Article D'opinió Sobre L'ús Del Casc
Moderador: Airald
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Article D'opinió Sobre L'ús Del Casc
bones,
columna d'opinió d'en Quim Monzó (ahir a La Vanguardia)
La Vanguardia
(x cert, curiosa la diferència del títol de l'article en català i castellà.... a internet no he trobat l'edicio en català, tampoc no hi ha destinat gaire temps ...)
columna d'opinió d'en Quim Monzó (ahir a La Vanguardia)
La Vanguardia
(x cert, curiosa la diferència del títol de l'article en català i castellà.... a internet no he trobat l'edicio en català, tampoc no hi ha destinat gaire temps ...)
-----------
-
- Presentats
- Entrades: 2432
- Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
- Ubicació: L'Empordà
Re: Article D'opinió Sobre L'ús Del Casc
Interessant i moralejuda columna...
Tot i que jo quan vaig começar a portar amotu no era obligatori, SEMPRE l'he portat.
Ni sense casc ni amb xancletes...
Tot i que jo quan vaig começar a portar amotu no era obligatori, SEMPRE l'he portat.
Ni sense casc ni amb xancletes...
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Molt bo el Monzó, com sempre.
El títol en la versió catalana: "I amb moto, xupo papapà i amb moto"
El títol en la versió catalana: "I amb moto, xupo papapà i amb moto"
Storm l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. jul. 07, 2011 1:15 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Vendetta
- Presentats
- Entrades: 2529
- Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm
L'anunci és relativament redundant.
El casc és segur, i imprescindible ara! El no ús del casc en moments puntuals, tampoc és de delinqüent i d'imprudent, i qui ho creu ho trobo d'obsessiu, i d'algun tipus d'enfermetat.
Jo en trajectes curtissims, bon temps, i espais no transitats i a piano piano, m'hi agrada sentir l'airet, és com una càrrega de bateries.
En fi, es provocador el meu comentari però ben cert.
Heu vist per cert el comentari de mès envall? hi ha paisos que prohibeixen el ús del casc!!! Mare de deu.
En Brasil hay un Estadoi que se llama PARA que está prohibido el uso del casco. Se entiende que el que se tapa la cara o bien es para atracar o para estuprar o para asesinar. Imaginen el nivel de delincuencia de ese Estado, donde por cierto, las mujeres tienen el record de precocidad en ser madres, actualmente está en 12 anos. Gracias a Dios yo vivo en Santos, que es mucho más tranquilo y seguro, al menos aquí usamos casco. El unico que agita la noche es Neymar que dejó embarazada a una de 17 y pronto será papa.
El casc és segur, i imprescindible ara! El no ús del casc en moments puntuals, tampoc és de delinqüent i d'imprudent, i qui ho creu ho trobo d'obsessiu, i d'algun tipus d'enfermetat.
Jo en trajectes curtissims, bon temps, i espais no transitats i a piano piano, m'hi agrada sentir l'airet, és com una càrrega de bateries.
En fi, es provocador el meu comentari però ben cert.
Heu vist per cert el comentari de mès envall? hi ha paisos que prohibeixen el ús del casc!!! Mare de deu.
En Brasil hay un Estadoi que se llama PARA que está prohibido el uso del casco. Se entiende que el que se tapa la cara o bien es para atracar o para estuprar o para asesinar. Imaginen el nivel de delincuencia de ese Estado, donde por cierto, las mujeres tienen el record de precocidad en ser madres, actualmente está en 12 anos. Gracias a Dios yo vivo en Santos, que es mucho más tranquilo y seguro, al menos aquí usamos casco. El unico que agita la noche es Neymar que dejó embarazada a una de 17 y pronto será papa.
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
l'escrit es molt bo,fa anys vaig tenir la meva primera moto,una Montesa enduro 75 ,me la va regalar un cosi,el meu pare per la seva part va portar-me un casc de color blau que s'aixecava una visera com si fos d'astronauta (ho va fer amb la millor de las intencions ,pero el casc era tan lleig.......) l'home em va dir: si mai et veig anar en la moto sense el casc posat, alla on siguis la moto la cremo i jo crec que a las persones que no els has sentit cridar mai quan diuen una cosa aixi saps que no et menteixen EM VAIG ACOSTUMAR I NO SABRIA PUJAR A UNA MOTO SENSE,anys mes tard vaig veure un cas:un xicot va caure despres de sortir d'un semafor per que el carrer era de gravilla amb la mala sort que va agafar un forat, no havia ni canviat a segona,va quedar a terra, quan el van aixecar li va sortir el cervell o jo que se el que era del cap i es una imatge que encara recordo ara per lo que casc SEMPRE !!!!!
- Jeppy
- Presentats
- Entrades: 1288
- Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
- Ubicació: Begur
No em va donar temps a fer una foto, pero a Caravaca de la Cruz (Murcia), fa tres anys la policía encara anava sense casc, aixó si, amb les Ray Ban de rigor. Portàven XT's i vaig preguntar en una botiga si aixó era normal, d'anar sense casc... i em va contestar que si, que era la normalitat perque en aquell poble "son muy machos " i "no están para mariconadas".
D'altre banda, en cap poble d'andalusia es porta casc i es totalment permés. He llegit que ara, sembla que hi fotarán má.
D'altre banda, en cap poble d'andalusia es porta casc i es totalment permés. He llegit que ara, sembla que hi fotarán má.
