Jerrycan: Quin ? Com ? Quants Litres ?
Moderador: Airald
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
Jerrycan: Quin ? Com ? Quants Litres ?
Em sembla que necessitaré una jerrycan per la moto i abans de començar a googlejar he pensat que en aquest fòrum que hi ha grans viatgers segur que algú o altre abans ja ho ha previst i en té prou informació ;)
Millor de plàstic o de planxa?
De 5 o 10 litres ?
Quina mena de soports tenen per tal de colocar-los a la moto ?
Millor de plàstic o de planxa?
De 5 o 10 litres ?
Quina mena de soports tenen per tal de colocar-los a la moto ?
- Gearbox
- Presentats
- Entrades: 1591
- Membre des de: dj. des. 31, 2009 5:53 pm
- Ubicació: Castellolí
Re: Jerrycan: Quin ? Com ? Quants Litres ?
Un jerrycan per la Pan ?... que vols fer la transiberiana sense escales ? :mrgreen:
- Steelman
- Presentats
- Entrades: 14816
- Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
- Ubicació: Reus - CATALUNYA
- Contacta:
Bones Ramon.
Jo en portaria una o dues de 5l, pero no una de 10l.
Pensa que amb una de 5l ja pots fer 80/100km.... que ja són kms.
SI vols el doble doncs dos de 10l, pero MAI una.
Pensa que es mes facil de distribuir per espai i per pes, dos elements que no un de gros ;)
Per possar-los a la moto, com que suposo que anarias amb la K75GS ;) els pots anclar sobre les maletes amb uns pops i xarxes . O sobre el seient del darrera.
Pensa que es mes facil de distribuir per espai i per pes, dos elements que no un de gros ;)
Per possar-los a la moto, com que suposo que anarias amb la K75GS ;) els pots anclar sobre les maletes amb uns pops i xarxes . O sobre el seient del darrera.
Ex ...moltes coses
- Ra-mon
- Presentats
- Entrades: 5102
- Membre des de: dj. feb. 12, 2009 9:34 pm
- Ubicació: Vic - Osona
[quote user="Gearbox" post="183234"]Un jerrycan per la Pan ?... que vols fer la transiberiana sense escales ? :mrgreen:[/quote]
No, per la Pan, no.
I tampoc és per anar a Sibèria, en tot cas una mica més al sud. ;)
[quote user="Steelman" post="183241"]Bones Ramon.
Per possar-los a la moto, com que suposo que anarias amb la K75GS ;) els pots anclar sobre les maletes amb uns pops i xarxes . O sobre el seient del darrera.[/quote]
En principi per on penso anar no hi ha pas manca de benzineres, estan una mica espaiades però n'hi ha.
El problema pot ser que em trobi amb una que no tinguin benzina i hagi d'anar a la següent.
Abans de res em sembla que millor em buscaré els waypoints de les benzineres i calcularé/comprovaré el consum ;)
Per cert tinc entès que la K75 no porta catalitzador, o sigui que encara que hi posi benzina AMB PLOM no passa res, oi ?
No, per la Pan, no.
I tampoc és per anar a Sibèria, en tot cas una mica més al sud. ;)
[quote user="Steelman" post="183241"]Bones Ramon.
Per possar-los a la moto, com que suposo que anarias amb la K75GS ;) els pots anclar sobre les maletes amb uns pops i xarxes . O sobre el seient del darrera.[/quote]
En principi per on penso anar no hi ha pas manca de benzineres, estan una mica espaiades però n'hi ha.
El problema pot ser que em trobi amb una que no tinguin benzina i hagi d'anar a la següent.
Abans de res em sembla que millor em buscaré els waypoints de les benzineres i calcularé/comprovaré el consum ;)
Per cert tinc entès que la K75 no porta catalitzador, o sigui que encara que hi posi benzina AMB PLOM no passa res, oi ?
- JoanCG
- Presentats
- Entrades: 735
- Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
- Ubicació: Lliçà d'Amunt
- Contacta:
Les vegades que amb ATV anava per l'Atles de Marroc, a pobles on només s'arribava per pistes complicades, havia de posar la benzina que et serveixen en poblats sense benzinera; te la posen des de bidons vells, i per suposat amb plom.
El ATV que portava era amb catalitzador, i tot i que,efectivament si poses aquesta benzina et carregues el catalitzador, no té cap problema per a la moto/quad. Únicament et quedes sense catalitzador, però no "s'obtura l'escapament",ni res similar.
Contamines una mica més a partir de llavors, clar...
Únicament amb els catalitzadors de 3 víes es pot tenir algun problema, ja que tenen un sensor adicional que lleguiex com es la combustió una vegada passats els fums pel catalitzador. Però no crec que la K75 en tingui. La BMW F800GS tampoc en té; ho sé per què també per un altre tema li vaig treure el catalizatzador, i no passa res.
I també hi ha un altre tema amb els catalizadors que no s'explica gaire, i és que acostumen a tenir una vida màxima en els cotxes d'uns 120.000Kms com a molt. A partir de llavors, el cotxe va igual però com he dit abans contamina més. I curiosament, en les ITVs no controlen aquest tema,només el CO2. En les motossuposo que inclús duren menys, però no ho sé segur.
El ATV que portava era amb catalitzador, i tot i que,efectivament si poses aquesta benzina et carregues el catalitzador, no té cap problema per a la moto/quad. Únicament et quedes sense catalitzador, però no "s'obtura l'escapament",ni res similar.
Contamines una mica més a partir de llavors, clar...
