TEMA EMISORES
Moderador: Airald
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Re: TEMA EMISORES
[quote user="Ramon" post="141132"] ...un ptt és només el botonet o hi va el walkie ? :roll:[/quote]
Continuem aclarint conceptes:
Un PTT (Push To Talk), és un botó que serveix per passar de la modalitat "escolta" a la modalitat "parla" i viceversa, en els equips radiotransmisors que no son dual (en els dual pots parlar com si fos un telèfon, sense necessitat de dir "canvi" ni res per l'estil), que son la inmensa majoria.
Aquesta feina, com bé dius, Ramon, també la pot fer el VOX Control, però quan hi ha molt soroll ambient (com anant en moto) el VOX no és útil ja que es dispara quan "no toca" (Jordi Pujol dixit :mrgreen: ), tot i que sovint es pot regular. Quan això passa, es desestima el VOX i s'usa el PTT.
Tots els aparells que tenen connector per micròfon exterior, també poden portar un PTT exterior. ;)
Continuem aclarint conceptes:
Un PTT (Push To Talk), és un botó que serveix per passar de la modalitat "escolta" a la modalitat "parla" i viceversa, en els equips radiotransmisors que no son dual (en els dual pots parlar com si fos un telèfon, sense necessitat de dir "canvi" ni res per l'estil), que son la inmensa majoria.
Aquesta feina, com bé dius, Ramon, també la pot fer el VOX Control, però quan hi ha molt soroll ambient (com anant en moto) el VOX no és útil ja que es dispara quan "no toca" (Jordi Pujol dixit :mrgreen: ), tot i que sovint es pot regular. Quan això passa, es desestima el VOX i s'usa el PTT.
Tots els aparells que tenen connector per micròfon exterior, també poden portar un PTT exterior. ;)
Gearbox l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. oct. 08, 2010 8:59 am, en total s’ha editat 3 vegades.
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Merci per les explicacions Gearbox, no en sabia res i aquests dies estic aprenent molt sobre emissores :mrgreen:
-
- Presentats
- Entrades: 940
- Membre des de: dt. gen. 11, 2011 8:21 pm
- Ubicació: Figueres - Alt Empordà
- Contacta:
jo tinc aixo:
WOUXUN KG-UVD1PV2 http://bit.ly/e7q49B
i a 4 km de distancia (de casa a l'estació) puc parlar amb els de la feina perfectament.
no ho he provat en montanyes, be... esquiant si
en combinació amb aquest
kenwood ubz-LJ8 http://bit.ly/hCwTYb
i de moment va força be :D
despres he trovat aixo, pero no se com anirá :)
http://www.locuradigital.com/ver_ficha. ... 6e941392a6
per el que he llegit, un pmr 446 amb aixo
http://www.locuradigital.com/intercomun ... piloto.htm
sembla lo ideal... en Panotxa em va parlar força be d'aquest midland, i crec que ja tinc clar que el compraré
WOUXUN KG-UVD1PV2 http://bit.ly/e7q49B
i a 4 km de distancia (de casa a l'estació) puc parlar amb els de la feina perfectament.
no ho he provat en montanyes, be... esquiant si
en combinació amb aquest
kenwood ubz-LJ8 http://bit.ly/hCwTYb
i de moment va força be :D
despres he trovat aixo, pero no se com anirá :)
http://www.locuradigital.com/ver_ficha. ... 6e941392a6
per el que he llegit, un pmr 446 amb aixo
http://www.locuradigital.com/intercomun ... piloto.htm
sembla lo ideal... en Panotxa em va parlar força be d'aquest midland, i crec que ja tinc clar que el compraré
Koper l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. abr. 23, 2011 9:43 am, en total s’ha editat 2 vegades.
By any means: Tunez-França-Egipte-Italia-Mexic-USA-Suissa-Monaco-Spain-Catalunya-Andorra-UK
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."
"Inteligencia militar son dos términos contradictorios."