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
[quote user="JEPPY" post="174049"]No em va donar temps a fer una foto, pero a Caravaca de la Cruz (Murcia), fa tres anys la policía encara anava sense casc, aixó si, amb les Ray Ban de rigor. Portàven XT's i vaig preguntar en una botiga si aixó era normal, d'anar sense casc... i em va contestar que si, que era la normalitat perque en aquell poble "son muy machos " i "no están para mariconadas".
D'altre banda, en cap poble d'andalusia es porta casc i es totalment permés. He llegit que ara, sembla que hi fotarán má.[/quote]
Vols dir ?? Ara si que flipo !!! :eyes
D'altre banda, en cap poble d'andalusia es porta casc i es totalment permés. He llegit que ara, sembla que hi fotarán má.[/quote]
Vols dir ?? Ara si que flipo !!! :eyes
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Jo, si es podés fer, aniria sense casc.
Es poden posar tantes mesures de seguretat com es vulgui i hi ha qui se sent còmode amb unes i no amb d'altres i qui en troba imprescindibles unes i qui en troba d'imprescindibles d'altres. Quan explico això que acabo de comentar, una resposta que acostumo a rebre és que la vida humana no té preu i que només que un casc en salvi una ja paga la pena que tots en portem un al cap, però no seria igual de cert anant en cotxe? Quants de vosaltres utilitzeu el casc anant en cotxe? No és cap bogeria: a les competicions el fan servir, exactament igual que fa anys passava amb les motos...
Es poden posar tantes mesures de seguretat com es vulgui i hi ha qui se sent còmode amb unes i no amb d'altres i qui en troba imprescindibles unes i qui en troba d'imprescindibles d'altres. Quan explico això que acabo de comentar, una resposta que acostumo a rebre és que la vida humana no té preu i que només que un casc en salvi una ja paga la pena que tots en portem un al cap, però no seria igual de cert anant en cotxe? Quants de vosaltres utilitzeu el casc anant en cotxe? No és cap bogeria: a les competicions el fan servir, exactament igual que fa anys passava amb les motos...
- Antonio
- Presentats
- Entrades: 421
- Membre des de: dj. oct. 28, 2010 7:37 pm
- Ubicació: Girona
Tot i respectant la teva opinió, penso que no és el mateix el cotxe que la moto. Crec que estarem d'acord que qualsevol protecció és poca, i que en el cas del cap, el casc és una bona opció. Un cop dit això, al cotxe en el cas d'accident, tenim tot el xassís que ens protegeix (si el cop no és massa fort, és clar), però en el cas de la moto el primer cop se l'emporta el cap. Salutacions.
YO NO RONCO..........Sueño que soy una moto
- Prony
- Presentats
- Entrades: 3106
- Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
- Ubicació: El Vallès Occidental
Hi ha països en els quals els motoristes han de dur la matricula ben llegible darrera el casc i en un peto perquè utilitzen les motos per furtar tot el que troben a l'abast de les mans. Es lamentable. Jo una vegada, anant amb moto pel poble, li vaig donar una palmada al cul d'una amiga que anava per la vorera i encara en fa mal el canell.
Això si, encara que fos amb una gibrella al cap, les neurones les porto protegides des de que vaig aprendre a anar amb moto.
Jordi "Prony" :ban :ban
Això si, encara que fos amb una gibrella al cap, les neurones les porto protegides des de que vaig aprendre a anar amb moto.
Jordi "Prony" :ban :ban
- Trescua
- Presentats
- Entrades: 32
- Membre des de: ds. maig 14, 2011 11:23 pm
- Ubicació: l'Hospitalet de Llobregat
Genial el Monzo,
En lo del casc , abans de ficarlo al cap i engegar la moto, cal posarse la cordura i no em refereixo a la xaqueta o els pantalons ... :martell :martell :martell :martell :martell :martell :martell :wall :wall :wall
En lo del casc , abans de ficarlo al cap i engegar la moto, cal posarse la cordura i no em refereixo a la xaqueta o els pantalons ... :martell :martell :martell :martell :martell :martell :martell :wall :wall :wall
- Xavier
- Presentats
- Entrades: 4399
- Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
- Ubicació: Torelló (Osona)
Tot i que els escrits del Monzó m'agraden molt en general, en aquest cas trobo que està desafortunat. Digueu-me tiquis-miquis però hi trobo un cert to de mofa que se l'hauría pogut estalviar.
Jo sempre faig servir el casc, però tinc d'admetre que hi ha vegades que m'agradaria conduïr sensa i no ho faig. Cosa que em produeix com una mena de "frustració".
En qualsevol cas la persona que va patir l'accident no crec que es mofés de ningú i si el casc no fos obligatori, crec que la majoría ens el posaríem igualment per convicció, que per mí és la millor de les maneres de fer les coses. Si l'accidentat no ho veia així, hi tenia tot el dret, DEP.
Jo sempre faig servir el casc, però tinc d'admetre que hi ha vegades que m'agradaria conduïr sensa i no ho faig. Cosa que em produeix com una mena de "frustració".
En qualsevol cas la persona que va patir l'accident no crec que es mofés de ningú i si el casc no fos obligatori, crec que la majoría ens el posaríem igualment per convicció, que per mí és la millor de les maneres de fer les coses. Si l'accidentat no ho veia així, hi tenia tot el dret, DEP.