SOM NOSALTRES MATEIXOS QUE FEM PERILLOS EL MOTOCICLISME ????

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Brum-brum
Presentats
Entrades: 446
Membre des de: dc. des. 03, 2008 10:33 am
Ubicació: Barcelona

Re: SOM NOSALTRES MATEIXOS QUE FEM PERILLOS EL MOTOCICLISME

Entrada Autor: Brum-brum » dl. abr. 11, 2011 12:25 pm

[quote user="Steelman" post="165026"]no t´enfadis..i t´ho prenguis malament, pero crec (igual vaig errat) que...

Pero clavar els frens es frenar malament ;)
SI bloquejes els frens...es que has frenat malament, per aixo tenim el "GRAN ABS" que ens ajuda per les frenades que hem fet malament i que si les fem en moll som al terra.[/quote]

el ABS no "entra" quant bloquejes roda, sino que s'activa al notar un lliscament (per això dues rode fòniques que mesuren la velocitat) i la roda del davant gira +/- ràpid que la del darrera i elimina aquest efecte eliminar pressió hidràulica de sistema de frenada fent tornar una part del líquid ala bomba de fre, però això notem que la maneta "rebota"

Ahir hem vaig trobar un AX de cara en una corba si hagues anat al límit avui sabria que pateixen els mosquits a les viseres al impactar. :tremolant
Brum-brum l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 11, 2011 12:27 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
[align=center]Imatge[/align]
[align=center]Objectiu: Dolimiten! - Objectiu: Grossglockner![/align]

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dl. abr. 11, 2011 12:29 pm

Brum-Brum
i la diferencia de velocitat no pasa quant una de les dos rodes s´ha bloquejat?
Si cap de les dos rodes es bloqueja...van a la mateixa velocitat

Bé, hi ha el cas que una de les dos rodes no estigui tocant al terra, pero aixo ja es un dels incovenients del ABS
Ex ...moltes coses

Brum-brum
Presentats

Entrada Autor: Brum-brum » dl. abr. 11, 2011 1:32 pm

[quote user="Steelman" post="165037"]Brum-Brum
i la diferencia de velocitat no pasa quant una de les dos rodes s´ha bloquejat?
Si cap de les dos rodes es bloqueja...van a la mateixa velocitat

Bé, hi ha el cas que una de les dos rodes no estigui tocant al terra, pero aixo ja es un dels incovenients del ABS[/quote]

El bloqueig es una de les possibles causes, però no és l'única.

Les rodes poden tenir velocitat diferents en funció del ferm i de la seva mu (coeficient de fregament), himitat, glaç, ... si toques el fre també pot entrar el ABS i no has bloquejat.

de fet si no erro el ABS ha de funcionar abans del bloqueig

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. abr. 11, 2011 5:16 pm

Això de l'ABS no en tinc ni idea, no m'hi he trobat mai perquè suposo que freno bé :b9 :b9 :b9

Ara en serio, quan et trobes amb haver de frenar de cop i volta, ràpidament, no crec que tinguis temps de precisar la força que faràs perquè no es clavin els frens.
Jo diria que el més normal és que facis el màxim de força amb la ma i el peu perquè penses que així la moto pararà abans (a no ser que en sàpigues molt, tinguis molt tacte, sang freda, etc).
De moment no m'ha saltat mai encara ... i espero que duri. :roll:

Amb la K75 si que havia tingut un parell de sustus i havia arrossegat la roda del darrera però acabant bé, ni topada ni anant al terra.

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dl. abr. 11, 2011 11:55 pm

Ui, ui, ja ha sortit el tema ABS, jejeje, m'hi vaig posant bé, perquè és un tema que trobo molt interessant i com sempre que surt portarà una llarga cua de posts.

Tinc ganes de tornar a poder fer una sortida amb vosaltres i a part de passar una bona estona damunt la moto, poder tenir un bon sobretaula parlant i debatent (i si cal provant amb prudència)aquest i d'altres temes "polemics" sobre l'electrònica de les motos, que crec que donen molt de suc. ;)
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dt. abr. 12, 2011 12:31 am

[quote user="Trencaferro" post="165126"]Ui, ui, ja ha sortit el tema ABS, jejeje, m'hi vaig posant bé, perquè és un tema que trobo molt interessant i com sempre que surt portarà una llarga cua de posts.
[/quote]

Si fem com amb el tema dels cotxes de propulsió o de tracció, anem bé. :lol:

Demà ja obriré un fil nou doncs, per parlar del famós i desconegut món de l'ABS a les motos, tan odiat per molts.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dt. abr. 12, 2011 9:44 am

a veure:

L´ABS es un bon invent i d´aqui a uns anys serà una eina més a l´equipament obligatori tant de motos com de cotxes, com l´Airbag i d´altrres mesures de seguretat.

