Com que després de haver tingut un parell de Ossa Enduro 250 que feia servir per “tot” pujades en costa, cronometrades, treball etc., vaig voler provar aixó de la moto de carretera i poder sortir a “veure” mon, doncs amb les altres no m´havia llunyat massa de casa. :oops:
Dit i fet vaig trobar una Ducati 24 horas de segona má, que semblava en bon estat i amb no masses quilometres i per a provarla que millor que un viatge a les 200 milles d´Imola
al mes de maig., cursa que formava part d´una sèrie de curses de “prestigi” juntament amb el Paul Ricart, Assen, Nurburgring etc i que corrien els millors pilots del món de llavors.i que es celebrava el dissabte amb dues maneges de 100 milles. 8)
Doncs dit i fet, un dijous després de dinar vaig sortit de casa amb rumb al desconegut , vaig sortir dijous per “tenir temps” i vaig optar per fer tot el viatge per autopista doncs aniria mes relaxat., ja que feia 3 o 4 nits que no dormia degut a l´exitació, i després d´empollarme practicament tot el mapa Michelin per on havia de passar, la moto carregada amb una bossa d´aquelles blaves de Montreal76, amb una mica de recanvi: Bombetes de devant, de darrere, un cable de gas, un d´embrague, un tub transparent de benzina, un enganxe de cadena, una llauna d´oli Repsol Multigrado Sae 20W50 etc., així com una o dues samarretes, uns pantalons texans i uns cuants calçotets i mitjons de “muda”, tot aixó a dins de la bossa i lligada a la part de darrera del seient amb pops, tal com s´acostumava a fer llavors.... :arrow:
Doncs cap a Italia falta gent, desprès de acomiadar-me agafo l´autopista i cap el cantó de Figueres , bufava una tramontana que jo no havía vist mai, i quin vent, hi havia troços que inclús havia de possar la 2ª !!!!! :x , i jo amunt, al arribar a la Duana de la Jonquera, el Gendarme amb una má aguantant-se la gorra, em mira i em diu que ja puc continuar, jo amunt... cap a Narbonne tothom parat.....que ha passat ?, doncs resulta que “gràcies” al vent un Fiat 500 d´unes mosses italianes, havia volcat i estaba de potes amunt al mig de l´autoroute, per sort no s´havien fet res i estaven bé, segurament degut al poc pés i al vent que feia, algún camió al passar-les les havia fet volar..... :roll:
Ay, Ay, Ay, al cap d´uns Quilometres, el vent m´arrenca la visera del meu casc BOERI i una mica més les ulleres i tot....comencem bé.....també m´en vaig donar compte que s´havia fos la bombeta del llum (Groga of course!) que jo sempre hi sigut molt francòfil i portava la bombeta groga
( estem a França, recordeu els francesos fins no fa pas massa amb el seus llums grocs,mal.leit i que sempre enlluernaven ??)i com que era dificil seguir així, vaig optar per sortir i quedarme a dormir per allá ( llavors a França era obligatori portar casc i anar amb el llum encès, les motos) i com que encara era bastant d´hora provar de trovar una visera del casc i també una bombeta i deixar la de recanvi , surto de l´autopista i al primer semàfor un nano amb una Malagutti 50 , s´em possa al costat.
Eh? le gars, excusez-moi, je cherche un endroit pour acheter una ampoule pour le phare et aussi une visière pour le casque.......
Ne vous inquietez pas, suivez-moi et je vous amène....
Ok, merci je vous suit.
Ostres el paio com anava amb la seva Malagutti 50 Cafe Racer, per dins d´Arlès....
Arribem a un taller d´aquells que canvien rodes, bateries etc, i compro i canvio la bombeta, demano per la pantalla del casc i.... BOERI connais pas.!!!
Bé aniré tirant i segur que a Italia la trobaré...
Busco un hotelet allà per allà a la rambla..petite cannebière que en diuen ells , deixo la moto lligada a un plataner i a donar un vol per menjar quelcom, em menjo un croque-monsieur i una cervessa i cap a dormir, que demà resten encara molt quilometres i vull arribar si pot ser a mitja tarda.
