METZELER TOURANCE
Moderador: Airald
- Perebi
- Presentats
- Entrades: 717
- Membre des de: dl. feb. 07, 2011 11:39 pm
- Ubicació: Sant Andreu del Palomar
Re: METZELER TOURANCE
[quote user="Randy-650" post="167152"][quote user="PEREBI" post="167145"]El preu es amb equilibrat inclòs. El que no se es com collen les rodes, perquè no crec que tinguin dinamomètrica. O sigui, pistolaso i a córrer.
Que dius Prony?
Ja t'ho explicaré.[/quote]
Tu que creus? :mrgreen:[/quote]
Nooooooooo, no m'ho diguis. En aquest casos que es fa? se li diu amablement al senyor de les gomes, oiga, tiene una dinamométrica? i ell et respon, amb la pistola a la ma (la d'aire) una dina que?.............. i si insisteixes et diu, en 40 años de oficio no se ma soltao ninguna rueda....... :tremolant
Que dius Prony?
Ja t'ho explicaré.[/quote]
Tu que creus? :mrgreen:[/quote]
Nooooooooo, no m'ho diguis. En aquest casos que es fa? se li diu amablement al senyor de les gomes, oiga, tiene una dinamométrica? i ell et respon, amb la pistola a la ma (la d'aire) una dina que?.............. i si insisteixes et diu, en 40 años de oficio no se ma soltao ninguna rueda....... :tremolant
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Aviam si entra en prony i ho explica. :lol:

- Perebi
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="167155"]Aviam si entra en prony i ho explica. :lol:[/quote]
Pronyyyyyyyy.............................
Pronyyyyyyyy.............................
- Minino
- Presentats
- Entrades: 1454
- Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
- Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres
[quote user="Randy-650" post="167155"]Aviam si entra en prony i ho explica. :lol:[/quote]
:bow :bow Jo crec que a Prony li agrada posar a el la roda i calibrala també-deixa't de pistoleta d'aire
:bow :bow Jo crec que a Prony li agrada posar a el la roda i calibrala també-deixa't de pistoleta d'aire
Minino l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 28, 2011 9:46 am, en total s’ha editat 1 vegada.
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..

- Perebi
- Presentats
Perquè serà un manetes, però jo soc dels que desmunta de p... mare però no sap tornar a muntar, he, he.
ahir ho vaig dir a un altre fil, he trobat que a BMW Scratch fan un molt bon preu per les Tourance (no el dic per no ferir al meu amic Stelvio00) i no deixa de ser un conce oficial, on en teoria ho faran degudament amb dinamomètrica i tot això.
Pendent del que digui en Prony per decidir, que vaig llis al darrera i molt dur (goma de 3 anys) al davant.
ahir ho vaig dir a un altre fil, he trobat que a BMW Scratch fan un molt bon preu per les Tourance (no el dic per no ferir al meu amic Stelvio00) i no deixa de ser un conce oficial, on en teoria ho faran degudament amb dinamomètrica i tot això.
Pendent del que digui en Prony per decidir, que vaig llis al darrera i molt dur (goma de 3 anys) al davant.
- Randy-650
- Presentats
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Al Scratch hi va el LLAGASTA també a canviar els Tourance,
i sempre m'ha dit que tenen bons preus.
I PEREBI,al HN no treballen amb dinanometrica.

- Perebi
- Presentats
Si el preu que em va dir el que em va vendre la moto es correcte (ara trucaré) es un 4% mes car que el Navarro brothers. I per 10 euros de diferencia, no hi ha color.... vaja, per a mi.
Perebi l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 28, 2011 10:39 am, en total s’ha editat 1 vegada.
- CMB
- Presentats
- Entrades: 2728
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Gironès
[quote user="Randy-650" post="166002"][quote user="Prony" post="165964"].....trucaré als Germans Sánchez....[/quote]
Qui són aquests? :lol:
[quote user="Prony" post="165964"] Atenent la vostra opinió voldria que l'expert Randy em donés el seu Vist-i-Plau.
