Conduir Amb Pluja

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
GRUM
Presentats
Entrades: 1837
Membre des de: dg. ago. 30, 2009 4:17 pm
Ubicació: Manresa

Conduir Amb Pluja

Entrada Autor: GRUM » dl. ago. 08, 2011 11:17 am

Ja fa temps que em ronda una pregunta pel cap, i després de tornar a rodar ahir sota la pluja, em va tornar a venir al cap.
A mi, quan condueixo plovent, em resten molta visibilitat dos elements:
1- les maleïdes gotetes d'aigua que, combinades amb els llums dels vehicles en sentit contrari, distorsionen completament la realitat.
2- quan s'entela la visera per dintre.

Un bon pin.lock, soluciona fàcilment el tema del "baf", juntament amb una bona ventilació del casc.
El primer element, les gotes a mi em molesta moltíssim.
La única solució és anar fent servir els guants de "limpia", tot i el risc que això comporta per haver d'anar deixant anar una ma del manillar constantment.
Després de tot aquest rotllo ve la pregunta:

Com ho feu la gent que conduïu una moto amb una gran pantalla de protecció??? :eyes
No podeum pas aixecar-vos per netejar-la, tampoc he vist motos amb limpia...
Algú m'ho pot explicar??? gràcies ;)
L'aprenentatge és una cosa que dura tota la vida.
Coleccionista de vivències.

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Re: Conduir Amb Pluja

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. ago. 08, 2011 11:40 am

Doncs la pantalla gran a la que et refereixes, normalment va acompanyada d'una moto gran, i porta la pantalla elèctrica, amb la qual cosa, et pots regular l'alçada de la mateixa, de manera que puguis mirar per sobre, si et va més bé.

Jo particularment, no la toco mai, la duc dalt de tot i miro per dalt o a través, segons vagi més geperut o menys.

JoanF
Presentats
Entrades: 4333
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 6:31 pm
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: JoanF » dl. ago. 08, 2011 1:40 pm

Be, jo al inrevès del Jordi sempre la porto vaix del tot ( deu de ser quesió de l'edat). :twisted:
L'aigua em molesta a la pantalla de la pan, per això la tinc que portar al nivell vaix, perqué al casc amb la velocitat que portis, les gotetes d'aigua ja marxen, al menys en el cas del meu casc.

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dl. ago. 08, 2011 2:03 pm

jeje

I jo l'entremig de l'alucina i joan.

Entre mig, veig per sobre la pantalla, i combinat amb una mica de velocitat i aerodinamica, les gotetes passen per sobre del casca casi, i la visera del casc entre oberta oberta.

Tens per triar i remenar, jeje

Santos
Presentats
Entrades: 227
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 6:28 pm
Ubicació: Sentmenat, Vallès Occidental

Entrada Autor: Santos » dl. ago. 08, 2011 2:10 pm

La meva pantalla va fixa i mifo per demunt o per sota i la visera un xic oberta. Manies meves, no m'agrada anar amb el casc tancat. Quan en els cotxes s'espallan els limpies, un truc es fregar una patata crua per el vidre. No se si al plastic funcionara...
Santos l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 08, 2011 2:11 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dl. ago. 08, 2011 4:34 pm

Gràcies, és prou interessant saber com cadascú resolt de manera diferent una mateixa situació.
Jo no he rodat massa amb pluja, però el cas d'ahir va ser diferent.
Em trobava en carreteres "terciàries" per la qual cosa, la velocitat havia de ser molt baixa per les condicions, amb la qual cosa, les gotes NO marxaven de la visera i si obira la mateixa, la pluja (que era molt fina) em molestava molt als ulls.
La veritat és que varen ser uns vint-i-escaig de quilometres que es varen fer durs per la tensió, a més a més, portava la companya de paquet, cosa que feia dies que no passava.
En fi, seguirem llegint les vostres aportacions. ;)

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dl. ago. 08, 2011 4:47 pm

[quote user="GRUM" post="176419"]Gràcies, és prou interessant saber com cadascú resolt de manera diferent una mateixa situació.
Jo no he rodat massa amb pluja, però el cas d'ahir va ser diferent.
Em trobava en carreteres "terciàries" per la qual cosa, la velocitat havia de ser molt baixa per les condicions, amb la qual cosa, les gotes NO marxaven de la visera i si obira la mateixa, la pluja (que era molt fina) em molestava molt als ulls.
La veritat és que varen ser uns vint-i-escaig de quilometres que es varen fer durs per la tensió, a més a més, portava la companya de paquet, cosa que feia dies que no passava.En fi, seguirem llegint les vostres aportacions. ;)[/quote]

Si te'n has sortit bé d'aquesta........ja no voldrà baixar de la moto.....t'ho has guanyat a pols.
Alucinamaripili l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. ago. 08, 2011 4:48 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dl. ago. 08, 2011 5:26 pm

No, que va, si la cosa és que normalment ella porta la seva moto.
De fet, varem sortir de casa amb les 2 motos, però quan va començar a ploure ella no es va veure en cor de seguir amb la seva, així que mitja volta cap a casa a aparcar la seva i varem tornar a remprendre la ruta els 2 amb la Bandit.
De moment l'aigua encara li fa massa respecte per conduir ella. Mica en mica tot arribarà...

