Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
Moderador: Airald
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
Hola,
Dissabte per la carretera de vallvidrera, jo anava en cotxe... dos paios en bicicleta, un al costat de l'altre, osigui en paral·lel, ocupant tot el carril pedalant tranquil·lament anar fent-la petar, calculo uns 7-8 km/h ... davant meu un cotxe que no s'atrevia a avançar, era continua tot i que hi havia prou visibilitat, al cap d'una estona jo vaig tenir més determinació vaig avançar el cotxe de davant meu i eles energumens en bici, envaint totalment el sentit contrari amb el consequent risc per tots plegats...
Llavors vam estar parlant de la nova normativa de trànsit, que diu que les bicicletes poden circular en grup, tot i que el cas que ens ocupa vam estar d'acord que era de necis i sorruts estar imposant el pas de bicicleta als cotxes i que constituia més perill que una altra cosa... just a la tarda sentiem la noticia del desafortunat accident de martorelles on es van endur pel davant 4 ciclistes, no vam poder evitar exclamar "no m'extranya" (sense saber-ne els detalls, és cert i injust, ho sé).
Bé, el cas és que em suscita força dubtes la normativa, la primera és si 2 ciclistes ja són un grup ?
el text:
Más protección para los ciclistas
Los ciclistas pueden circular en grupo, en cuyo caso se les considera como una única unidad móvil a efectos de prioridad.
n Para adelantar a un ciclista o grupo de ellos, se ocupará parte o la totalidad del carril contrario de la calzada, incluso cuando esté prohibido el adelantamiento, siempre que se pueda efectuar la maniobra sin peligro.
trànsit
i ja de pas em vaig fer la reflexió de que van canviant les normes i que no se n'entera qui no tingui una actitut pro-activa, si es passa una ITV de vehicles, perquè no fer passar també una revàlida als conductors de tant en tant ? així t'assegures que tothom n'està al corrent de les novetats...
Dissabte per la carretera de vallvidrera, jo anava en cotxe... dos paios en bicicleta, un al costat de l'altre, osigui en paral·lel, ocupant tot el carril pedalant tranquil·lament anar fent-la petar, calculo uns 7-8 km/h ... davant meu un cotxe que no s'atrevia a avançar, era continua tot i que hi havia prou visibilitat, al cap d'una estona jo vaig tenir més determinació vaig avançar el cotxe de davant meu i eles energumens en bici, envaint totalment el sentit contrari amb el consequent risc per tots plegats...
Llavors vam estar parlant de la nova normativa de trànsit, que diu que les bicicletes poden circular en grup, tot i que el cas que ens ocupa vam estar d'acord que era de necis i sorruts estar imposant el pas de bicicleta als cotxes i que constituia més perill que una altra cosa... just a la tarda sentiem la noticia del desafortunat accident de martorelles on es van endur pel davant 4 ciclistes, no vam poder evitar exclamar "no m'extranya" (sense saber-ne els detalls, és cert i injust, ho sé).
Bé, el cas és que em suscita força dubtes la normativa, la primera és si 2 ciclistes ja són un grup ?
el text:
Los ciclistas pueden circular en grupo, en cuyo caso se les considera como una única unidad móvil a efectos de prioridad.
n Para adelantar a un ciclista o grupo de ellos, se ocupará parte o la totalidad del carril contrario de la calzada, incluso cuando esté prohibido el adelantamiento, siempre que se pueda efectuar la maniobra sin peligro.
trànsit
i ja de pas em vaig fer la reflexió de que van canviant les normes i que no se n'entera qui no tingui una actitut pro-activa, si es passa una ITV de vehicles, perquè no fer passar també una revàlida als conductors de tant en tant ? així t'assegures que tothom n'està al corrent de les novetats...
ARBE l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 18, 2011 1:41 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
-----------
- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
[quote user="ARBE" post="174874"]
i ja de pas em vaig fer la reflexió de que van canviant les normes i que no se n'entera qui no tingui una actitut pro-activa, si es passa una ITV de vehicles, perquè no fer passar també una revàlida als conductors de tant en tant ? així t'assegures que tothom n'està al corrent de les novetats...[/quote]
donal's idees,no aprovaria ni el gat :tremolant :tremolant lo de les bicicletes no te explicacio......lo extrany es que no hi hagi mes morts,a l'autovia de Castelldefels sembla els diumenges una etapa del Tour,amb la de cruilles que hi han d'entrada i sortida ,i las costas de Garraf ?? que t'els trobes a mitja curva :enfadat :enfadat en definitiva que juguen amb foc aquests ciclistes,esport d'alt risc de debo.
