Ja He Tastat El Costat Fosc

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Ja He Tastat El Costat Fosc

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 16, 2011 4:54 pm

Ja fa temps que estava altament interessat en provar una BMW amb motor Boxer, cardan i les seves peculiars suspensions (sobretot davantera).
Degut a diversos motius, la veritat és que no veia pas el moment de poder-ho fer, de fet, començava a pensar que no ho faria mai.
Mai? doncs per aquells atzars del destí, ahir mateix vaig tenir la oportunitat de fer-ho, però FER-HO (si, en majúscules) :eyes
Per començar, vaig complir el somni de poder provar una R1200R, cosa que crèia quasi impossible.
Segona, la moto en qüestió era nova, és a dir, marcador a 0Kms.
Tercera i més important (per mi) no vaig haver de pagar ni un centim :mrgreen:
Gràcies a la gentilesa de Ibercadí Manresa :cool:

Ahir migdia tot sortint de la feina, m'acosto al concessionari, aparco la Bandit i em presenten la meva "parella" durant unes horetes.
Imatge
No tinc paraules, una moto que em té el cor robat a nivell estètic. En un preciós gris antracita i el seient confort.
M'espliquen com funciona la moto, suspensions, reglatges, control de tracció, etc. Jo penso, per si de cas, no penso tocar ni un botó que no sigui el d'arrancar i els intermitents :tremolant
La veritat és que és el meu primer cop amb una moto nova i que no sigui meva, així que em fa cert respecte.
El primer que faig, abans de sortir del concessionari es calar-la, per si de cas :martell
El soroll és preciós, no sé que li han fet al tubo peò sona de meravella, fins i tot té un punt m"macarra".
Em costa una bona estona adaptar-me al tacte de l'embragatge, suposo que son els nervis.
La primera és infinita.
S'ha d'anar amb bastant més de tacte al canviar que amb la Bandit per evitar estrabades.
La resta de marxes també s'estiren un munt, de fet puc anar am 3a gairebé tota l'estona.
Surto una mica de la "civilització" i busco carreteres més revirades.
Impressionant la retenció del motor, però impressionant de veritat. Ara començo a entendre el poc us dels frens dels propietaris de BMW, gairebé no cal ni frenar enlloc, només jugar amb el canvi.
Aquest fet, sumat a la suspensió davantera que no flexa gens, fa que em costi mooolt entrar als revolts amb decisió. De bon principi tinc la sensació de no tenir gens d'informació de la carretera. La moto no és ou, sembla que vagi sobre rails :eyes Colló, amb la Bandit em foto un fart de treballar abans d'entrar a cada revolt i fins i tot un cop soc a dins :???:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

GRUM
Presentats

Re: Ja He Tastat El Costat Fosc

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 16, 2011 5:10 pm

Segueixo fent revolts, la veritat és que no li trobo el punt. Bufa! l'embragatge, la retenció motor, les reaccions del cardan al reduir, el pes...
Paro un moment, respiro, procuro treure'm els nervis del primer cop i torno a arrancar.
El soroll de l'escapament és realment embriagador i més per aquestes carreteres solitaries.
Poc a poc m'hi vaig trobant més comode. Resulta francament àgil tenint en compte el seu volum.
El motor respon sempre que se li demana però sense estrabades brusques.
Havia sentit a parlar tant dels seus "baixos" que potser m'ha sorprès una mica negativament, potser les espectatives eren massa elevades.
Tot i així, carretere estreta, asfalt en molt mal estat i molt revirada i gairebé la podria fer tota en 3ª, és impressionant.
En carretera una mica més ampla ja m'hi trobo més comode, revolts amples on la moto s'agafa moltíssim i sense adonar-me'n vaig a ritme relativament alt, carai :roll:
Faig un tros de l'Eix Infernal i aquí és on trobo a faltar la cúpula, realment, a partir de 100kms l'aire es fa moolt molest.
Malgrat la poca protecció, la posició de conducció és molt comode, neutra i sense cansar.
Torno a vies secundàries, m'agrada més.
Realment és una moto espectacular en molts sentits, jo no me la acabaria mai de la vida, massa motor i tecnologia.
Ja veig que de moment no en se pas prou per disfrutar d'una bestia com aquesta.
La moto és preciosa i és increïble. S'agafa, corre, frena i tot a molt bon nivell.
A per cert, les poques vegades que vaig fer servir els frens vaig quedar gratament satisfet del seu rendiment i precissió.
Em sembla que en tota l'estona només vaig posar la 6ª marxa, que no recordava ni que la tingués, al tram de l'eix. El motor a 3500rpm i sobradíssim a velocitats legals (que per mi ja nen tinc prou).
Agraïr un cop més l'oportunitat d'haver pogut disfrutar tant com ho vaig fer ahir, i el millor de tot, sense pagar :twisted:
Una moto impressionant que em continua enamorant, potser fins i tot encara més que abans de provar-la.
Imatge
Imatge

PD: I repeteixo, havent-la provat, entenc moltes coses...