Sagal
Presentats
Entrades: 5673
Membre des de: dj. ago. 09, 2007 8:23 pm
Ubicació: Calldetenes - Osona

Entrada Autor: Sagal » dl. ago. 08, 2011 10:02 pm

Aquests dies he tingut aigua a manta i la veritat és que lo millor és una velocitat una mca alta, el vent fa que les gotes corrin i després tal com diu l'Alucina aixecar i agupir el cap depenent del que convingui. ;)
ImatgeImatge

Ptt36
Presentats
Entrades: 72
Membre des de: dj. gen. 11, 2007 12:53 am
Ubicació: Mont-roig del Camp
Contacta:

Entrada Autor: Ptt36 » dl. ago. 08, 2011 10:25 pm

Jo després de molts kms en pluja tinc clar que el millor es que et dongui l'aigua a la pantalla del casc, les gotes salten, i si es pot una velocitat alta, sinó obrir-la i paciència.

V'ssss
Imatge Imatge
Nº soci AMM 12736

Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

Entrada Autor: Ra-mon » dl. ago. 08, 2011 10:44 pm

Jo ho provo una mica tot: pantalla alta i casc obert, pantalla baixa i casc tancat, mig obert (o mig tancat :mrgreen: ) etc.

Cal anar en compte ja que la visibilitat és redueix considerablement i no diguem si és de nit :eyes

En quant a l'estabilitat de la moto, si els pneumàtics estan en condicions i l'asfalt està bé, la moto s'aguanta molt tot i que tinguem una mica de por al fer els revolts .. de tota manera cal anar en compte ;)

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dl. ago. 08, 2011 11:02 pm

[quote user="ptt36" post="176446"]Jo després de molts kms en pluja tinc clar que el millor es que et dongui l'aigua a la pantalla del casc, les gotes salten, i si es pot una velocitat alta, sinó obrir-la i paciència.

V'ssss[/quote]

Anava a dir el mateix. El millor per pluja és que toqui força l'aire/pluja.
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

GRUM
Presentats

Entrada Autor: GRUM » dt. ago. 09, 2011 9:58 am

Un cop més, gràcies a tots.
M'ha fet especial il.lusió, permeteu-me que ho digui, l'aportació d'en Sagal. M'alegra llegir-te per aquí després del malaurat accident ;)
De fet, llegint els teus primers comentaris de la pujada a Cap Nord, entenc que gairebé ets una autoritat en la matèria de pluja.

Bultaco11
Presentats
Entrades: 130
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 9:53 pm
Ubicació: A prop de Girona

Entrada Autor: Bultaco11 » dt. ago. 09, 2011 10:09 pm

Hola, lo que tambe funciona es anar diguen que NO amb el cap.Les gotes surten pel costats y no empreñen tan.Els demes es pensen que tens un TIC :mrgreen: jjejejejejejejejej UN SALUDO

Prony
Presentats
Entrades: 3106
Membre des de: dt. oct. 07, 2008 10:22 pm
Ubicació: El Vallès Occidental

Entrada Autor: Prony » dj. ago. 11, 2011 10:44 pm

[quote user="Bultaco11" post="176560"]Hola, lo que també funciona es anar diguen que NO amb el cap.Les gotes surten pel costats i no emprenyen tan.Els demés es pensen que tens un TIC :mrgreen: jjejejejejejejejej UN SALUDO[/quote]

Es el mateix que faig jo, m'aixeco una miqueta per tal que l'aire piqui directament sobre la visera i giro el cap a un costat i a l'altre, les gotes marxen soles.

Hi ha un liquid que es posa a la pantalla i la visera que te propietats hidròfugues, no dura moltes hores però elimina gran part de la tensió superficial de les gotes i per tant la seva àrea de contacte queda substancialment mermat, fent que casi be no s'adhereixin.
Imatge
Comparació d'una gota amb tensió superficial i sense tensió superficial
El mes eficaç es fer servir qualsevol producte amb un alt contingut de silicona, tipus "Autobrill" o "Centella" (millor el primer). L'apliques sobre sec quan comença a ploure i podràs gaudir d'una bona estona durant la qual l'aigua marxarà per si sola. Hi han productes específics però son cars i no aporten gaire mes durabilitat. S'utilitza en el xorret del eixugaparabrises dels avions.

També hi ha un accessori que es com una escombreta del parabrises el qual va agafat al dit, tan sols l'hi has de passar de tan en tant.
I, pel que fa al baf interior, el Pin-Lock es l'invent definitiu tot i que, es molt delicat front les ratllades i s'ha de tenir molt clar com funciona i el procediment per ajustar-lo si no volem que el baf penetri dins la càmera d'aire i encara costi mes d'eliminar.

Espero haver-te estat d'ajuda.

Jordi "Prony"
Prony l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. ago. 11, 2011 10:50 pm, en total s’ha editat 1 vegada.

Respon

Torna a “General”