i ja de pas em vaig fer la reflexió de que van canviant les normes i que no se n'entera qui no tingui una actitut pro-activa, si es passa una ITV de vehicles, perquè no fer passar també una revàlida als conductors de tant en tant ? així t'assegures que tothom n'està al corrent de les novetats...[/quote]
donal's idees,no aprovaria ni el gat :tremolant :tremolant lo de les bicicletes no te explicacio......lo extrany es que no hi hagi mes morts,a l'autovia de Castelldefels sembla els diumenges una etapa del Tour,amb la de cruilles que hi han d'entrada i sortida ,i las costas de Garraf ?? que t'els trobes a mitja curva :enfadat :enfadat en definitiva que juguen amb foc aquests ciclistes,esport d'alt risc de debo.
- Xagago1973
- Presentats
- Entrades: 137
- Membre des de: dc. des. 30, 2009 10:03 pm
- Ubicació: Graugés (Avià)
bufff!!! que dir mes que no sigui dit.... no puc! no puc!! sembla que alguns hi disfrutin destorbant el transit, i segurament quan agafan el cotxe son uns "presses"
[youtube]nnsYMMCnNf8[/youtube]
[youtube]nnsYMMCnNf8[/youtube]

SIGUEU ON SIGUEU SEMPRE ESTAREU RODANT AMB NOSALTRES (TXELL, ALBERT I EUDALD)
http://www.regio7.cat/fet-divers/2010/0 ... 91266.html
- ARBE
- Presentats
home, tampoc no voldria caure ara en criminalitzar tot un colectiu, que prou ho patim "aquest dels amotos" que ens fotin a tothom que va en dos rodes al mateix sac quan es tracta de criticar, però... hi ha dies que alguns ciclistes t'encenen la sang amb la seva actitut, i que fa que pensis que no hi ha més accidents perquè déu no vol ( i això que sóc ateu practicant ! )
-----------
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Jo trobo que si no hi ha voral, no haurien de poder circular les bicicletes. Ho trobo un suicidi.
En una carretera on es pot anar a 80, et trobes una bici pel mig, (perquè molts van pel mig) darrera un revolt i va a 7 ó 8 per hora en pujada.......i què passa?
En una carretera, estàs adelantant una bici, i et surt un cotxe d'un camí, t'empotres de cara o fots la bici a la cuneta??......no hi color.
Anar amb bici per carreteres sense voral és un suicidi, de totes, totes.
En una carretera on es pot anar a 80, et trobes una bici pel mig, (perquè molts van pel mig) darrera un revolt i va a 7 ó 8 per hora en pujada.......i què passa?
En una carretera, estàs adelantant una bici, i et surt un cotxe d'un camí, t'empotres de cara o fots la bici a la cuneta??......no hi color.
Anar amb bici per carreteres sense voral és un suicidi, de totes, totes.
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 18, 2011 5:24 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Santos
- Presentats
- Entrades: 227
- Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
- Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental
Opino igual que alucina. Les bicis per el voral. Si no hi ha voral, no hi ha bici
Ademes, haurien de portar una identificacio i una assegurança de R.C., com usuaris de la via publica. I obeir les senyals de transit (stop, semafor en vermell...)
Dons si us "queixeu" quan ane-ho en cotxe o moto, imagineu-vos si vas amb un camio carregat i amb remolq. Mentges rodeta fins que ells vulguin.
Ademes, haurien de portar una identificacio i una assegurança de R.C., com usuaris de la via publica. I obeir les senyals de transit (stop, semafor en vermell...)
Dons si us "queixeu" quan ane-ho en cotxe o moto, imagineu-vos si vas amb un camio carregat i amb remolq. Mentges rodeta fins que ells vulguin.
- Xagago1973
- Presentats
Home, jo les emprenyades mes fortes les he tingut mes amb ciclistes, per el motiu que ara estem parlant. també hi ha gent de tota mena, com a tot arreu, suposo que fins i tot segur al 100% que hi ha mes "motoristes" bojos que ciclistes, segur! però que aixo tindria que estar molt mes ben regulat segurissim...

- JoanF
- Presentats
- Entrades: 4333
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
- Ubicació: Lleida
[quote user="Alucinamaripili" post="174882"]Jo trobo que si no hi ha voral, no haurien de poder circular les bicicletes. Ho trobo un suicidi.