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 16, 2011 5:15 pm

Ara no sé si ho hauria hagut de fer :roll:
Després pujo a la Bandit i m'adono que no accelera, no frena, li falta motor, les suspensions...
Pobreta, amb el que li queda per aguantar-me :oops:

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dj. juny 16, 2011 5:33 pm

no,no... no t'equivoquis,

això que has fet té un nom,

tots el sabem, està molt clar:

L'has ben cagat !!!

:b9 :b9 :b9

Ara vindrà el dimoni a temptar-te, amb una disfressa que es diu select, ja vueràs ja...
-----------

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 16, 2011 5:44 pm

Hos..ia, Arbe, no fotis :eyes
Conyes apart i com deia el meu avi, ja poden venir amb un flaviol sonant.
Bàsicament que no tinc ni la intenció, ni la necessitat, ni la capacitat de canviar de moto, i en tot cas, hauria de ser per un altre ferro de 2ª ma, que això de les motos noves no està fet per mi :b9 :b9
De moment, la Blues i jo encara ens haurem d'aguantar una bona temporada més :mrgreen:
Tot i així estaré a l'aguaït per si veiés venir el dimoni aquest del què em parles :666

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. juny 16, 2011 5:49 pm

No saps el que és una moto, fins que en proves una. ;)

P.D. Encara sort que no vas provar una Pan€, ja l'hauries comprat... :mrgreen:

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 16, 2011 6:06 pm

[quote user="Alucinamaripili" post="172320"]No saps el que és una moto, fins que en proves una. ;)

P.D. Encara sort que no vas provar una Pan€, ja l'hauries comprat... :mrgreen:[/quote]

Et dono la raó en les dues afirmacions.
La veritat és que, evidentment, la diferència entre una i l'altre és abismal, hi ha un món, o dos, o tres...
En quant a la Pan€, és per això que no l'he volgut provar perquè ara mateix no m'hi cabria al garaig :mrgreen:

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 16, 2011 6:36 pm

Al final l'has 'tastat', eh? Pobrissó, ara tindràs malsons a la nit. :b9

Conyes apart, em quedo amb això que has dit:

Impressionant la retenció del motor, però impressionant de veritat.....

La moto no és mou, sembla que vagi sobre rails . Colló, amb la Bandit em foto un fart de treballar abans d'entrar a cada revolt i fins i tot un cop soc a dins.....

Resulta francament àgil tenint en compte el seu volum......

La moto s'agafa moltíssim i sense adonar-me'n vaig a ritme relativament alt, carai....

Després pujo a la Bandit i m'adono que no accelera, no frena, li falta motor, les suspensions...

Entens ara on falla la Bandit? ;) I no et dic res si haguéssis provat una GS 2011, que encara va millor que la R1200R.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 16, 2011 7:26 pm

Randy, la veritat és que realment és una passada de moto.
Però la gran sorpresa va ser la enorme retencio de motor en reduccions, a mi em va sorprendre molt. Reconec que no he portat gaires motos, o sigui que no tinc massa on comparar però ho vaig trobar increïble.
Jo amb la Bandit estic acostumat a haver de "tirar de frens" poc o molt abans d'entrar en un revolt, ja que el motor no fa res, en canvi amb la R1200R, em vaig trobar que en un carretera que he fet algunes vegades, tot i no coneixer la moto i anar amb precaució, gairebé mai vaig haver de frenar, amb el motor n'hi havia prou.
Per no parlar de la sortida del revolt, on amb la BMW pots donar gas a mig revolt i sortir com si res, mentre que amb la Bandit et fas un fart de pujar i baixar marxes com un possés :mrgreen:
Estic convençut que amb un parell de tardes, li agafes l'aire a la bestia i t'ho passes pipa.
Ara, també et dic que es perden part de les sensacions a les que jo estic acostumat al portar moto.
Recordo un dia una conversa amb una persona que té una GS i un dia va provar la Bandit i em va dir: no vegis com cansa portar la Bandit comparat amb la GS.
Ahir vaig entendre a què es referia, hi ha tantíssima diferència :???:

Oscar
Presentats
Entrades: 1616
Membre des de: dt. jul. 17, 2007 8:45 pm
Ubicació: montroig de Segarra

Entrada Autor: Oscar » dj. juny 16, 2011 7:29 pm

Bueno seguiràs sent un "Bandidu",això és molt :twisted:
Que gran aquest de Bilbao

Imatge

Joscoma
Presentats
Entrades: 70
Membre des de: dv. juny 15, 2007 12:39 pm
Ubicació: vic (osona)
Contacta:

