Esteu a favor o en contra de l'ABS?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon

Esteu a favor o en contra de l'ABS?

A favor, sempre ens pot salvar d'un imprevist
29
67%
Jo ABS??? Però si jo sé frenar molt bé!
0
No hi ha cap vot
Jo en porto però no m'ha saltat mai, no puc opinar
2
5%
L'ABS és per nenetes
5
12%
No puc opinar, no n'he portat mai de motos amb ABS
7
16%

Vots totals: 43

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Re: Esteu A Favor O En Contra De L'ABS?

Entrada Autor: Ra-mon » dt. abr. 12, 2011 4:37 pm

[quote user="Antonio" post="165236"]Estic completament d'acord amb l'aplicació de l'ABS, no només en les motos, sinó en qualsevol mitjà de transport (cotxe, moto, camió, tren ........). Personalment, crec que independentment que sàpigues frenar molt bé, o no tant, qualsevol mitjà que et permeti poder salvar la teva vida, o d'una altra persona, ja val la pena. És com si debatem si el coixí de seguretat és o no necessari. ¿creus que és més segur portar?. Si la resposta és si, crec que ja està contestada la pregunta.

Salutacions, i fins diumenge.[/quote]

:b9 :b9 :b9

També en porten ?

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dt. abr. 12, 2011 4:38 pm

Nooooo... els trens no porten ABS, porten RETARD...
:roll: :roll: :roll:

Storm
Presentats
Entrades: 2594
Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons

Entrada Autor: Storm » dt. abr. 12, 2011 5:03 pm

A favor. Útil sobretot en terra moll o lliscant. De fet, la UE es planteja fer-lo obligatori en totes les motos (de carretera, suposo)

Antonio
Presentats
Entrades: 421
Membre des de: dj. oct. 28, 2010 7:37 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Antonio » dt. abr. 12, 2011 5:09 pm

Disculpa, però si que porten. Es coneix vulgarment com antibloqueig, i encara que difereix en alguns punts amb els de les motos, el principi és el mateix. Evitar els plans en les rodes, i que el temps per aturar el tren sigui el mínim. Saludos
Treball amb trens.
YO NO RONCO..........Sueño que soy una moto

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Re: Esteu a favor o en contra de l'ABS?

Entrada Autor: Steelman » dt. abr. 12, 2011 5:31 pm

El meu vot ja esta emes...crec que sabreu quin ha estat
Ex ...moltes coses

Koper
Presentats
Entrades: 940
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Contacta:

Entrada Autor: Koper » dt. abr. 12, 2011 7:12 pm

ABS si, gracies
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dt. abr. 12, 2011 8:15 pm

jo també a favor.
Imatge

STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dt. abr. 12, 2011 9:47 pm

[quote user="Steelman" post="165279"]El meu vot ja esta emes...crec que sabreu quin ha estat[/quote]

La "neneta" ho seras tú ;) ;)
ImatgeImatgeImatge

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dt. abr. 12, 2011 10:10 pm

[quote user="Trencaferro" post="165213"]Jo totalment a favor.

I com diuen els Dupond, encara diria més, un sistema que a dia d'avui tindria de ser imprescindible i obligatori en qualsevol vehicle de dues o quatre rodes que circuli per asfalt.[/quote]

Ja fa anys que els vehicles de quatre rodes estan obligats a sortir de fàbrica amb aquest element. Pel que fa les motos no crec que falti molt.

Jo voto que estic a favor, nomes faltaria!!!!

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » dt. abr. 12, 2011 11:21 pm

Els que dieu que ABS mai per pistes, l'heu provat?
Albert i Fjodor no tinc dubte.
L'ABS de la KTM 990 en pistes no em va agradar gaire, però el de la F800GS.... una meravella!! En sèrio, impressionant el control de la moto tant en pistes ràpides dures amb sorra com en situacions xunges de baixades molt pendents amb terra suelto i fang. Vaig donar vàries voltes al circuit de motocross de Molins de Rei i en cap cas el vaig treure. El control de la moto amb fre davanter clavant amb l'ABS era impressionant!
Estic d'acord que t'allargarà la frenada si claves frenos a sac. Però per frenar la moto en baixades molt pronunciades, el que funciona és baixar marxes, no pas frenar!
La Honda Transalp 700 ABS té el sistema C-ABS, desenvolupat específicament per aquest model, no és el mateix que la Hornet. Només cal que us doneu un passeig pel foro Transalp i llegiu les cròniques d'en mugire pq veieu per on la fa anar amb ABS. Pregunteu-li si el voldria desconectable pel fang...

Jo amb la Queca (XT600) al principi si que clavava frens molt sovint per parar la moto en qualsevol situació. Ara, prácticament mai derrapo i poques vegades tiro de fre del darrera. Fre motor i control puntual amb fre davanter en tinc prou. Si tingués ABS, estic segur que l'utilitzaria sempre.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dc. abr. 13, 2011 12:39 am

[quote user="Caganer" post="165338"] Ara, prácticament mai derrapo i poques vegades tiro de fre del darrera. Fre motor i control puntual amb fre davanter en tinc prou. Si tingués ABS, estic segur que l'utilitzaria sempre.[/quote]

Doncs com ho fas per atravessar la moto als revolts? :shock: Molta gent ho fa -sense treure gas- tocant el fre del darrera, i quan ja comença a 'llaurar' el revolt es treu de fre.

