Dubte en conduccio: Que és fer doble embrague?

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Dubte en conduccio: Que és fer doble embrague?

Entrada Autor: Steelman » dt. set. 27, 2011 11:05 pm

Fa temps que ho sento i no se que és.

Algu em pot il.lustrar???
Ex ...moltes coses

Raky
Presentats
Entrades: 165
Membre des de: ds. set. 24, 2011 2:40 pm
Ubicació: Tàrrega

Re: Dubte En Conduccio: Que és Fer Doble Embrague?

Entrada Autor: Raky » dt. set. 27, 2011 11:21 pm

En les motos crec que no es fa i als cotxes actuals tampoc on encara es fa es als camions i es feia perque els sincronitzats del cambi no eren 100x100 a les hores cuan pujaves una marxa es a dir pasar de 2ona a 3era la marxa surt amb relativa facilitat pero el cambi en la seva part interna queda en moviment i els sincronitzats son els que sencarreguen de que els pinyos del cambi saturin per poder engranar la marxa aixi doncs al intentar posar la 3era el cambi gira i costa molt engranar la 3era marxa ales hores el doble embrague es cuan has tret la 2ona deixes punt mort deixes l'embrague i tornes a trepitjar el pedal per aixi ajudar el cambi a que els pinyos de dins perdin velocitat i poder engranar la marxa amb mes suavitat. Mes o menys el tema esta per aqui.

Aqui mes ben il.lustrat pero explicat al reves es a dir per reduir

Doble embrague

En automovilismo el doble embrague es una maniobra que se realiza en algunos coches, pero principalmente en camiones con cambio manual, que consiste en acelerar el motor al desembragar para reducir a una marcha más corta, con la intención de que al embragar de nuevo la velocidad del rotación del motor sea lo más próxima a la que tendría en la nueva marcha, para evitar problemas de sincronización.

El proceso requiere práctica, aunque no es complicado. Por ejemplo, si subimos con nuestro vehículo una cuesta en 3ª velocidad y queremos pasar a 2ª para obtener más fuerza, primero colocamos la palanca de cambio de velocidades en punto muerto y, con el pedal del embrague suelto, damos un toque al acelerador para igualar las revoluciones del motor a las que tendríamos en 2ª a esa misma velocidad del vehículo. A continuación pisamos nuevamente el embrague, metemos 2ª velocidad y aceleramos de nuevo. Esto, por supuesto, en apenas 1 segundo.

En automóviles no suele ser necesario ya que suelen llevar las marchas sincronizadas, pero sí en algunos vehículos pesados (camiones, autobuses, tractores, etc.) para desacoplar y acoplar la transmisión debido a que por su tamaño y peso (hasta 400 kg) acumulan demasiada inercia.

Esta maniobra ha caído en desuso en los últimos años debido a las cajas de cambio sincronizadas. Éstas se encargan de igualar la velocidad de los distintos ejes, primario -el del motor- y secundario.

Raky l’ha editat per darrera vegada el dia: dt. set. 27, 2011 11:27 pm, en total s’ha editat 5 vegades.
“Els camins no son uns espais naturals, sinó vies de comunicació creades per l'home i destinades a la circulació dels bens i de les persones”

Alucinamaripili
Presentats
Entrades: 7659
Membre des de: dg. set. 30, 2007 11:37 pm
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Entrada Autor: Alucinamaripili » dt. set. 27, 2011 11:24 pm

És una accelerada quan passa la palanca del canvi entre marxes, antigament es feia amb els camions per no rascar i per no perdre inèrcia a les pujades, sobretot amb canvis de bola, com el Comet.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dt. set. 27, 2011 11:39 pm

[quote user="Raky" post="180343"]
Doble embrague
En automovilismo el doble embrague es una maniobra que se realiza en algunos coches, pero principalmente en camiones con cambio manual, que consiste en acelerar el motor al desembragar para reducir a una marcha más corta, con la intención de que al embragar de nuevo la velocidad del rotación del motor sea lo más próxima a la que tendría en la nueva marcha, para evitar problemas de sincronización.
El proceso requiere práctica, aunque no es complicado. Por ejemplo, si subimos con nuestro vehículo una cuesta en 3ª velocidad y queremos pasar a 2ª para obtener más fuerza, primero colocamos la palanca de cambio de velocidades en punto muerto y, con el pedal del embrague suelto, damos un toque al acelerador para igualar las revoluciones del motor a las que tendríamos en 2ª a esa misma velocidad del vehículo. A continuación pisamos nuevamente el embrague, metemos 2ª velocidad y aceleramos de nuevo. Esto, por supuesto, en apenas 1 segundo.
[/quote]

amb els Pegaso de la ''mili'' que els deien els ''egipcios'' on hem vaig treure els carnets de camion,era la unica manera de pujar i de baixar las marxas i agafes tanta practica que es veritat que es fa en un segon,amb moto no es fa perque quin punt mort poses ?? ;) ;) a l'ultima sortida a la taula tot dinant en parlavem amb en Minino i ara torna a sortir,semblo l'abuelo cebolleta jajajajajjaajjaja
Imatge

