La Enganxina De La ITV No Es Obligatòria
Moderador: Airald
- Pardo
- Presentats
- Entrades: 374
- Membre des de: dv. maig 07, 2010 9:34 am
- Ubicació: Igualada
La Enganxina De La ITV No Es Obligatòria
Pues això, avui he anat per passar la ITV de la bandit, pensava que em dirien alguna cosa per el “Devil” que porto però res de res amb el db killer que vaig fer està dins de la normalitat (81db), la sorpresa ha estat quan abans de donar-me els papers m’han preguntat si volia la enganxina o no, i jo m’he quedat amb cara de moniato :shock: , els hi he preguntat que si era obligatori dur-la, i m’han contestat que segons la legislació no es obligatori dur-la posada en una motocicleta i la decisió era meva.
Llavors ho he tingut clarísim, els hi he dit que no la volia i aixins ho han fet constar als papers.
Ara veurem si mai em paren que passa!!! :mrgreen:
Llavors ho he tingut clarísim, els hi he dit que no la volia i aixins ho han fet constar als papers.
Ara veurem si mai em paren que passa!!! :mrgreen:
SUZUKI BANDIT GSF600S
[img align=left]http://img821.imageshack.us/img821/9382 ... cat150.jpg[/img]
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: La Enganxina De La ITV No Es Obligatòria
Que no l'has passada en una estació fora de provincia de Catalunya?
T'ho demano perquè això que t'han dit sol passar en algunes estacions de la franja, valencia i Euskadi, no l'enganxen amb aquesta excusa i pel que tinc entès la GC ho està denunciant.
T'ho demano perquè això que t'han dit sol passar en algunes estacions de la franja, valencia i Euskadi, no l'enganxen amb aquesta excusa i pel que tinc entès la GC ho està denunciant.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="Trencaferro" post="151758"]Que no l'has passada en una estació fora de provincia de Catalunya?
T'ho demano perquè això que t'han dit sol passar en algunes estacions de la franja, valencia i Euskadi, no l'enganxen amb aquesta excusa i pel que tinc entès la GC ho està denunciant.[/quote]
A les estacions del Vallès et demanen si la vols posar o no, i si no la vols posar te l'enganxen als papers que vulguis.
T'ho demano perquè això que t'han dit sol passar en algunes estacions de la franja, valencia i Euskadi, no l'enganxen amb aquesta excusa i pel que tinc entès la GC ho està denunciant.[/quote]
A les estacions del Vallès et demanen si la vols posar o no, i si no la vols posar te l'enganxen als papers que vulguis.

- Joan XT
- Presentats
- Entrades: 2641
- Membre des de: dc. des. 31, 2008 9:27 pm
- Ubicació: LA FIGUEROSA-URGELL
Avui un company amb una Ducati 1098s, vermella, immaculada, amb 5000 km, em deia, l'adhesiu no és obligatòri, no se la posaré, doncs el noi de la itv li ha dit jo l'adhesiu te l'he de posar, en sortir d'aqui fes el que vulguis, doncs s'ha anat amb la Ducati, vermella i amb l'adhesiu verd :evil: a la suspensió.
DEIXA´M PASSAR QUE SÓC DE CERVERA .... FORÇA 93
- Pardo
- Presentats
[quote user="Trencaferro" post="151758"]Que no l'has passada en una estació fora de provincia de Catalunya?
L'he pasada a Igualada i aquí son molt estrictes i no en deixen passar ni una, i parlo per experiéncia própia, per això m´he quedat :shock: .
Us adjunto el full de la itv remarcat en vermell el que m'han posat.
[img align=left]http://img534.imageshack.us/img534/8572/itvforum.jpg[/img]
L'he pasada a Igualada i aquí son molt estrictes i no en deixen passar ni una, i parlo per experiéncia própia, per això m´he quedat :shock: .
Us adjunto el full de la itv remarcat en vermell el que m'han posat.
[img align=left]http://img534.imageshack.us/img534/8572/itvforum.jpg[/img]
SUZUKI BANDIT GSF600S
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Jo vaig comprar la meva moto al País Basc i em van donar l'enganxina amb els papers de la moto, "verge", sense estar enganxada enlloc. ;)
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Jo tenia entès que era així, però al chopper la porto posada perquè així potser m'evito que se'l mirin massa.
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Jo vaig comprar la moto a Huelva i l'enganxina estava amb els papers, com en Ramon, nova.
- Trencaferro
- Presentats
Doncs jo no hi jugaria, el de la itv tant li fa i ells com molt bé heu ensenyat posen al paper que no l'engaxen a petició del propietari del vehicle, eximint-se de tota responsabilitat.
