Stella Alpina 2011

Per a proposar sortides, viatges i les seves cròniques

Moderador: Airald

Respon
Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Re: Stella Alpina 2011

Entrada Autor: Danielot » dc. jul. 06, 2011 9:19 am

[quote user="Ramon" post="173810"]Danielot, que no sigui res.

Per cert, l'altra dia tornant de Goust, vam passa per uns paratges fantàstics per plantar la tenda, just abans de Col Hourquette dAncizan[/quote]

Al final vam plantar en algun lloc a la falda del Canigó.

Imatge

Uploaded with ImageShack.us
Rodar en moto es lo meu

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dc. jul. 06, 2011 1:47 pm

ospes! Danielot, una altra lesió? o és la mateixa? el dissabte no ho semblaves de lesionat. Cuidat i que no sigui res!

Carles, t'envio un MP

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dc. jul. 06, 2011 5:33 pm

Be, nois sembla que calor, calor no en tindrem. Aigua tampoc

Imatge

Imatge

Danielot
Presentats
Entrades: 641
Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
Ubicació: Lleida, terra ferma.

Entrada Autor: Danielot » dc. jul. 06, 2011 8:58 pm

[quote user="Pasqual" post="173855"]ospes! Danielot, una altra lesió? o és la mateixa? el dissabte no ho semblaves de lesionat. Cuidat i que no sigui res!

Carles, t'envio un MP[/quote]

Es una altra lesió, posibles lligaments de genoll esquerra. Vaig tenir un accident domestic , (caiguda a la dutxa). :crys

Aquest esiu poca moto :enfadat :enfaduu :enfadat
Rodar en moto es lo meu

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dc. jul. 06, 2011 9:08 pm

[quote user="Danielot" post="173882"][quote user="Pasqual" post="173855"]ospes! Danielot, una altra lesió? o és la mateixa? el dissabte no ho semblaves de lesionat. Cuidat i que no sigui res!

Carles, t'envio un MP[/quote]

Es una altra lesió, posibles lligaments de genoll esquerra. Vaig tenir un accident domestic , (caiguda a la dutxa). :crys

Aquest esiu poca moto :enfadat :enfaduu :enfadat[/quote]

Ei! quan compris loteria, jo també vull un dècim del mateix número! :razz: :razz:

Cuida't! els avis ja ho deien que rentar-se molt era dolent :razz: :razz: :razz:

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » dg. jul. 10, 2011 7:44 pm

L'INSERSOTRAIL a 3/4 de 6 ja estava a la Jonquera. ara ja estic net i polit. No xafaré la crònica d'en CarlosOsona, només dir que la sortida ha estat de "10". La ruta perfecta, la pujada a buscar l'Stella increible, els companys perfectes, el ritme...bé a ritme. Només enS ha fallat el dinar d'ahir al càmping, :razz: :razz: però ho vàrem superar amb un bon sopar.

Gràcies al "promotor", al "guia" que va escollir la ruta i a tots els companys per compartir. M'ho HE passat d'allò més be.

SI HO POTS FER AMB UNA FAZER........PERQUÈ VOLS UNA GS?

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dl. jul. 11, 2011 10:24 am

Efectivament, no aixafarem la crònica del Carles (d’un d’ells, que n’hi havien per donar i vendre de Carles, en aquesta travessa), amb detalls com els celestials respirar nocturns, ni les conseqüències de les mongetes del primer sopar al camping; però em permetré re-citar l’observació d’en Pasqual de:

Si pots fer allò que va fer el Santi amb una Fazer, per què una GS, Multistrada, Africa, o qualsevol de les mal anomenades trail?

Bromes apart, gràcies, Carles, per la meticulositat amb que t'has assegurat que tot anés, mai millor dit, sobre rodes.

Tal i com hem quedat, et deixo l’enllaç per si vols més fotos per la crònica.
https://picasaweb.google.com/joanclapeg ... Alpina2011#
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

CarlesOsonaGS
Presentats
Entrades: 427
Membre des de: dc. feb. 09, 2011 9:45 pm
Ubicació: Centelles (Osona)

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. jul. 11, 2011 10:34 am

Ep, que nosaltres varem arribar cap a les 8 a la Jonquera. Varem sortir despres de tu, dinar be (mes d'una hora - just abans de Gap) i llavors creuers de 6 velocitat i 5.000/5.000 voltes (com que no puc posar velocitats...per solucionar la 1er pregunta-joc de l'Stella 2011; els NO-GS'eros podeu preguntar-ho a qualsevol GS'ero. En hi ha a patades, almenys per on hem pasat).

Seguint amb les preguntes-joc o adivinales de l'Stella, em sembla correcta la 2no (que poses): si ho pots fer amb la Fazer (600), perque una GS?

