Deixeu caure aquest fil

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Re: Deixeu Caure Aquest Fil

Entrada Autor: GRUM » dj. juny 23, 2011 5:56 pm

El què més pesa són els pantalons, que no sempre els porta el que té els collons :mrgreen:
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Re: Deixeu caure aquest fil

Entrada Autor: Randy-650 » dj. juny 23, 2011 8:17 pm

Ara sique ja m'he ben perdut. :shock:

De què parleu??????Imatge
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dj. juny 23, 2011 11:07 pm

Com molt be diu n'Albert, la densitat dels elements augmenta a mesura que decreix la seva temperatura fins a canviar el seu estat de líquid a solid però..........

Hi ha una aberració física, anomenada "ANOMALIA DEL AGUA" que fa que la densitat d'aquest element es vagi incrementant fins aproximadament +4º centígrads. A partir d'aquesta temperatura i tot i no haver assolit encara l'estat solid, la densitat es redueix. Gràcies a això, a l'Àrtic (on no hi ha terra al revés que passa a l'Antàrtida), hi ha fauna i flora submarina amés d'espai per deixar fluir els corrents marins. Aquest efecte no varia en aigua dolça.

Poseu un glaçó en un got i ompliu-lo d'aigua fins que quedi just abans de sobreeixir. Observareu que el glaço sura i per lògica semblarà que a mida que el glaçó es fongui, l'aigua sobreeixirà del got. Quan estigui fos, comprovareu que el glaçó ha desaparegut però que l'aigua no ha vessat.

Un altre tema:

El vidre a temperatura ambient es un sòlid??

Jordi "Prony"

P.D. Randy, estic mirant el que em vas donar per reparar. A veure si t'ho puc portar.
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. juny 23, 2011 11:13 pm, en total s’ha editat 2 vegades.

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » ds. juny 25, 2011 4:17 pm

Ningú contesta???? Al final voler fer caure aquest fil???

:crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys Ningú m'estima :crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys :crys

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm

Entrada Autor: Kpeps » ds. juny 25, 2011 9:02 pm

[quote user="Prony" post="172968"]
Un altre tema:
El vidre a temperatura ambient es un sòlid??
Jordi "Prony"
[/quote]

de fet el vidre és un dels materials més durs que es coneixen. No obstant això, des del punt de vista molecular el vidre és un líquid superrefredat.El vidre es d'un material molt viscós i, per tant, la velocitat amb la que flueix és molt lenta, tan lenta que trigaria centenars d'anys a aconseguir fluir a temperatura ambient.
Imatge

Santos
Presentats
Entrades: 227
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental

Entrada Autor: Santos » ds. juny 25, 2011 11:35 pm

[quote user="Kpeps" post="173047"]de fet el vidre és un dels materials més durs que es coneixen. No obstant això, des del punt de vista molecular el vidre és un líquid superrefredat.El vidre es d'un material molt viscós i, per tant, la velocitat amb la que flueix és molt lenta, tan lenta que trigaria centenars d'anys a aconseguir fluir a temperatura ambient.[/quote]

Vols dir que amb el temps, el got es va fent mes petit :eyes ? Amb rao cada vagada els xupitos duran menys :mrgreen:
Santos l’ha editat per darrera vegada el dia: ds. juny 25, 2011 11:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dg. juny 26, 2011 11:33 am

[quote user="Santos" post="173053"][quote user="Kpeps" post="173047"]de fet el vidre és un dels materials més durs que es coneixen. No obstant això, des del punt de vista molecular el vidre és un líquid superrefredat.El vidre es d'un material molt viscós i, per tant, la velocitat amb la que flueix és molt lenta, tan lenta que trigaria centenars d'anys a aconseguir fluir a temperatura ambient.[/quote]

Vols dir que amb el temps, el got es va fent mes petit :eyes ? Amb rao cada vagada els xupitos duran menys :mrgreen:[/quote]

jo es que de xupitos,no n'entenc gaire,com soc del Barça,vaig de copas :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ademes ja sortira en Prony per dir en que m'he equivocat aquest cop ,jajajajajajajajajaja
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. juny 26, 2011 11:35 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dg. juny 26, 2011 9:54 pm

[quote user="Kpeps" post="173078"][quote user="Santos" post="173053"][quote user="Kpeps" post="173047"]de fet el vidre és un dels materials més durs que es coneixen. No obstant això, des del punt de vista molecular el vidre és un líquid superrefredat.El vidre es d'un material molt viscós i, per tant, la velocitat amb la que flueix és molt lenta, tan lenta que trigaria centenars d'anys a aconseguir fluir a temperatura ambient.[/quote]