Ho he estat mirant, i això està regulat al real decret 711/2006 que diu el seguent:
Siete. Se modifica el artículo 14, cuya redacción pasa a ser la siguiente:
«Artículo 14.
1. Todos los vehículos que hayan superado favorablemente la inspección técnica deberán llevar el distintivo indicado en el Real Decreto 1987/1985, de 24 de septiembre. 2. Todos los vehículos que hayan pasado una inspección técnica deberán llevar el último informe de inspección, al que se refiere el artículo 13, que el conductor deberá exhibir ante los agentes de la autoridad encargados de la vigilancia del tráfico que se lo soliciten.»
Un adhesiu a l'amortiguador ni fa nosa ni es veu, la sanció per no portar-lo són 200€, 100€ amb el famós descompte. És una cosa que ni fu ni fa, però si no el portem i ens multen despres ens queixerem.
Això si, sempre podrem dir l'excusa que a la itv no ens el varen enganxar oi??? :crys :crys
Ho he estat mirant, i això està regulat al real decret 711/2006 que diu el seguent:
Siete. Se modifica el artículo 14, cuya redacción pasa a ser la siguiente:
«Artículo 14.
1. Todos los vehículos que hayan superado favorablemente la inspección técnica deberán llevar el distintivo indicado en el Real Decreto 1987/1985, de 24 de septiembre. 2. Todos los vehículos que hayan pasado una inspección técnica deberán llevar el último informe de inspección, al que se refiere el artículo 13, que el conductor deberá exhibir ante los agentes de la autoridad encargados de la vigilancia del tráfico que se lo soliciten.»
Un adhesiu a l'amortiguador ni fa nosa ni es veu, la sanció per no portar-lo són 200€, 100€ amb el famós descompte. És una cosa que ni fu ni fa, però si no el portem i ens multen despres ens queixerem.
Això si, sempre podrem dir l'excusa que a la itv no ens el varen enganxar oi??? :crys :crys
- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
- Ubicació: Manresa
Un dubte, Trencaferro, en l'article no em sembla que s'especifiqui que l'adhesiu s'hagi de portar enganxat en lloc visible, per tant, potser si que la opció de portar-lo juntament amb la documentació també és valida, o no???
De tota manera, jo també penso que no fa cap nosa portar-lo enganxat en lloc visible i així t'estalvies malentesos però...
De tota manera, jo també penso que no fa cap nosa portar-lo enganxat en lloc visible i així t'estalvies malentesos però...
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.
- Trencaferro
- Presentats
Tens raó Grum, en aquest apartat no ho especifica bé, però que no t'extranyi, en aquest país hi ha alguna llei clara excepte les que regulen "la corona" i la reforma de la constitució???
Per veure'ho clar has de saber jugar al tetris, i has de buscar a l'article 11 del real decret 1987/1985 que diu el seguent:
Artículo 11.
1. Los vehículos que hayan superado favorablemente la inspección técnica periódica ostentarán en sitio bien visible un distintivo, en el que se señale la fecha en que deben pasar la próxima inspección, cuyo diseño y formato aparece en el anexo II de este Real Decreto.
2. La colocación del distintivo de inspección es obligatoria para todos aquellos vehículos que están sometidos al régimen de inspección técnica periódica.
Ara amb això si que queda clar, per lo tant ja ho sabeu, el de la itv que canti missa que amb ell no li passarà res.
Salut!
Per veure'ho clar has de saber jugar al tetris, i has de buscar a l'article 11 del real decret 1987/1985 que diu el seguent:
Artículo 11.
1. Los vehículos que hayan superado favorablemente la inspección técnica periódica ostentarán en sitio bien visible un distintivo, en el que se señale la fecha en que deben pasar la próxima inspección, cuyo diseño y formato aparece en el anexo II de este Real Decreto.
2. La colocación del distintivo de inspección es obligatoria para todos aquellos vehículos que están sometidos al régimen de inspección técnica periódica.
Ara amb això si que queda clar, per lo tant ja ho sabeu, el de la itv que canti missa que amb ell no li passarà res.
Salut!
- GRUM
- Presentats
- Entrades: 1837
- Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ok, moltes gràcies per l'aclariment i la celeritat en la teva resposta, ets un crack ;)
Sempre és d'agraïr que algú que sap de què parla estigui disposat a explicar-te les coses de manera amena i senzilla perquè ho entenguem la resta de mortals.