A falta de la crònica, siusplau, la gent del Forum que coneix en Pasqual; digue-li que la GS te 6 velocitats, que despres de la 4art, hi ha la 5ena i 6ena (incloses en el preu); i que si les posa (amb les mateixes revolucions), tots podrem anar una mica mes ràpid i podriem fer algun port de montanya mes.

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. jul. 11, 2011 10:36 am

Perdó, m'ho he deixat; aixó si, sempre respectant els limits legals.

Perdoneu, pero algú ho habia de dir.

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. jul. 11, 2011 10:48 am

[quote user="CarlesOsonaGS" post="174150"]Ep, que nosaltres varem arribar cap a les 8 a la Jonquera. Varem sortir despres de tu, dinar be (mes d'una hora - just abans de Gap) i llavors creuers de 6 velocitat i 5.000/5.000 voltes (com que no puc posar velocitats...per solucionar la 1er pregunta-joc de l'Stella 2011; els NO-GS'eros podeu preguntar-ho a qualsevol GS'ero. En hi ha a patades, almenys per on hem pasat).

Seguint amb les preguntes-joc o adivinales de l'Stella, em sembla correcta la 2no (que poses): si ho pots fer amb la Fazer (600), perque una GS?

A falta de la crònica, siusplau, la gent del Forum que coneix en Pasqual; digue-li que la GS te 6 velocitats, que despres de la 4art, hi ha la 5ena i 6ena (incloses en el preu); i que si les posa (amb les mateixes revolucions), tots podrem anar una mica mes ràpid i podriem fer algun port de montanya mes.[/quote]

Correcció. Les rpm de la primera adivinalla son entre 5.000 i 6.000. A mes en Pasqual, tornant, segur que no va dinar, o ho va fer en marxa.

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dl. jul. 11, 2011 3:01 pm

[quote user="JoanCG" post="174149"].
https://picasaweb.google.com/joanclapeg ... Alpina2011#[/quote]

Unes fotos molt guapes. Gràcies
ImatgeImatge

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. jul. 11, 2011 3:02 pm

Ara tenir "mandra per fer una crònica" se'n diu "aixafar la crònica" ?
:b9 :b9 :b9 :b9 :b9 :b9

Vinga, que ja tinc ganes de mirar fotos, mapes i llegir incidències.

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dl. jul. 11, 2011 4:26 pm

Suposo que em tocarà a mi fer-la. Haig de recopilar fotos, sobretot les del Joan que te una càmara millor, i una qüalitat "normal" de fotos no mostraria el que hem vist...

Ieie
Presentats
Entrades: 395
Membre des de: ds. set. 11, 2010 6:40 am
Ubicació: Breda

Entrada Autor: Ieie » dl. jul. 11, 2011 6:11 pm

Collons! miro les fotos i ho veig molt sec, sense neu als cims, ni aigua. Hi he estat dos cops i ho recordo molt més verd. Potser sí que contaminem massa...
M'ha dit un ocellet que us vàreu reunir una bona colla.
Gràcies per penjar les fotos. Quina enveja.

CarlesOsonaGS
Presentats

Entrada Autor: CarlesOsonaGS » dv. jul. 15, 2011 11:06 pm

LA CRONICA DE L'STELLA

Dia 1. Divendres 8/7/2011

La ruta desde Figueres (nosaltres varem sortir d'Aiguafreda, total uns 950 KM): Ruta del divendres

Els ports de montanya:
Col du Labouret (1.240)
Col de Maure (1346)
Cime de la Bonette (2860)
Col de Vars (2109)
Col d'Izoard (2360)
Col de Montgenevre (1854)

Sona el despertador. Son les 4 del matí. Havíem quedat a les 5 per sortir d'Aiguafreda, que està a 5 minuts de Centelles. En vesteixo ràpid, trec diners del caixer i a les 4:30 ja soc fora. Arribo abans d'hora i em passejo per el poble esperant la resta de l'equip. En Josep C. (un de l'equip) també estava esperant abans d'hora. Hi han ganes. Es nota. Arriba en Joan de Lliça que havien quedat per aquest fòrum. No ens coneixem, nomes per telèfon. Esperava que portes una MTS, però no estava "en condicions...", i ell "una mica tocat" segons deia. Arriba la resta de gent, ens presentem. En seguida ens fem. Falta 1 que no es va entendre amb el despertador... Finalment sortim passades les 5:30. Comença el nostre 1er Alpes Tour.