L´endemà em llevo d´hora i després de revisar la moto i afeigir oli, continuo per autopista a 120/130 Kms. Amb alguna picadura a 140, però desseguida vaig veure que la velocitat per aquella 250 eren uns 120 Kms/h .al arribar a Nice, i com que anava bé de temps, vaig decidir sortir a visitar la ciutat i menjar una mica, arribo al passeig del mar i deixó la moto “aparcada”, m´emporto la dichosa maleta de Montreal76 i vaig a dinar, en tornar vaig per engegar la moto, una vegada, dues, tres, vint-i-quatre i res de res., tot bé, clau, el llum anava, la tivo, me la tiven, res de res, amb aquelles que s´acosta un mecànic de la Citroën i em diu que segurament son els platinos., efectivament, trec la bujia i veig que no feia massa xispa.....a cercar un taller, allà alavora n´hi havia un però estaba tancat doncs era hora de dinar, a esperar fins a quarts de tres....a l´hora d´obrir agafo la moto i tivant-la cap allà....al cap de una estona em canvien els platinos vells per uns d´una Yamaha DT 250 i 85 Francs mes o menys = 1400 peles, colla de lladres !!!! :evil:
Penseu que llavors a França omplir el diposit ( uns 15 litres) valia 360 peles aproximadament. !!!!!!
Vaig tirant cap a Itàlia, ja falta menys!!!!!per l´autopista passo tota la Costa Blava , els tunels i entro a Italía, !!!ummm que bella !! quines ganes de menjar pizza que tenía !!!(llavors quasi bé no es coneixia aqui, n´hi havia alguna a Barcelona, però quasi res)
Quina posta de sol mes maca allà al darrere, i així anar tirant , quan de cop i volta la moto comença a fallar, ay, ay, ay no pot ser, cada vegada fallava més, a pas de tortuga , dessitgo que vingui una sortida de l´autopista doncs allí no hi havia arcens i era molt perillòs haver de parar, doncs els camions passaven a dos pams....
Surto, pago, paro i veig que s´acabava la benzina, potser jo, sense adonarme´n havia tocat l´aixeta i anava ja amb reserva, vaig tirant poc a poc esperant trovar algún poble, hi veig un lletrero que deia CHIUSO Esso a 2.5 Kms.... !!!ufff!!! salvat !!!!,possaré doncs Chiuso-Esso, vaig tirant CHUISO Esso a 500 Mts...arribo a la benzinera i ...MECAGUM TOTS ELS SAN****
CHIUSO de 20 a 7 ore. APERTO de 7 a 20 ore. Chiuso amb italià vol dir Tancat !!!!
Tot tancat i barrat , i per allà a la vora només hi havia la benzinera i una espècie de magatzem a l´altre banda de la carretera al voltant res, i el pont de l´autopista allá dalt,
Tot fosc i sol.litari, em sembla que vaig plorar. I es que s´et queda una cara de tonto quant et quedes sense benzina !!!!!!!. :(
No passava quasi bé ningú i qui passava no parava, tampoc era plan deixar la moto allà i anar amb autostop a cercar una benzinera, però cap a on.
Amb aquelles que s´atura un Fiat 124 Familiar dels carabineri, i surt un fulano que ve cap a mí, l´hi explico que m´hi quedat sense benzina, i que si-us-plau em pot portar fins a una benzinera, em respon que no em pot portar enlloc, i que a més a més estàn totes tancades a la nit , i que feia dos dies que feien vaga de benzineres!!!!!i que el proper poble estava a uns 8 kilometres d´allí i que només l´hi semblava que estava oberta una area de servei a uns 30 o 35 kms , d´allà .
