Posar-se les piles

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Posar-se les piles

Entrada Autor: Steelman » ds. nov. 12, 2011 8:35 am

He llegit al forum de BMWMOTOS aquest post. Que en penseu?
Lo que hay que ver ...... por tener la edad que uno tiene .....

El que aqui escribe que se inicio en esto de las motos haya por los 80 y vivio su epoca digamos "dorada" (dinero y sin hijos) en los 90 (hasta hoy en dia para mi la mejor) en plena efervescencia de la industria japonesa y sus motos con su incesante escalada de potencia y prestaciones ..... aquello fue brutal y muy bonito de vivir ....

Pero mira tu por donde se ha dado la vuelta a la tortilla.
Una renaciente y reluciente industria europea resurge vigorosa ....
BMW nunca se fue pero vivia medio aletargada y muy "sectorizada", DUCATI las pasaba canutas, y muchas otras malvivian o sucumbieron .....
Pero ahora no, ahora la industria europea le esta dando literalmente un baño a los nipones. Todas las marcas europeas estan lanzando al mercado verdaderas maravillas de dos ruedas.
La oferta y el nivelazo de sus productos es abrumador.
Mientras que en los 90 para tener una moto "competente" tenias que recurrir inebitablemente a las "4 japonesas", a dia de hoy es justo al reves.
Y ejemplos (todos matizables) haberlos "haylos":

Tenemos el segmento Turismo: bueno, BMW siempre ha sido lider pero es que despues de "el baño" de las RTs y con las actuales K 1600 apaga y vamonos ..... ademas se suma Triumph que con su mas que interesantisima Thophy 1200 va a terminar de copar el segmento .....

Pasamos al sport-turismo; aqui la oferta es amplisima y mas variada. Pero quizas tan solo Honda con su VFR 1200 este defendiendo minimamente este sector .... sector este, que se ve "empobrecido" por la diversificacion del mercado pues las nakets, streetfigthters, y trails lo atacan sin cesar ..... y aqui las europeas de nuevo sacan pecho y por que no decirlo clase y estilo a rabiar ....

Trails ....... sin comentarios, poco hay que decir, BMW se lo ha comido "casi" todo, y ahora viene la Tiger 1200 que o mucho me equivoco o va a "plagar" las carreteras. Pero es que estas dos ultimas no estan solas ...... las KTM y la Multistrada estan ya para rematar "la jugada" y literalmente "mandar para casa" a las japonesas con la unica excepcion de la V-storm seguramente por precio que sino .....

Deportivas; las DUCATI y las MV han estado siempre aunque por precio se hacian mas exclusivas pero tras la llegada de la S 1000 RR haciendo lo que siempre "ellos" han hecho (por los japoneses) pero al reves (te copio y encima te gano) y la inminente llegada de la Panigale ..... pues, ..... como que ya se pueden poner las pilas las CBR, ZX, R1 y GSXR porque no tienen "nada que hacer" ..... con muchas comillas .... y hay que matizar, porque hay que hacerlo, que muchas veces (excepto BMW) nos estamos (estoy) refiriendo a "mini" factorias, es decir, no se puede comparar a Honda con Ducati, o a Yamaha con MV agusta ...... y eso le da aun mas merito al asunto.

Recalcar tambien el mundo del Scooter, al menos el pequeño-mediano, donde especialmente la industria Italiana viene tambien dando fuerte los ultimos años .....

Y nos quedamos con el sector de la "moto basica" que no menos moto por ello pero si mas "basica", aqui si, aqui si que quizas las motos "medias" japonesas aun mantengan un cierto nivel ....

Y para resumir, que estoy encantando con esta situacion (¿se nota no?) y que espero que siga asi muuuuucho tiempo. Que ya se que quizas no todo el mundo sea de mi misma opinion pero que esta es la mia
Ex ...moltes coses

Minino
Presentats
Entrades: 1454
Membre des de: dt. oct. 27, 2009 8:43 pm
Ubicació: Cerdanyola del Valles - Andres

Re: Posar-se Les Piles

Entrada Autor: Minino » ds. nov. 12, 2011 9:21 am

:eyes Fa uns dies comentava això mateix, la gran diferència que crec que hi haurà són sens dubte és el preu, encara sort que no sóc l'únic boig que pensa això:cerv
___________________ NORDKAPP 2009 ...... SCOTLAND 2010 ...... ELS ALPS 2011 ......... SARD/CÒRS 2012 ..
Imatge