La màquina carregada i apunt de marxa. En total marxem 6 motos d’Aiguafreda, per aconseguir la nostra Stella.
Imatge

Imatge

També havíem quedat amb en Pasqual (l'INSERSOTRAIL). 2 dies abans ens truquem per primera vegada i quedem a les 5:45 a Argelaguer, quan ell em deia a les 6:00 (per no matinar tant). "Sou puntuals no?" em demana, i jo "Si, si...a les 5:45 estem al poble". Varem arribar a les 6:20 matí... pensava que em diria de tot o que no hi serien (ell i en Carles de Medinyà); però son gent maca i no va passar res. També se suma en Carles de Medinyà, amb una impressionant GS1150 negre; amb dues maletes metàl.liques "hand made" perfectes per carregar de tot. Dues misterioses maletes que per mes que tomba, mai li toquen a terra.

Ens presentem, i sense esperar mes, sommi... amb uns 35 minuts de retard. Potser per això, al agafar les primeres carreteres alpines el ritme era...una mica rapidet?

Fins Digne-les-Bains res a destacar. Autopista, parar per esmorçar i coneixe'ns una mica mes. A Digne-les-Bains repostem i decidim dinar al pròxim poble que trobem. Abans de marxar, la moto d’en Pasqual li falla la llum del davant… en una GS?
Imatge

Si mires al fons…ja es veuen les primeres montanyes del Alps.
Imatge

Al poble de La Javie dinem i carreguem forces. Els Alps ens esperen.
Imatge
Imatge

Ben dinat, alguns volen fer una mica de migdiada a l’ombra dels pins…”parem al primer port de montanya que trobem… “ diuen. Es el Col du Labouret (1.240). Sortim del poble i sembla que hi ha presa, molta presa. La carretera de La Javie fins a Seyne (D900) es una autèntica delícia. Típica carretera de mitja montanya, pre-alpina, ni ample ni estreta. Poc transit, corbes maques, amb visibilitat… d’aquelles que vas canviant de cantó…dreta, esquerra, recta curta, acceleres (mes encara?), dreta, … un plaer per conduir viu, un no parar. Terreny ideal per la GS. Després de les hores d’autopista, hi havia ganes de roscar. Semblava que volessim per els pre-Alps. Veus un cotxe… apuntes…i a la mínima dispares i ja l’has passat… Així una bona estona, amb totes les precaucions. De migdiada res de res. Ens pasem els ports de montanya sense veure’ls (Col du Labouret + Col de Maure).

A Seyne fem una breu parada, ja que un dels nostres s’ha despistat i ha agafat una ruta diferent. El seguim per on ens sembla que ha pasat. Ens trobem a Barcelonnette per encarar el primer port important: Cime de la Bonette (2860).

Impressionant port de montanya. El mes alt asfaltat d’Europa diuen. Comença pujant mes o menys suau, tranquil, amb arbres i vegetació per els costats. Comencem les primeres paelles. Al cap de poc ja s’enfila fort. Corbes tancades, pendents, ja no hi ha arbres, nomes pedres. Paisatge inhòspit, carretera sense proteccions. Alps en estat pur. Arribem cap a les 4 de la tarda. Baixo i miro… i entenc perfectament la dita de que els Alps son els Pirineus + 1.000 mts mes. La vista es perd...
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

Abans de marxar carreguem els nostres “dipòsits”. Una de les maletes de la meva GS fa de bar ambulant, i ens prenem unes cervessetes fresquetes, fuet, llangonissa, formatge, …; un luxe en aquelles alçades.
Imatge

Marxem, ens esperen el Col de Vars (2109) + Col d'Izoard (2360) abans d’arribar a Briançon.
Després de la Bonette, el Col de Vars sembla fàcil, assequible, poca cosa. Es maco, te revolts i t’ho passes be, però… potser el trist cartell del cim reflexa el que dic. Les vistes i paissatges segueixen captant les mirades.
Imatge
Imatge
Imatge

Fotos, i marxem cap l’Izoard. Preciós, ràpid a la part baixa, però quan enfila l’últim tram, la carretera es estreta i desapareixen les proteccions. Hi ha unes montanyes de pedra desèrtiques que et despisten la mirada, amb el risc de fer un recte (un “avall…”). Poc transit, pots agafar tota la traçada. Arrives ràpid. Massa ràpid per lo maco que es.
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
La casseta sobra, però al fons pots veure fins a 5 montanyes entrellaçades...
Imatge

Baixant del cim, parem a fer unes cervessetes al refugi de Napoleon. La baixada es potser mes directe, mes empinada que la pujada. Baixem a un ritme mes suau. Alps…mes Alps…que no s’acabin.
Imatge

Finalment arribem a Briançon. Després enfilem cap a Bardonecchia per el Col de Montgenevre (1854). La seva poca alçada fa que es converteixi en un tràmit. Primera part de pujada amb algún revolt i paelles. Després descens suau, sense complicacions. Arribem a Bardonecchia, busquem el camping que portaba anotat (Bokki - www.bokki.it). Instalem el “camp base”. Fet i fotut son les 10:00 de la nit ja. Sopem gracies al menjar portat per tots, en especial les mongetes d’en Carles de Medinya, els embotits que portabem i les delicatesen d’en Pascual (xipirons en la seva salsa!!!). Tres dels nostres que estaven una mica tocats, busquen un hotelet i dormen fora.Serà l’edat?. Com no podia ser d’una altre manera, re-definim la ruta del dissabte. Farem la ruta de la Marmota. L’idea es anar a dinar (o ben dinat) al camping, per passar la tarda intentant pujar a la zona de l’acampada de l’Stella. Aquesta era la idea d’en Pasqual...
El “Xalet”:
Imatge
El sopar:
Imatge

Continuarà...el millor estava per arribar.