[/quote]
Si, home, si, endavant. I jo, d'expert res, més aviat podriem dir que tu en saps més que jo, i de llarg. :mestre
[quote user="Prony" post="165964"]
Per cert, jo juraria que el fet de ser tubeless o no, pot ser un factor intrínsec pel que fa durabilitat, apart, es clar, de cinquanta mil altres aspectes. m'imagino que la moto d'en JoanXT, al dur llanta de radis deu dir càmara.
[/quote]
Els pneumàtics que porten càmara normalment són més primets que els tubeless, per això duren menys.
I parlant sobre llandes de radis, les BMW ADV i les KTM Adv, que porten radis, porten tubeless. Avui en dia hi han molt pocs models que portin càmara, alguna enduro i cross i parem de comptar.[/quote]
Hola
Totes les BMW F800GS porten càmara!
Salut
Jo fer més de 10000km amb les 800GS ho veig dificil.
Possibles motius:
Motor bicilindric amb força baixos
Suspensió tova que fa votar més el neumàtic
Solem baixar la seva pressió per anar per pistes, alguns més i altres menys
si portem rodes amb tacs, estil Karoo, son més tous i el desgast és superior.
Jo portava uns Michelin Anakee d'origen i vaig arribar just a 9000 km, viatge inclos per europa de 3000km
En canvi amb una Honda CBF 600, 4 cilindres, no vaig arribar a fer cap canvi de neumàtics i vaig superar els 10000km tranquilament. Clar que tenia una altra per anar a fer la cabra a la muntanya i no hi feia masses km.
Salut
Qui són aquests? :lol:
[quote user="Prony" post="165964"] Atenent la vostra opinió voldria que l'expert Randy em donés el seu Vist-i-Plau.
[/quote]
Si, home, si, endavant. I jo, d'expert res, més aviat podriem dir que tu en saps més que jo, i de llarg. :mestre
[quote user="Prony" post="165964"]
Per cert, jo juraria que el fet de ser tubeless o no, pot ser un factor intrínsec pel que fa durabilitat, apart, es clar, de cinquanta mil altres aspectes. m'imagino que la moto d'en JoanXT, al dur llanta de radis deu dir càmara.
[/quote]
Els pneumàtics que porten càmara normalment són més primets que els tubeless, per això duren menys.
I parlant sobre llandes de radis, les BMW ADV i les KTM Adv, que porten radis, porten tubeless. Avui en dia hi han molt pocs models que portin càmara, alguna enduro i cross i parem de comptar.[/quote]
Hola
Totes les BMW F800GS porten càmara!
Salut
Jo fer més de 10000km amb les 800GS ho veig dificil.
Possibles motius:
Motor bicilindric amb força baixos
Suspensió tova que fa votar més el neumàtic
Solem baixar la seva pressió per anar per pistes, alguns més i altres menys
si portem rodes amb tacs, estil Karoo, son més tous i el desgast és superior.
Jo portava uns Michelin Anakee d'origen i vaig arribar just a 9000 km, viatge inclos per europa de 3000km
En canvi amb una Honda CBF 600, 4 cilindres, no vaig arribar a fer cap canvi de neumàtics i vaig superar els 10000km tranquilament. Clar que tenia una altra per anar a fer la cabra a la muntanya i no hi feia masses km.
Salut
- Randy-650
- Presentats
CMB, tens raó , la F800 GS també en porta.
I jo que pensava que la camara havia passat a la
historia ! :eyes
historia ! :eyes

- Perebi
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="167498"]CMB, tens raó , la F800 GS també en porta.
historia ! :eyes[/quote]
I la nova R1200R Classic també. No mes per llantes de radis.
historia ! :eyes[/quote]
I la nova R1200R Classic també. No mes per llantes de radis.
- Perebi
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="167329"]Al Scratch hi va el LLAGASTA també a canviar els Tourance,
[/quote]
Ottia :shock: vaig llegir la primera part del teu post, però la part dinamomètrica no.
