Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
Moderador: Airald
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
Ara em ve a la memòria les baixades de Montserrat o de Santa Fe i
el Coll Fornic. Els més dèbils, dieu.... :b9
Això si , ho feia junt amb en José Luis Laguía, el meu entrenador. :D
el Coll Fornic. Els més dèbils, dieu.... :b9
Això si , ho feia junt amb en José Luis Laguía, el meu entrenador. :D


- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
[quote user="Randy-650" post="175011"]Ara em ve a la memòria les baixades de Montserrat o de Santa Fe i
el Coll Fornic. Els més dèbils, dieu.... :b9
Això si , ho feia junt amb en José Luis Laguía, el meu entrenador. :D[/quote]
Randy,que no es el mateix baixar que pujar :mrgreen: , tu i jo sabem que un ciclista experimentat l´hi donaria molta feina a qualsevol motorista baixant un port, mira els camaras del Tour la feina que tenen :mrgreen:
Aixó del Laguia ho tenies molt amagat ;)
el Coll Fornic. Els més dèbils, dieu.... :b9
Això si , ho feia junt amb en José Luis Laguía, el meu entrenador. :D[/quote]
Randy,que no es el mateix baixar que pujar :mrgreen: , tu i jo sabem que un ciclista experimentat l´hi donaria molta feina a qualsevol motorista baixant un port, mira els camaras del Tour la feina que tenen :mrgreen:
Aixó del Laguia ho tenies molt amagat ;)
STELVIO 00 l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. jul. 19, 2011 10:40 pm, en total s’ha editat 2 vegades.
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
jo vaig anar en bicicleta una epoca, (ara intento tonrar-hi)
Crec que la carretera es de tots i que el sentit comu (que es el sentit menys comu) és el que hauria de prevaldre.
Per esperar un minut darrera una bicicleta no passa res, ja el recuperarem en el proxim tram.
Nosaltres els motoristes que sóm el penultim mes feble a la carretera, hauriem d´entendre més que ningu als que estan just darrera nostre, els ciclistes.
Es una "putada" quant van en paral.lel, pero es que ens ho hem guanyat avançant-los sense els 1,5m de distancia....
I una pregunta...Per un cotxe no es una "putada" trobar-se un grup en de 30 motos a 80km/h per una carrtera principal ??
Crec que la carretera es de tots i que el sentit comu (que es el sentit menys comu) és el que hauria de prevaldre.
Per esperar un minut darrera una bicicleta no passa res, ja el recuperarem en el proxim tram.
Nosaltres els motoristes que sóm el penultim mes feble a la carretera, hauriem d´entendre més que ningu als que estan just darrera nostre, els ciclistes.
Es una "putada" quant van en paral.lel, pero es que ens ho hem guanyat avançant-los sense els 1,5m de distancia....
I una pregunta...Per un cotxe no es una "putada" trobar-se un grup en de 30 motos a 80km/h per una carrtera principal ??
Ex ...moltes coses
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
Quan vas en moto o cotxe per la carretera, les bicis ens fan nosa ... però quan vas en bici per una carretera estreta els cotxes i motos ens emprenyen i ens poses en perill.
Això es resol amb 2 paraules: «educació i tolerància» :D
Això es resol amb 2 paraules: «educació i tolerància» :D
- ARBE
- Presentats
- Entrades: 1893
- Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
- Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
Així penso jo, i sense aqueta matèria primera de poc serveixen les normatives....
-----------
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
A mi m'emprenya moltíssim esperar-me darrera una (o més) bicicleta fins que puc avançar utilitzant el carril contrari (respectar els 1,5 metres pràcticament obliga a fer-ho així) i veure pels retrovisors com els cotxes que em segueixen avancen sense respectar la distància legal (ja no parlem de la distància de seguretat, que en alguns casos encara és més gran) o sense visibilitat (trobar-se un altre vehicle de cara significaria tirar el ciclista a terra). De fet, més d'un cop m'he trobat havent de parar els peus algun cotxe que ha intentat passar-nos a tots dos jugant-se la nostra vida!
