, molles i oli del davant em va costar 500€
Ex ...moltes coses
- Panotxa
- Presentats
- Entrades: 1308
- Membre des de: dg. juny 01, 2008 8:29 pm
- Ubicació: Banyoles
Pasqual, mirat això:
http://www.bmwmotos.com/cgi-bin/yabb2.4 ... 1238521886
Jo vaig posar uns EMC a la K75 i vaig quedar molt content, bé qualsevol cosa que li
hagués posat s´hauria notat el canvi ...crec que la relació Qualitat/Preu és correcte.
http://www.emcfrance.com/PBProduct.asp?ItmID=1375004
Salut! ;)
http://www.bmwmotos.com/cgi-bin/yabb2.4 ... 1238521886
Jo vaig posar uns EMC a la K75 i vaig quedar molt content, bé qualsevol cosa que li
hagués posat s´hauria notat el canvi ...crec que la relació Qualitat/Preu és correcte.
http://www.emcfrance.com/PBProduct.asp?ItmID=1375004
Salut! ;)
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Moltes vegades sempre tirem cap a les marques mundialment reconegudes -com ara els Öhlins- quan al costat de casa tenim els Betor, molt famosos fa anys i mundialment fets servir en compretició.
Buscant per internet podem llegir això al fòrum GSTrail:
Soy propietario de una R1100Gs y he cambiado el amortiguador trasero, destrozado en el viaje a Senegal y he montado uno de la marca Betor:Amortiguadores Betorspain - Motos Modernas - Clasicas - Quads - Turismo
Tiene una buena respuesta,calidad precio.200Euros.
regulable en precarga de muelle y gas en el interior,una maravilla.

Al tenir garantia si el compres nou doncs no hauries de preocupar-te durant una temporada llarga.
Si vols més informació sobre Betor i per mirar si en fan per les GS-ADV: http://betorspain.com/osc/contact_us.php
Buscant per internet podem llegir això al fòrum GSTrail:
Soy propietario de una R1100Gs y he cambiado el amortiguador trasero, destrozado en el viaje a Senegal y he montado uno de la marca Betor:Amortiguadores Betorspain - Motos Modernas - Clasicas - Quads - Turismo
Tiene una buena respuesta,calidad precio.200Euros.
regulable en precarga de muelle y gas en el interior,una maravilla.

Al tenir garantia si el compres nou doncs no hauries de preocupar-te durant una temporada llarga.
Si vols més informació sobre Betor i per mirar si en fan per les GS-ADV: http://betorspain.com/osc/contact_us.php

- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Per cert, ara que vaig llegint, oite què diuen: :shock:
AMORTIGUADOR TRASERO Y SUPERGARANTIA
Hola a Todos,
tengo una adventure con 2 años y 2 meses, con 30.000 km y la ampliacion de garantia, el otro dia vi que el amortiguador trasero rezumaba aceite. A un amigo mio, con una moto hermana le paso hace 3 meses y le pusieron uno nuevo en garantia, asi que me dirigi a grumblau motor con toda tranquilidad, pues tenia 4años de garantia. Deje la moto, me dijeron que tenian que pedir la pieza y me lo cambiaban. Al mes y medio me llaman y me dicen que la supergarantia no cubre esa pieza por ser un desgaste normal. He llamado a bmw, he puesto una queja formal, una hoja de reclamaciones en el conce, y no me hacen ni caso. ¿un desgaste normal? ¿que puedo hacer?
Conclusiones:
1º OLVIDAROS DE ESO DE QUE BMW ES UNA GRAN MARCA Y RESPONDE ANTE SITUACIONES COMO ESTA
2º LA AMPLIACION DE LA GARANTIA NO CUBRE UNA MIERDA
saludos.
http://www.gstrail.es/foro/amortiguador ... tia-28321/
AMORTIGUADOR TRASERO Y SUPERGARANTIA
Hola a Todos,
tengo una adventure con 2 años y 2 meses, con 30.000 km y la ampliacion de garantia, el otro dia vi que el amortiguador trasero rezumaba aceite. A un amigo mio, con una moto hermana le paso hace 3 meses y le pusieron uno nuevo en garantia, asi que me dirigi a grumblau motor con toda tranquilidad, pues tenia 4años de garantia. Deje la moto, me dijeron que tenian que pedir la pieza y me lo cambiaban. Al mes y medio me llaman y me dicen que la supergarantia no cubre esa pieza por ser un desgaste normal. He llamado a bmw, he puesto una queja formal, una hoja de reclamaciones en el conce, y no me hacen ni caso. ¿un desgaste normal? ¿que puedo hacer?