No es frena bé o malament , cadascú té una manera de frenar, hi ha qui abans d´un viratge frena moooooooooolt de cop, practicament a l´entrada, i d´altres frenen a moooooooooolts metres abans de negociar el viratge, i n´hi ha que fan conducció autocar, es a dir : fer un recorregut sense frenar mai, només treien i donant gas.....

Quant en un cas d´emergència et veus obligat a frenar " en un pam " per evitar una col.lisió o un atropellament l´ABS es una arma infalible ( més en un cotxe ) tant per si en aquest moment estàs en plena plegada o en moll, l´ABS doncs, evita que es clavi la roda corressponent i evita també en gran mesura la caiguda segura, a més a més et deixa cert marge -tot i frenant - de intentar esquivar el que sigui., cosa que amb les rodes clavades es impossible.

jo diria:
ABS assegurança de NO caiguda a les frenades " d´emergència" , encara que segurament cauràs( sobretot amb moll ) , encara que a velocitat ja molt reduida. :roll:

.
Llagasta l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. abr. 12, 2011 10:14 am, en total s’ha editat 4 vegades.
Imatge

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » dt. abr. 12, 2011 10:11 am

Jo no freno :cool:
Ho vaig escoltar una vegada i em va semblar una barbaritat, però és ben cert:
"frena millor qui necessita frenar menys, és a dir, donar el cop just de gas al sortir de revolt i en recta, per encarar el següent revolt amb un mínim de frenada"
S'aconsegueixen mantenir ritmes globals per tram altets, fent una conducció molt relaxada i segura.

Brum-brum
Presentats

Entrada Autor: Brum-brum » dt. abr. 12, 2011 3:14 pm

[quote user="Caganer" post="165167"]Jo no freno :cool:
Ho vaig escoltar una vegada i em va semblar una barbaritat, però és ben cert:
"frena millor qui necessita frenar menys, és a dir, donar el cop just de gas al sortir de revolt i en recta, per encarar el següent revolt amb un mínim de frenada"
S'aconsegueixen mantenir ritmes globals per tram altets, fent una conducció molt relaxada i segura.[/quote]

el que es diu al ritme.

Sacrificar correr a les rectes per guanyar pas per corba, jo ho intento fer

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » ds. abr. 16, 2011 12:12 pm

Apa que aquest també..... :enfadat

EN BALMES-CÒRSEGA
Dos motoristas mueren en un choque en el Eixample
Una moto de gran cilindrada que bajaba por Balmes a gran velocidad haciendo el 'caballito' habría embestido a una 'scooter' en el cruce con Còrsega
Viernes, 15 de abril del 2011 - 17:10h

Dos personas han muerto al chocar sus motocicletas sobre las 16.26 horas en el cruce de las calles Balmes y Còrsega, en el Eixample de Barcelona, según la Guardia Urbana. Los fallecidos son Alejandro E.C., de 23 años, y Marc Anthony F.B., de 33 años.

Los cuerpos sin vida de los motoristas permanecen tapados en el cruce de Balmes con Còsega.

ALBERTO ESTÉVEZ | EFE

Una de las motos, una Ducati de gran cilindrada, bajaba por Balmes con el semáforo en verde a gran velocidad y haciendo el caballito, según testigos presenciales. La otra motocicleta, que se encontraba parada el semáforo de Còrsega, ha arrancado, al parecer, antes de tiempo. El impacto ha desplazado a los dos motoristas y sus vehículos cerca de 60 metros.

Font: El Periodico
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Brum-brum
Presentats

Entrada Autor: Brum-brum » ds. abr. 16, 2011 12:28 pm

ahir ho vaig veure :tremolant

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » ds. abr. 16, 2011 8:07 pm

Em fa gràcia allò de "per culpa d'uns cuants capullos... ho acabem pagant tots". No senyor no, aquests capullos ja fa anys que no en són "uns cuants", són majoría.
Les motos farden, el carnet el regalen i (àra alguns em matareu) són massa barates.
Farem una bona neteja cuan; anar en moto no estigui de moda, treure's el carnet sigui molt molt molt dur i les motos siguin ben cares. Quedaran els que han de quedar, ni un de més. Será com un hivern etern, poques motos i cap macarra.

Koper
Presentats
Entrades: 940
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Contacta:

Entrada Autor: Koper » ds. abr. 16, 2011 10:14 pm

estic d'acord amb aixo que dius ieie

"Les motos farden, el carnet el regalen i (àra alguns em matareu) són massa barates. "

en quant a lo de la neteja, sempre que sigui contra les R's
si puguessim disposar de dades, em penso
que les maxitrails de moda, o similars, de uns 100 cv cap a baix, son causants de
MOLT POCS PROBLEMES :D
em penso que les asseguradores ja ho tenen en compte :)
Koper l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 16, 2011 10:21 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."

