[quote user="Steelman" post="158922"]El cardan es pot espatllar, com qualsevol part de la moto.
Es un element mecanic i de molt de desgast.
Jo no enten de mecanica, pero les GS's hi hagut alguna gent que ha tingut problemes amb els rodaments del cardan.
Aixo el Llagasta que es un crack de GS's i de mecanica t´ho podra explicar millor[/quote]
El que jo us podria dir es que com a qualsevol estris mecànic un cardan es pot trencar, però amb una mica de sentit comú ( sobretot a les reduccions ) i amb un minim manteniment, el cardan de les GS i RT poden tenir la mateixa durada que el mateix motor.
Al començament BMW va xulejar que el seu grup cardan no necessitava manteniment i va haver de canviar bastants cardan , ( sobretot amb quilometratjes importants amb garantia) :evil:
Després a finals de 2006 , va enviar unes circulars al concessionaris amb l´indicació de canviar la valvulina cada 20000 Qms.
Posteriorment i a finals del 2008 , nova comunicació de reduir la capacitat de 220 cc. que indicaven a 180 cc., doncs amb més capacitat hi havia sobrepresió i petaven alguns aros-retens de darrera , res important però supurava.
Mes endavant , van canviar la barra articulada del cardan,( amb la boca d´entrada al primari de la caixa de canvis i també al grup conic ) de 22 mm. O a 25 mm. O , es a dir : més gruixut i reforçat.
Aixó es aplicable a les Gs´s del 2005 al 2008 i ADV fins al 2007, a partir d´aquestes dates ja porten l´arbre de 25 mm.
De totes maneres BMW amb
ganes de millorar ha canviat la carcassa del cardan des de les darreres Gs de simple arbre i a partir de llavors totes les gs i Rt de doble arbre de lleves, i !!!!! per fi !!!! un tap de drenatje a la part inferior, que permet ara fer els canvis en pocs minuts i sense la feina d´abans que s´havia de treure el tirant superior del basculant i despenjar el grup, per què anès caient tota la valvulina " per gravetat " i pel forat d´omplir :roll:
També hi observat a la meva i que no portava l´anterior del 2006, es que hi han incorporat un petit desvaporitzador , per si mai hi haguès sobrepresió.
Resumint:
a totes les GS´s ara a l´hora de fer els canvis als 20000 Qms. oli SAE 80W90 en normes API GL5 i 180 cc.
amb aixó, sentit comú a l´hora de fer reduccions,acompanyant amb un petit cop de gas i no reduir a saco tipo MotoGP.....cardan per cardar anys i panys....... esperem-ho jo de totes maneres pel que val, el canviaré cada 10000 . :mrgreen:

aixó es la carcassa del grup de darrera allá on hi ha el nº 13 es on aniria collada la roda

el braç articulat cardanic que va a dintre el basculant ,el nº 2 anterior va acoplat a la caixa de canvis