Segur que canvien moltes rodes de moto, però em fa una mica de "cosa" això de collar els cargols a pistola, sense saber que estan fent....... :tremolant
I segur també que mai ha passat res, però....
Seguiré investigant als concessionaris.
Per coneixença general, el preu que em varen donar els HHNN per una Tourance EXP al davant i una Tourance normal al darrera muntades es de 240 euros, que de moment es el mes barat que he trobat.
A BMW Scratch 250 euros pel joc de Tourance normals.
En Stelvio00 farà dilluns la gestió a un altre concessionari i ja informarem.
En el cas dels HHNN, podria comprar una dinamomètrica i tenir-la per collar o re-collar després. Fins i tot serveix per a la resta dels cargols de la moto. Es una opció en la que fa temps que hi penso, des de l'anterior BMW.
Salut.
Ottia :shock: vaig llegir la primera part del teu post, però la part dinamomètrica no.
Segur que canvien moltes rodes de moto, però em fa una mica de "cosa" això de collar els cargols a pistola, sense saber que estan fent....... :tremolant
I segur també que mai ha passat res, però....
Seguiré investigant als concessionaris.
Per coneixença general, el preu que em varen donar els HHNN per una Tourance EXP al davant i una Tourance normal al darrera muntades es de 240 euros, que de moment es el mes barat que he trobat.
A BMW Scratch 250 euros pel joc de Tourance normals.
En Stelvio00 farà dilluns la gestió a un altre concessionari i ja informarem.
En el cas dels HHNN, podria comprar una dinamomètrica i tenir-la per collar o re-collar després. Fins i tot serveix per a la resta dels cargols de la moto. Es una opció en la que fa temps que hi penso, des de l'anterior BMW.
Salut.
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Jo aconsegueixo bon preu perquè li porto la feina mig feta (ningú, absolutament ningú li fot ma a la meva moto, fins i tot la compro embolicada amb la capsa original, tal com la va deixar el "Japo" que la va posar i tancar)
Les dues rodes desmuntades i acabades de netejar.
Sense taps ni obús a la vàlvula.
Nomes vull que me les destalonin i em posin les cobertes noves sense inflar.
Em donen un parell de tires de contrapesos.
En total triga mes estona la dona fent la factura "al teu gust" (el preu que et donen sempre inclou l'IVA) que la feina de canviar les cobertes.
Quan arribo a casa, ja tinc el meu útil per equilibrar manualment, els dono forma als nous contrapesos (ara son uns quadrats de ferro bastant grossos) perquè assentin perfectament a la llanta. Munto la roda que no collo amb dinamomètrica. Quan has collat milers de femelles i cargols ja disposes de la teva pròpia dinamomètrica dins el braç. Això si, pasta de coure a les rosques, i tots els components ben nets i untats. Mai de la vida s'ha de fer servir clau d'impacte per les rodes de les motos, en aquest cas es quan surten fils de rosca malmesos i esquerdes estranyes als bujes de les BMW's.
Les dues rodes desmuntades i acabades de netejar.
Sense taps ni obús a la vàlvula.
Nomes vull que me les destalonin i em posin les cobertes noves sense inflar.
Em donen un parell de tires de contrapesos.
En total triga mes estona la dona fent la factura "al teu gust" (el preu que et donen sempre inclou l'IVA) que la feina de canviar les cobertes.
Quan arribo a casa, ja tinc el meu útil per equilibrar manualment, els dono forma als nous contrapesos (ara son uns quadrats de ferro bastant grossos) perquè assentin perfectament a la llanta. Munto la roda que no collo amb dinamomètrica. Quan has collat milers de femelles i cargols ja disposes de la teva pròpia dinamomètrica dins el braç. Això si, pasta de coure a les rosques, i tots els components ben nets i untats. Mai de la vida s'ha de fer servir clau d'impacte per les rodes de les motos, en aquest cas es quan surten fils de rosca malmesos i esquerdes estranyes als bujes de les BMW's.
