Entrada
Autor: CMB » dl. nov. 14, 2011 5:54 pm
[quote user="Xavier" post="184528"]Hola companys.
Perdoneu la intromissió en aquest fil per demanar-vos si em podeu ajudar. Em costa molt, basicament quan parleu de motos de cilindrades de 400 cc o similars, saber quan una moto és trail o enduro. Amb les "maxi-trails" no hi tinc tan problema.
El mateix em passa amb la foto que ha penjat el Pere, em sembla una moto molt maca però veig que els vostres comentaris van en la direcció de què és més trail que enduro.
Quant a la foto del prototip que hi ha penjada a sota, aixecant el parafangs del davant, em fa pensar en la Montesa enduro-74 de fa 30 i pico d'anys (era el somni de quan jo en tenía 16).
Gràcies.[/quote]
Hola Xavier
Certament és una linia que ha anat canviant últimament...
Actualment aquest tipus de motos trail, com la TE 630 i la KTM 690 tenen una estètica molt endurera. Però les difencia diverses coses:
. El motor sol tenir més cubicatge, al voltant de 600cc. Per tant més par a baixes voltes i més potència, no cal que es revolucioni tant el motor, per tant més duració del mateix o temps de manteniment més llarg.
. El pes de la moto es més elevat, a causa del motor i altres opcions que pugui dur la moto, per exemple estriberes per acompanyant. Més de 30kg superior.
. El dipòsit sol ser una mica més gran, no molt més.
Aquests factors i potser d'altres farà que quan et vulguis 'complicar' la vida en triales les enduro van molt millor. Si vols fer camins i prou van realment molt bé!
Algú més hi dirà la seva...
Salut