Trencaferro
Presentats
Entrades: 1850
Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
Ubicació: Osona - Val D'Aran

Entrada Autor: Trencaferro » dt. set. 27, 2011 11:41 pm

Steelman, tu mateix ahir en vas posar un exemple:

[quote user="Steelman" post="180126"]
Este motor, un 4 tiempos de 2 cilindros en línea, 700cc y refrigeración líquida, cuenta con una Transmisión de Doble Embrague (Dual Clutch Transmission) de segunda generación, adaptándose a la categoría de motocicletas de media cilindrada (entre 500 y 750 cc). El nivel de consumo supera los 27 km/l,*¹ cifra que representa aproximadamente un 40% de mejora sobre otros modelos deportivos de la misma categoría.*

[/quote]

O sigui que no t'hi capfiquis, fins que no tinguis una Honda amb aquest tipus de transmisió, de doble embrague res de res!!!! :b9 :b9 :b9 :b9
:ksss :ksss :ksss
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.

Cuco
Presentats
Entrades: 418
Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
Ubicació: Bages

Entrada Autor: Cuco » dc. set. 28, 2011 8:36 am

Jo el qe faig molt sovint és donar un copet de gas entre marxes quan tinc l'embrague agafat, tant quan les pujo com quan les baixo. No em preguntis perquè .... :(

Albert
Presentats
Entrades: 7280
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 9:42 pm
Ubicació: Tarragona

Re: Dubte en conduccio: Que és fer doble embrague?

Entrada Autor: Albert » dc. set. 28, 2011 8:44 am

Holaaa,

[quote user="Steelman" post="180338"]Fa temps que ho sento i no se que és.

Algu em pot il.lustrar???[/quote]

Estàs ja prou il•lustrat?

El que em te encuriosit es a on dimonis sents tu aquesta expressió de una maniobra tan en desús avui en dia?

:shock: ;)
Sort,

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dc. set. 28, 2011 9:28 am

Amb els boxers, baixant marxes, no se si es aconsellat o no, però jo si faig un cop de gàs per que la velocitat del motor s'adeqüi a la nova marxa més curta, més que res per evitar la fuetada del cardan.
Pujant marxes no ho faig.
Salut!

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dc. set. 28, 2011 9:33 am

[quote user="650X" post="180374"]Amb els boxers, baixant marxes, no se si es aconsellat o no, però jo si faig un cop de gàs per que la velocitat del motor s'adeqüi a la nova marxa més curta, més que res per evitar la fuetada del cardan.
Pujant marxes no ho faig.
Salut![/quote]

ara que ho dius jo amb la K tambe he fet sempre un acceleronet quan redueixo amb l'embrague agafat i crec que la meva K es de les poques que no fa un cataclonk quan poses la 1ª :shock: :shock: es veu que es bo de fer-ho amb les tarnsmisions cardan en general.
Imatge

Caganer
Presentats
Entrades: 250
Membre des de: dl. jul. 05, 2010 5:43 pm
Ubicació: Manlleu (Osona)

Entrada Autor: Caganer » dc. set. 28, 2011 2:55 pm

[quote user="Cuco" post="180363"]Jo el qe faig molt sovint és donar un copet de gas entre marxes quan tinc l'embrague agafat, tant quan les pujo com quan les baixo. No em preguntis perquè .... :([/quote]
Pujant marxes no cal, baixant si.
Quan has apretat embrague, dones un copet de gas i immediatament deixes embrague un cop has baixat marxa, evites bloquejar la roda en reduccions fortes o evites sentir aquesta retenció forta al deixar embrague. El fenòmen físic és igualar les rpm del motor amb el gir de la transmissió.

Jordivfr
Presentats
Entrades: 400
Membre des de: dl. maig 03, 2010 3:56 pm
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Jordivfr » dj. set. 29, 2011 6:05 pm

Jo també vaig apendre a fer el doble embragatge a la mili amb el Pegaso 1100 "comet" i els 3055 (els egipcis de 6x6). Ara encara ho faig amb el cotxe a les reduccions que faig per fer evançaments i així no fa cap estrebada brusca el motor.

Respon

Torna a “General”