Penjo els enllaços als albums complerts:
El meu: Les meves fotos

El d’en Joan de Lliça (ja penjat): Enllaç

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dv. jul. 15, 2011 11:20 pm

[quote user="CarlesOsonaGS" post="174716"]També havíem quedat amb en Pasqual (l'INSERSOTRAIL). 2 dies abans ens truquem per primera vegada i quedem a les 5:45 a Argelaguer, quan ell em deia a les 6:00 (per no matinar tant). "Sou puntuals no?" em demana, i jo "Si, si...a les 5:45 estem al poble". Varem arribar a les 6:20 matí... pensava que em diria de tot o que no hi serien (ell i en Carles de Medinyà); però son gent maca i no va passar res. [/quote]

Je, je, en Pasqual sempre volent quedar més tard, és incorregible :mrgreen:

Si vols anar continuant la crònica tu mateix,... QUE ESTEM ESPERANT LA 2a PART ! :D

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » ds. jul. 16, 2011 9:33 am

M'agrada llegir les cròniques que feu. Si a més hi he participat, encara molt més.

Gràcies Carles per la crònica i les fotos. Em fan reviure aquests dies. D'aquesta primera etapa jo afegiria que tot pujant al Col de la Bonette darrera en Joan (a bon ritme) de cop sento un soroll agut que em fa pensar en una RD350 d'aquelles d'abans. Miro per el retrovisor, i veig en Santi estirat sobre la seva Yamaha, derrapant a cada revolt, adelantant per el marges, treient fum de la roda a cada sortida d'una paella.... uff!.En Joan (que és de sangs calentes) s'enganxa i pujem al cim de la Bonette en un tres i no res.

A dalt fem reunió internacional de GS's. Una parella noruega, uns anglesos, uns alemanys i uns catalans compartim la carretera asfaltada més alta d'Europa.

Carles, segueix que ja espero la continuació

GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: GRUM » ds. jul. 16, 2011 10:39 am

Home, suposo que per seguir el ritme de les "bèsties bavareses" amb una Fazer 600, devia tenir una feinada a picar embrague, tibar de frens i cargolar gas que déu ni dó :eyes El que estar clar és que va tenir molta més feina i que provablement acabés més cansat...
Si a sobre dius que us donava feina a seguir-lo, no em vull ni imaginar com devia anar :mrgreen:
Si és que no se us pot deixar anar sols pel món :twisted:
Seguiré a l'agüait de la segona part, que diuen que promet tant :eyes
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Gearbox
Presentats
Entrades: 1591
Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
Ubicació: Castellolí

Entrada Autor: Gearbox » ds. jul. 16, 2011 11:29 am

Osti tu... quin "peligru" aquesta colla !!! :razz:

Merci per la crònica, i no tardeu a posar el final !! :roll:
BMW K75 RT (en venda)
BMW R1200 RT

Malauradament no ens adonem del que tenim fins que ho perdem...

Pasqual
Presentats

Entrada Autor: Pasqual » ds. jul. 16, 2011 4:57 pm

[quote user="Ramon" post="174721"][quote user="CarlesOsonaGS" post="174716"]També havíem quedat amb en Pasqual (l'INSERSOTRAIL). 2 dies abans ens truquem per primera vegada i quedem a les 5:45 a Argelaguer, quan ell em deia a les 6:00 (per no matinar tant). "Sou puntuals no?" em demana, i jo "Si, si...a les 5:45 estem al poble". Varem arribar a les 6:20 matí... pensava que em diria de tot o que no hi serien (ell i en Carles de Medinyà); però son gent maca i no va passar res. [/quote]

Je, je, en Pasqual sempre volent quedar més tard, és incorregible :mrgreen:

Si vols anar continuant la crònica tu mateix,... QUE ESTEM ESPERANT LA 2a PART ! :D[/quote]

Ei! Ramon, que no és mandra, els de l'InsersoTrail tenim experiència.......vàrem tenir que esperar 45 minuts :lol: :lol: :lol:
Haig de confesar que va valdra la pena d'esperar

Respon

Torna a “Rutes, cròniques i viatges”