- Perebi
- Presentats
Prony, gallino piel. :bow
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Tornant a algun comentari anterior, de posar una Tourance EXP a davant i una Tourance normal a darrera, en principi no hauria de passar res mes enllà de ajustar una mica el desgast posant un pneumàtic una mica mes "tou" davant per compensar el major desgast que té normalment la de darrera. Però ull!! estem parlant de dos models de pneumàtics diferents, amb caracteristiques diferents de dibuix, forma de les bandes laterals, bastant més V a les Exp i U a les normals i fins i tot de rigidesa de l'estructura, es conegut que el Tourance normal es bastant més rígid de carcasa que el Exp.
Segurament totes aquestes paranoies meves son això, i cap dels mortals que correm per les carreteres podem apreciar comportaments extranys degut a això... però ves a saber, de vegades (per mi) es més senzill confiar en els departaments de desenvolupament de les cases de pneumàtics que fer experiments amb gasosa.
Dit això, crec que els Tourance Normals son potser els millors pneumàtics que hi ha per les maxi-trails asfàltiques que ocasionalment poden fer una pista fàcil. Abans de marxar a Itàlia vaig tantejar la opció de canviar el de darrera per por a tornar massa just, i tot viatjar amb maletes a tope (16kg per maleta + 10 del top case) bossa de dipòsit amb molt de pés i passatger casi no s'hi a notat desgast i no saprecia gaire quadratura, una mica si perquè tornant vaig recorrer molts kms per sobre dels limits de velocitat legals.
Sense dubte son els meus pneumàtics per quan no porto tacs. Repetiré segur.
Salut!
PD: Prony: Ets el meu ídol... jo de gran vull ser com tú :eyes
Segurament totes aquestes paranoies meves son això, i cap dels mortals que correm per les carreteres podem apreciar comportaments extranys degut a això... però ves a saber, de vegades (per mi) es més senzill confiar en els departaments de desenvolupament de les cases de pneumàtics que fer experiments amb gasosa.
Dit això, crec que els Tourance Normals son potser els millors pneumàtics que hi ha per les maxi-trails asfàltiques que ocasionalment poden fer una pista fàcil. Abans de marxar a Itàlia vaig tantejar la opció de canviar el de darrera per por a tornar massa just, i tot viatjar amb maletes a tope (16kg per maleta + 10 del top case) bossa de dipòsit amb molt de pés i passatger casi no s'hi a notat desgast i no saprecia gaire quadratura, una mica si perquè tornant vaig recorrer molts kms per sobre dels limits de velocitat legals.
Sense dubte son els meus pneumàtics per quan no porto tacs. Repetiré segur.
Salut!
PD: Prony: Ets el meu ídol... jo de gran vull ser com tú :eyes
- Perebi
- Presentats
Es una opció que ja he descartat. Vaig llegir molta gent que la porta, però son dibuixos massa diferents.
Mentrestant ho decidia, he trobat un amic d'un amic que te unes BT501 i 502 amb 100 km i que prefereix tacs. Els hi he comprat per 125 euros.
Ara haig de trobar algú que les col·loqui: +50 euros. Total, per 175 gairebé estrenaré.
Deixaré les Tourance per una propera ocasió.
Mentrestant ho decidia, he trobat un amic d'un amic que te unes BT501 i 502 amb 100 km i que prefereix tacs. Els hi he comprat per 125 euros.
Ara haig de trobar algú que les col·loqui: +50 euros. Total, per 175 gairebé estrenaré.
Deixaré les Tourance per una propera ocasió.