Únicament amb els catalitzadors de 3 víes es pot tenir algun problema, ja que tenen un sensor adicional que lleguiex com es la combustió una vegada passats els fums pel catalitzador. Però no crec que la K75 en tingui. La BMW F800GS tampoc en té; ho sé per què també per un altre tema li vaig treure el catalizatzador, i no passa res.
I també hi ha un altre tema amb els catalizadors que no s'explica gaire, i és que acostumen a tenir una vida màxima en els cotxes d'uns 120.000Kms com a molt. A partir de llavors, el cotxe va igual però com he dit abans contamina més. I curiosament, en les ITVs no controlen aquest tema,només el CO2. En les motossuposo que inclús duren menys, però no ho sé segur.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.
- Cuco
- Presentats
- Entrades: 418
- Membre des de: dl. nov. 12, 2007 12:26 pm
- Ubicació: Bages
[quote user="Ramon" post="183257"]
[/quote]
Parlem de Mauritania, oi?
Hi ha països que a la frontera no els agrada veure jerrycans.
Si la necessitat és molt puntual pots pensar en portar un bidó plegable
[/quote]
Parlem de Mauritania, oi?
Hi ha països que a la frontera no els agrada veure jerrycans.
Si la necessitat és molt puntual pots pensar en portar un bidó plegable
Cuco l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 30, 2011 4:47 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
- Panamà-Alaska 2012: http://cucodesafio2012.blogspot.com.es/
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Catalunya-Japó 2010: http://ultradesafio2010.blogspot.com/
- Pèrsia, Càucas, Orient Proper, Europa Est 2008: http://cucodesafio08.blogspot.com/
- Balcans 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/
- Marroc 2006: http://desafiobalcanes06.blogspot.com/2 ... io_19.html
- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
Bones!!!
[quote user="Ramon" post="183221"]Millor de plàstic o de planxa?[/quote]
De plàstic sense dubte... els altres pesen massa! L'incovenient del plàstic és que si es trenquen no els pots tornar a utilitzar fàcilment, vull dir que es podrien reparar però sempre és més fàcil donar-li un cop al metàl·lic per tornar-lo a lloc; i l'inconvenient dels metàl·lics és que poden produïr guspires que també pot tenir "la seva gràcia"!
[quote user="Ramon" post="183221"]De 5 o 10 litres ?[/quote]
Com bé et comenta l'Steelman, sempre va millor portar-ne dos de 5lts que no pas un de 10lts. Al viatge a Japó en duia un de 10lts i la veritat és que emprenyava bastant, són molt grans i no pots repartir-ho gaire bé. A més, si només necessites una part dels 10lts, la resta es mouen molt a l'igual que passa amb el dipòsit de la moto, i alhora aixeques innecessàriament el centre de gravetat.
[quote user="Ramon" post="183221"]Quina mena de soports tenen per tal de colocar-los a la moto ?[/quote]
Si vas amb dos de 5lts els pots posar als laterals, però també s'ha de tenir en compte que en una relliscada i posterior caiguda són més vulnerables. Potser una bona opció és ben fixat sobre el seient, o sobre la parrilla d'equipatge, i a sobre tota la intendència de camping, així baixes el centre de gravetat, i el protegeixes tant de la radiació solar com de possibles cops.
Ja ens explicaràs aquest viatge, no?? ;) ;) ;) ;)
Fins aviat!
[quote user="Ramon" post="183221"]Millor de plàstic o de planxa?[/quote]
De plàstic sense dubte... els altres pesen massa! L'incovenient del plàstic és que si es trenquen no els pots tornar a utilitzar fàcilment, vull dir que es podrien reparar però sempre és més fàcil donar-li un cop al metàl·lic per tornar-lo a lloc; i l'inconvenient dels metàl·lics és que poden produïr guspires que també pot tenir "la seva gràcia"!
[quote user="Ramon" post="183221"]De 5 o 10 litres ?[/quote]
Com bé et comenta l'Steelman, sempre va millor portar-ne dos de 5lts que no pas un de 10lts. Al viatge a Japó en duia un de 10lts i la veritat és que emprenyava bastant, són molt grans i no pots repartir-ho gaire bé. A més, si només necessites una part dels 10lts, la resta es mouen molt a l'igual que passa amb el dipòsit de la moto, i alhora aixeques innecessàriament el centre de gravetat.
[quote user="Ramon" post="183221"]Quina mena de soports tenen per tal de colocar-los a la moto ?[/quote]
Si vas amb dos de 5lts els pots posar als laterals, però també s'ha de tenir en compte que en una relliscada i posterior caiguda són més vulnerables. Potser una bona opció és ben fixat sobre el seient, o sobre la parrilla d'equipatge, i a sobre tota la intendència de camping, així baixes el centre de gravetat, i el protegeixes tant de la radiació solar com de possibles cops.
Ja ens explicaràs aquest viatge, no?? ;) ;) ;) ;)
Fins aviat!

- Carles
- Presentats
- Entrades: 3743
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm
Bones!!!
Una altra opció és inventar-se algun sistema similar a aquest colo·locat a continuació del parafang, i posar-li la matricula a continuació... sempre el duràs allà darrera, no molesta i baixes el centre de gravetat!

Fins aviat!
Una altra opció és inventar-se algun sistema similar a aquest colo·locat a continuació del parafang, i posar-li la matricula a continuació... sempre el duràs allà darrera, no molesta i baixes el centre de gravetat!

Fins aviat!