Situació De La Industria Catalana De La Moto
Moderador: Airald
- Ricmel
- Presentats
- Entrades: 522
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
- Ubicació: Girona
Situació De La Industria Catalana De La Moto
A El Punt surt un article que repassa la situació de totes les empreses fabricants de motos amb planta a Catalunya. El títol "Alerta permanent" és molt significatiu.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/4 ... anent.html
http://www.elpunt.cat/noticia/article/4 ... anent.html
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT
- Safed
- Presentats
- Entrades: 106
- Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:53 pm
- Ubicació: Killolàndia
Re: Situació De La Industria Catalana De La Moto
ostres, si totes penjen d´un fil !!!
Honda, de fer 100 motos al dia a 30 en un any ? sense paraules, pero si no val la pena encendre ni el llum :eyes
Honda, de fer 100 motos al dia a 30 en un any ? sense paraules, pero si no val la pena encendre ni el llum :eyes
- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
Si una va malament, l'altre va pitjor.
Deunidor com està el mercat.
Ojalà és puguin aguantar i no perdem la tradició catalana de fer motos.
Deunidor com està el mercat.
Ojalà és puguin aguantar i no perdem la tradició catalana de fer motos.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]

- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Quan Derbi va tancar la fàbrica de Mollet i va fer-les construir a la India o a la Xina -i això fa anys ja- ja es veia venir que la industria catalana anava cap avall.
El que no entendré mai és la politica que han portat a terme Honda i Yamaha. :mad:
Ah! I a Ossa no els hi dono gaire futur. El trial a Europa està prohibit. Si estigués legalitzat jo i molta gent encara en fariem.
El que no entendré mai és la politica que han portat a terme Honda i Yamaha. :mad:
Ah! I a Ossa no els hi dono gaire futur. El trial a Europa està prohibit. Si estigués legalitzat jo i molta gent encara en fariem.

- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Volverán las oscuras golondrinas.
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Randy, darrera Ossa hi ha ara gent molt competent...
El demés... ja sabem com funciona... money is money, les altres coses, xarlotades... I això passa davant d'ideals, polítiques i passions...
Com hem pogut deixar que estiguem aixi, que el mon funcioni d'aquesta manera tan salvatge?
Per què els que mouen la merda són quatre i la resta de mortals hem de passar pel tub?
Una revolució ens apartaria de tots els plaers i costums.
La fi de la raça humana? deixem pas a unaltra civilització?
Esta clar que nosaltres NO hem sabut gestionar be el meravellos planeta que tenim, que tant ens dona...
Life's philosophy...
Donar-li al mànec del gas, si pot ser d'una KTM, milions de vegades millor...
Salut i plaers, amics. :mrgreen: :mrgreen:
El demés... ja sabem com funciona... money is money, les altres coses, xarlotades... I això passa davant d'ideals, polítiques i passions...
Com hem pogut deixar que estiguem aixi, que el mon funcioni d'aquesta manera tan salvatge?
Per què els que mouen la merda són quatre i la resta de mortals hem de passar pel tub?
Una revolució ens apartaria de tots els plaers i costums.
La fi de la raça humana? deixem pas a unaltra civilització?
Esta clar que nosaltres NO hem sabut gestionar be el meravellos planeta que tenim, que tant ens dona...
Life's philosophy...
Donar-li al mànec del gas, si pot ser d'una KTM, milions de vegades millor...
Salut i plaers, amics. :mrgreen: :mrgreen:
- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
[quote user="Randy-650" post="156394"]El que no entendré mai és la politica que han portat a terme Honda i Yamaha.[/quote]
Quan s’emporten les fàbriques a l'est, s’entén que estan cercant mà d'obra més barata;
però quan les fàbriques, de motos o del que sigui, se les enduen cap a França o Alemanya,
ja és qüestió de producció i especialització.
Allà, cobren més per hora, però produeixen més, i els hi surt més a compte.
Com no espavilem, serà difícil sortit de la crisi.
Anirem a remolc dels altres.
Quan s’emporten les fàbriques a l'est, s’entén que estan cercant mà d'obra més barata;
però quan les fàbriques, de motos o del que sigui, se les enduen cap a França o Alemanya,
Anirem a remolc dels altres.
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 07, 2011 4:16 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
[align=center]
[/align]

