Els Trams Més Perillosos Per Les Motos
Moderador: Airald
- Storm
- Presentats
- Entrades: 2594
- Membre des de: dj. oct. 04, 2007 3:48 pm
- Ubicació: Sant Llorenç d'Hortons
Els Trams Més Perillosos Per Les Motos
La meitat dels accidents de motos es concentren en només 680 quilòmetres
Barcelona, 15 des. (EFE).- La meitat dels accidents greus de motocicleta i ciclomotor que es produeixen
a Catalunya es concentren en onze trams de carretera que tenen 680 quilòmetres en total, la majoria d'ells
a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Segons l'estudi Eurorap, presentat avui pel RACC i la Generalitat,
els 7,4 quilòmetres de la C-31 que transcorren entre el Prat de Llobregat (Baix Llobregat) i l'Hospitalet (Barcelonès),
són els més perillosos per a les motocicletes.També figuren en la classificació de carreteres amb més risc
d'accidents per a les motocicletes la B-10 del nus de la Trinitat fins a l'enllaç amb la B-20; la N-II
entre Montgat (Maresme) i l'enllaç amb la C-32 de Mataró; la C-31 entre Barcelona i Montgat; la GI-661
entre Palamós (Baix Empordà) i Calonge; la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola (Vallès Occidental)
i entre aquesta localitat i Terrassa; la B-20 entre Esplugues (Baix Llobregat) i el nus de la Trinitat;
i la B-140 entre Sabadell i Santa Perpètua.
L'estudi Eurorap, en què participen el RACC, el Servei Català de Trànsit (SCT) i el departament de Territori i
Sostenibilitat, s'elabora des de fa deu anys analitzant el nombre d'accidents greus dels últims tres anys en
relació amb la intensitat de trànsit.El director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ha mostrat la seva
preocupació pels accidents de motocicleta i reconegut que no saben al cent per cent per què els accidents
de moto no disminueixen al mateix ritme que els de vehicles de quatre rodes i per què es produeixen
repunts d'accidents greus.Aregio, no obstant això, ha avançat que la setmana que ve donaran a conèixer
els resultats d'un pla de xoc que ha aplicat l'SCT per reduir la sinistralitat de les motocicletes, que estan
implicades en un 35% dels accidents mortals i greus.
De la seva banda, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha apuntat que alguns factors que poden
haver influït són que el parc de motocicletes ha augmentat més que el dels cotxes i per tant ha augmentat
la mobilitat, i que les motos no han incorporat tantes millores de seguretat com els turismes.En aquest
sentit, ha reclamat que la UE legisli perquè sigui obligatòria la incorporació del sistema de frens ABS en
les motocicletes, no només d'alta cilindrada sinó també en les de menor cubicatge.Nadal ha avançat que
el RACC col.labora amb la FIA perquè la UE aprovi aquesta legislació per millorar la seguretat de les
motocicletes i que la nova reglamentació europea que obligaria les motocicletes a tenir ABS
podria ser una realitat en l'any 2015. EFE.
Barcelona, 15 des. (EFE).- La meitat dels accidents greus de motocicleta i ciclomotor que es produeixen
a Catalunya es concentren en onze trams de carretera que tenen 680 quilòmetres en total, la majoria d'ells
a l'àrea metropolitana de Barcelona.
Segons l'estudi Eurorap, presentat avui pel RACC i la Generalitat,
els 7,4 quilòmetres de la C-31 que transcorren entre el Prat de Llobregat (Baix Llobregat) i l'Hospitalet (Barcelonès),
són els més perillosos per a les motocicletes.També figuren en la classificació de carreteres amb més risc
d'accidents per a les motocicletes la B-10 del nus de la Trinitat fins a l'enllaç amb la B-20; la N-II
entre Montgat (Maresme) i l'enllaç amb la C-32 de Mataró; la C-31 entre Barcelona i Montgat; la GI-661
entre Palamós (Baix Empordà) i Calonge; la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola (Vallès Occidental)
i entre aquesta localitat i Terrassa; la B-20 entre Esplugues (Baix Llobregat) i el nus de la Trinitat;
i la B-140 entre Sabadell i Santa Perpètua.
