Litoral Motor

Aquí es parla de tot el relacionat amb el món de la moto

Moderador: Airald

Respon
STELVIO 00
Presentats
Entrades: 6111
Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Litoral Motor

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. nov. 17, 2011 6:58 pm

M´ho han confirmat ara mateix, el concesionari de Sant Adria del Besos , Litoral Motor, tanca las sevas portas. :enfadat

Aquesta maleida crisi :enfadat

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Re: Litoral Motor

Entrada Autor: JoanCG » dj. nov. 17, 2011 8:27 pm

I tants d'altres com ell; només aquest dos darrers mesos, de les marques Seat, VW i Audi, que son les que conec, al BArcelonés ja n'han tancat 5, de concessions. I espereu...

Com no s'animi el consum (consum responsable, es clar) ...

i no només el consum de cotxes i motos; parlo del consum de tot. S'està enfonsant el país...
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dj. nov. 17, 2011 8:35 pm

Però no ho entenc...no és de les que més ven a Catalunya, apart del Cano i el Busquets?

No sé on anirem a parar. :crys
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dj. nov. 17, 2011 8:38 pm

[quote user="Randy-650" post="184943"]Però no ho entenc...no és de les que més ven a Catalunya, apart del Cano i el Busquets?

No sé on anirem a parar. :crys[/quote]

Litoral Motor pertany al Grup Cano i era la concesió més gran d´Europa, pero aixó té un cost de manteniment important, ja feia messos que hi havian rumors, pero ara s´ha confirmat, ja no agafan cap vehicle al taller.

Jordipm
Presentats
Entrades: 268
Membre des de: dg. feb. 22, 2009 12:24 am
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia

Entrada Autor: Jordipm » dj. nov. 17, 2011 10:19 pm

tinc entès que Cano també tanca el departament de motos . . . espero que només siguin rumors.

650X
Moderador de MTC
Entrades: 2247
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 5:21 am
Ubicació: Folgueroles
Contacta:

Entrada Autor: 650X » dv. nov. 18, 2011 2:25 am

No voldria posar llenya al foc, però... creieu que la filosofia de la bata impol·luta i els terres brillants en un taller per molt cares que cobrin les hores es sostenible? Potser es una deformació professional que tinc, però quan entro en algun taller de cotxes d'aquests foscos, amb pudor d'oli i amb calendaris Pirelli a les parets em donen un plus de confiança, cosa que quan has d'explicar un sorollet a una noia o noi (normalment ple de grans a la cara) amb un pinganillo de telefonista a l'orella i que saps perfectament que transcriurà l'onomatopeia de torn que has fet amb molta traça, tic-tic-tic-clac, escriurà a la fulla "... el cliente escucha ruido en el motor...", es per reflexionar, però al final els tallers de tota la vida que son concessions de Lourdes i que saps que qui t'escolta es qui farà l'avaria, aquests si que em sabria greu que tanquessin.

No m'ho tingueu en compte, estic una mica cremat amb els taller d'avui en dia.

Salut ;)

Jb500
Presentats
Entrades: 549
Membre des de: dg. ago. 10, 2008 9:37 am
Ubicació: Sant Cugat del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: Jb500 » dv. nov. 18, 2011 9:14 am

[quote user="650X" post="184976"]No voldria posar llenya al foc, però... creieu que la filosofia de la bata impol·luta i els terres brillants en un taller per molt cares que cobrin les hores es sostenible? Potser es una deformació professional que tinc, però quan entro en algun taller de cotxes d'aquests foscos, amb pudor d'oli i amb calendaris Pirelli a les parets em donen un plus de confiança, cosa que quan has d'explicar un sorollet a una noia o noi (normalment ple de grans a la cara) amb un pinganillo de telefonista a l'orella i que saps perfectament que transcriurà l'onomatopeia de torn que has fet amb molta traça, tic-tic-tic-clac, escriurà a la fulla "... el cliente escucha ruido en el motor...", es per reflexionar, però al final els tallers de tota la vida que son concessions de Lourdes i que saps que qui t'escolta es qui farà l'avaria, aquests si que em sabria greu que tanquessin.