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » ds. nov. 12, 2011 10:07 am

amb aquest escrit i haurien molts punts a discutir,sens dubte las motos europeas han millorat i molt,avui dia seria impossible per costos fer un producte que als 6 messos estigues perdent oli o donant guerra (aixi i tot pasa,pero com tots els productes que monten els fa una casa o un altre,a las marcas poc els i costa) com pasava fa anys i d'aixo es pot estar molt agrait a l'industria Japonesa que amb els seus estandards de calitat van enfonsar una maldestre industria,que las Japonesas van molt be i tant,que las Europeas van molt be,tambe,que unes potser son marcas que el cor empeny a comprar-les segur,pero una conclusio,l'altre dia,en un altre fil,vaig dir que algunas marcas feien dissenys que eran per cagar-si,haig de reconeixer que jo soc mes anticuat que encendre foc amb una pedra i lo nou a vegades costa molt que entri......pero per molt marquista que jo sigui,si mai porten al mercat d'aqui una CB 1100 amb colors de guerra que no se per que no importen, seria el primer de la llista !!!!!!
Imatge

CMB
Presentats
Entrades: 2728
Membre des de: ds. abr. 10, 2010 4:47 pm
Ubicació: Gironès

Entrada Autor: CMB » ds. nov. 12, 2011 10:19 am

Hola

Generalitza bastant, però en el fons té força raó!

Normalment el mercat dona la raó a una marca o altra, i amb això bmw ha passat la ma per la cara a les japoneses, amb alguna excepció, clar!

Potser el nostre punt de vista, dels catalans, al país que vivim, ens fa pensar amb unes motos que a altres llocs no i com que a Catalunya hem perdut molts fabricants de motos amb potencial per fer motos de cilindrada mitjana (uns 600cc) estem desconcertats!

De totes maneres jo penso que les motos les comprem més amb el cor que amb el cap i normalment no son massa reflexius en la compra i sovint ens comprem una o altra moto per què un amic la té o m'agrada quest logo i no l'altra! ;)

Salut

Safed
Presentats
Entrades: 106
Membre des de: dl. gen. 03, 2011 4:53 pm
Ubicació: Killolàndia

Entrada Autor: Safed » ds. nov. 12, 2011 10:46 am

no serà també que BMW ha fet una gran campanya de marketing, amb ofertes a primera vista molt interessants, i amb una
manera de financiacío que t´atrapa dins la seva casa, com ara el select ?

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » ds. nov. 12, 2011 10:51 am

Pues que voleu que us digui....apart que el que escriu el post de BMWMotos no li cal preguntar quina marca té, :twisted: a mi,tant se m' en dona que els europeus venguin mes motos que els orientals o al revés.
Per la meva part m' es completament indiferent,un altra cosa seria si aquesta industria depengués de que es fabriquesin al meu pais,pero com no es així,a mi,plim :cool:
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Jsk
Presentats
Entrades: 683
Membre des de: dl. ago. 29, 2011 8:03 pm
Ubicació: Banyoles

Entrada Autor: Jsk » ds. nov. 12, 2011 11:32 am

[quote user="CMB" post="184287"]Hola

Generalitza bastant, però en el fons té força raó!

Normalment el mercat dona la raó a una marca o altra, i amb això bmw ha passat la ma per la cara a les japoneses, amb alguna excepció, clar!

Potser el nostre punt de vista, dels catalans, al país que vivim, ens fa pensar amb unes motos que a altres llocs no i com que a Catalunya hem perdut molts fabricants de motos amb potencial per fer motos de cilindrada mitjana (uns 600cc) estem desconcertats!

De totes maneres jo penso que les motos les comprem més amb el cor que amb el cap i normalment no son massa reflexius en la compra i sovint ens comprem una o altra moto per què un amic la té o m'agrada quest logo i no l'altra! ;)

Salut[/quote]

Tens raó, es una pena que a Catalunya amb la herencia de les grans marques que varem tenir, no es puguin fer motos amb cara i ulls que competeixin amb un segment més ampli del mercat amb mitja cilindrades de trail, carretera, off-road, etc. Jo diría que les úniques que es menjen algu del mercat del trial son les GAS GAS.
Les curves no son el cami més ràpid, però sí el més divertit

Ricmel
Presentats
Entrades: 522
Membre des de: dl. gen. 08, 2007 1:24 pm
Ubicació: Girona

Entrada Autor: Ricmel » ds. nov. 12, 2011 5:34 pm

[quote user="Geroni" post="184295"]Pues que voleu que us digui....apart que el que escriu el post de BMWMotos no li cal preguntar quina marca té, :twisted: a mi,tant se m' en dona que els europeus venguin mes motos que els orientals o al revés.
Per la meva part m' es completament indiferent,un altra cosa seria si aquesta industria depengués de que es fabriquesin al meu pais,pero com no es així,a mi,plim :cool:[/quote]

He llegit amb molt d'interès el debat i tens raó que a BMWmotos els bemevistes , lògicament, són els reis. Però es refereix a la indústria europea en general, citant marques concretes i deixant-les molt bé.

