A França ja ho veuen. A la nit carreteres sense iluminar

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

A França ja ho veuen. A la nit carreteres sense iluminar

Entrada Autor: Steelman » dg. oct. 30, 2011 9:39 am

De petit, recordo que les carreteres estaven a les fosques.
M'agradava anar els trams en que la unica iluminació era els fars del cotxe del meu pare i tota la resta era absoluta foscor.
Es divisaven els poblets a la distancia, es veien les estrelles,.....

Pero des de fa uns anys , hem de tenir llum fins i tot a la majoria de carreteres principals , com si no anessim suficientment iluminats amb els nostres vehicles!!!!

Ara a França, han tret la iluminació nocturna a la carretera, i han baixat un 30% els accidents.S'han estalviat 3M€UR/any en electricitat i han baixat un 45% les emissions de CO2!!
A veure si s´esten a la resta de païssos d'europa i del món!
Font noticia

Fa molt de temps que comento (en cercles reduits) que jo prefereixo una carretera sense il.luminacio i ben senyalitzada.
És molt més economic,contaminant i mes segura una carretera amb els les linies ben pintades i amb uns bon catadriòptics al seu costat..
Són els anomenats ULLS DE GAT
Imatge

Hi ha una empresa ha fet uns leds de moooolt baixa emissió luminica, que són com una evolució dels ulls de gats tradicionals.
Son uns leds, que funcionen amb la llum solar que durant el dia han anat emmagatzemant, i de nit ilumina els voralls de la carretera per indicar-nos quina es la ruta a seguir.
Imatge

Ulls de gats amb leds

Jo crec que amb qualsevol versio d'aquests ulls de gats a la totalitat de la nostre xarxa viària, aniriem més segurs,contaminariem menys i tornariem a tenir nits fosques
Ex ...moltes coses

Prudenci
Presentats
Entrades: 87
Membre des de: dc. ago. 18, 2010 11:20 pm
Ubicació: Reus

Re: A França Ja Ho Veuen. A La Nit Carreteres Sense Iluminar

Entrada Autor: Prudenci » dg. oct. 30, 2011 5:08 pm

Jo també penso com tu, millor una carretera sense il.luminacio i ben senyalitzada que el que hi ha avui en moltes carreteres i autovies.
He enviat ara aquesta notícia a algun polític que hi te responsabiliats amb aquesta qüestió, encara que segur que ja ho coneixen... :enfadat
Salut i sort
Prudenci

Ricmel
Presentats
Entrades: 522
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Ricmel » dg. oct. 30, 2011 7:21 pm

Steelman crec que tens tota la raó. No té sentit il·luminar carreteres i mantenir la mala senyalització i, sobre tot, línies blanques descolorides que no es veuen a la que cauen quatre gotes.
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Safed
Presentats
Entrades: 106
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:53 pm
Ubicació: Killolàndia

Entrada Autor: Safed » dg. oct. 30, 2011 8:54 pm

aneu a fer un tomb per l´eix, a l´alçada de Manresa, alló si que son línies :crys
si vas recte pel teu carril sense matar-te, tens premi !!!

Respon

Torna a “General”