Vols dir que amb el temps, el got es va fent mes petit :eyes ? Amb rao cada vagada els xupitos duran menys :mrgreen:[/quote]

jo es que de xupitos,no n'entenc gaire,com soc del Barça,vaig de copas :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ademes ja sortira en Prony per dir en que m'he equivocat aquest cop ,jajajajajajajajajaja[/quote]

Doncs tens raó, el vidre es un fluid perquè la seva estructura molecular es amorfa i això l'impedeix canviar d'estat. A mida que es refreda va adquirint solidesa però sempre conserva un mínim coeficient de fluència. Els grans vitralls medievals que es conserven tenen mes espessor a la part inferior que la superior.

Kpeps, jo mai et puc dir que t'equivoques perquè amb això segur que et guanyo.

Ara et toca a tu posar una endevinalla.

Jordi "Prony"

Kpeps
Presentats

Entrada Autor: Kpeps » dt. juny 28, 2011 11:16 pm

vinga una de facileta,aquesta es de matematicas ;) ;)
quina es la velocitat i el temps que triga un llamp en arribar de la lluna a la terra?
p.d. la culpa de tot la te en Randy que va demanar que no caigues el fil,jajajajjajajaja
Imatge

Santos
Presentats
Entrades: 227
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental

Entrada Autor: Santos » dc. juny 29, 2011 1:21 am

En llo c de matematiques, pot ser de llogica? Suposo que mai arrivaria. A la lluna ni hi han tempestes per produir llamps, ¿oi? ¿o vaig errat? :shock:

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » dc. juny 29, 2011 9:23 am

[quote user="Kpeps" post="173279"]vinga una de facileta,aquesta es de matematicas ;) ;)
quina es la velocitat i el temps que triga un llamp en arribar de la lluna a la terra?
p.d. la culpa de tot la te en Randy que va demanar que no caigues el fil,jajajajjajajaja[/quote]

El temps que trigaria un llamp a arribar de la lluna a la terra seria de 1,24 segons, ja que viatja a 300.000 Km/s i de la lluna a la terra hi ha 371.700 km de mitjana (de superfície a superfície i segons diuen els experts... jo ho vaig mesurar abans d'ahir i m'en surten tres més :cool: )

De fet, en la meva època activa de radioaficionat, practicàvem la modalitat de "rebot llunar", o sigui, enviar les ones de ràdio a la lluna, fer-les rebotar a la seva superfície i captar-les quan retornàven a la terra. La cadència entre l'emissió i la recepció d'el senyal era de 2,5 segons. :razz:
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Merce
Presentats
Entrades: 1490
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
Ubicació: Osona

Entrada Autor: Merce » dc. juny 29, 2011 12:40 pm

Aquest fil de no servir per res... en sortirem tots "fisics" !!!... amb aquestes classes magistrals que ens donen els mototuristes...!! :mestre :mestre
Merce l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 29, 2011 12:41 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
La meva terra: Catalunya
La meva parla: el Català
La meva dansa: la Sardana
El meu desigt: la LLibertat

SOM I SEREM. //*// Imatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dc. juny 29, 2011 2:08 pm

No cau perquè és filferro, rígid i resistent.

Jeppy
Presentats
Entrades: 1288
Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
Ubicació: Begur

Entrada Autor: Jeppy » dc. juny 29, 2011 6:52 pm

Ja que parlem de fils... ho podríem matar amb un filaberquí, no???
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)

Prony
Presentats

Entrada Autor: Prony » dc. juny 29, 2011 9:17 pm

No en tinc N.P.I però........

Es possible que faci falta algun tipus d'atmosfera carregada de molècules (no necessàriament terrestre) per poder trametre els impulsos elèctrics d'un llamp???

Els llamps es generen per la diferència de potencial elèctric entre les partícules ionitzades de l'aigua dels núvols (les quals que es carreguen positivament per la fricció entre si de les molècules de l'aigua) i les partícules negatives de la superfície terrestre.

Per altra banda, la terra i les núvols estan en simbiosi, mentre que la lluna, tot i ser un satèl·lit natural, només influeix sobre la terra pel que fa a la força gravitacional i el rebot de fotons procedents del sol o altres estels (per això brilla).

Vaig ben encaminat??