Tanmateix, Europa també és el meu país. Els catalans som europeus, no japonesos. ;)
BMW R 1250 RT
BMW R 1200 RT
BMW R 1150 R
BMW R 65 monolever
Montesa Cota 247
Montesa Cota 74
Lambretta 175
Rieju 49 TT

Geroni
Presentats
Entrades: 3203
Membre des de: dc. gen. 10, 2007 12:57 pm
Ubicació: Juneda -Lleida--Jesus i Elvira

Entrada Autor: Geroni » ds. nov. 12, 2011 7:13 pm

[quote user="Ricmel" post="184311"][quote user="Geroni" post="184295"]Pues que voleu que us digui....apart que el que escriu el post de BMWMotos no li cal preguntar quina marca té, :twisted: a mi,tant se m' en dona que els europeus venguin mes motos que els orientals o al revés.
Per la meva part m' es completament indiferent,un altra cosa seria si aquesta industria depengués de que es fabriquesin al meu pais,pero com no es així,a mi,plim :cool:[/quote]

He llegit amb molt d'interès el debat i tens raó que a BMWmotos els bemevistes , lògicament, són els reis. Però es refereix a la indústria europea en general, citant marques concretes i deixant-les molt bé.

Tanmateix, Europa també és el meu país. Els catalans som europeus, no japonesos. ;)[/quote]

Amb tot el respecte Ricmel,jo,arribat a aquestes altures,nomès soc d' un lloc:de cal Geroni que es casa meva,el demès,me la porten fluixa tots.
No sé amb quines "condicions" et trobes vers la politica,pero ja et dic jo que amb els desenganys que m' endut jo dels politics,ja s' en poden anar tots a tomar pel c*l. :enfadat :enfadat
Ho sento,pero ho tenia que dir.ara ja m' he quedat una miqueta mes descansat. :cool:
Aixó si,respecto profundament tots els pensaments de totom. :bow
El mon s`está quedant sense GENIS:Einstein es vá morir,Beethoven es vá quedar sord i a MI,ja em comença a fer mal el cap.
Fa dos setmanes que vaig començar a fer dieta .Ja he perdut 14 dies.

Jesus
Presentats
Entrades: 3584
Membre des de: dj. feb. 04, 2010 10:55 am
Ubicació: Sant Feliu de Guíxols - GIRONA

Entrada Autor: Jesus » dg. nov. 13, 2011 12:04 am

Jo la veritat, també crec que els japonessos estan perdent pistonada ... tot i que hi ha models com les VStorm 650 o la Z750 es segueixen venent molt bé, crec que són la excepció.

Personalment, estic decebut amb Honda, ja que porta uns anys que no treu cap model que m'entri pels ulls ... com per exemple em va entrar en el seu dia la VTR-SP1 ... els hi falta ànima ... no sé, les veig molt ben fetes, però ... tant costaria fer una Africa Twin com Deu mana !!!:shock:
Gas a la burra!!!

Fjodor
Presentats
Entrades: 2432
Membre des de: dc. gen. 12, 2011 6:00 pm
Ubicació: L'Empordà

Entrada Autor: Fjodor » dg. nov. 13, 2011 8:00 pm

Els japonesos SEMPRE han fabricat igual. La seva filosofia ha sigut i serà sempre la mateixa. El què passa és que durant molts anys, estaven a l'avantguarda en prestacions i disseny, perquè no tenien competència. La indústria europea s'havia quedat estancada i moltes petites fàbriques havien plegat o havien sigut absorbides per altres majors.
Els fabricants europeus ara innoven més i són més fiables, més o igual que les japoneses... i han guanyat en prestacions. Perque les industries auxiliars caminen paral.lelament als fabricants.
Al japó la majoria de components, són propis o depenen completament dels gegants fabricants.
Per sort, el mercat s'ha diversificat i això crea competència entre marques. En fi, que això fa que el sector evolucioni, tot i la crisi.
Jo havia sigut Yamahero tota la vida. Sempre havia corregut amb Yamahas (excepte una KTM MX del 85)... he tingut 3 Super Teneres i les he exprimit. En la seva època aquell motor Genesis era una bomba... 70 cavalls de veritat bicilíndric!! i les trails europees eren autèntics ferros molt rústics (Laverda Atlas, Morini Camel, Cagiva Elefant... etc.)
Les japoneses eren molt bones (com les Africa twin, etc)... però no oblidem que portaven una merda de frens, per exemple.
Ara, en la meva opinió, quan porto la meva o veig una MultiStrada... li he perdut el respecte a les japoneses...
Però això no vol dir que no siguin bones màquines... ara ja és qüestió de gustos.

Respon

Torna a “General”