Javihospitalet
Presentats
Entrades: 757
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant

Entrada Autor: Javihospitalet » dl. abr. 18, 2011 9:33 am

[quote user="Koper" post="165802"]estic d'acord amb aixo que dius ieie

"Les motos farden, el carnet el regalen i (àra alguns em matareu) són massa barates. "

en quant a lo de la neteja, sempre que sigui contra les R's
si puguessim disposar de dades, em penso
que les maxitrails de moda, o similars, de uns 100 cv cap a baix, son causants de
MOLT POCS PROBLEMES :D
em penso que les asseguradores ja ho tenen en compte :)[/quote]

Creo que deberias pensar lo que dices y despues escribirlo, porque rigiendome por lo que dices deberiamos prohibir muchas cosas, mamas que llevan niños al cole en grandes 4x4 con 300cv, empresarios con sus MB 55 AMG con 500 cv, las maquinas no tienen nada que ver el problema es el que la lleva.
Otra cosa es que no te gusten las Rs, no se :shock: Porque si aplicamos tu pensmiento de limpieza a otros aspectos de la vida que ??? :enfadat :enfadat
Javihospitalet l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 18, 2011 10:26 am, en total s’ha editat 1 vegada.

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dl. abr. 18, 2011 3:12 pm

javihospitalet; He d'entendrer que m'ho dius a mí o a en Koper?
A mí, les R's no m'agraden, més que rès per què no tinc collons de portarles com cal. Sincerament. ;) Apart -no ens enganyem- la conducció "agressiva" la solen practicar els seus propietaris no pas els de les customs, les 125 coreanes o les trialeres. I no em digeu, si us plau, lo de " no s'ha de generalitzar...".
Lo d'aplicar la neteja a d'altres aspectes de la vida... per favor! No ho veus que és una manera de parlar?

Brum-brum
Presentats

Entrada Autor: Brum-brum » dl. abr. 18, 2011 4:41 pm

No es un problema de màquines o de Cv, sino un de civisme i educació.

S'ha de tenir clar que per molt bé que sapiguem conduir no som ni profesionals ni estem en un circuit tancat.

Per desgracia massa savint sento/llegueixo pilotar en lloc de conduir.
Brum-brum l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 18, 2011 4:45 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Koper
Presentats
Entrades: 940
Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
Ubicació: Figueres - Alt Empordà
Contacta:

Entrada Autor: Koper » dl. abr. 18, 2011 5:57 pm

[cell class=spoiler]No ho veus que és una manera de parlar?[/cell]

torno a estar d'acord amb tu IEIE :D
Koper l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. abr. 18, 2011 5:58 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."

Jordi i Vero
Presentats
Entrades: 40
Membre des de: ds. feb. 09, 2008 10:21 pm
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jordi i Vero » dt. abr. 19, 2011 2:00 pm

Doncs a mi nungú no em va regalar el carnet, ho vaig pagar amb molta pasta i amb molt d'esforç i patiment (enganxava tendinitis després de cada pràctica). Vaig haver de repetir 3 cops les proves de pistes i a la de circulació gairebé un cotxe se m'en fot a una rotonda en entrar sense tan sols mirar-me... I malgrat tots els ensurts que m'he endut, m'agrada anar amb la moto. :???:

Potser no em mereixia el carnet, o ni tan sols em mereixo portar la meva preciosa Mandy... Però m'estimo la meva pell i la meva moto. I si alguna vegada faig el "burro" no importarà quanst cavalls porti entremig les meves cames, segur que pagaré les consequéncies. El que més por em fa és que jo hagi de pagar les consequéncies d'un altre "burro" amb molts cavalls, sobretot si són a sobre de 4 rodes o més... :tremolant

Vero
Jordi i Verónica

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. abr. 20, 2011 9:27 am

[quote user="Ieie" post="165784"]Será com un hivern etern, poques motos i cap macarra.[/quote]

realment has viscut un hivern llarg?? la neu a las pistas d'esqui es agradable pero a las carreteras i a las portas de casa cansa de mala manera,el fred arriva a ser molest i quan arriva la primavera tothom esta content.
has conduit mai una RR??no es cuestio de tenir cull....portar-las es un plaer,s'aguantan en curves com no les altres,frenen de nassos i acceleren de pelicula son maquinas excelents,sencillament has d'estar en plena forma i no et te que fer mal l'esquena ;) ;) .
p.d. IEIE no vulguis fer que el mon sigui aburrit,ja en tenim prou amb tantas lleis,amb una mica de seny ni ha prou.
Imatge

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dj. abr. 21, 2011 3:26 pm

Mireu aquest del video, el carnet no se si li han regalat o no, però si aguanteu del mig fins al final quan començen les retencions, veureu lo gamarús que es pot arribar a ser.

http://www.pelapapas.com.mx/htmls/r1-moscu.html

I no sé perquè, però sempre amb aquest tipus de videos suicides hi surten les mateixes motos....
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Respon

Torna a “General”