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
He reseguit aquest fil,
Resumint i colectant molt per sobre el que ja s'ha dit:
· walkie o emisora és una questió 'tipològica' bàsicament si l'aparell és concebut per funcionar en mobilitat o no. (walkie vé de walk, caminar). Normalment les emisores tenen més potència que els walkies perquè aquests han de tenir alimentació autònoma per poder operar, i les emisores no topen amb aquesta limitació.
· La suposada distància de comunicació és una dada merament orientativa, que ni s'hauria de mirar ni tenir en compte, depèn de tants, tants factors que és absurd dir que uns determinats transceptor 'allunyen' 6 km... questions d'orografia, perturbacions, i sobretot el que jo volia afegir:
· Antena: Aquest pot ser el factor és el més important de tots, per damunt de si walkie o emisora, i fins i tot més important que la potència !!! Un equip mediocre amb una bona antena (i una instal·lació pulcre, compte) li darà mil voltes al millor equip tope de gamma que puguem comprar si tenim una antena xunga. Els walkies, novament pel condicionant d'autonomia incorporen una antena de porreta (si, se li diu així, no és conya...) i té moltes limitacions, simplement posant-li una antena exterior, amb un bon contacte al xassís de la moto guanyem moltíssim.
Un altre tema importantíssim és les estacionàries, per no extendrem ens quedem en que són unes ones paràsites que mermen la potència d'emisió (no afecten a la recepció), si tenim la millor emisora, amb una antena p***mare i estem carregats d'estacionàries... és com el que tos i es rasca la panxa. Cal ajustar les estacionàries per cada instal·lació, amb un mesurador, allargant o escurçant l'antena (si convé tallant-la), depenen de la longitut del cable.
Resumint i colectant molt per sobre el que ja s'ha dit:
· walkie o emisora és una questió 'tipològica' bàsicament si l'aparell és concebut per funcionar en mobilitat o no. (walkie vé de walk, caminar). Normalment les emisores tenen més potència que els walkies perquè aquests han de tenir alimentació autònoma per poder operar, i les emisores no topen amb aquesta limitació.
· La suposada distància de comunicació és una dada merament orientativa, que ni s'hauria de mirar ni tenir en compte, depèn de tants, tants factors que és absurd dir que uns determinats transceptor 'allunyen' 6 km... questions d'orografia, perturbacions, i sobretot el que jo volia afegir:
· Antena: Aquest pot ser el factor és el més important de tots, per damunt de si walkie o emisora, i fins i tot més important que la potència !!! Un equip mediocre amb una bona antena (i una instal·lació pulcre, compte) li darà mil voltes al millor equip tope de gamma que puguem comprar si tenim una antena xunga. Els walkies, novament pel condicionant d'autonomia incorporen una antena de porreta (si, se li diu així, no és conya...) i té moltes limitacions, simplement posant-li una antena exterior, amb un bon contacte al xassís de la moto guanyem moltíssim.
Un altre tema importantíssim és les estacionàries, per no extendrem ens quedem en que són unes ones paràsites que mermen la potència d'emisió (no afecten a la recepció), si tenim la millor emisora, amb una antena p***mare i estem carregats d'estacionàries... és com el que tos i es rasca la panxa. Cal ajustar les estacionàries per cada instal·lació, amb un mesurador, allargant o escurçant l'antena (si convé tallant-la), depenen de la longitut del cable.
-----------
- Ramon_vfr
- Presentats
- Entrades: 6889
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 2:27 pm
- Ubicació: Qualsevol lloc del mon, sempre en misió secreta al servei de Sa Graciosa Majestat
- Contacta:
[quote user="ARBE" post="172242"]He reseguit aquest fil,
Resumint i colectant molt per sobre el que ja s'ha dit: .........................[/quote]
Has quedat descansat eh Arbe ? :twisted: :twisted:
Vssssssss
007
Resumint i colectant molt per sobre el que ja s'ha dit: .........................[/quote]
Has quedat descansat eh Arbe ? :twisted: :twisted:
Vssssssss
007
Ramon_vfr l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 15, 2011 9:22 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
NEVER SAY NEVER AGAIN

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep

Recte endavant no es pot anar gaire lluny...
