¿Por Qué Los Países Fríos Tienden A Ser Más Ricos ...

Espai per humor i altres temes

Moderador: Airald

Respon
Ra-mon
Presentats
Entrades: 5102
Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
Ubicació: Vic - Osona

¿Por Qué Los Países Fríos Tienden A Ser Más Ricos ...

Entrada Autor: Ra-mon » dv. set. 16, 2011 4:16 pm

¿Por qué los países fríos tienden a ser más ricos que los más cálidos?

Enllaç a la notícia

"Si marcáramos una franja de tres mil kilómetros de ancho en torno a la Tierra a la altura del ecuador, no se vería en su interior ningún país desarrollado" John Kenneth Galbraith

Uno de esos hechos empíricos obvios cuando se contempla el devenir económico de los diferentes países es lo que se conoce como "Paradoja Ecuatorial", que viene a decir que, tomados en su conjunto, los países más cercanos al Ecuador tienen niveles de renta per cápita más bajos que los países de zonas más templadas. Si miramos un mapa del mundo en términos de renta per cápita, se advierte que los países ricos se encuentran en las zonas templadas, mientras que los países pobres se sitúan en los trópicos y semitrópicos. Resulta cuando menos sorprendente que hasta un 70% de la varianza en las tasas de crecimiento entre los países se explique por una sola variable exógena: la latitud, la distancia al Ecuador. Y la cuestión que ello plantea es la de si, al margen de todo lo demás (capital, educación, tecnología, etc., etc.), no habría una suerte de determinismo geográfico, una especie de restricción insalvable de la naturaleza.

Imatge

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Re: ¿Por Qué Los Países Fríos Tienden A Ser Más Ricos ...

Entrada Autor: Xavier » dv. set. 16, 2011 6:19 pm

Igual és que surten menys pel fred... :shock:

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » dv. set. 16, 2011 6:25 pm

Perquè van menys en moto i estalvien :mrgreen:

pd: Vaig llegir John Kenneth Galbraith (La sociedad opulenta) i n'estic segur que també haguera criticat la meva teoria :razz:

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. set. 16, 2011 9:05 pm

Desemvolupament=Currar
Més calor=Siesta larga
Siesta larga=Poc curro

ergo

Siesta larga=Poc desemvolupament :cool:
:mestre

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dv. set. 16, 2011 9:15 pm

Segons l'article degut a la facilitat en aconseguir menjar al dia, sense haver d'emmagatzemar per l'hivern en que tot està nevat i no hi ha res de res, tampoc cal tenir cases ben acondicionades i calefactades i per tant es pot dormir a qualsevol lloc, tampoc cal procurar-se gran quantitat de roba per abrigar-se, ... això fa que no necessitis treballar tant al necessitar menys i vius més el dia a dia.

La veritat és que a les zones més caloroses van a un ritme molt més tranquil ;)

Merce
Presentats
Entrades: 1490
Membre des de: dl. ago. 02, 2010 11:19 am
Ubicació: Osona

Entrada Autor: Merce » dt. set. 20, 2011 7:28 pm

Si, algo havia sentit que aquesta era la teoría i la veritat es que és prou raonable!
La meva terra: Catalunya
La meva parla: el Català
La meva dansa: la Sardana
El meu desigt: la LLibertat

SOM I SEREM. //*// Imatge

ARBE
Presentats
Entrades: 1893
Membre des de: dv. ago. 03, 2007 12:17 pm
Ubicació: Santa Eulàlia de Ronçana

Entrada Autor: ARBE » dc. set. 21, 2011 1:14 pm

Ahir a ejpañoles en er mundo va sortir jamaica... i hòsties... m'hi veia, eh? tothom reia, quin bon rotllo... és com a la 1a edició d'afers exteriors, isla margarita a veneçola, juer... el tiu li diu al mikimoto: avui deu ser diumenge, oi ? o dic perquè es veu més gent... fa anys que no faig servir rellotge...

Amb 3 parracs et vesteixes, aliments frescos bons i abundants, que en d'atres latituts es consideren de luxe a l'abast, tot a 4 duros, vida fàcil... qui collons pot tenir cap interès a prosperar quina economia... paqué????? qui faria surf llavors ?
-----------

Pasqual
Presentats
Entrades: 2080
Membre des de: dj. jul. 09, 2009 11:20 pm
Ubicació: Garrotxa

Entrada Autor: Pasqual » dj. set. 22, 2011 9:12 am

Segurament el paisos fred tenen més diners, però n'esteu segurs que són més rics? (o més rucs?)

Vendetta
Presentats
Entrades: 2529
Membre des de: dv. gen. 12, 2007 1:27 pm

Entrada Autor: Vendetta » dj. set. 22, 2011 10:03 am

La meva teoria, sempre havia estat que al que als paisos mès a prop de l'ecuador, hi fa mès calor.

Com mès calor menys es treballa i menys es rumia, i a vegades amb prous feines es dorm.

Ara que la teva teoria és molt raonable.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dj. set. 22, 2011 11:54 am

si agafes i als paissos al costat de l'Equador ,els omples de fabricas,bancs,hipoteques credits de cotxes i de motos,els fas finançar les vacances,els fas anar amb roba de marquetes i demes,veureu si fan siesta llarga......en fi,que tothom te el que te i s'acostuma al que s'acostuma,no son les persones sino las comunitats que fan les costums. :roll: :roll: jo no he portat mai rellotge i tampoc he fet tard,contan que las meves siestas duran 1 horeta :mrgreen: :mrgreen: .
ho resumiria de la següent manera:
Aristip va dir a a Diogenes:''si t'acostumes a adular al rei no tindras que menjar nomes llentias.
Diogenes va contestar a Aristip: si t'acostumes a menjar llenties no tindras que adular al rei''
Kpeps l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. set. 22, 2011 12:27 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Ra-mon
Presentats

Entrada Autor: Ra-mon » dj. set. 22, 2011 2:15 pm

[quote user="Pasqual" post="179747"]Segurament el paisos fred tenen més diners, però n'esteu segurs que són més rics? (o més rucs?)[/quote]

Més rics materialment però gairebé segur que més pobres emocionalment :mrgreen:

[quote user="Kpeps" post="179754"]si agafes i als paissos al costat de l'Equador ,els omples de fabricas,bancs,hipoteques credits de cotxes i de motos,els fas finançar les vacances,els fas anar amb roba de marquetes i demes,veureu si fan siesta llarga......en fi,que tothom te el que te i s'acostuma al que s'acostuma,no son les persones sino las comunitats que fan les costums. :roll: :roll: jo no he portat mai rellotge i tampoc he fet tard,contan que las meves siestas duran 1 horeta :mrgreen: :mrgreen: .
ho resumiria de la següent manera:
Aristip va dir a a Diogenes:''si t'acostumes a adular al rei no tindras que menjar nomes llentias.
Diogenes va contestar a Aristip: si t'acostumes a menjar llenties no tindras que adular al rei''[/quote]

És veritat, al "primer mon" ja fa molts anys que vivim per sobre de les nostres possibilitats havent-nos crear necessitats absurdes i ja veiem lo bé que ens ha anat :enfadat

Val més menjar poc i païr bé.

Respon

Torna a “Cerveseta”