Conclusiones:
1º OLVIDAROS DE ESO DE QUE BMW ES UNA GRAN MARCA Y RESPONDE ANTE SITUACIONES COMO ESTA
2º LA AMPLIACION DE LA GARANTIA NO CUBRE UNA MIERDA
saludos.
http://www.gstrail.es/foro/amortiguador ... tia-28321/

- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
jo també estic mirant un amortidor per la Vara, he trobat aquesta gent de technoflex, a Girona
http://www.motomarca.com/
pd: crec que actualment les marques generalitzen el tema del material de desgast, venent el producte per dura x anys, ami em volian cobra 1.500€ per una reparació la qual la solució era canvia centraleta i HISS (es que la moto te 5 anys) doncs o vaig soluciona trobant l'averia " sense computadora " amb un cost de 0.10€ (connecto elèctric)
massa tecnologia en les motos noves, que si, que esta be, però gent quin yuyu
...V...
http://www.motomarca.com/
pd: crec que actualment les marques generalitzen el tema del material de desgast, venent el producte per dura x anys, ami em volian cobra 1.500€ per una reparació la qual la solució era canvia centraleta i HISS (es que la moto te 5 anys) doncs o vaig soluciona trobant l'averia " sense computadora " amb un cost de 0.10€ (connecto elèctric)
massa tecnologia en les motos noves, que si, que esta be, però gent quin yuyu
...V...
cor V-Twin
- XaviTwin
- Presentats
- Entrades: 355
- Membre des de: dc. abr. 23, 2008 10:27 pm
per cert Jordi, l´amortiguador el vas vendre amb la vara ¿?¿?
...V...
...V...
XaviTwin l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 26, 2010 7:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
cor V-Twin
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Hola Pasqual.
Ho sento molt, això de la suspensió... però si et serveix de res, dir-te que això passa a les millors famílies:
Aquesta setmana passada, m’ha arribat de Ducati el Öhlins Electro-hidraulic de darrera nou, ja que el que em venia en la MultiStrada, al cap de 4 Mesos de tenir-lo, me’n he adonat que no funcionava ja d’un on principi la precarga electrònica (el que sents, fins després de quatre mesos no ho he apreciat; ara entenc per què tocava per tot arreu en les inclinacions amb acompanyant).
Això si, al ser la moto nova, no he pagat res.
De totes formes, jo et recomano que mantinguis els ESA originals, que van de conya, pel que vaig poder comprovar en la teva moto i alguna altre que he provat.
És genial, poder canviar de configuració en marxa. Jo ho utilitzo molt, tant per canviar la precarga quan vaig amb acompanyant, com sobretot si està la carretera humida.
En corbes revirades amb poca adherència, al estovar les suspensions s’eviten relliscades, ja que com saps, en les motos bilicíndriques de gran cilindrada com les nostres amb molt parell motor, costa poc derrapar en acceleració, sobretot en primera i segona. En cas de no tenir el control electrònic, llògicament per mandra no parem per regular els “clicks”. És d’aquelles coses que com el control de tracció, quan ho has provat, costa de prescindir-ne...
En fi, en tot cas, avia’m si coincidim ben aviat en una altre sortida, cuida’t molt.
Ho sento molt, això de la suspensió... però si et serveix de res, dir-te que això passa a les millors famílies:
Aquesta setmana passada, m’ha arribat de Ducati el Öhlins Electro-hidraulic de darrera nou, ja que el que em venia en la MultiStrada, al cap de 4 Mesos de tenir-lo, me’n he adonat que no funcionava ja d’un on principi la precarga electrònica (el que sents, fins després de quatre mesos no ho he apreciat; ara entenc per què tocava per tot arreu en les inclinacions amb acompanyant).
