[quote user="Prony" post="180417"]Un canvi CVT es, ni mes ni menys que un canvi de relació de transmissió mitjançant una corretja induïda pel gir d'una politja de diàmetre variable. Bàsicament es tracta del sistema que duia la derbi variant. Volvo fou el primer en adaptar-ho als vehicles domèstics (quan jo encara era un nadó) i Ford va evolucionar-ho bastant, fins el punt que hi va arribar a ser una opció en el Ford Sierra (no hi ha constància que en venguessin cap). La baixa resistència de la corretja limitava l'aplicació del sistema fins que es van inventar unes corretges "metàliques", banyades en oli, les quals permetien transmetre mes parell amb menor secció.
Es un canvi variable en el qual no hi han marxes esgraonades perquè en realitat son infinites. El desenvolupament de l'electrònica va permetre preseleccionar unes obertures de politja "fixes" les quals autoritzava a utilitzar el canvi emulant un canvi manual seqüencial.
[youtube]8VYPsrOyIdw[/youtube]
Jordi "Prony"[/quote]
ostras ese sistema me recuerda la tranmision de la mobylette que tuve y que me llebava al instituto de granollers que recuedos
era mas vieja que la de la foto