Sí que és cert que hi ha carreteres i moments en els que crec que és un suïcidi circular en bicicleta i que hi ha ALGUNS ciclistes (o usuaris de bicicleta) que no respecten les normes ni utilitzen el sentit comú, però si ens parem un moment a fer memòria segur que recordem moltes més situacions en què un altre vehicle els ha posat en perill que no pas a l'inrevés.
Sí que és cert que hi ha carreteres i moments en els que crec que és un suïcidi circular en bicicleta i que hi ha ALGUNS ciclistes (o usuaris de bicicleta) que no respecten les normes ni utilitzen el sentit comú, però si ens parem un moment a fer memòria segur que recordem moltes més situacions en què un altre vehicle els ha posat en perill que no pas a l'inrevés.
- Jeppy
- Presentats
- Entrades: 1288
- Membre des de: dt. gen. 16, 2007 10:50 am
- Ubicació: Begur
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
Crec que la carretera no es exclusiva d'uns o dels altres. Amb una mica de seny i respecte pels altres, hi podem circular tots/es. El que crec que falta a les bicis, es un retrovisor ben gran per saber qui tenen al darrera. Ja son varies les vegades que dos (o més) ciclistes que van un darrera l'altre, en el moment que els vas a avançar, el de darrera es posa al costat de de devant. Sort que les vegades que m'ha pasat, anava en moto i he pogut reaccionar: si hagués anat amb el cotxe, potser no ho hagués pogut fer, malgrat sempre intento deixar el 1,5 mts.de marge
" LA MARCA DEL ESCLAU, ES PARLAR LA LLENGUA DEL SEU AMO" (Tàcit)
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
[quote user="JEPPY" post="175530"]Crec que la carretera no es exclusiva d'uns o dels altres. Amb una mica de seny i respecte pels altres, hi podem circular tots/es. El que crec que falta a les bicis, es un retrovisor ben gran per saber qui tenen al darrera. Ja son varies les vegades que dos (o més) ciclistes que van un darrera l'altre, en el moment que els vas a avançar, el de darrera es posa al costat de de devant. Sort que les vegades que m'ha pasat, anava en moto i he pogut reaccionar: si hagués anat amb el cotxe, potser no ho hagués pogut fer, malgrat sempre intento deixar el 1,5 mts.de marge[/quote]
Jeppy, més que "intentar" el que s´ha de fer, es fer ho sempre ,el ciclista es el més debil. No oblidem que el codi de circulacio diu que qualsevol vehicle per avançar amb un altre, i la bicicleta ho és, te que deixar , minim 1,5 mts de separacio.
Sempre dic el mateix, si en lloc de avançar una bicicleta ho fessim amb un Panzer de la Wehrmacht ,tothom deixaria 3 mts de distancia per seguretat de no fernos mal,pero com amb l´altre cas es la bici la que rebrá, doncs fem el que fem. I parlo amb plural,tot i que jo soc ciclista i motard.
Jeppy, més que "intentar" el que s´ha de fer, es fer ho sempre ,el ciclista es el més debil. No oblidem que el codi de circulacio diu que qualsevol vehicle per avançar amb un altre, i la bicicleta ho és, te que deixar , minim 1,5 mts de separacio.
Sempre dic el mateix, si en lloc de avançar una bicicleta ho fessim amb un Panzer de la Wehrmacht ,tothom deixaria 3 mts de distancia per seguretat de no fernos mal,pero com amb l´altre cas es la bici la que rebrá, doncs fem el que fem. I parlo amb plural,tot i que jo soc ciclista i motard.
- Javihospitalet
- Presentats
- Entrades: 757
- Membre des de: dl. gen. 08, 2007 10:39 am
- Ubicació: l'Hospitalet de l'Infant
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
[quote user="STELVIO 00" post="175537"]el ciclista es el més debil [/quote]
Por eso mismo tendria que estar un poco mas por los que tambien circulamos y pensar que como son CICLISTAS hay que respetarlos, y como dice el Jeppy tendria que ser obligatorio Espejos,Luces como cualquier otro que circula por la carretera
Por eso mismo tendria que estar un poco mas por los que tambien circulamos y pensar que como son CICLISTAS hay que respetarlos, y como dice el Jeppy tendria que ser obligatorio Espejos,Luces como cualquier otro que circula por la carretera
- Alucinamaripili
- Presentats
- Entrades: 7659
- Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
- Ubicació: Barcelona-Catalunya
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
TODOS AL PAREDÓN!!!