De totes formes, jo et recomano que mantinguis els ESA originals, que van de conya, pel que vaig poder comprovar en la teva moto i alguna altre que he provat.
És genial, poder canviar de configuració en marxa. Jo ho utilitzo molt, tant per canviar la precarga quan vaig amb acompanyant, com sobretot si està la carretera humida.
En corbes revirades amb poca adherència, al estovar les suspensions s’eviten relliscades, ja que com saps, en les motos bilicíndriques de gran cilindrada com les nostres amb molt parell motor, costa poc derrapar en acceleració, sobretot en primera i segona. En cas de no tenir el control electrònic, llògicament per mandra no parem per regular els “clicks”. És d’aquelles coses que com el control de tracció, quan ho has provat, costa de prescindir-ne...
En fi, en tot cas, avia’m si coincidim ben aviat en una altre sortida, cuida’t molt.
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 26, 2010 7:26 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Llagasta
- Presentats
- Entrades: 3270
- Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
- Ubicació: Vallès Occidental
[quote user="JoanCG" post="148047"]Hola Pasqual.
En fi, en tot cas, avia’m si coincidim ben aviat en una altre sortida, cuida’t molt.[/quote]
Ull!!! amb això: BMW Recomana no tocar les suspensions en marxa : Durante el proceso de ajuste no debe conducirse la motocicleta.../... no dejar sentar al acompañante hasta haber finalizado el proceso de ajuste al modo con acompañante .../...El pretensado de los muelles no debe ajustarse durante la marcha :shock: :shock:
En fi, en tot cas, avia’m si coincidim ben aviat en una altre sortida, cuida’t molt.[/quote]
Ull!!! amb això: BMW Recomana no tocar les suspensions en marxa : Durante el proceso de ajuste no debe conducirse la motocicleta.../... no dejar sentar al acompañante hasta haber finalizado el proceso de ajuste al modo con acompañante .../...El pretensado de los muelles no debe ajustarse durante la marcha :shock: :shock:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 27, 2010 8:56 am, en total s’ha editat 2 vegades.

- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
GS12RED; ja vaig veure que ho deies l´altre dia , que ni pujat ni en marxa.
Aixi que el ESA tampoc no es una gran avantatge respecte a la suspensio tradicional no?
Nomes que te pre-configurats una serie de configuracions estandards per cada situació, pero....si no la pots tocar en marxa....
Aixi que el ESA tampoc no es una gran avantatge respecte a la suspensio tradicional no?
Nomes que te pre-configurats una serie de configuracions estandards per cada situació, pero....si no la pots tocar en marxa....
Ex ...moltes coses
- Llagasta
- Presentats
segons la gent de BMW només es pot tocar la suspensió en marxa si tens configurada la suspensi´´o en modo carretera.
pots passar de COMF. a NORM i a SPORT indistintament i tot anant també si tens la supensió en modo Tot Terreny
també pots pasar a SOFT a NORM o a HARD indistintament en marxa.
el que no pots fer en marxa .- es canviar d´un modo de variació de recorregut ( passar de solo a dues persones i a càrrega o de solo a TT ) s´estira l´amortidor ( s´aixeca ) i suposo que volen evitar esforços al servomotor desl amortidors: per aixó diuen que per variar el recorregut no hi hagi pés al damunt, per altre lloc comprensible, ja veieu com peten aquests sistemes tant a BMW com a Ducati.
el que jo hi notat amb la meva es que de la posició dues places ( que es com vaig jo, doncs s´aixeca una mica des de la posició més baixa ) fins a Tot Terreny Hard augmenta el recorregut de tots dos amortidors uns 2 centimentres, ( s´aixeca la moto uns dos centimentres també (+ precàrrega i llògicament suspensió més dura )) :roll:
pots passar de COMF. a NORM i a SPORT indistintament i tot anant també si tens la supensió en modo Tot Terreny
també pots pasar a SOFT a NORM o a HARD indistintament en marxa.
el que no pots fer en marxa .- es canviar d´un modo de variació de recorregut ( passar de solo a dues persones i a càrrega o de solo a TT ) s´estira l´amortidor ( s´aixeca ) i suposo que volen evitar esforços al servomotor desl amortidors: per aixó diuen que per variar el recorregut no hi hagi pés al damunt, per altre lloc comprensible, ja veieu com peten aquests sistemes tant a BMW com a Ducati.
el que jo hi notat amb la meva es que de la posició dues places ( que es com vaig jo, doncs s´aixeca una mica des de la posició més baixa ) fins a Tot Terreny Hard augmenta el recorregut de tots dos amortidors uns 2 centimentres, ( s´aixeca la moto uns dos centimentres també (+ precàrrega i llògicament suspensió més dura )) :roll:
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. nov. 27, 2010 9:17 am, en total s’ha editat 4 vegades.

- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
el canvi de modus de suspensio es te que fer sempre en parat en l 'ESA 2,diuen que no cal,pero..... millor no ficar pes a sobre quan el reconfiguras,el sistema va amb la presio del oli o sigui que millor no provocar esforços innecesaris,las GS ademes tenen moltes configuracions i parar un moment no costa tant,per el meu gust son mes practics que una suspensio tipus ohlins que has de regular i no deixa de ser per la seva qualitat un xic complexe.
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Hola i gràcies a tots per l'interès. Per no respondre individualment, faig un resum de les vostres propostes (algunes fetes en MP):
GEARBOX -----> WILBERS
STEELMAN----> HAGON
PANOTXA-----> EMC
RANDY--------> BETOR
XAVITWIN I GS12RED------> TECHNOFLET
KEPPS --------> SHOWA (d'ocasió)
Ara que ja han passat uns dies, em vaig fent a la idea. De totes maneres, abans de decidir quin amortidor nou compro (en aquest cas haurien de ser dos, al no porta ESA el nou), em plantejo (no sé si cal fer una enquesta :lol: :lol: ):
1.- Comprar un altre de nou a can BMW
2.- Comprar una altra marca encara que no tingui ESA
3.- Intentar arreglar (via pirates) el que tinc ara
4.- Comprar un altre com el que tinc, d'ocasió
5.- Vendra la moto tal com esta
Aquesta última opció, m'agrada molt, però ara no sabria que comprar i be tindria que repetir emb la GS o quedarme sense moto (cosa que no he fet des dels 14 anys)
L'ESA, és molt còmode i pràctic (això s'ha de reconeixer) però si només dura 30.000 km és com el que te un Ferrari, però està espatllat i només s'hi pot asseure a dins el garatge.
Sempre l'he fet servir tal com aconsella BMW. És a dir, per canviar el modus de suspensió (1, 2, 2 amb en carga....) SEMPRE EN PARAT! no així la molla (COMF, NORM, SPORT). Pe altre banda, la meva moto en marxa no em deixa canviar el modus que he fixat al estar parat (sembla que al ESA2 si es pot fer).
Personalment crec que en uns anys, la majoria de motos de gama alta, portaran un sistema similar, però de moment no hi han amortidor especifics prou bons per aquest sistema (almenys en motos trail). És com els primers ABS ("abese frena, abese no frena..." :lol: i ara a pocs (no ho dic per ningú, je, je..) s'els hi ocurriria comprarse una moto sense ABS.
De nou gràcies a tots per l'ajuda
GEARBOX -----> WILBERS
STEELMAN----> HAGON
PANOTXA-----> EMC
RANDY--------> BETOR
XAVITWIN I GS12RED------> TECHNOFLET
KEPPS --------> SHOWA (d'ocasió)
Ara que ja han passat uns dies, em vaig fent a la idea. De totes maneres, abans de decidir quin amortidor nou compro (en aquest cas haurien de ser dos, al no porta ESA el nou), em plantejo (no sé si cal fer una enquesta :lol: :lol: ):
1.- Comprar un altre de nou a can BMW
2.- Comprar una altra marca encara que no tingui ESA
3.- Intentar arreglar (via pirates) el que tinc ara
4.- Comprar un altre com el que tinc, d'ocasió
5.- Vendra la moto tal com esta
Aquesta última opció, m'agrada molt, però ara no sabria que comprar i be tindria que repetir emb la GS o quedarme sense moto (cosa que no he fet des dels 14 anys)
L'ESA, és molt còmode i pràctic (això s'ha de reconeixer) però si només dura 30.000 km és com el que te un Ferrari, però està espatllat i només s'hi pot asseure a dins el garatge.
