Per fi!.... per fi tinc un altre cop la moto :lol: quin plaer!. No us passa que desprès de molt dies sense pujar a la teva moto, la trobeu canviada? Com si les manetes, els punys, el manillar no estiguessin on acostumen a estar? És com estrenar una moto nova...però només dura uns qms. Desprès.....ja és com sempre. La "teva" moto. Amb el seient adaptat al "pandeiro", la distància adequada del manillar, el soroll conegut....
Resumint, que estic content de tornar ha anar sobre 2 rodes :lol: :lol: :lol:
La història ha acabat be gràcies amb en Gearbox (gràcies). En faig un resum: amortidor trencat quan encara no feia 30.000 Qms que ja l'havia tingut de canviar. BMW no s'en fa càrrec i em demana 1700€ (mil set cents!). El mecànic de tota la vida em comenta que sap on poden arreglar. Desmuntem l'amortidor i l'envia a la Bisbal. Desprès de 3 setmanes, "l’especialista" li diu que no es pot arreglar i que en compri un de nou :eyes Mentrestant m'he desfogat al fòrum i molts m'heu anat donant consells. Entre ells en Gearbox que coneix un holandès que sembla fa miracles. També busco al mercat de segona mà. Hi trobo coses com aquestes:
Enllaç
Mireu el preu: 890 € !!!!..... :shock:
Finalment, es pot arreglar l’amortidor. El dilluns el van muntar i avui he anat a buscar la moto.
Tachiiiiin! Final feliç. Preu de tota l’operació (TTC) 356 €
En Williams m’ha explicat que es un tema de mal disseny dels Showa. Per el que he entès, sembla que el “plançó” (“vástago” en el dibuix) de l’amortidor és 2 mm més ample que els habituals, però el receptacle on va l’oli que es comprimeix te la mateixa capacitat que en altres models. El resultat és que la pressió que ha de suportar és superior. En conducció tranquil•la per carretera, cap problema però per pista si fas tope (i jo dic sense fer-ne) el reten que impedeix que s’escapi l’oli, cedeix.
No he trobat cap dibuix del meu model d’amortidor, però potser en aquest la cosa queda una mica més clara
Jo no hi entenc de mecànica, però és el que vaig entendre de l’explicació. En qualsevol cas, si em dona el mateix resultat que els originals (una me...) em donaré satisfet del que he pagat.
Gràcies a tots per els consells i especialment en Gearbox i Sra (ai! dic la Dolors)
Si algú te interès en saber l’adreça o la web (no sé si es pot fer propaganda al fòrum) que m’enviï un privat. Entre altres coses, en Williams pot arribar a disminuir fins 5 cm l’alçada de la GSA només modificant l’amortidor (incloent l’ESA)