L'estudi Eurorap, en què participen el RACC, el Servei Català de Trànsit (SCT) i el departament de Territori i
Sostenibilitat, s'elabora des de fa deu anys analitzant el nombre d'accidents greus dels últims tres anys en
relació amb la intensitat de trànsit.El director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, ha mostrat la seva
preocupació pels accidents de motocicleta i reconegut que no saben al cent per cent per què els accidents
de moto no disminueixen al mateix ritme que els de vehicles de quatre rodes i per què es produeixen
repunts d'accidents greus.Aregio, no obstant això, ha avançat que la setmana que ve donaran a conèixer
els resultats d'un pla de xoc que ha aplicat l'SCT per reduir la sinistralitat de les motocicletes, que estan
implicades en un 35% dels accidents mortals i greus.
De la seva banda, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha apuntat que alguns factors que poden
haver influït són que el parc de motocicletes ha augmentat més que el dels cotxes i per tant ha augmentat
la mobilitat, i que les motos no han incorporat tantes millores de seguretat com els turismes.En aquest
sentit, ha reclamat que la UE legisli perquè sigui obligatòria la incorporació del sistema de frens ABS en
les motocicletes, no només d'alta cilindrada sinó també en les de menor cubicatge.Nadal ha avançat que
el RACC col.labora amb la FIA perquè la UE aprovi aquesta legislació per millorar la seguretat de les
motocicletes i que la nova reglamentació europea que obligaria les motocicletes a tenir ABS
podria ser una realitat en l'any 2015. EFE.
- Gllm
- Presentats
- Entrades: 125
- Membre des de: dc. abr. 20, 2011 12:47 pm
- Ubicació: Tona
Re: Els Trams Més Perillosos Per Les Motos
Àrea metrepolitana de Bcn = més cotxes, més motos, més gent, més estréss, més accidents... no cal tants estudis !!!!
I en lo d'ABS la meva moto no en té.. i al 2015 encara la tindré, suposo...m'obligaran a posar-li, ò serà per les noves que surtin de fàbrica ?
V'ss
I en lo d'ABS la meva moto no en té.. i al 2015 encara la tindré, suposo...m'obligaran a posar-li, ò serà per les noves que surtin de fàbrica ?
V'ss
- Trencaferro
- Presentats
- Entrades: 1850
- Membre des de: ds. abr. 17, 2010 2:13 pm
- Ubicació: Osona - Val D'Aran
Re: Els Trams Més Perillosos Per Les Motos
No, quant surt una normativa d'aquestes, no es retroactiva, només és obligat a tots els vehicles o motocicletes matriculats a partir de la data límit que imposen.
Les distraccions són un luxe que els moteros no ens podem permetre.
- Randy-650
- Presentats
- Entrades: 14288
- Membre des de: dg. gen. 07, 2007 10:20 pm
- Ubicació: ®Randy i Montse¶¶¶¶¶Suzuki Bandit 650 SA¶¶¶¶Castellar del Vallès-B¢n
Re: Els Trams Més Perillosos Per Les Motos
[quote user="Gllm" post="187080"]Àrea metrepolitana de Bcn = més cotxes, més motos, més gent, més estréss, més accidents... no cal tants estudis !!!!
[/quote]
Els que han fet l'estudi han de justificar el sou, home. :lol:
[/quote]
Els que han fet l'estudi han de justificar el sou, home. :lol:


- Kpeps
- Presentats
- Entrades: 8196
- Membre des de: dc. oct. 14, 2009 5:41 pm
- Ubicació: Manresa
Re: Els Trams Més Perillosos Per Les Motos
jo sempre penso que qualsevol punt, sense prudencia es perillos,pero sempre hi han punts mes delicats que es bo de coneixer ;)
- Sergibuda
- Presentats
- Entrades: 2075
- Membre des de: dc. juny 27, 2007 2:18 pm
- Ubicació: BCN
- Contacta:
Re: Els Trams Més Perillosos Per Les Motos
- STELVIO 00
- Presentats
- Entrades: 6111
- Membre des de: dv. gen. 01, 2010 8:48 pm
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Re: Els Trams Més Perillosos Per Les Motos
Barcelona + Area metropolitana + Ciclomotor = Un munt d´accidents :666