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
[quote user="Javihospitalet" post="175644"][quote user="STELVIO 00" post="175537"]el ciclista es el més debil [/quote]
Por eso mismo tendria que estar un poco mas por los que tambien circulamos y pensar que como son CICLISTAS hay que respetarlos, y como dice el Jeppy tendria que ser obligatorio Espejos,Luces como cualquier otro que circula por la carretera[/quote]
Javi, como en todos los gremios, hay de todo , pero el ciclista generalmente y por su propia integridad intenta protegerse al maximo, ya sabe que en caso de accidente será el mas perjudicado,cierto que los hay que abusan,como los que explica ARBE en el ejemplo,pero normalmente la mayoria lo hacemos.
Por otro lado y por mucho que me esfuerzo,no veo a Alberto Contador,Samuel Sanchez,Alejandro Valverde,por citar algunos,entrenando con luces,espejos retovisores y demás artilugios.
Además,de verdad crees,que si el uso de espejos ,luces y demás fuera obligatorio, se evitarian los accidentes? o se evitarian más con educacion vial a todos los conductores,del vehiculo que sean.
Hay un ejemplo que creo que es claro,si cualquiera de nosotros circulando en moto por una carretera de montaña,en una curva cerrada y sin visibilidad,se encuentra de golpe un peloton ciclista va a repute.r en arameo contra los ciclistas, si es un grupo de caballos,vacas, dirá que "ha sido mala suerte".
Si TODOS , respetaramos más el codigo de circulacion y tuvieramos un poco más de sentido común,que es el menos común de los sentidos,las cosas irian mejor ,para todos.
Por eso mismo tendria que estar un poco mas por los que tambien circulamos y pensar que como son CICLISTAS hay que respetarlos, y como dice el Jeppy tendria que ser obligatorio Espejos,Luces como cualquier otro que circula por la carretera[/quote]
Javi, como en todos los gremios, hay de todo , pero el ciclista generalmente y por su propia integridad intenta protegerse al maximo, ya sabe que en caso de accidente será el mas perjudicado,cierto que los hay que abusan,como los que explica ARBE en el ejemplo,pero normalmente la mayoria lo hacemos.
Por otro lado y por mucho que me esfuerzo,no veo a Alberto Contador,Samuel Sanchez,Alejandro Valverde,por citar algunos,entrenando con luces,espejos retovisores y demás artilugios.
Además,de verdad crees,que si el uso de espejos ,luces y demás fuera obligatorio, se evitarian los accidentes? o se evitarian más con educacion vial a todos los conductores,del vehiculo que sean.
Hay un ejemplo que creo que es claro,si cualquiera de nosotros circulando en moto por una carretera de montaña,en una curva cerrada y sin visibilidad,se encuentra de golpe un peloton ciclista va a repute.r en arameo contra los ciclistas, si es un grupo de caballos,vacas, dirá que "ha sido mala suerte".
Si TODOS , respetaramos más el codigo de circulacion y tuvieramos un poco más de sentido común,que es el menos común de los sentidos,las cosas irian mejor ,para todos.
-
- Presentats
- Entrades: 42
- Membre des de: dl. abr. 27, 2009 2:38 am
- Ubicació: Girona
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
Sento discrepar...
Anant a velocitats legals per una estreta carretera de curves, no es el mateix atropellar un ciclista que una vaca! ;)
A part del risc que comporta pel motoriste mateix, el fet de un atropell, i sobretot si de frente ve un autobus,l'opcio es clara... LA VACA! :( O sigui que cal anar a pas de puses per les curves si no volem tenir un ensurt!
I el mateix o pitjor es la topada amb un carro o tractor!