Sabeu que hi ha un raig làser que rebota en un mirall instal.lat pels astronautes a la lluna i que serveix per mesurar constantment la distància entre ells amb una precisió de tres centímetres??
Ja que parlem de l'espai, i si tinc l'oportunitat, us plantejaré una qüestió curiosa respecte els estels que veiem al cel.

Jordi "Prony"

Siono1000
Presentats
Entrades: 2573
Membre des de: dc. març 28, 2007 2:12 am
Ubicació: Baix Empordà

Entrada Autor: Siono1000 » dc. juny 29, 2011 10:46 pm

Aquest fil m'interessa molt ja que és parla del que tothom sap sense ni despentinar-se. Tot està xupat si ho saps o tens temps i ganes de documentar-te.

Basicament no cal evaluar els coneixaments sinó esbrinar les capacitats.

Va una endevinalla fàcil:

- Quin número de 16 xifres multiplicat per un altre de 2 xifres dona un número de 18 xifres en que totes son 1 ??

???????????????? X ?? = 111111111111111111

No crec que el falleu el número que busquem.

Salut.
Salut i kilómetres

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dc. juny 29, 2011 10:49 pm

[quote user="Gearbox" post="173300"][quote user="Kpeps" post="173279"]vinga una de facileta,aquesta es de matematicas ;) ;)
p.d. la culpa de tot la te en Randy que va demanar que no caigues el fil,jajajajjajajaja[/quote]

El temps que trigaria un llamp a arribar de la lluna a la terra seria de 1,24 segons, ja que viatja a 300.000 Km/s i de la lluna a la terra hi ha 371.700 km de mitjana (de superfície a superfície i segons diuen els experts... jo ho vaig mesurar abans d'ahir i m'en surten tres més :cool: )

De fet, en la meva època activa de radioaficionat, practicàvem la modalitat de "rebot llunar", o sigui, enviar les ones de ràdio a la lluna, fer-les rebotar a la seva superfície i captar-les quan retornàven a la terra. La cadència entre l'emissió i la recepció d'el senyal era de 2,5 segons. :razz:[/quote]

Suposo que això del llampec de la lluna a la terra només és un exemple, diria que els llampecs es produeixen a la troposfera, oi ?

Siono1000
Presentats

Entrada Autor: Siono1000 » dc. juny 29, 2011 11:25 pm

També es pot jugar a filosofar ???

Es que els meus coneixaments son molt limitats però a canvi tinc una imaginació desbordant.
Quant era petit en varen ensenyar a clase de Filosofia que totes les hipótesis son certes si no és pot demostrar el contrari...i això m'interessa. :mrgreen:

Fa poc en vaig enterar d'una cosa que en fa ballar el cap. Us la proposaré mes endavant.

Primer responeu a l'endevinalla que he posat abans i m'agradaría saber quin sistema heu fet servir per resoldre'l. A mi en va costar una bona estona veure a on començar el fil.

Parlant d'altres coses s'ha de dir que no hi ha cap principi de Fisica que asseguri un resultat 100% cert, el número de variables és del tot incontrolable, només a sobre el paper de forma teórica podriem donar valor a totes les variables, mai de forma real. Això si, calculs aproximats o molt aproximats.

Salut
Siono1000 l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. juny 29, 2011 11:34 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Salut i kilómetres

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dc. juny 29, 2011 11:47 pm

[quote user="Siono1000" post="173385"]Aquest fil m'interessa molt ja que és parla del que tothom sap sense ni despentinar-se. Tot està xupat si ho saps o tens temps i ganes de documentar-te.

Basicament no cal evaluar els coneixaments sinó esbrinar les capacitats.

Va una endevinalla fàcil:

- Quin número de 16 xifres multiplicat per un altre de 2 xifres dona un número de 18 xifres en que totes son 1 ??

???????????????? X ?? = 111111111111111111

No crec que el falleu el número que busquem.

Salut.[/quote]

1122334455667789 x 99 = 111111111111111111

Per augmentar un nombre un centenar de vegades el multiplicador s'ha d'acostar el màxim a la centena.

Siono1000
Presentats

Entrada Autor: Siono1000 » dc. juny 29, 2011 11:55 pm

Molt bé Ra----------------mon !!!

Ara jo et podria dir que no és del tot correcte i ja t'hauría fotut. :D

Però no, aquest és el número que buscavem i el fàcil, però...sempre hi ha però's, hi ha dues combinacions més que donen la resposta, com ho faries per esbrinar-les ???

Vinga matemàtic, tens més feina.

Salut.
Salut i kilómetres

Respon

Torna a “Cerveseta”