El petit Princep
- Gearbox
- Presentats
[quote user="ARBE" post="172242"]He reseguit aquest fil,
... Un altre tema importantíssim és les estacionàries...[/quote]
Molt ben resumit, Arbe. ;)
Certament el tema de les estacionaries es descuida molt sovint, i com molt bé dius, pot engegar a dida tota la instal.lació, fins al punt que no ens escoltin ni des de la cantonada, a més de posar en perill la integritat del transmisor per sobre-escalfament.
... Un altre tema importantíssim és les estacionàries...[/quote]
Molt ben resumit, Arbe. ;)
Certament el tema de les estacionaries es descuida molt sovint, i com molt bé dius, pot engegar a dida tota la instal.lació, fins al punt que no ens escoltin ni des de la cantonada, a més de posar en perill la integritat del transmisor per sobre-escalfament.
- Ra-mon
- Presentats
Em sembla que els de mototurisme que porten emisores (potser excepte en Sagal i en Geroni) porten walkies amb antena integrada i no pas antena exterior collada al xassis.
Això ja no deu pas tenir estacionaries, o si ?
Això ja no deu pas tenir estacionaries, o si ?
- ARBE
- Presentats
no, ja estan concebudes i calibrades per no tenir-ne, però malgrat això el rendiment de l'antena és molt pobre respecte una instal·lada.
-----------
-
- Presentats
- Entrades: 75
- Membre des de: dc. març 23, 2011 10:58 am
- Ubicació: Barcelona - Sants
Avera que us sembla el que ens hem comprat un amic i jo per anar de viatge aquestes vacances. Si sabeu alguna cosa mes que ens falti per comprar, alguna antena mes llarga per poder parlar correctament etc.. fiqueu algun comentari.
- Walkie talkie alan 42 multi (40 canals) (AM/FM): 140 euros http://www.locuradigital.com/walkies_c_ ... rtatil.htm
- Bike to bike: auriculars i microfon, juntament amb el cable y pulsador PTT: 40 euros
- Walkie talkie alan 42 multi (40 canals) (AM/FM): 140 euros http://www.locuradigital.com/walkies_c_ ... rtatil.htm
- Bike to bike: auriculars i microfon, juntament amb el cable y pulsador PTT: 40 euros
- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
[quote user="kartykeyan" post="172768"]
- Walkie talkie alan 42 multi (40 canals) (AM/FM): 140 euros http://www.locuradigital.com/walkies_c_ ... rtatil.htm[/quote]
Aquest walkies, no son PMR d'us lliure.
El PMR vol dir "Private Mobile Radio" (Radio móvil privada terrestre)
Treballen entre la banda de freqüències 446 - 446,1 MHz.
La potència de transmissió dels walkies pmr 446 és de 500 mw
i s'emet en FM estreta, que també s'en diu NFM,
la seva separació de canals és de 12.5 khz múltiples de 6.25 khz.
La seva antena ha d'esser forçosament fixe; no és pot acoblar una antena esterior.
Aquests que tu poses, NO SON PMR; son de banda ciutadana,
treballen entre les freqüències de 26.965 - 27.405 MHz
Tenen una potència de sortida de 4W (8 vegades més que els PMR, que com he dit, és de 0.5)
Per utilitzar aquest walkies, necessiteu llicència.
I per obtenir la llicència, heu d'estudiar i passar un exàmen.
- Walkie talkie alan 42 multi (40 canals) (AM/FM): 140 euros http://www.locuradigital.com/walkies_c_ ... rtatil.htm[/quote]
Aquest walkies, no son PMR d'us lliure.
El PMR vol dir "Private Mobile Radio" (Radio móvil privada terrestre)
Treballen entre la banda de freqüències 446 - 446,1 MHz.
La potència de transmissió dels walkies pmr 446 és de 500 mw
i s'emet en FM estreta, que també s'en diu NFM,
la seva separació de canals és de 12.5 khz múltiples de 6.25 khz.
