Morir Amb Dignitat
Moderador: Airald
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Morir Amb Dignitat
Al Punt Diari d'aquest matí he llegit aquesta carta al director. M'agradaria compartirla amb vosaltres
Morir amb dignitat
05/05/11 02:00 - CÈLIA MELENDO
•Vall-llobrega
Company: si arriba el moment en què no et deixo dormir, si no recordo el nom dels nostres fills, si m'acarones com cada matí i et pregunto qui ets, si et necessito cada instant al meu costat, quan m'hagis de donar menjar i vegis la meva mirada perduda i solament sigui una càrrega per a tu...
Company, si llegeixes als ulls dels nostres fills que els valors familiars que se'ls ha donat s'esvaeixen, que sóc una càrrega feixuga per a tots vosaltres, que sóc vella i estic malalta, que sóc com un moble que no serveix de res, només et recordo, company, que l'últim dret com a ésser humà que em queda és el de morir amb dignitat. No vull morir enganxada a una maleïda màquina de morfina amb la meva mort programada, no vull perdre la poca dignitat que em queda. No vull l'espectacle del meu so agonitzant durant hores. Et prego, company, que no em deixis en mans de gent poc professional, gent sense cap mena d'empatia, sense cap mena d'humanitat. Professionals sense cap vàlua espiritual. Gent acostumada a conviure al “cementiri dels elefants”.
Per tot el camí que hem fet junts m'ho deus, company; envolta'm només d'amor quan arribi el meu final.
(Al meu pare, mort el 13 d'abril)
Vall-llobrega (Baix Empordà)
Morir amb dignitat
05/05/11 02:00 - CÈLIA MELENDO
•Vall-llobrega
Company: si arriba el moment en què no et deixo dormir, si no recordo el nom dels nostres fills, si m'acarones com cada matí i et pregunto qui ets, si et necessito cada instant al meu costat, quan m'hagis de donar menjar i vegis la meva mirada perduda i solament sigui una càrrega per a tu...
Company, si llegeixes als ulls dels nostres fills que els valors familiars que se'ls ha donat s'esvaeixen, que sóc una càrrega feixuga per a tots vosaltres, que sóc vella i estic malalta, que sóc com un moble que no serveix de res, només et recordo, company, que l'últim dret com a ésser humà que em queda és el de morir amb dignitat. No vull morir enganxada a una maleïda màquina de morfina amb la meva mort programada, no vull perdre la poca dignitat que em queda. No vull l'espectacle del meu so agonitzant durant hores. Et prego, company, que no em deixis en mans de gent poc professional, gent sense cap mena d'empatia, sense cap mena d'humanitat. Professionals sense cap vàlua espiritual. Gent acostumada a conviure al “cementiri dels elefants”.
Per tot el camí que hem fet junts m'ho deus, company; envolta'm només d'amor quan arribi el meu final.
(Al meu pare, mort el 13 d'abril)
Vall-llobrega (Baix Empordà)
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Re: Morir Amb Dignitat
Doncs gràcies per compartir-ho Pasqual. Val la pena llegir-ho.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Tant de bo tothom tingués aquesta sensibilitat...
Merci
Merci
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Merci Pasqual, amb això m'has recordat que encara tinc pendent això del «testament vital» :roll:
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7660
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Molt ben expresat.
- Eva
- Presentats
- Entrades: 10516
- Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
- Ubicació: Torroella de Montgrí
Gracies per compartir-ho.
Hi estic totalment d´accord.
Hi estic totalment d´accord.
- Geroni
- Presentats
- Entrades: 3203
- Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
- Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira
Apart de estar.hi d`acord,el texte,m`ha emocionat per la manera que está expresat.
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.
- Joavel
- Presentats
- Entrades: 604
- Membre des de: dl. gen. 24, 2011 9:08 am
- Ubicació: Bigues i Riells
Grácies !!! m'he emocionat... i per soposat hi estic d'acord.
-
- Presentats
- Entrades: 1490
- Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
- Ubicació: Osona
Buf..
que ben expresat.
... i també ho comparteixo.
que ben expresat.
... i també ho comparteixo.
- Ride
- Presentats
- Entrades: 2669
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 8:46 am
- Ubicació: Castellnou de Bages
Molta sensibilitat però no ho veig des d'aquesta perspectiva....
- Heavy1987
- Presentats
- Entrades: 370
- Membre des de: dl. feb. 23, 2009 12:02 pm
tindriam de tenir dert a morir amb dignitat si ell u desitja.
Heavy1987 l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. maig 06, 2011 3:54 pm, en total s’ha editat 1 vegada.