I m'agradaria provar la F800GS per pistes amb ABS, aviam si és veritat això que dius. :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dc. abr. 13, 2011 7:39 am

Dies endarrera, anava pel mig del poble, no crec que la meva velocitat superés els 30km/h. Eren les 13:05 aprox, i passava per un carrer plè de quitxalla que sortien de l'escola. Un d'ells, jugant amb una pilota la va fer rebotar contra la paret i "llei de murfi" se li va escapar al mig del carrer just quan passava jo.
Tot i anar a una velocitat super-reduida, haver fet cursos de conducció, etc, quan vaig veure el nen al davant lo únic que vaig aconseguir va ser clavar fins on vaig poder els frens. La roda posterior res, però a la del davant se'm va activar l'ABS i us prometo que feia sol i l'asfalt no estava moll. Evidentment vaig aconseguir parar la moto just a temps a pocs cms de la cara del nanu.
Pels detrectors d'aquest sistema, sabeu on hagués anat a parar sense l'ABS i la roda del davant completament clavada??? No es tracata de no saber frenar, es tracta de que en una situació inesperada, per molt clar que sàpigues el què has de fer, l'instint sempre és el mateix.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. abr. 13, 2011 8:26 am

[quote user="Caganer" post="165338"]Els que dieu que ABS mai per pistes, l'heu provat?
Albert i Fjodor no tinc dubte.
L'ABS de la KTM 990 en pistes no em va agradar gaire, però el de la F800GS.... una meravella!!.[/quote]

Jo només he provat l'ABS de la meva moto , per pistes, i pel que dius m'agradaria provar el de la BMW .... perquè ja t'asseguro jo que el de la KTM no serveix per pistes, així de ras i curt.

A veure .... si vas a fer una pista fàcil, a ritme de samba i tot mirant el paisatge ..... doncs segurament tant és que el portis com que no :mrgreen:

Però si vas "a l'idea" , fent entrar la moto als revolts amb tocs de fre de darrera per sobrevirar la moto i , sobretot, si et trobes amb una bona baixada amb el ferm molt inestable ( tant me fa el què sigui, sorra fina, pedres soltes, fang , .....) no hi ha manera de parar la moto .... ni amb fre motor , ni res, tu :enfaduu

I a sobre, és una mica incomode haver de desconectar-lo cada cop que pares la moto. Però jo , després d'un dia que me'n vaig oblidar , t'asseguro que hi penso cada cop :mrgreen:

Salut

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dc. abr. 13, 2011 9:16 am

No m'entra en el cap fer pistes amb ABS... és incompatible... per bé que dieu que va... aneu "a la idea" i veureu... l'ABS només serveix pel que diuen les sigles... per no bloquejar els frens. Per pistes sempre hi ha algun moment que s'han de bloquejar les rodes, depèn de la traçada i de la dificultat del revolt o camí. Ara, si vas xinu-xano tant hi fa que el portis o no... Jo vaig provar una GS 1200 per pistes i l'ABS va exactament igual que el de la 990 ADV.

Caganer
Presentats

Entrada Autor: Caganer » dc. abr. 13, 2011 9:48 am

[quote user="Randy-650" post="165343"] tocant el fre del darrera, i quan ja comença a 'llaurar' el revolt es treu de fre.
[/quote]
No Randy, que jo surto amb moto, no pas amb moto-cultor :eyes
Ja has plantat pebrots i tomàquets per l'estiu? :b9

Caganer
Presentats

Entrada Autor: Caganer » dc. abr. 13, 2011 9:49 am

[quote user="Albert_KTM" post="165349"]
A veure .... si vas a fer una pista fàcil, a ritme de samba i tot mirant el paisatge ..... doncs segurament tant és que el portis com que no :mrgreen:
[/quote]
ja et portaré a ballar lambades un dia i m'ho expliques...

Albert_KTM
Presentats
Entrades: 646
Membre des de: dj. març 04, 2010 6:26 pm
Ubicació: Torelló City (Osona)

Entrada Autor: Albert_KTM » dc. abr. 13, 2011 9:59 am

:mrgreen:

Amb la meva frase no volia dirigir-me a tu personalment, Caganer !! Sóc conscient del teu nivell off , molt superior al meu, només mirant les fotos de la pujada a Cabrera amb neu i tot :eyes Jo sóc més de rutes "madiquites" :lol:

Era només per explicar els dos supòsits

1- Quan es va a passeig, pot fer servir perfectament l'ABS per pistes

2- Quan es va "per feina" o la situació es complica una mica, els desavantatges superen les virtuts i fins i tot pot ser perillós el porat-lo.

salut

Caganer
Presentats

Entrada Autor: Caganer » dc. abr. 13, 2011 10:08 am

Albert, la meva resposta era amb to irònic, no pas enfadat. Per cert, io sonno un paquetto dalt de la motto! El truco de la neu és comprar el forfait!

L'altre dia vaig quedar alucinat en una trialera en baixada enfangada a Alpens, amb una regata central que treia el singlot ( (42.094602,2.106922), una GSA amb TKC80 pimpam cap avall amb ABS.

Ton888
Presentats
Entrades: 10
Membre des de: dt. abr. 12, 2011 6:19 pm
Ubicació: Ganxetland - Reus

Entrada Autor: Ton888 » dc. abr. 13, 2011 6:36 pm

Totalmet d'acord, a mi ja m'ha salvat de dos imprevistos.
Tots els mitjans com el ABS ó el control de traccio son interesants per la nostra seguretat, potser no ho son tan per els puristes i els nostalgics.
Hep!! ho dic desde la conduccio per carretera, per la pols no ho se, ha lo millor fa que no sigui tan divertit/emocionant.

Perebi
Presentats
Entrades: 717
Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: Perebi » dc. abr. 13, 2011 6:58 pm

En tres mesos que fa que tinc la moto ja ha entrat dues vegades al darrera. Res greu, però anava prou fort com per haver patinat.
ABS si. indiscutiblement.
Off-road es una altra cosa.

Respon

Torna a “General”