Anar amb bici per carreteres sense voral és un suicidi, de totes, totes.[/quote]
Així que vols dir..... que les bicis no més tendrien que circular, per autopistes, autovies, i carreteres nacionals?. Als motoristes prou bé que ens agraden les carreteres ben revirades i estretetes (jo també). Crec que no es tendria que posar al mateix sac tots els ciclistes, i tots els motoristes, que també ni hi ha que deunidó. Quant trobeu un clista per la carretera, el que no teniu que fer, és posar-s'he nerviosos, que la carretera és de tots, i per un segons que perdis no s'ensorra el mon, Qué passa que no pots estar tanta estona al bar? no passa res home tranquil.
De bon rollo.
Bon Nadal.
Anar amb bici per carreteres sense voral és un suicidi, de totes, totes.[/quote]
Així que vols dir..... que les bicis no més tendrien que circular, per autopistes, autovies, i carreteres nacionals?. Als motoristes prou bé que ens agraden les carreteres ben revirades i estretetes (jo també). Crec que no es tendria que posar al mateix sac tots els ciclistes, i tots els motoristes, que també ni hi ha que deunidó. Quant trobeu un clista per la carretera, el que no teniu que fer, és posar-s'he nerviosos, que la carretera és de tots, i per un segons que perdis no s'ensorra el mon, Qué passa que no pots estar tanta estona al bar? no passa res home tranquil.
De bon rollo.
Bon Nadal.
- 650X
- Moderador de MTC
- Entrades: 2247
- Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
- Ubicació: Folgueroles
- Contacta:
Vinga va!!! un moment... no cal que ara ens posem a criticar el mon de la bicicleta quan nosaltres mateixos de vegades posem també el nostre grà de sorra en el caos circulatori.
Ho dic com a motorista i com a ciclista, la llei que permet anar amb grup es pot utilitzar de moltes maneres i que jo recordi sempre amb les sortides amb bici per carretera tot i alguns trams anar per parelles en quan sentiem algun motor tothom es fà a la dreta per mirar de no entorpir el pas. Sempre hi ha gent que no ho fà, com també hi ha cotxes i motos que no respecten els 1,5m de distància per adelantar. Sento un gran respecte per el mon de la bici i m'emprenyo molt quan de vegades veig ciclistes que no entenen que per el mateix carril hem de passar tots, i evidentment quí va sense motor sempre ha de tenir preferència, ens agradi o no.
No voldria encetar una polèmica, però hi ha certa tendència a oblidar quí es el més dèbil i per tant quí té la prioritat a les carreteres.
Salut! ;)
Ho dic com a motorista i com a ciclista, la llei que permet anar amb grup es pot utilitzar de moltes maneres i que jo recordi sempre amb les sortides amb bici per carretera tot i alguns trams anar per parelles en quan sentiem algun motor tothom es fà a la dreta per mirar de no entorpir el pas. Sempre hi ha gent que no ho fà, com també hi ha cotxes i motos que no respecten els 1,5m de distància per adelantar. Sento un gran respecte per el mon de la bici i m'emprenyo molt quan de vegades veig ciclistes que no entenen que per el mateix carril hem de passar tots, i evidentment quí va sense motor sempre ha de tenir preferència, ens agradi o no.
No voldria encetar una polèmica, però hi ha certa tendència a oblidar quí es el més dèbil i per tant quí té la prioritat a les carreteres.
Salut! ;)
- JoanF
- Presentats
[quote user="JoanF" post="174890"][quote user="Alucinamaripili" post="174882"]Jo trobo que si no hi ha voral, no haurien de poder circular les bicicletes. Ho trobo un suicidi.
Així que vols dir..... que les bicis no més tendrien que circular, per autopistes, autovies, i carreteres nacionals?. Als motoristes prou bé que ens agraden les carreteres ben revirades i estretetes (jo també). Crec que no es tendria que posar al mateix sac tots els ciclistes, i tots els motoristes, que també ni hi ha que deunidó. Quant trobeu un clista per la carretera, el que no teniu que fer, és no posar-s'he nerviosos, que la carretera és de tots, i per un segons que perdis no s'ensorra el mon, Qué passa que no pots estar tanta estona al bar? no passa res home tranquil.
De bon rollo.
Bon Nadal.[/quote]
Així que vols dir..... que les bicis no més tendrien que circular, per autopistes, autovies, i carreteres nacionals?. Als motoristes prou bé que ens agraden les carreteres ben revirades i estretetes (jo també). Crec que no es tendria que posar al mateix sac tots els ciclistes, i tots els motoristes, que també ni hi ha que deunidó. Quant trobeu un clista per la carretera, el que no teniu que fer, és no posar-s'he nerviosos, que la carretera és de tots, i per un segons que perdis no s'ensorra el mon, Qué passa que no pots estar tanta estona al bar? no passa res home tranquil.
De bon rollo.