Salutacions
Santa
Anant a velocitats legals per una estreta carretera de curves, no es el mateix atropellar un ciclista que una vaca! ;)
A part del risc que comporta pel motoriste mateix, el fet de un atropell, i sobretot si de frente ve un autobus,l'opcio es clara... LA VACA! :( O sigui que cal anar a pas de puses per les curves si no volem tenir un ensurt!
I el mateix o pitjor es la topada amb un carro o tractor!
Salutacions
Santa
Dirty Old Men Need Love too
-
- Presentats
- Entrades: 19
- Membre des de: dg. set. 12, 2010 10:17 pm
- Ubicació: Granollers
Re: Ciclistes, Circulació I Normes De Trànsit
[quote user="ARBE" post="174874"]Hola,
Dissabte per la carretera de vallvidrera, jo anava en cotxe... dos paios en bicicleta, un al costat de l'altre, osigui en paral·lel, ocupant tot el carril pedalant tranquil·lament anar fent-la petar, calculo uns 7-8 km/h ... davant meu un cotxe que no s'atrevia a avançar, era continua tot i que hi havia prou visibilitat, al cap d'una estona jo vaig tenir més determinació vaig avançar el cotxe de davant meu i eles energumens en bici, envaint totalment el sentit contrari amb el consequent risc per tots plegats...
Llavors vam estar parlant de la nova normativa de trànsit, que diu que les bicicletes poden circular en grup, tot i que el cas que ens ocupa vam estar d'acord que era de necis i sorruts estar imposant el pas de bicicleta als cotxes i que constituia més perill que una altra cosa... just a la tarda sentiem la noticia del desafortunat accident de martorelles on es van endur pel davant 4 ciclistes, no vam poder evitar exclamar "no m'extranya" (sense saber-ne els detalls, és cert i injust, ho sé).
Bé, el cas és que em suscita força dubtes la normativa, la primera és si 2 ciclistes ja són un grup ?
el text: Hola Arbe,
et contesto com a formador de professors de seguretat viaria i reeducador: si, dos ciclistes ja son un grup. Pensa que a Espanya mor un ciclista cada cuatre dies aproximadament. en els últims anys han mort aprox 80 cada any, com és llógic les lesions més importants es produeixen al cap per lo que portar casc redueix fins a tres vegades la probabilitat de patir lesions d'aqui a que sigui obligatori TAMBÉ per als ciclistes de dur-lo ben lligat, (excepte en rampes ascendents prolongades i en casos d'extrema calor), en vies interurbanes és a dir vies per automobils(antiga via rápida) i carreteres convencionals(els 2 tipus), ja que tenen prohibida l'entrada a autopistes i autovies, excepcionalment poden circular per l'autovia si són majors de 14anys i van pel VORAL, en cap cas per la calçada. A les demés vies NOMÉS PODEN ANAR EN FILA DE DOS SI VAN PEL VORAL, en cas contrari ja sigui perquè no n'hi ha o aquest és insuficient o no transitable tenen que utilitzar la part imprescindible de la calçada . Si van pel voral només poden abandonar-lo en descensos prolongats. Si van en columna de a dos perquè van pel voral tenen que arrambar-se tot el possible a la seva dreta i circular en filera en trams de poca visibilitat o quan formin aglomeracions de trànsit. Per cert no tenen preferència perque són més débils, han de respectar TOTES les normes de la llei de trànsit igual que els demés conductors, si més no tenen preferència en tres casos:quan es trobin en les proximitats d'una intersecció i tu amb el teu vehicle vulguis girar a l'esquerra o a la dreta,(si vas recte no),quan vagin en grup i el primer hagi entrat i en els carrils bici.
Bufff quin rotllo t'he fotut gratuït jajaja, espero haver-te aclarit algo si més no no haber-te liat més i espero conèixe't aviat per intercanviar opinions. MOOOLT COORDIALMENT....Vssss
Más protección para los ciclistas
Los ciclistas pueden circular en grupo, en cuyo caso se les considera como una única unidad móvil a efectos de prioridad.
n Para adelantar a un ciclista o grupo de ellos, se ocupará parte o la totalidad del carril contrario de la calzada, incluso cuando esté prohibido el adelantamiento, siempre que se pueda efectuar la maniobra sin peligro.