Cada vegada em trobava més indefens i abatut, que faré jo ara aqui, l´home sembla que em va compendre i em va “oferir” el magatzem aquell de devant de la benzinera que era també el....calabòs!!!! i que hi entrès la moto per passar jo i moto la nit allà fins l´endemà a veure si obrien la benzinera . :shock:
L´home em dona la clau i em diu que no surti fins que ell vingui, jo em l´esperança que tornès amb una mica de benzina.....però no va ser aixi, em “coloco” al calabòs hi veig que la cel.la tenía el pany per la part de dintre, o sia, que tancava la porta el “detingut”
Quines coses mes rares aquests italians.
Al cap d´una estona arriba l´home aquell, baixet, rebessut , amb bigoti moustacho i molta panxa.,que l´hi feia seure molt axerrancat i em porta una mica de sopar, Oh? Que amable vaig pensar i varem acabar jugant a cartes fins ben entrada la nit, vaig dormir unes hores a aquell catre, i l´endemà ja vaig veure que entraven els treballadors de la benzinera i que semblava que obrien. :shock:
Jo tot excitat , agafo la moto recullo una mica i quan m´anava es presenta el home aquell, em despedeixo donant´l´hi les gràcies pel sopar i em diu que de gràcies , res , que li dongués 10000 lires. 10000 Lires, tampoc es massa, vaig pensar jo, vaig canviar 3000 peles i em van donar una millonada de lires, deuràn ser unes 100 peles, vah!
Em despedeixo i content com unes pasques cap a la benzinera s´ha dit, quan veig omplir el dipòsit , semblava un perdut del desert a punt de coma per deshidratació i que l´hi donen una cervesseta ben fresca, i es que em venien ganes de veure a mi aquella benzina.....omplo i pago: Total 5000 liras = 425 Peles , mecagum la mare que va p**** al gendarme aquell, estafador, :evil: :evil: :evil: ara entenc perqué hi havia el pany per dintre, perqué son ells els lladres !!!!!!!
Bé continuo per l´autopista i PER FI arribo a Imola cap al migdia, em situo i encara puc veure, excitat , 15 o 16 voltes de la segona i darrera manega.
Quin soroll, Quin espectacle, Quin circuit, quines....per primera vegada estava mirant a lo millor i mes granat de motos i pilots del moment , es que fins i tot l´herba del circuit m´agradava !!!! estava flipant.!!!! :tremolant
La primera cursa(que no vaig veure) la va guanyar el Johnny Cecotto amb Yamaha 350, 2on. Lansivuori amb Yamaha i 3er. Patrick Pons amb Yamaha Sonauto, 4at. Hideo Kanaya etc.
La segona cursa la va guanyar – Cecotto 2on. Pons- i l´agostini que va trencar la seva Yamaha. No va acabar.
Però les emocions encara no havien acabat, per qué vaig poder saludar al meu amic Barry Sheeene, si, el meu amic Barry : jo estava fent cua a una espècie d´envelat que hi havia, no recordo per qué , que veig que s´acosta en Barry Sheene !!! el Gran Barry Sheene #7 !!!!!!em giro me l´hi posso a devant i l´hi demano, per favor, si em pot signar un autograf, ell molt amable m´el signa i m´el torna dient: Toma Amigo! :!:
Allà vaig trovar uns de Barcelona que anaven amb moto i els hi vaig demanar si podía tornar amb ells cap a casa, cap problema a la tornada... Bruno Gorina es deia amb la seva Benelli Tornado 650 i un tal Maciá amb una Ducati Road 350, allà on sigueu si llegiu aixó, salutacions cordials!!!!!!!!
A les 8 del mati , arribava a Sabadell, trinxat, però content d´haver fet aquella”excursio” ah? i sense visera al casc !!! :roll:
I cap a la feina s´ha dit:
Hola Albert !, caram si que véns a treballar equipat avui ????
Si una mica- l´hi vaig respondre. :roll:
Al cap de quatre anys hi vaig tornar amb una altre ducati, una 900 SS desmo, ja amb menys incidents ?, però aixó es una altre història.
![Imatge](http://fotos.subefotos.com/8e3446b5acee3a18380d2ed2e3534b1do.jpg)