Salut ;)[/quote]

AMEN

Randy-650
Presentats
Entrades: 14288
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n

Entrada Autor: Randy-650 » dv. nov. 18, 2011 9:35 am

També tinc entès que la casa mare els hi mana uns objectius anuals en quant a vendes, i si no els compleixen els hi treuen la concessió.
Potser té a veure amb això, no? :roll:
La Bandy© (lujoisla dixit) ImatgeImatge
Fundador i soci n* 1 Jo no vaig amb BMW®©

Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm
Ubicació: Torelló

Entrada Autor: Pere29 » dv. nov. 18, 2011 12:06 pm

[quote user="650X" post="184976"]No voldria posar llenya al foc, però... creieu que la filosofia de la bata impol·luta i els terres brillants en un taller per molt cares que cobrin les hores es sostenible? Potser es una deformació professional que tinc, però quan entro en algun taller de cotxes d'aquests foscos, amb pudor d'oli i amb calendaris Pirelli a les parets em donen un plus de confiança, cosa que quan has d'explicar un sorollet a una noia o noi (normalment ple de grans a la cara) amb un pinganillo de telefonista a l'orella i que saps perfectament que transcriurà l'onomatopeia de torn que has fet amb molta traça, tic-tic-tic-clac, escriurà a la fulla "... el cliente escucha ruido en el motor...", es per reflexionar, però al final els tallers de tota la vida que son concessions de Lourdes i que saps que qui t'escolta es qui farà l'avaria, aquests si que em sabria greu que tanquessin.

Salut ;)[/quote]
+1

Crec que molts concecionaris estan pagan els abusos

Xavier
Presentats
Entrades: 4399
Membre des de: dv. juny 18, 2010 4:47 pm
Ubicació: Torelló (Osona)

Entrada Autor: Xavier » dv. nov. 18, 2011 12:29 pm

Tot és possible però segurament hi han unes exigències de les marques per obtenir les concessions que de ben segur suposen unes despeses fixes molt importants.

La devallada de les vendes ha estat brutal i mantenir la concessió de les marques probablement delimiti molt el marge de maniobra del concessionari.

No ha de ser fàcil. De fet, actualment, em sembla que no hi ha cap sector que vagi rodó.

SisoRT
Presentats
Entrades: 747
Membre des de: dg. maig 17, 2009 8:33 pm

Entrada Autor: SisoRT » dv. nov. 18, 2011 12:35 pm

Enric, m'has arribat a l'ànima, especialment pel que fa als calendaris Pirelli :D

Aquests concessionaris tenen unes instal·lacions adequades per a vendre gran quantitat de vehicles, però és clar, aquesta infraestructura se'ls meja quan minven les vendes. Ara les vendes no han minvat, han desaparegut !

També m'agraden més els tallers en que quan hi portes la moto, és la moto d'en Siso i no una més. Per això vaig abandonar el concessionari oficial, fins i tot, abans d'exhaurir la garantia. Val a dir que al concessionari sempre m'han tractat correctament, cap queixa, ans al contrari.

Pere29
Presentats
Entrades: 397
Membre des de: dg. maig 08, 2011 8:42 pm

Entrada Autor: Pere29 » dv. nov. 18, 2011 1:00 pm

Explicare el cas que a mi em va pasar amb el consecionari oficial, dir d´entrada que vaig fer una queixa y despres em va trucar el cap de taller per demanar disculpes.
dit aixo:
Vaig portar la moto per fer la revisio, ja feia uns cuants cops que i anava, aquella semana jo era fora varem quedar que l´aniria a buscar el divendres tarde, fins aqui tot correcte.

El divendres per problemes de feina resulta que no vaig veure que no arribava i els vaig trucar dient-li que aniria dissabte al mati (que era obert), la meva sorpresa es que em diu que disabte no la puc recollir perque no treballa la administrativa y els comercial no podien cobrar en afectiu, bueno li comento que si el problema es l´efectiu ja pagare amb targe, em responen que tampoc, en cap moment els hi vaig dir per endurme la moto sense pagar.
Al final per poder endurme la moto dissabte va haber d´anar un amic a pagar la factura divendres.
Aixo em va passar sen client desde feia un temps, tot i que em van demanar disculpes, van perdre un clien ara si necessito algun recanvi o tinc que anar per nassos vaig amb un altre concessionari oficial.