- Perebi
- Presentats
Per acabar la meva historia particular amb le gomes, vaig trobar un paio amb unes Bridgestone 501 i 502 amb 100 km que les va deixar per 125 euros. Novetes amb pels i tot. No eren les Tourance, son molt mes de carretera, però pel preu no ens queixarem. Ara ja tenia les gomes i qui les munta?. Vaig mirar als de pneus online, vaig veure Hnos. Rojas del carrer Aragó i cap enllà que me'n vaig anar a preguntar. Quan els hi vaig anomenar la web pneus online, el que semblava el propietari tot indignat em va dir que es mentida, que ells no son taller col·laborador i que tot i que ho han denunciat moltes vegades, no hi ha forma de que el treguin de la llista. Que els fan servir de ganxo. Com estava allà, li vaig demanar preu i em va dir "uns 60 euros". Punyeta, dels 22 euros per roda que diu a la web dels pneus aquests. Una mica mes enrere, al costat de Control 94 Honda, hi ha un taller de pneumàtics. Els hi vaig demanar preu i va ser de 40 euros. Son una gent que no fan res mes que muntar gomes, llogar scooters i rentar motos dels principals concessionaris de moltes marques que hi han a la bora. No cal dir, Honda, BMW, Yamaha, Suzuki, Gilera, Piaggio i un llarg etcetera (mirar planol de Barna i us en fareu una idea). El taller era ple de motos noves de trinca (?).
Les dades del taller son: Aragon Moto Lavado - C/ Aragó, 152, 08011 Barcelona 934 53 02 86
Total, 125+40, penso que ha estat una molt bona operació.
Perdoneu pel totxo, però penso que es informació de servei.
Salut.
Les dades del taller son: Aragon Moto Lavado - C/ Aragó, 152, 08011 Barcelona 934 53 02 86
Salut.
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Els Tourance per fer asfalt en trail son del millor que hi ha...
Els que fem enduro amb motos de 250 o 450 si podem portem mousse, aixi si punxes continuem corrent... més preu, però.
He vist gent que porta els Tourance, cada cop n'hi ha mes. Es una bona goma. la veritat es que amb la katé no se quan dura, no l'he provat mai amb la 990...
Salú
Els que fem enduro amb motos de 250 o 450 si podem portem mousse, aixi si punxes continuem corrent... més preu, però.
He vist gent que porta els Tourance, cada cop n'hi ha mes. Es una bona goma. la veritat es que amb la katé no se quan dura, no l'he provat mai amb la 990...
Salú
Fjodor l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. maig 23, 2011 9:29 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Frstrom
- Presentats
- Entrades: 295
- Membre des de: dl. juny 09, 2008 11:28 pm
- Ubicació: Riells viabrea
jo les acabo de possar a la vstrom i la veritat es que donen molta confiança, no se pas ho que duraran els kms ho diran pero en principi estic content.
Vssssssssssssssssssssssssssssss.
Vssssssssssssssssssssssssssssss.
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
A P. Perelló avui he m'han muntat el Tourance de darrera. 140€ Tot inclòs. 150/70-17 69V, amb dinamomètrica, inflat amb Nitrogen i servei en box especial per a motos. 30 min sense haver demanat hora, no es el primer cop o sigui que no deu ser casualitat. Porto sensors de pressió i els he advertit, però el noi m'ha dit que ja havia vist la enganxina i que cap problema.
Salut!
Salut!
650X l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 09, 2011 9:44 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
[quote user="PEREBI" post="170067"]....................El taller era ple de motos noves de trinca (?).......................................
Salut.[/quote]
Gràcies per la info, sempre es d'agrair. Si els pneumàtics et convencen, bona feina. M'imagino que el fet de que el taller fos ple de motos noves de trinca es perquè deuen oferir el servei de "desembalatge" d'alguns concessionaris que no disposen de prou personal ni temps ni lloc per fer-ho. En canvi allà deuen tenir un parell de nanos que s'hi dediquen, espai generós i facilitat de càrrega i descàrrega.
Jordi "Prony"
Salut.[/quote]
Gràcies per la info, sempre es d'agrair. Si els pneumàtics et convencen, bona feina. M'imagino que el fet de que el taller fos ple de motos noves de trinca es perquè deuen oferir el servei de "desembalatge" d'alguns concessionaris que no disposen de prou personal ni temps ni lloc per fer-ho. En canvi allà deuen tenir un parell de nanos que s'hi dediquen, espai generós i facilitat de càrrega i descàrrega.
Jordi "Prony"