La seva antena ha d'esser forçosament fixe; no és pot acoblar una antena esterior.
Aquests que tu poses, NO SON PMR; son de banda ciutadana,
treballen entre les freqüències de 26.965 - 27.405 MHz
Tenen una potència de sortida de 4W (8 vegades més que els PMR, que com he dit, és de 0.5)
Per utilitzar aquest walkies, necessiteu llicència.
I per obtenir la llicència, heu d'estudiar i passar un exàmen.
Frank l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 22, 2011 5:28 pm, en total s’ha editat 8 vegades.
[align=center]
La meva terra, Catalunya.
La meva parla, el català.
La meva dansa, la sardana.
El meu desitg, la llibertat.
Busca'm vora la mar, per l'Empordanet - (Castell)
[/align]

-
- Presentats
Ostres bueno ara ja esta, pero el venedor d'aixo no ens va dir ni que no eren PMR, ni que feia falta pasar un examen ni res solament ens va dir que ho hauriem de legalitzar paguant 80 euros al departament de tecnologies i sistemes de telecomunicacio de Barcelona si voliem.
A banda d'aixo saps si funcionan be entre moto i moto ?
A banda d'aixo saps si funcionan be entre moto i moto ?
- Gearbox
- Presentats
[quote user="kartykeyan" post="172940"] ...A banda d'aixo saps si funcionan be entre moto i moto ?[/quote]
A banda d'això ja et puc dir jo que funcionaran millor que qualsevol PRM, doncs al emetre amb una ona més llarga no li afecta tant l'orografia del terreny. ;)
A banda d'això ja et puc dir jo que funcionaran millor que qualsevol PRM, doncs al emetre amb una ona més llarga no li afecta tant l'orografia del terreny. ;)
- Frank
- Presentats
- Entrades: 2259
- Membre des de: ds. gen. 13, 2007 10:52 pm
- Ubicació: Baix Empordà
Sí que us aniran be, però quan volgueu comunicar-vos amb altres moteros, no podreu,
a menys que tinguin un aparell de les vostres caracteristiques;
quasi be tots, porten PRM.
A Mototurisme, portem PRM.
a menys que tinguin un aparell de les vostres caracteristiques;
quasi be tots, porten PRM.
A Mototurisme, portem PRM.
[align=center]
[/align]

- ARBE
- Presentats
mmmm... Frank, crec que no és del tot correcte el que dius,
per banda ciutadana (es diu així la banda que opera als 27 MHz o 11 metres o CB de citizen band ) no cal passar examen a telecos, simplement passar per caixa, es paga allò de "canon de reserva del dominio radioeléctrico" o algo així...
Jo al cotxe tinc una petitona per estar comunicats quan fem rutes, i vaig pagar la conya marinera aquesta, per no tenir problemes, malgrat ser radioafeccionat (dels que fan examen ). Ara no ho faria pas, mai m'han demanat cap paper ni res semblant ni conec ningu que directament li hagin demanat.
per banda ciutadana (es diu així la banda que opera als 27 MHz o 11 metres o CB de citizen band ) no cal passar examen a telecos, simplement passar per caixa, es paga allò de "canon de reserva del dominio radioeléctrico" o algo així...
Jo al cotxe tinc una petitona per estar comunicats quan fem rutes, i vaig pagar la conya marinera aquesta, per no tenir problemes, malgrat ser radioafeccionat (dels que fan examen ). Ara no ho faria pas, mai m'han demanat cap paper ni res semblant ni conec ningu que directament li hagin demanat.
-----------
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
[quote user="kartykeyan" post="172940"]Ostres bueno ara ja esta, pero el venedor d'aixo no ens va dir ni que no eren PMR, ni que feia falta pasar un examen ni res solament ens va dir que ho hauriem de legalitzar paguant 80 euros al departament de tecnologies i sistemes de telecomunicacio de Barcelona si voliem.