Carles
Presentats
Entrades: 3743
Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:06 pm

Entrada Autor: Carles » dv. nov. 18, 2011 1:04 pm

[quote user="Randy-650" post="184992"]També tinc entès que la casa mare els hi mana uns objectius anuals en quant a vendes, i si no els compleixen els hi treuen la concessió.
Potser té a veure amb això, no? :roll:[/quote]

Bones!!!

Per això a finals/principis d'any sempre surten alguns models més ajustats de preu, i és que s'ho queda el concessionari matriculat per cobrir aquest mínim anual! El problema és aquest any si ni tant sols arriben al mínim... veurem si no tanquen molts abans d'any!!

Fins aviat!
Imatge

JoanCG
Presentats
Entrades: 735
Membre des de: ds. gen. 30, 2010 6:34 pm
Ubicació: Lliçà d'Amunt
Contacta:

Entrada Autor: JoanCG » dv. nov. 18, 2011 3:23 pm

Respecta al tema que parleu, tot i que us parlaré de cotxes, és pot aplicar de la mateixa manera a les motos, amb altres percentatges, clar:

Al 2007, es van vendre 1.500.000 cotxes. Aquest any, difícilment s’arribarà a 750.000, i les estructures, personal, i per tant pagaments tant d’hipoteques com nòmines son les mateixes pensades pels ingressos que donen 1.500.000 cotxes.

Al no tenir cash , les concessions no ens podem permetre ni acomiadar a la gent que ja no té feina per la mimvada, no només de vendes, si no de taller i recanvis. Per això un 60% de les concessions estan fent ERES a temps parcial.

Si a això sumem que TOTES les marques, han obligat aquests últims anys a reformar estructures (ningú es pensava que hi hauria aquesta crisi), i per tant ha impossibilitat als concessionaris a tenir cash, què tenim?

Dons el que dieu, concessions tancant-se per tot arreu. I espereu...
JoanCG l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. nov. 18, 2011 3:25 pm, en total s’ha editat 4 vegades.
Acosta't a qui busca la veritat; allunya't de qui diu que l'ha trobat. Sobretot parlant de motos.

Kpeps
Presentats
Entrades: 8196
Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
Ubicació: Manresa

Entrada Autor: Kpeps » dv. nov. 18, 2011 3:33 pm

sap greu per la gent que i treballava en general molt competents i profesionals,pero com diu en Joan,quan la infraestructura pasa de ser gran a ser gegant en moments com aquest es impossible de mantenir,ultimament semblava una nau buida en lloc de ser un mon ple de vida,en fi.....que ja veurem com acava tot plegat,perque de totes maneres les marcas no afluixen i si sapiguesiu nomes els cursos obligats que fan fer al personal casi cada mes,taller,vendes,administracio.... tan si com si,quedarieu esgarrifats dels costos que val tenir obert un concesionari.
Imatge

Llagasta
Presentats
Entrades: 3270
Membre des de: dc. gen. 17, 2007 11:18 am
Ubicació: Vallès Occidental

Entrada Autor: Llagasta » dv. nov. 18, 2011 5:31 pm

[quote user="Kpeps" post="185017"]sap greu per la gent que i treballava en general molt competents i profesionals,pero com diu en Joan,quan la infraestructura pasa de ser gran a ser gegant en moments com aquest es impossible de mantenir,ultimament semblava una nau buida en lloc de ser un mon ple de vida,en fi.....que ja veurem com acava tot plegat,perque de totes maneres les marcas no afluixen i si sapiguesiu nomes els cursos obligats que fan fer al personal casi cada mes,taller,vendes,administracio.... tan si com si,quedarieu esgarrifats dels costos que val tenir obert un concesionari.[/quote]

Si apliquem això al guany per model.... un concessionari BMW m´asegurava que cada GS 800 F que venia , l´hi quedaven 300 € de benefici brut. :roll:
Imatge

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. nov. 18, 2011 6:29 pm

[quote user="SisoRT" post="185010"]Enric, m'has arribat a l'ànima, especialment pel que fa als calendaris Pirelli :D

Aquests concessionaris tenen unes instal·lacions adequades per a vendre gran quantitat de vehicles, però és clar, aquesta infraestructura se'ls meja quan minven les vendes. Ara les vendes no han minvat, han desaparegut !