Bon Nadal.[/quote]
- JoanF
- Presentats
M'he fotut un embolic. Si voleu ho podeu borrar.
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
[quote user="JoanF" post="174918"]M'he fotut un embolic. Si voleu ho podeu borrar.[/quote]
Com sempre... :mrgreen:
Com sempre... :mrgreen:
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
[quote user="ARBE" post="174874"]Hola,
el text:
trànsit
En aquest cas sembla que el badoc es el conductor de devant teu,ja que la nova norma permet circular en paralel,i aixó s´ha fet ja que la majoria de vehicles no respectan el 1,5 mts de distancia per adelantar i per aixó es mes segur circular en paralel,ja que a les hores tens que fer adelantament com qualsevol vehicle.
El fotut de tot aixó, es que on diu "bicicleta" hi digués "tractor" segurament no hi haurien aquests comentaris, i el problema es el mateix,pero com estem al "pais del que la tiene más grande" doncs que es foti el més debil (no es el mateix embestir un tractor,que una bicicleta,oi?)
I no parlem del cas de las rotondas,ja que tot un grup de possem ,15 ciclistas, s´enten com una sola unitat, i explicali al vehicle que esta dins la rotonda quan troba el grup de ciclistas, jurará en arameo i legalment NO té raó.
el text:
trànsit
En aquest cas sembla que el badoc es el conductor de devant teu,ja que la nova norma permet circular en paralel,i aixó s´ha fet ja que la majoria de vehicles no respectan el 1,5 mts de distancia per adelantar i per aixó es mes segur circular en paralel,ja que a les hores tens que fer adelantament com qualsevol vehicle.
El fotut de tot aixó, es que on diu "bicicleta" hi digués "tractor" segurament no hi haurien aquests comentaris, i el problema es el mateix,pero com estem al "pais del que la tiene más grande" doncs que es foti el més debil (no es el mateix embestir un tractor,que una bicicleta,oi?)
I no parlem del cas de las rotondas,ja que tot un grup de possem ,15 ciclistas, s´enten com una sola unitat, i explicali al vehicle que esta dins la rotonda quan troba el grup de ciclistas, jurará en arameo i legalment NO té raó.
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. jul. 18, 2011 11:45 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Jo no soc cicliste, ni afeccionat ni practicant, però com tantes coses crec que el problema és d'educació. HAig de reconeixer que pujant a bon ritme un port de muntanya (aquests dies als Alps n'estava ple) trobarte un/uns ciclistes que bufen sobre 2 rodes i una estructura de filferro, m'emprenya. Em fa frenar de cop i trencar el meu ritme. Tot i això crec que ELS CICLISTES HAN DE TENIR PREFERENCIA. Dins del col·lectiu hi haurà de tot (com en la moto) i segons quina argumentació utilitzem es pot tornar en contra i desprès ens queixarem quan només poguem anar en moto per circuit o per pistes superiors als 4 metres.
De veritat creieu que no hi ha espai per tots? Jo vaig tardar 1 minut més a pujar el Galibier. I què? ho faig per plaer, per competir: els circuits.
Crec que l'eduació comença per el respecte mutu
De veritat creieu que no hi ha espai per tots? Jo vaig tardar 1 minut més a pujar el Galibier. I què? ho faig per plaer, per competir: els circuits.
Crec que l'eduació comença per el respecte mutu
- Danielot
- Presentats
- Entrades: 641
- Membre des de: ds. oct. 11, 2008 8:56 am
- Ubicació: Lleida, terra ferma.
[quote user="Pasqual" post="174932"]Jo no soc cicliste, ni afeccionat ni practicant, però com tantes coses crec que el problema és d'educació. HAig de reconeixer que pujant a bon ritme un port de muntanya (aquests dies als Alps n'estava ple) trobarte un/uns ciclistes que bufen sobre 2 rodes i una estructura de filferro, m'emprenya. Em fa frenar de cop i trencar el meu ritme. Tot i això crec que ELS CICLISTES HAN DE TENIR PREFERENCIA. Dins del col·lectiu hi haurà de tot (com en la moto) i segons quina argumentació utilitzem es pot tornar en contra i desprès ens queixarem quan només poguem anar en moto per circuit o per pistes superiors als 4 metres.
Crec que l'eduació comença per el respecte mutu[/quote]
+1
Crec que l'eduació comença per el respecte mutu[/quote]
+1
Rodar en moto es lo meu
- Pasqual
- Presentats
- Entrades: 2080
- Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
- Ubicació: Garrotxa
Mireu aquest video d'en MikelRT. Voleu dir que el ciclistes fan perdre la bellesa i el plaer de la carretera?