Sempre és d'agraïr que algú que sap de què parla estigui disposat a explicar-te les coses de manera amena i senzilla perquè ho entenguem la resta de mortals.
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Ui, ui, així potser millor que l'enganxi a la moto :tremolant
-
- Presentats
- Entrades: 552
- Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
- Ubicació: Igualada (Anoia)
- Contacta:
[quote user="Pardo" post="151779"]
[/quote]
Doncs és curiós, jo he passat moltes ITV aquí a Igualada i no m'han semblat massa estrictes. Miren el que han de mirar i l'última vegada, amb una 250 2 temps de l'any 79 van sorgir uns dubtes amb la mesura dels neumàtics-a les fitxes tècniques antigues hi sol haver força errors-. Vam estar mirant-ho amb l'enginyer, i en veure que l'havia passat moltes vegades a la mateixa estació i comentant-me ell el tema dels errors, finalment: favorable. Vull dir que sempre que he tingut un dubte m'han semblat força raonables. Un dia hi havia un tipus amb un quad, sense conta kms, rodes girades variant amplada total, sense retrovisor...i el de la ITV li explicava tot el que havia d'arreglar (coses molt lògiques, per cert).
Tornant a l'adhesiu, dit a l'estació d'Igualada i a la de c.Diputació de la capital. En principi s'ha de portar però amb les motos no s'hi posen gaire perque al ser "exterior" (al contrari que a la resta de vehicles que es "interior") te'l poden arrencar, es por desenganxar, deteriorar amb cops, pedres i demés...l'important és que als papers estigui segellada, l'adhesiu et pot estaviar algun maldecap pq amb un cop d'ull ja es veu...
salut i kms
[/quote]
Doncs és curiós, jo he passat moltes ITV aquí a Igualada i no m'han semblat massa estrictes. Miren el que han de mirar i l'última vegada, amb una 250 2 temps de l'any 79 van sorgir uns dubtes amb la mesura dels neumàtics-a les fitxes tècniques antigues hi sol haver força errors-. Vam estar mirant-ho amb l'enginyer, i en veure que l'havia passat moltes vegades a la mateixa estació i comentant-me ell el tema dels errors, finalment: favorable. Vull dir que sempre que he tingut un dubte m'han semblat força raonables. Un dia hi havia un tipus amb un quad, sense conta kms, rodes girades variant amplada total, sense retrovisor...i el de la ITV li explicava tot el que havia d'arreglar (coses molt lògiques, per cert).
Tornant a l'adhesiu, dit a l'estació d'Igualada i a la de c.Diputació de la capital. En principi s'ha de portar però amb les motos no s'hi posen gaire perque al ser "exterior" (al contrari que a la resta de vehicles que es "interior") te'l poden arrencar, es por desenganxar, deteriorar amb cops, pedres i demés...l'important és que als papers estigui segellada, l'adhesiu et pot estaviar algun maldecap pq amb un cop d'ull ja es veu...
salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100
http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com
http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com
- JoanF
- Presentats
- Entrades: 4333
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
- Ubicació: Lleida
Em sembla que en Trencaferro, ja ho ha aclarit tot, però jo us explico (ja que estem en el tema) que quant vaig passar la revisió de la pan, vaig dir-li a l'operari, que si no era obligació no la volia l'enganxina, que me la donges a la ma, i la guardaria. Resposta de l'operari: ho te l'enganxo a la moto, o no te la puc donar, així doncs la vaig enganxar per estalviar-m'he mals de cap.
;)
;)
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
aqui a Manresa tambe te la enganxan t'agradi o no,l'ultima vegada la volien posar a la cupula i per sort va ser a la forquilla :roll: :roll: tambe aqui son una mica pesadets mirant-se la moto,vaig pasar la ITV d'una K75 i es van mirar las 3 referencias d'homologacio que porta la llum de radere :evil: :evil:
- Pardo
- Presentats
Respecte al tema he estat mirant per la web i tothom està igual. El que m’ha passat amb mi, dient-me que no es obligatori dur-la hi ha mes casos d’altres estacions de itv inclús en un foro de policia en parlen hi tampoc no es que ho tinguin clar del tot, però agafant-se amb la llei diuen que poden multar, llavors que faig? Vaig a veure si em donen la pegatina? o primer els hi pregunto quin es l’article que diu que no es obligatori dur-la?
Es clar si llegiu el paper que em varen fer, sembla ben bé com si jo no hagués volgut que me la donguessin, quan varen ser ells els qui em van donar la opció.