Sempre l'he fet servir tal com aconsella BMW. És a dir, per canviar el modus de suspensió (1, 2, 2 amb en carga....) SEMPRE EN PARAT! no així la molla (COMF, NORM, SPORT). Pe altre banda, la meva moto en marxa no em deixa canviar el modus que he fixat al estar parat (sembla que al ESA2 si es pot fer).
Personalment crec que en uns anys, la majoria de motos de gama alta, portaran un sistema similar, però de moment no hi han amortidor especifics prou bons per aquest sistema (almenys en motos trail). És com els primers ABS ("abese frena, abese no frena..." :lol: i ara a pocs (no ho dic per ningú, je, je..) s'els hi ocurriria comprarse una moto sense ABS.
De nou gràcies a tots per l'ajuda
- Llagasta
- Presentats
- Kpeps
- Presentats
com l'original res,pero totes les opcions son bones,el que decideixis sera el correcte ;) ;)
ara una enquesta no estaria de mes :mrgreen: :mrgreen:
ara una enquesta no estaria de mes :mrgreen: :mrgreen:
- VMan
- Presentats
- Entrades: 851
- Membre des de: dj. ago. 05, 2010 3:00 am
Hola pascual
Jo havia demanat presupost a motomarca, crec que es una bona opcio TECHNOFLEX , te´l fan a mida.
Al final me´l han reparat a castelloli a accesracing, per 150€ i ara tinc amortidor per 80mil km més
http://www.accesracing.com
aqui el distribuidor öhlins
http://www.hrgsuspensiones.com/
Jo havia demanat presupost a motomarca, crec que es una bona opcio TECHNOFLEX , te´l fan a mida.
Al final me´l han reparat a castelloli a accesracing, per 150€ i ara tinc amortidor per 80mil km més
http://www.accesracing.com
aqui el distribuidor öhlins
http://www.hrgsuspensiones.com/
- Joan XT
- Presentats
- Entrades: 2641
- Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
- Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL
Jo vaig anar fa uns anys a HRG suspensions a Sant Vicenç de Castellet i el tracte va ser boníssim, vaig anar perquè em toquessin les suspensions originals de la suzuki i me les van graduar sense cobrar res. Si no vaig errat només venen i reparen, això si, al'hora de reparar has de portar la suspensió sense la moto, parlant amb Alex que és el que ens va tocar les suspensions ens va dir que les suspensions de les japoneses deixaven molt a desitjar i que el millor diners invertits eren unes suspensiones.Lo dit, sense comprar res i el tracte va ser molt bo.
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Gràcies de nou per els consells. Com que en Randy no ha fet l'enquesta :mrgreen: :mrgreen: (diu que no son per coses series :razz: ) ahir vam estar desmuntant l'amortidor i avui l'enviarem per intentar repararlo. Ja us diré el resultat. De moment tinc tot el pont sense moto i dubtòs per anar a Ligüerre....
- Llagasta
- Presentats
Doncs ja ens en faràs cinc cèntims, a veure que es el que estaba fet malbé. :roll:

- Kpeps
- Presentats
als que portem ESA,seguim aquest fil amb interes,un amic acava de reparar un que li fallava l'electrica de tanta porqueria que duia incrustada estava com clavat ( K GT ) segur que aquest d'alguna manera tambe ho podran fer,a veure i sort.
- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Pasqual, malgrat no ens coneguem personalment, només dir-te que si necessites una "moto" per anar a qualsevol lloc, jo et puc oferir la meva Blues (Bandit 600S), no és una ADV, però pobreta fa el que bonament pot. Això si, oblida't d'equipament com ABS, ESA, ASC...
Sinó et fa res baixar de categoria i tornar a portar una moto sense més. :twisted:
Bromes apart, l'oferiment és seriós, si la necessites m'envies un privat i segur que ens posem d'acord ;)
Sinó et fa res baixar de categoria i tornar a portar una moto sense més. :twisted:
Bromes apart, l'oferiment és seriós, si la necessites m'envies un privat i segur que ens posem d'acord ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.
Coleccionista de vivències.