[youtube]TQPpxJkoPuI[/youtube]
[youtube]TQPpxJkoPuI[/youtube]
- Javihospitalet
- Presentats
- Entrades: 757
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
- Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant
Yo solo opino que si estan sobre la carrertera tienen que compartir las obligaciones que tenemos el resto de los que circulamos por ella, ejemplo: seguro, ESPEJOS (tendrian que ser mas que obligatorios) y eso de circula en peloton me parece una ridiculez
- Xagago1973
- Presentats
[quote user="Pasqual" post="174938"]Mireu aquest video d'en MikelRT. Voleu dir que el ciclistes fan perdre la bellesa i el plaer de la carretera?
[youtube]TQPpxJkoPuI[/youtube][/quote]
La veritat, es una de las icones de la carretera, pensem també ven mirat, que la bici es la precursora de las nostres estimades motocicletes, pensem també, que l'home que va imaginar un dia una bicicleta amb motor que el pogués portar una mica mes lluny, tan sols una mica mes, portaba bicicleta. si tots ens respectem, serem respectats.
aquí ho deixo...APA!
[youtube]TQPpxJkoPuI[/youtube][/quote]
La veritat, es una de las icones de la carretera, pensem també ven mirat, que la bici es la precursora de las nostres estimades motocicletes, pensem també, que l'home que va imaginar un dia una bicicleta amb motor que el pogués portar una mica mes lluny, tan sols una mica mes, portaba bicicleta. si tots ens respectem, serem respectats.
aquí ho deixo...APA!

- ARBE
- Presentats
jo estic molt amb la reflexió del Pascual, bàsicament el problema que em vaig trobar és de manca de sentit comú, i això costa molt suplir-ho amb normatives... El que jo em vaig trobar van ser dos senyors pedalant tranquil·lament en paral·lel, xerrant !!! , ocupant tot el carril entorpint la ciruclació perquè la velocitat no arribava als 10 km/h ... no ho trobo correcte, has de ser conscient quan circules i no entorpir els demés usuaris més enllà del necessari, i els demés usuaris han de tenir la tolerància i comprensió per les circumstàncies, doncs podria ser que bo i anar en fila no els haguessim pogut passar per manca de visibilitat o perquè venen vehicles en sentit contrari, doncs toca aguantar, i sense problemes, faltaria més !
També he anat -i vaig- en bici, no pas tot el que voldria, però el suficient per haver tastat el que es pateix quan ets el més dèbil del tots.
També he anat -i vaig- en bici, no pas tot el que voldria, però el suficient per haver tastat el que es pateix quan ets el més dèbil del tots.
-----------
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
[quote user="ARBE" post="174996"]jo estic molt amb la reflexió del Pascual, bàsicament el problema que em vaig trobar és de manca de sentit comú, i això costa molt suplir-ho amb normatives... El que jo em vaig trobar van ser dos senyors pedalant tranquil·lament en paral·lel, xerrant !!! , ocupant tot el carril entorpint la ciruclació perquè la velocitat no arribava als 10 km/h ... no ho trobo correcte, has de ser conscient quan circules i no entorpir els demés usuaris més enllà del necessari, i els demés usuaris han de tenir la tolerància i comprensió per les circumstàncies, doncs podria ser que bo i anar en fila no els haguessim pogut passar per manca de visibilitat o perquè venen vehicles en sentit contrari, doncs toca aguantar, i sense problemes, faltaria més !
També he anat -i vaig- en bici, no pas tot el que voldria, però el suficient per haver tastat el que es pateix quan ets el més dèbil del tots.[/quote]
Ara ho has dit !! Basicament es aixó, jo que soc ciclista i motard et diré que tant els ciclistas com el conductor de derrere no en van tenir de sentit comú,i caldria veure si els "ciclistas" ho eran o simplement eran "globerus" ja que amb la bici pasa com amb les motos,no tots el que van en moto,son motards,i no tots els que van en bici,son ciclistas.
Dit aixó crec que amb seny,tots tenim el nostre espai
També he anat -i vaig- en bici, no pas tot el que voldria, però el suficient per haver tastat el que es pateix quan ets el més dèbil del tots.[/quote]
Ara ho has dit !! Basicament es aixó, jo que soc ciclista i motard et diré que tant els ciclistas com el conductor de derrere no en van tenir de sentit comú,i caldria veure si els "ciclistas" ho eran o simplement eran "globerus" ja que amb la bici pasa com amb les motos,no tots el que van en moto,son motards,i no tots els que van en bici,son ciclistas.
Dit aixó crec que amb seny,tots tenim el nostre espai