Una pregunta que deixo al aire, creieu que totes les motos dels organismes oficials les porten enganxades? (Correus, ajuntaments, policia local, policia nacional, mossos, rurals, les enduros policials de muntanya, G.C., etc...) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Es clar si llegiu el paper que em varen fer, sembla ben bé com si jo no hagués volgut que me la donguessin, quan varen ser ells els qui em van donar la opció.
Una pregunta que deixo al aire, creieu que totes les motos dels organismes oficials les porten enganxades? (Correus, ajuntaments, policia local, policia nacional, mossos, rurals, les enduros policials de muntanya, G.C., etc...) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SUZUKI BANDIT GSF600S
- Trencaferro
- Presentats
[quote user="Pardo" post="152043"]Respecte al tema he estat mirant per la web i tothom està igual. El que m’ha passat amb mi, dient-me que no es obligatori dur-la hi ha mes casos d’altres estacions de itv inclús en un foro de policia en parlen hi tampoc no es que ho tinguin clar del tot, però agafant-se amb la llei diuen que poden multar, llavors que faig? Vaig a veure si em donen la pegatina? o primer els hi pregunto quin es l’article que diu que no es obligatori dur-la?
Una pregunta que deixo al aire, creieu que totes les motos dels organismes oficials les porten enganxades? (Correus, ajuntaments, policia local, policia nacional, mossos, rurals, les enduros policials de muntanya, G.C., etc...) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Si hi ha el real decret que diu que s'ha de portar, no cal pas que busquis que no hi ha cap norma que digui que no s'ha de dur. El que més m'extranya és el que t'han posat que no ho havia vist mai, i més extrany és que no t'hagin donat l'enganxina, perquè a les comunitats on no el solen enganxar la donen amb els papers.
Per lo dels cotxes oficials no t'hi has de preocupar, no tenen res a veure amb els vehicles "normals", tot i que la passen com la resta de turismes, tenen moltes excepcions, com portar una placa diferent, llums que de normal no es poden dur, estan exemps de posar-se el cinturó i poden parlar per telèfon, etc... Per això per conduir aquest tipus de vehicles es necessita tenir el permis de conduir btp.
Una pregunta que deixo al aire, creieu que totes les motos dels organismes oficials les porten enganxades? (Correus, ajuntaments, policia local, policia nacional, mossos, rurals, les enduros policials de muntanya, G.C., etc...) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
Si hi ha el real decret que diu que s'ha de portar, no cal pas que busquis que no hi ha cap norma que digui que no s'ha de dur. El que més m'extranya és el que t'han posat que no ho havia vist mai, i més extrany és que no t'hagin donat l'enganxina, perquè a les comunitats on no el solen enganxar la donen amb els papers.
Per lo dels cotxes oficials no t'hi has de preocupar, no tenen res a veure amb els vehicles "normals", tot i que la passen com la resta de turismes, tenen moltes excepcions, com portar una placa diferent, llums que de normal no es poden dur, estan exemps de posar-se el cinturó i poden parlar per telèfon, etc... Per això per conduir aquest tipus de vehicles es necessita tenir el permis de conduir btp.
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
[quote user="Trencaferro" post="152091"]Si hi ha el real decret que diu ..............[/quote]
Trencaferro, es un plaer tenir-te al fòrum, totes les teves intervencions son per fer aportacions interessants, raonades, documentades i ben escrites.
Amb tu si que el fòrum guanya qualitat ;)
Vssssss
007
Trencaferro, es un plaer tenir-te al fòrum, totes les teves intervencions son per fer aportacions interessants, raonades, documentades i ben escrites.
Vssssss
007
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Trencaferro
- Presentats
[quote user="James Bond" post="152096"][quote user="Trencaferro" post="152091"]Si hi ha el real decret que diu ..............[/quote]
Vssssss
007[/quote]
Uixs, em faras ruboritzar i no podre dormir!!!! :oops: :oops: :oops: i mira que d'aqui a cinc hores em tinc d'aixecar per anar a treballar eh!!!
De totes maneres moltes gràcies, ja sabeu que amb lo que puc hi dono un cop de mà.
Salut.
P.D. I el plaer és meu per poder estar en aquest foro.
Vssssss
007[/quote]
Uixs, em faras ruboritzar i no podre dormir!!!! :oops: :oops: :oops: i mira que d'aqui a cinc hores em tinc d'aixecar per anar a treballar eh!!!
De totes maneres moltes gràcies, ja sabeu que amb lo que puc hi dono un cop de mà.
Salut.
P.D. I el plaer és meu per poder estar en aquest foro.
Trencaferro l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. gen. 05, 2011 12:07 am, en total s’ha editat 1 vegada.