Hola a tothom. Us vull fer una consulta d’una sèrie d’ensurts que amb el meu germà varem tenir aquest passat dissabte, en la sortida des de Lliçà de Munt, fins a Andorra, passant per Puigcerdà i el Port de Puymorens.
El cas és que ja a les 9:30h del matí, a l’alçada de Ripoll el termòmetre estava a -3ºC, mantenint-se així i arribant fins a -7ºC en algun lloc puntual.
Fent actuar el ABS de darrera abans d’entrar a les corbes, i amb el control de tracció amb el gas a la sortida (que bé que va...), podia veure com estava de relliscós el asfalt, per tal de anar més a poc a poc, o pràcticament parats en alguna corba on per la ombra i humitat, hi havia gel (sobretot en els trossos d’orientació nord, baixant la collada direcció Puigcerdà).
Ni cal dir que el quitrà longitudinal que hi ha per reparar fissures d’asfalt, ni tocar-lo, ja que era relliscada segura.
Però el meu dubte, i d’aquí la consulta, és que tot i anat molt amb compte, en tres o quatre vegades sense tocar el fre, se’m anava cap al costat més d’un pam la roda de davant (que és nova), en inclinacions molt i molt moderades, de tal manera que no vaig caure de casualitat.
Certament els pneumàtics que porto en la Ducati son uns Dunlop SportSmart, d’orientació clarament esportiva, però amb molt bona nota segons les comparatives en pluja, només per darrera dels Michelin.
Per tant, no sé si els meus pneumàtics no agafen prou temperatura per les seves característiques en carreteres molt fredes, o és que, en aquestes condicions climatològiques, portis el que portis sempre hi ha aquest risc. Potser si hagués baixat les pressions de les rodes també hi hauria una mica més de grip, no ho sé...
De totes formes, el meu germà, que porta en la seva BMW F650GS uns Metzeler Tourance, em deia que també havia tingut alguna relliscada.
Potser trucaré a Dunlop per tal de que em diguin si es problema de model de pneumàtics, ja que si així fos, malgrat els diners que em costaria, n’agafaria uns altres “més freds”, ja que m’encanta sortir al hivern per ports de muntanya, com feu molts de vosaltres. Ho vaig passar fatal, sobretot a la tornada, de nit i amb aquell asfalt tant fred.
Què en penseu?
Us passa sovint el mateix?
I per últim, si us passa el mateix, és que no podem sortir amb carreteres tant fredes (espero que sí...)?
(I perdoneu per l’allargada del msg)

Uploaded with ImageShack.us