A banda d'aixo saps si funcionan be entre moto i moto ?[/quote]
Ho heu provat entre tu i l'amic si funciona? :shock:
Plica, plica.....
Plica, plica.....

- Santos
- Presentats
- Entrades: 227
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
- Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental
[quote user="ARBE" post="175585"]mmmm... Frank, crec que no és del tot correcte el que dius,
Jo al cotxe tinc una petitona per estar comunicats quan fem rutes, i vaig pagar la conya marinera aquesta, per no tenir problemes, malgrat ser radioafeccionat (dels que fan examen ). Ara no ho faria pas, mai m'han demanat cap paper ni res semblant ni conec ningu que directament li hagin demanat.[/quote]
A mi en va aturar la Guardia Civil dos cops per demanar la autoritzacio de la emisora. La primera vagada en van fer treura la emisora per comprovar la marca, model i el numero de serie ja que no corresponia la matricula del cotxe amb la que constaba a la autoritzacio, pero no feia ni 15 dies que habia compratel cotxe i en vaig escapar per aqui. El ultim cop en van preguntar per les antenes, ja que duia la de la radio, la del telefon movil i la de la emisora, massas antenes en van dir. Escampada de papers tots en regla i a continuar.
Ara en sembla que pagues uns 80€ i serveix per cualsevol emisora de CB, sigui fixe o movil i cada 10 anys (crec) has de renovar gratis
Jo al cotxe tinc una petitona per estar comunicats quan fem rutes, i vaig pagar la conya marinera aquesta, per no tenir problemes, malgrat ser radioafeccionat (dels que fan examen ). Ara no ho faria pas, mai m'han demanat cap paper ni res semblant ni conec ningu que directament li hagin demanat.[/quote]
A mi en va aturar la Guardia Civil dos cops per demanar la autoritzacio de la emisora. La primera vagada en van fer treura la emisora per comprovar la marca, model i el numero de serie ja que no corresponia la matricula del cotxe amb la que constaba a la autoritzacio, pero no feia ni 15 dies que habia compratel cotxe i en vaig escapar per aqui. El ultim cop en van preguntar per les antenes, ja que duia la de la radio, la del telefon movil i la de la emisora, massas antenes en van dir. Escampada de papers tots en regla i a continuar.
Ara en sembla que pagues uns 80€ i serveix per cualsevol emisora de CB, sigui fixe o movil i cada 10 anys (crec) has de renovar gratis
Santos l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 26, 2011 9:49 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Ra-mon
- Presentats
[quote user="Randy-650" post="175588"][quote user="kartykeyan" post="172940"]Ostres bueno ara ja esta, pero el venedor d'aixo no ens va dir ni que no eren PMR, ni que feia falta pasar un examen ni res solament ens va dir que ho hauriem de legalitzar paguant 80 euros al departament de tecnologies i sistemes de telecomunicacio de Barcelona si voliem.
Plica, plica.....[/quote]
Home se suposa que ha de funcionar millor que no pas amb els walkies, no ?
Jo fa temps havia tingut un vehicle amb una emissora d'aquestes i anava de co**ons amb distàncies força grans ... i fins i tot podies parlar amb els camionerus :mrgreen:
Per tenir una llicència de CB27 només cal pagar, si vols, la quota aquesta que serveix per 5 anys (crec) i llestos, no cal fer cap examen ni res més.
Plica, plica.....[/quote]
Home se suposa que ha de funcionar millor que no pas amb els walkies, no ?
Jo fa temps havia tingut un vehicle amb una emissora d'aquestes i anava de co**ons amb distàncies força grans ... i fins i tot podies parlar amb els camionerus :mrgreen:
Per tenir una llicència de CB27 només cal pagar, si vols, la quota aquesta que serveix per 5 anys (crec) i llestos, no cal fer cap examen ni res més.
-
- Presentats
Aket disabte men vaig a Anglaterra amb ell i portarem les emisores akestes, quan tornem ja us dire que tal s'han portat i com van per dins de ciutat, per camp obert, autopista etc.. ;)