Diferències entre ESA I i ESA II

Per parlar de mecànica, accessoris, equipament, etc.

Moderador: Airald

Respon
Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Diferències entre ESA I i ESA II

Entrada Autor: Randy-650 » dj. feb. 17, 2011 3:39 pm

Estava mirant abans què coi passa amb els ESA de les BMW, i he llegit que hi ha el model I i el model II. :shock:

Hi ha algú que em pot explicar quina diferència hi ha entre un i altre? Potser és allò que diu en Kpeps sobre els WP i els Showa....
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Entrada Autor: 650X » dj. feb. 17, 2011 4:45 pm

Que vols muntar un ESA? :bow , el II evidentment es una evolució de l'anterior en més paràmetres d'ajust, perquè per el que tinc entés, el funcionament bàsic es el mateix, uns servomotors que ajusten la precarga i el pas de l'hidraulic, amb posicions predefinides.

Per mi el gran error de l'ESA es la mala calitat dels amortiguadors, i la rigidessa dels ajustos ja que s'utilitzen els mateixos paràmetres per una persona de 65kg que per una de 130kg, evidentment a un l'hi semblaràn ajusts durs i a l'altre tous...

Salut.

Avatar de l’usuari
Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Entrada Autor: Javihospitalet » dj. feb. 17, 2011 4:49 pm

en realida el ESA y el amortiguador son 2 cosas diferentes el ESA no es lo que se rompre ya que solo se encarga de cambiar la precarga ( lo que sin ello lo tendriamos que hacer manualmente ) lo que se rompe son los retenes del amortiguador ya sea por mala calidad o otra cosa por eso las BMW que no tienen esa tambien estan expuestas a dicho problema :tremolant

Avatar de l’usuari
Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Entrada Autor: Prony » dj. feb. 17, 2011 9:01 pm

Penso que l'ESA es relativament senzill. Hi ha un motorreductor elèctric que regula la precàrrega de la molla i dos micromotors tipus pas a pas, que s'encarreguen de variar el "fre" hidràulic en compressió i extensió (independent-ment l'un de l'altre) i una unitat electrònica de control.
Això vol dir que entre el circuit hidràulic i els dos motors "pas a pas" hi ha una connexió "dinàmica" que obliga a l'ús de sistemes de retenció d'oli complexos i delicats. En el cas d'un sistema d'ajust "manual" de l'hidràulic també hi ha risc però, al ser un simple cargolet que quasi mai es toca, amb un bon segell per anell tòric va que xuta.

Intueixo que el ESA ll deu ser una millora general del sistema i, qui sap, potser incorpora algun tipus de amortiguació activa. Ho desconec del tot però sembla lo correcte, no creieu??
Imatge
Confio que la meva explicació no estigui gaire allunyada de la realitat.

Jordi "Prony"

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Entrada Autor: Randy-650 » dj. feb. 17, 2011 9:10 pm

[quote user="Prony" post="158380"]

Confio que la meva explicació no estigui gaire allunyada de la realitat.

[/quote]

Molt bona l'explicació, Jordi! :D
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Diferències entre ESA I i ESA II

Entrada Autor: Randy-650 » dj. feb. 17, 2011 9:26 pm

Ara estava mirant per internet i veig que la casa WP té aquest amortidor amb ESA. Es diu ESD II, i val més de 2000€.

Imatge

La casa Wilbers també en té amb ESA, a un preu mitjà de 450€:

http://www.wilbers.de/en/wesa/wesa.php

Imatge
Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Avatar de l’usuari
Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Entrada Autor: Kpeps » dj. feb. 17, 2011 9:31 pm

[quote user="Prony" post="158380"]Penso que l'ESA es relativament senzill. Hi ha un motorreductor elèctric que regula la precàrrega de la molla i dos micromotors tipus pas a pas, que s'encarreguen de variar el "fre" hidràulic en compressió i extensió (independent-ment l'un de l'altre) i una unitat electrònica de control.
Això vol dir que entre el circuit hidràulic i els dos motors "pas a pas" hi ha una connexió "dinàmica" que obliga a l'ús de sistemes de retenció d'oli complexos i delicats. En el cas d'un sistema d'ajust "manual" de l'hidràulic també hi ha risc però, al ser un simple cargolet que quasi mai es toca, amb un bon segell per anell tòric va que xuta.

Intueixo que el ESA ll deu ser una millora general del sistema i, qui sap, potser incorpora algun tipus de amortiguació activa. Ho desconec del tot però sembla lo correcte, no creieu??
Imatge
Confio que la meva explicació no estigui gaire allunyada de la realitat.

Jordi "Prony"[/quote]

em sembla que es tal i com dius,segons el manual el ESA que es el que jo porto tens que fer el canvi de las funcions parat i millor amb ningu a sobre de la moto,en l'ESA 2 ,diu que es popt fer sense parar,pero crec que es millor parar ara quan tingui mes informacio ja la posare
Imatge

Avatar de l’usuari
Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Re: Diferències Entre ESA I I ESA II

Entrada Autor: Prony » dj. feb. 17, 2011 11:16 pm

[quote user="Kpeps" post="158388"]
Em sembla que es tal i com dius,segons el manual el ESA que es el que jo porto tens que fer el canvi de las funcions parat i millor amb ningú a sobre de la moto,en l'ESA 2 ,diu que es pot fer sense parar,però crec que es millor parar ara quan tingui mes informació ja la posaré[/quote]

Això confirmaria la meva impressió de que hi pot haver alguna cosa de suspensions actives fent "xup xup" a la cassola bavaresa.

Vinga, fins diumenge on el mes actiu serà "ESO" que en diuen calçots.

Jordi "Prony"

Respon

Torna a “Equipament,mecànica i accessoris”