També m'agraden més els tallers en que quan hi portes la moto, és la moto d'en Siso i no una més. Per això vaig abandonar el concessionari oficial, fins i tot, abans d'exhaurir la garantia. Val a dir que al concessionari sempre m'han tractat correctament, cap queixa, ans al contrari.[/quote]

I aixó que no diu res que els calendaris Pirelli son de senyoretes ;) ha estat elegant :mrgreen: :mrgreen:

I jo pregunto, ja que fins ara he estat pagant la administrativa amb grans i el noi de recepció que diu"el cliente dice que el motor hace ruido" i que gaudeixo del café que em convidan

Ón hi ha tallers amb calendaris Pirelli !!!!!!!!!! Encara que siguin de Marilyn Monroe ;) ;)

Steelman
Presentats
Entrades: 14816
Membre des de: ds. gen. 06, 2007 10:50 am
Ubicació: Reus - CATALUNYA
Contacta:

Entrada Autor: Steelman » dv. nov. 18, 2011 6:47 pm

UFFF
Amb noticies com aquestes i veient com està el patí , té encara més mérit els regals que varem obtenir per la KDD:

Empreses col.laboradores KDD
Ex ...moltes coses

STELVIO 00
Presentats
Contacta:

Entrada Autor: STELVIO 00 » dv. nov. 18, 2011 6:50 pm

Doncs a la KDD de Jaca, Litoral Motor va fer contents a la Tensi i al Gorka i a tots els que vareu portar la moto al taller ;)

Tiramilles
Presentats
Entrades: 246
Membre des de: dj. jul. 15, 2010 7:51 pm

Entrada Autor: Tiramilles » dv. nov. 18, 2011 7:27 pm

Salut ;)[/quote]

Quanta raó que tens!!

Jo per motius laboral he hagut de tractar amb concesionaris BMW de Chile, França i Catalunya i a tots he tingut la mateixa mala experiencia, per aconseguir un recanvi, esperar mooolta estona a que et toqui, llavors sempre t'etivoques de mostrador, Aquest només cotxes, aquest només mini,aquest motos pero recanvis no....
Mentres t'esperes fent cua perqué la gent per deixar el cotxe ha d'esperar que surtin tots el papers, firmar, el señor va a buscar el cotxe o la moto l'embolica com un regal de nadal i l'entra al taller i aixi anar fent,...
M'entres t'esperes reconeixes un o dos venedors els "recepcionistes" (moto,mini,cotxes) pero veus passar tres o quatre persones amb un plec de papers, molt modats que no saps que fan pero sembla que no facin res...però tots cobren..suposo...
A Litoral Motor precisament tenia visió del taller i alla veies 3 o quatre cotxes amb el capo obert però cap mecànic o 1 com a molt... que s'arreglen sols els BMW?? jeje.

Jo sóc un gran defensor dels tallers de tota la vida com diu l'Enric, confiança, proximitat i moltes vegades molt millors profesionals que alguns concesionaris.

Crec que aquest cas no es mes que una constatació del que esta passant, em viscut moooolt per sobre del que la lògica, el planeta i nosaltres mateixos necesitem o podem agunatar.Ens em endut per la comoditat per sobre de tot, Ens sembla que si no vas amb lo ultim en tot no pots fer les coses (motos de 18000 euros, cascos de 700 i equips de 1000 euros)..

Potser em d'apendre a viure mes de la vida, correr mes riscos, viure mes experiiencies (bones i dolentes) a passar fred quan en faci, a mullar-se quan plou....

Segurament en motos velles i equips economics, vas mes insegur, menys protegit i tens més problemes, però igualment les coses es viuen mes intensament...
igualment els que ens agrada una mica la sensacio de velocitat amb una moto vella de seguida la tens, amb una de molt bona i nova per tenir la mateixa sensció has d'anar mooolt mes ràpid i al final segurament esl sustos son més grans...

Renoi quin rollo!! perdoneu...

Res mes,

No se si es pot fer, però m'agradaria SER QUI SÓC I QUE FAIG I NO EL QUE TINC I M'AGRADARIA FER.

Respon

Torna a “General”