Entrada Autor: Joscoma » dj. juny 16, 2011 7:31 pm

ara et vindrán els tremolors la suor freda , les nits sense dormir,un mal estar en tot el cos, un desig quasi imposible de reprimir els pensaments impurs pensant que var ser teva per uns minuts o hores.....voler és poder si t'agrada un dia o altre caurá.has pensat en una r 850 r de segona má? vsss

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 16, 2011 7:37 pm

[quote user="Joscoma" post="172333"]ara et vindrán els tremolors la suor freda , les nits sense dormir,un mal estar en tot el cos, un desig quasi imposible de reprimir els pensaments impurs pensant que var ser teva per uns minuts o hores.....voler és poder si t'agrada un dia o altre caurá.has pensat en una r 850 r de segona má? vsss[/quote]

Oi tant que hi he pensat, ja fa temps que les miro, però crec que ara per ara, amb el tipus de sortides que faig no seria precisament la moto "més pràctica" per mi.
M'agrada molt aquest aire "retro" o classic que té, però no me la compraria.
Ara m'he quedat amb les ganes de provar el bicilindric de la f650GS...
...aquesta potser si que em faria tenir més malsons :twisted:
De moment i tal com diu l'Oscar, encara seré Bandidu ;)

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 16, 2011 7:42 pm

[quote user="GRUM" post="172331"]
Recordo un dia una conversa amb una persona que té una GS i un dia va provar la Bandit i em va dir: no vegis com cansa portar la Bandit comparat amb la GS.
[/quote]

En dono fe. :razz:

Anar 'a ritme' durant 25-30 km amb una Bandit és equivalent a anar 'a ritme' amb una BMW bóxer durant 100 km. Però jo ja disfruto la meva Bandy, m'encanta reduir-pujar marxes i anar frenant com un desesperat, per les poques vegades que l'agafo...

Suposo que un dia em cansaré, això si. ;)

Eva
Presentats
Entrades: 10516
Membre des de: dg. març 22, 2009 8:49 pm
Ubicació: Torroella de Montgrí

Entrada Autor: Eva » dj. juny 16, 2011 9:25 pm

Aleix, ja has begut oli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dj. juny 16, 2011 9:53 pm

[quote user="Randy-650" post="172325"]
I no et dic res si haguéssis provat una GS 2011, que encara va millor que la R1200R
[/quote]

pero Randy, si es la mateixa moto, canvia la llanta de 17 davant l'alsada de suspensions i poca cosa mes,a part de la proteccio aerodinamica per la cupula,es clar.
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 16, 2011 9:55 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dj. juny 16, 2011 10:40 pm

[quote user="Mareta" post="172343"]Aleix, ja has begut oli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

+1 :roll:
Jesus l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 16, 2011 10:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Gas a la burra!!!

Randy-650
Presentats

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 16, 2011 11:08 pm

[quote user="Kpeps" post="172345"][quote user="Randy-650" post="172325"]
I no et dic res si haguéssis provat una GS 2011, que encara va millor que la R1200R
[/quote]

pero Randy, si es la mateixa moto, canvia la llanta de 17 davant l'alsada de suspensions i poca cosa mes,a part de la proteccio aerodinamica per la cupula,es clar.[/quote]

I el manillar i l'ergonomia de conducció és la mateixa? :cool: Es porten
d'una manera totalment diferent.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » dj. juny 16, 2011 11:20 pm

[quote user="Randy-650" post="172351"][quote user="Kpeps" post="172345"][quote user="Randy-650" post="172325"]
[/quote]

pero Randy, si es la mateixa moto, canvia la llanta de 17 davant l'alsada de suspensions i poca cosa mes,a part de la proteccio aerodinamica per la cupula,es clar.[/quote]

I el manillar i l'ergonomia de conducció és la mateixa? :cool: Es porten
d'una manera totalment diferent.[/quote]

si ,es clar,vist aixi si que canvian ;) de totes maneras a mi m'agrada mes la llanta 17 que la 19 .
Imatge

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dj. juny 16, 2011 11:28 pm

[quote user="Mareta" post="172343"]Aleix, ja has begut oli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]

Mai millor dit, tractant-se de BMW. :mrgreen:

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dv. juny 17, 2011 9:45 am

Com sou, eh, heu de tenir més fe en la meva força de voluntat ( o en la meva falta de liquiditat) :oops:
Res de res, de moment el seguiré en el costat "clar", a mi la foscor sempre m'ha fet molta por :tremolant
A més a més, com ja deia anteriorment, per molt que és una moto que m'encanta i em te enamorat, no crec que sigui "la meva" moto, no pas de moment tenint en compte el tipus de sortides que faig :roll:
Evidentment, si pogués, en tindria una de cada, però com que no és el cas, de moment ja és molt que poguem tenir (i mantenir) les dues motos que tenim actualment.
Bandit for a long time...

Respon

Torna a “General”