trànsit
i ja de pas em vaig fer la reflexió de que van canviant les normes i que no se n'entera qui no tingui una actitut pro-activa, si es passa una ITV de vehicles, perquè no fer passar també una revàlida als conductors de tant en tant ? així t'assegures que tothom n'està al corrent de les novetats...[/quote]
Dissabte per la carretera de vallvidrera, jo anava en cotxe... dos paios en bicicleta, un al costat de l'altre, osigui en paral·lel, ocupant tot el carril pedalant tranquil·lament anar fent-la petar, calculo uns 7-8 km/h ... davant meu un cotxe que no s'atrevia a avançar, era continua tot i que hi havia prou visibilitat, al cap d'una estona jo vaig tenir més determinació vaig avançar el cotxe de davant meu i eles energumens en bici, envaint totalment el sentit contrari amb el consequent risc per tots plegats...
Llavors vam estar parlant de la nova normativa de trànsit, que diu que les bicicletes poden circular en grup, tot i que el cas que ens ocupa vam estar d'acord que era de necis i sorruts estar imposant el pas de bicicleta als cotxes i que constituia més perill que una altra cosa... just a la tarda sentiem la noticia del desafortunat accident de martorelles on es van endur pel davant 4 ciclistes, no vam poder evitar exclamar "no m'extranya" (sense saber-ne els detalls, és cert i injust, ho sé).
Bé, el cas és que em suscita força dubtes la normativa, la primera és si 2 ciclistes ja són un grup ?
el text: Hola Arbe,
et contesto com a formador de professors de seguretat viaria i reeducador: si, dos ciclistes ja son un grup. Pensa que a Espanya mor un ciclista cada cuatre dies aproximadament. en els últims anys han mort aprox 80 cada any, com és llógic les lesions més importants es produeixen al cap per lo que portar casc redueix fins a tres vegades la probabilitat de patir lesions d'aqui a que sigui obligatori TAMBÉ per als ciclistes de dur-lo ben lligat, (excepte en rampes ascendents prolongades i en casos d'extrema calor), en vies interurbanes és a dir vies per automobils(antiga via rápida) i carreteres convencionals(els 2 tipus), ja que tenen prohibida l'entrada a autopistes i autovies, excepcionalment poden circular per l'autovia si són majors de 14anys i van pel VORAL, en cap cas per la calçada. A les demés vies NOMÉS PODEN ANAR EN FILA DE DOS SI VAN PEL VORAL, en cas contrari ja sigui perquè no n'hi ha o aquest és insuficient o no transitable tenen que utilitzar la part imprescindible de la calçada . Si van pel voral només poden abandonar-lo en descensos prolongats. Si van en columna de a dos perquè van pel voral tenen que arrambar-se tot el possible a la seva dreta i circular en filera en trams de poca visibilitat o quan formin aglomeracions de trànsit. Per cert no tenen preferència perque són més débils, han de respectar TOTES les normes de la llei de trànsit igual que els demés conductors, si més no tenen preferència en tres casos:quan es trobin en les proximitats d'una intersecció i tu amb el teu vehicle vulguis girar a l'esquerra o a la dreta,(si vas recte no),quan vagin en grup i el primer hagi entrat i en els carrils bici.
Bufff quin rotllo t'he fotut gratuït jajaja, espero haver-te aclarit algo si més no no haber-te liat més i espero conèixe't aviat per intercanviar opinions. MOOOLT COORDIALMENT....Vssss
Más protección para los ciclistas
Los ciclistas pueden circular en grupo, en cuyo caso se les considera como una única unidad móvil a efectos de prioridad.
n Para adelantar a un ciclista o grupo de ellos, se ocupará parte o la totalidad del carril contrario de la calzada, incluso cuando esté prohibido el adelantamiento, siempre que se pueda efectuar la maniobra sin peligro.
trànsit
i ja de pas em vaig fer la reflexió de que van canviant les normes i que no se n'entera qui no tingui una actitut pro-activa, si es passa una ITV de vehicles, perquè no fer passar també una revàlida als conductors de tant en tant ? així t'assegures que tothom n'està al corrent de les novetats...[/quote]