-
- Presentats
- Entrades: 552
- Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:45 pm
- Ubicació: Igualada (Anoia)
- Contacta:
és molt trist totplegat. I el que trobo greu és el que apunta en Frank. yamaha no se'n va a Àsia, se'n va a França!!!! Honda a Itàlia...
ja podem espavilar. Si fóssim anglesos o italians ja hauriem ressucitat -o almenys intentat- "Sanglas", "Bultaco" (no només fent samarretes i objectes variats), "MOntesa" (però de veritat, no només amb la COTA que a l'article han batejat com a DAKOTA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ), no ens conformariem amb Derbis que no son més que Aprilies pintades diferent...i suma y sigue
en fi, a cuidar-se
salut i kms
ja podem espavilar. Si fóssim anglesos o italians ja hauriem ressucitat -o almenys intentat- "Sanglas", "Bultaco" (no només fent samarretes i objectes variats), "MOntesa" (però de veritat, no només amb la COTA que a l'article han batejat com a DAKOTA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ), no ens conformariem amb Derbis que no son més que Aprilies pintades diferent...i suma y sigue
en fi, a cuidar-se
salut i kms
...no canvio el nick, però ara tinc una Breva 1100
http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com
http://jordiguzzi.galeon.com
http://resacamotoclub.galeon.com
- Brum-brum
- Presentats
- Entrades: 446
- Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
- Ubicació: Barcelona
Jo treballo en una empresa auxiliar del sector i la veritat es que tot plegat fa fredat, pq no només es la empresa qu etanca sino tots els seus proveïdors. Els nostres politics que fan? res de res.
Hauriem de plentajar seriament l'opció de crear una empresa de capital públic per fer motocicletes de mitja cilindrada, scooters i vehicles electrics per a tot tipus de terreny.
La infrestructura ja la tens, en fi ... una llastima.
Hauriem de plentajar seriament l'opció de crear una empresa de capital públic per fer motocicletes de mitja cilindrada, scooters i vehicles electrics per a tot tipus de terreny.
La infrestructura ja la tens, en fi ... una llastima.
-
- Presentats
- Entrades: 940
- Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
- Ubicació: Figueres - Alt Empordà
- Contacta:
el mes bo es que tenken empreses que donen beneficis...
haurien de ser penalitzades/castigades de mala manera :(
haurien de ser penalitzades/castigades de mala manera :(
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."
- Ricmel
- Presentats
- Entrades: 522
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
- Ubicació: Girona
[quote user="Brum-brum" post="156523"]
[/quote]
Discrepo totalment, però cordialment, amb aquesta opinió. Si una empresa com Yamaha (o Honda o Derbi-Piaggio), amb producte, tecnologia i mercat, creu que no és negoci la planta catalana, què farà l'administració pública que no en té ni idea? A final ho pagaríem amb els nostres impostos i encara seríem, com a país, més pobres.
Una altre cosa seria que alguna iniciativa privada fos capaç d'aprofitar el que ja existeix per generar riquesa, com a fet Ficosa amb la planta de Sony.
En la meva humil opinió, hauriem de reflexionar per què l'activitat industrial marxa de Catalunya i què podem fer per tornar a ser atractius, tant pels d'aquí com pels de fora, i fer-ho. I no crec que sigui un tema se subvencions ni de salaris (sí de productivitat), sinó de facilitat per generar negocis i d'infraestructures, d'entrada.
[/quote]
Discrepo totalment, però cordialment, amb aquesta opinió. Si una empresa com Yamaha (o Honda o Derbi-Piaggio), amb producte, tecnologia i mercat, creu que no és negoci la planta catalana, què farà l'administració pública que no en té ni idea? A final ho pagaríem amb els nostres impostos i encara seríem, com a país, més pobres.
Una altre cosa seria que alguna iniciativa privada fos capaç d'aprofitar el que ja existeix per generar riquesa, com a fet Ficosa amb la planta de Sony.
En la meva humil opinió, hauriem de reflexionar per què l'activitat industrial marxa de Catalunya i què podem fer per tornar a ser atractius, tant pels d'aquí com pels de fora, i fer-ho. I no crec que sigui un tema se subvencions ni de salaris (sí de productivitat), sinó de facilitat per generar negocis i d'infraestructures, d'entrada.
Ricmel l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. feb. 10, 2011 5:09 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT
-
- Presentats
- Entrades: 940
- Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
- Ubicació: Figueres - Alt Empordà
- Contacta:
mira al Marroc, practicament et regalen el terreny per montar l'empresa, i la ma d'obra es una desena part mes barata O MES que aqui...
aqui per montar una empresa, tot son problemes, ten vas a fer-ho a qualsevol altre pais i pots enllestir-ho en hores casi...
aqui per montar una empresa, tot son problemes, ten vas a fer-ho a qualsevol altre pais i pots enllestir-ho en hores casi...
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
- Perebi
- Presentats
- Entrades: 717
- Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
- Ubicació: Sant Andreu del Palomar
[quote user="Frank" post="156418"][quote user="Randy-650" post="156394"]El que no entendré mai és la politica que han portat a terme Honda i Yamaha.[/quote]
Anirem a remolc dels altres.[/quote]
+1.
100% d'acord. No es pot dir mes clar. A França el salari minim es de 1.365 euros i a l'estat espanyol es de 641. No son beneits els de Yamaha. A mes, tenen la estructura de Motobecane, MBK, que es com s'han dit moltes Yamaha a França els darrers anys.
Ens ho hauriem de fer mirar.
Anirem a remolc dels altres.[/quote]
+1.
100% d'acord. No es pot dir mes clar. A França el salari minim es de 1.365 euros i a l'estat espanyol es de 641. No son beneits els de Yamaha. A mes, tenen la estructura de Motobecane, MBK, que es com s'han dit moltes Yamaha a França els darrers anys.
Ens ho hauriem de fer mirar.