MAX BIAGGI IL CORSARO
Massimiliano "Max" Biaggi (Roma, Laci, 26 de juny de 1971) conegut popularment com l'Emperador Romà o Mad Max. Max Biaggi ha estat en quatre ocasions Campió del Món de motociclisme de 250cc els anys 1994, 1995, 1996 i 1997.El 1991 Biaggi competí en el Campionat europeu de 250cc amb una Aprilia RS250, campionat que compaginà amb 4 curses del mundial de 250cc. Biaggi completà la seva primera temporada complerta al mundial de 250cc el 1992 acabant en cinquena posició final i aconseguint una victória.
El 1993 fitxà per Honda aconseguint la quarta posició final del campionat i una nova victória, no obstant, al 1994 retorna a Aprilia on passa a dominar el Campionat durant tres temporades tot aconseguint el títol mundial tres anys consecutivament.
El 1997 retornà a Honda, a l'equipo de Erv Kanemoto, aconseguint el seu quart títol consecutiu a la cilindrada amb el que decideix donar el salt a 500cc.
Debutà el 1998 amb Honda aconseguint la pole , la volta ràpida i la victória a la seva primera cursa a la categoria en el Circuit de Suzuka. Aquell any aconseguiria fer-se amb el sub-campionat per darrera del gran Michael Doohan.
De cara a la temporada 1999 decidí canviar de marca i acceptar l'oferta de Yamaha Motor Company Limited. Finalitzà quart al campionat de 1999, tercer al del 2000 i sub-campió novament al del 2001.
Amb la transició de 500cc a MotoGP Biaggi continuà a Yamaha, obtenint al 2002 quatre victóries i un nou subcampionat per darrera de Valentino Rossi.
L'any 2003 retornà a Honda enrolat a l'equip Camel Honda Pons de Sito Pons amb el que acabà tercer del campionat, resultat que repetiria al 2004. Posteriorment, la temporada 2005 passà a ser pilot oficial d'Honda amb l'equip Repsol junt a Nicky Hayden, però la seva cinquena posició final suposà el seu acomiadament i substitució per Dani Pedrosa.
Biaggi s'oferí pel 2006 a la majoria de fabricants però no aconseguí cap plaça, amb el que decidí la seva retirada del mundial de velocitat.
Després d'un 2006 sabàtic, Biaggi arribà a un acord amb l'equip oficial de Suzuki de Superbikes per córrer la temporada 2007 reemplaçant a Troy Corser. Biaggi debutà guanyant la cursa del seu debut. Després d'una temporada irregular finalitzaria en tercera posició. La retirada de Suzuki del mundial de Superbikes propicià el seu fitxatge per Ducati a l'equip Sterilgarda Go Eleven, tenint de company al català Rubén Xaus. Va aconseguir el 7è lloc. Un cop dins a Aprilia, amb una moto completament nova, va aconseguir el 2009 el tercer lloc del mundial i fer guanyar curses una mecànica completament nova. I el passat 2010 el títol de
Campió del Món de Superbikes...
Per mi un dels millors pilots de tots els temps i un dels més complets. ;)
